Western Union

WUWU

Onko kellään kokemusta miten Western Union toimii. Minkälaisia rahan lähetysmahdollisuuksia siinä on. Onko se nettilompakko vai lähetetäänkö sen avulla vain rahaa. Pysyykö myyjä tai ostaja anonyymina. Eli jos lähetän rahaa neiti A:lle ja hän lähettää takaisin viikon päästä, niin näkeekö Neiti A minun henkilötietoja missään vaiheessa? Kiitos etukäteen vastauksista. Kaikki vinkit tarpeen.

21

8990

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TRACAREA70

      Kaikki vastaukset löytyy: http://www.westernunion.fi/

      Lyhyesti: EU pankkilainsäädäntö edellyttää että vastaanottajan & lähettäjä
      tunnistetaan, et voi olla anonyymi.

      Jos haluat olla anonyymi käytä Bitcoinia & Litecoinia. Silti että saat Bitcoinit
      pankkitilillesi MT.GOX haluaa tietää henkilöllisyytesi jonka todistat
      HENKILÖKORTILLA (2 puolta) tuore lasku osoitteella & nimellä.
      ****

      Huomaa että WU esiintyy monissa nettihuijauksista, bulvaani tiedetään (joka nosti rahat) mutta isot tekijät jää hämäränpeittoon.

      • einiihelpoakuiluulet

        Mitenköhän toi oikeesti menee. Veikkasin oman kokemuksen mukaan että rahaa lähettänyt ei enää vastaanottajaa koskaan tavoita. Kyllä se tili on kaiketi aika anonyymi jos rahansaajaa ei kerran tavoita. Mut muutos on kyl tulossa. Kyllä sinne rikollisille rahaa mahtuu, et kokeilkaa vain. Ei sen kummempi paikka ole kuin, muukaan rikollisten paikka. Pitää ottaa kunnolla selvää kenen kanssa on tekemisissä ennenkuin mitään rahaa lähetteelee. Helpon rikollisin keinoin rahan hakioita on pivin pimein. Niille tiukat paikat tulossa, heippa ralla..


    • assssssssss

      Huijarit käyttävät eniten Western Unionia, ole varovainen. Onko vastaanottaja tuttu vai joku tekaistu? Sen avulla ei pidä lähetellä rahaa tuntemattomille. PayPal taitaa olla turvallisempi. Verkkokauppa joka haluaa rahat Western Unionin kautta, on pelkkä huijaus. Niissä voi olla vakuuttavan näköisesti tuotteita myynnissä alihintaan, selittävät että suorat ostot tehtailta mahdollistavat hinnat. Myös Visa-maksutavan puute voi olla epäilyttävää.

      Muutama vuosi sitten W.U. selitti, että he vain välittävät rahaa eikä heille kuulu henkilöllisyyksien valvonta. Toimiluvat pois tuollaiselta, vai onko W.E. muuttanut käytäntöjään.

    • yvelle

      Näyttäisi nykyään olevan palvelupiste Helsingissä ja siellä pitää näyttää henkkarit, jos aikoo lähettää rahaa.

      • maantieto

        WU on kaikilla paikkakunnilla Suomessa, mihin on majoitettu pakolaisia.


      • Anonyymi

        Joo Forexin palvelupisteessä. Forex veloittaa jokaisesta rahalähetyksestä sen koon mukaan. Ajattelin lähettää 900e erääseen maahan mutta 64e lähetysmaksu sai minut perumaan aikeeni. Ennen käytin Western Unionia mutta vuodenvaihteen jälkeen en ole voinut lähettää rahaa heidän kauttaan.


    • soopeli

      Älkää missään tapauksessa lähettäkö rahaa Western Unionin kautta. Asiakasta harhautetaan turvallisesta rahan sirrosta. Vaikka kysyin asiakspalvelusta että voiko vastaanottaja nostaa suorituksen ilman koodia. Vastaus oli että ei voi. Nyt kuitenkin joku muu nosti ja ilman varmistuskoodia?
      Sinne meni rahat ja WU ei vastaa mitään varsinkaan väärien tietojen antamisesta.

