Vene Itämerelle (Helsinki-Tallinna-Tukholma)

ITÄmerelle

Kesämökki myyty !

Ja ajattelin siirtyä vesille (Helsinki) niin että veneellä olisi saavutettavissa helposti Tallinna-Kotka-Hanko-Maarianhamina-Tukholma välit. Pidemmälle ei ole tarkoitus mennä. Tilaa ei tarvita kuin kahdelle, TÄYSIN katettu ohjaamo nukkumapaikkat wc kaksi moottoria (ulko tai sisä, ei väliä) syvä-V nopea.

Löytyykö valmis hyvä malli vai pitääkö kysyä alu-valmistajilta custom-made ratkaisua ?

Eli: moottorivene, koko 2:lle hengelle, täysin katettu, makuutilat, nopea, syvä-V, isot tankit.

XO olisi lähin mutta siinä ei ole erillisiä makuupaikkoja eikä wc:tä.

Usasta löytyy useita malleja, mutta jos ei jaksa alkaa tuomaan niin kaukaa.....löytyykö Suomesta mitään vastaavia käytettyjä.

58

4562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä hyvä mökinkorv

      Opettele purjehtimaan

    • oisko toi?
    • masmirasna

      Masmasr taitaa olla noista hinta/laatusuhteeltaan paras.
      Hyvät koneet ja erinomainen merikelpoisuus.

    • Sorry vaan

      Makuuasia mitä kukin tekee, mutta minä en olisi kesämökkiä myynyt.

      Aiotko polttaa mökkirahat savuna ilmaan? Rahaa palaa kun ajelet moottoriveneellä Hki -Tukholma - Tallinna väliä.

      Jos minulla olisi mökki, niin olisin ostanut sen rantaan soutupaatin.

      • so not

        Ei sulla ole mökistä saatua rahaakaan, joten et voi tietää mitä olisti tehnyt.


    • saravaan

      Masmar 33 tulee mieleen, tai pieneempänä saman henkinen Falcon. Molemmat toki pituisikseen auttamattoman ahtaita. Kuten noi Targatkin. Näiden kopeissa alkaa ahistaa kun haluaa asua satamassa. Siellä olet kuitenkin suurimman osan ajasta. Jonkun esittämä Antares on aika lättäpohja. Budjettisi auttaisi identifioimaan laaja- ja syvärunkoisen salonkiveneen jonka tarvitset. Ehkä Marino Barracuda, siinä ihan hyvä 20 asteen V, tilava. Elämä on,kompromisseja ellet ota Pershing 115:ttä.

    • Trist315

      Yksi vaihtoehto on Tristan 315 fly, tosin ei mikään 30 solmun rakettivene mutta pari makkaria ja wc. Hyvällä säällä mahtavaa ajella yläohjaamosta. Perusvenematskuu. Voi olla että aika sama luokkaa Antares kanssa, mutta asuttava tila on laajempi Tristanissa.

      • Jyri Janos Järvinen

        Tristan aika paljon jäljessä Antareasia, jos menee Airistoa suuremmalle lätäkölle, joita noilla aloittajan antamien detaljien mukaan on tarkoitus ajella. Eikä noita taida olla kaksimoottorisina saatavissa.

        Kaaksimoottoriasennuksena taitaa järkevästi olla saatavana helpoiten noita Amerikkalaisia, ovat kohtuuhintaisiakin.


      • Ai Tristan ?
        Jyri Janos Järvinen kirjoitti:

        Tristan aika paljon jäljessä Antareasia, jos menee Airistoa suuremmalle lätäkölle, joita noilla aloittajan antamien detaljien mukaan on tarkoitus ajella. Eikä noita taida olla kaksimoottorisina saatavissa.

        Kaaksimoottoriasennuksena taitaa järkevästi olla saatavana helpoiten noita Amerikkalaisia, ovat kohtuuhintaisiakin.

        Kyllä Tristan 315 flylla on tehty rakkaalla Itämerellä pitkiäkin matkoja, vähän merimiestaitoa ajaessa huonossa kelissa niin kaikki toimii. Hki-Tukholma-Gotlanti-Ventsplis-Tallinna-Hki neljän vkon reissu ja kaikki toimi pahimmillakin keleillä.


      • CEClätäköt
        Ai Tristan ? kirjoitti:

        Kyllä Tristan 315 flylla on tehty rakkaalla Itämerellä pitkiäkin matkoja, vähän merimiestaitoa ajaessa huonossa kelissa niin kaikki toimii. Hki-