      • Laamakuiskaaja

        Kuinka hyvin tunnet vastaanottajan ja luotat häneen?

        Tulee mieleen pari kysymystä. Mistä se rahat nostanut välistävetäjä tiesi lähetyksestä? Onko mahdollista että oli kimpassa oikean vastaanottajan kanssa tai sitten oikea vastaanottaja nosti rahat koodilla, mutta väittää sinulle rahojen hävinneen?

        Mikä on suomalaisen WU:n selitys, ovatko selvittäneet asiaa, vai onko tieto nostosta ilman koodia tullut sieltä toiselta osapuolelta?


      • 9+6

        Minkälainen juttu sulla oli? Anakaan siellä kehitysmaitten puolella ei taideta henkkareita tarkastaa, koodilla rahat ulos ja se on siinä.

        Verkkokaupat jotka vaativat maksun WU:n kautta lienevät kaikki huijareita.


    • fghf

      onko talla suomessa westeren union bankkit

    • Renezar

      Neiti A ei lähetä rahoja takaisin.

    • Anonyymi

      Kun lähettää rahaa Western Unionilla pitää olla tarkkana, että vastaanottajan kaikki nimet tulee kirjattua tarkalleen niinkuin ne on passissa.
      WU:n lähetyslomake esim. Espanjaan lähettäessä kysyy vain etunimen ja sukunimen, mutta kaikki muutkin nimet pitää huomata kirjoittaa mukaan.

    • Anonyymi

      Palvelu ala-arvoista muutaman kympin kun haluat lähettää johonkin niin aletaan kyseleen rahan alkuperää ja miksi lähetetään ja mistä raha on kotoisin. Syyllistetään asiakasta ja lopuksi ei palvella ollenkaan lappu luukulle ja takahuoneeseen. Miksi tämmöstä bisnestä tehdään jos pelätään niin lujaa rahan alkuperää että kysellään ja kuulustellaan loputtomiin ja yleensä ne on nuoria naisia jotka itse pelkäävät asiakasta. Nuorten miesten kanssa homma onkin toiminut.En haluaisi asioida koko lafkassa ollenkaan edellä mainittujen asioiden takia sekä henkilökunnan töykeyden takia mutta joskus on pakko.

      • Anonyymi

        Asiakas palvelu Western Unionilla on ala-arvoista. Asiakas palautteeseen vastataan todella hitaasti, ja jos ollenkaan. Kun olet lähettämässä rahaa yhtäkkiä huomaat, että lähettäminen ei onnistu lainkaan. Ilman mitään syytä tai etukäteen annettua ilmoitusta rahan lähettäminen ei onnistukaan. Ja näin ulkomailla asuva ystävä jää yhtäkkiä ilman toivottua apua. Minulle sanottiin myös, että olen rikkonut heidän sääntöjään, mutta kun ihmettelee ja kyselee perusteita tällaiseen väittämään, näitä ei tule. Ja kaiken huippu on, että heidän toimintansa epäkohdista kertomisesta uhkaillaan seuraamuksilla!


    • Anonyymi

      Lähetin useita kertoja rahaa tyttöystävälleni juuri samaisen Vestern unionin kautta. Ei koskaan mitään ongelmia. Hän on piakkoin tulossa Suomeen.

    • Anonyymi

      No kyllä on kokemusta ja huonoa sellaista. olen lähettänyt rahaa , lähetän vain silloin tällöin pienen summan joka on tarkoitettu avuksi ystävälle jonka olen tuntenut vuosia, aluksi kaikki toimi hyvin, mutta sitten tulikin ongelma, olin lähettämässä rahaa ja kuinkas ollakkaan tuli ilmoitus ,että en saa lähettää mitään, olin muka antanut vääriä tietoja. Sitten aloin soittelemaan ja kysymään mitä vääriä tietoja muka olen antanut, ei sitten minkäänlaista selitystä vain joku koodi ja sen koodinkaan tarkoitusta ei sanottu.
      Minusta todella outoa toimintaa, mitään ei saanut sanottua ja viesteihin ei vastattu. Eli sinne jäi ystävä pulaan . En todellakaan suosittele tätä WU ta. Läpimätää toimintaa.
      Kun kaikki mahdolliset selvitykset on annettu ja vaaditut tiedot, niin sitten joku mielivaltaisesti päättää jossain jenkeissä, että nyt sitten et saakaan lähettää.

      • Anonyymi

        Minulla kävi aivan saman lailla. Käyttäjätili suljettiin jenkeissä pysyvästi yhtäkkiä eivätkä antaneet mitään selitystä. Lähetin kyselyn sinne ja sanoivat vain, että tili suljettu eikä heidän tarvitse ilmoittaa mitään syytä omien ehtojensa mukaisesti. Ja siinä kaikki. No onhan muitakin vastaavia palveluja runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kävi aivan saman lailla. Käyttäjätili suljettiin jenkeissä pysyvästi yhtäkkiä eivätkä antaneet mitään selitystä. Lähetin kyselyn sinne ja sanoivat vain, että tili suljettu eikä heidän tarvitse ilmoittaa mitään syytä omien ehtojensa mukaisesti. Ja siinä kaikki. No onhan muitakin vastaavia palveluja runsaasti.

        Olin kuullut WU:sta vuosia sitten, ulkomailla asuessani. Nyt tuli tilanne, että haluaisin lähettää rahaa ulkomaille, tutulleni sinne, ja ehdotin WU:ia. Hän kertoi kuulleensa, että käyttäjiltä on tullut paljon valituksia. Eilen sitten hain noita kokemuksia ja luin tapauksen toisensa jälkeen. Samantapaista kuin tämän ketjun kokemukset: estetään maksu, kysellään liian henkilökohtaisia asioita, velotetaan yletön palkkio, josta ei kerrota etukäteen, annetaan rahat muulle kuin vastaanottajalle jne. En tiedä. Ehkä sittenkin kokeilen heitä, mutta lähetän viisitonnisen viidensadan erinä. Vie enemmän aikaa, koska 'palvelu' on kaukana, mutta näin riski pienenee.

        Mitä muita tämäntyyppisiä palveluja tiedätte? Paypal on hyvä, olen ollut asiakas toistakymmentä vuotta, mutta sinnekin pitää raha ensin saada laitettua, ennen kuin sen kautta voi lähettää rahaa. Eli pitäisi myydä jotain netissä ja pyytää maksu Paypalilla. Ebaykään ei enää salli vaatia Paypal-maksua, koska heillä on oma maksusysteeminsä. Käteisen käyttö ollaan ajamassa tosi ahtaalle.


    • Anonyymi

      Minulla on. Hyviä ja vähemmän hyviä. 10:stä lähetyksestä. kahdessa ongelmia. Rahat häviää ja kun kyselee perään, vastaus on tutkitaan. Kaikki siirtää vastuuta toisille. Kukaan ei ole vastuussa mistään. Onhan se halvempi kuin oikea pankki , mutta halpaa ja hyvää ei ole samassa paketissa. Siksi vastaisuudessa vain oikea SUOMALAINEN pankki!

    • Anonyymi

      Älä vaan isompaa summaa lähetä, minkä olet valmis menettämään!

    • Anonyymi

      Touk

      Toukokuussa Lähetys 40€ Gambian +4€
      Eilen 13 € Olen lähettänyt rahaa pojan koulun käyntiin Ennen täällä Rovaniemellä oli WU palvelupiste Matkahuollossa mutta ei
      enään koska Matkahuolto lopetettu Nykyään Aasisian supermarketissa Somalialla ei virallissia WU Lähetys kaavakkeita piti kirjoittaa valkoiselle paperilapulle lapulle tiedot Soitin asiakaspalveluun miten tämä kaikki on mahdollissista nousu 307 % Soitin asiakaspalveluun en saanut muuta selvitystä että näin on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe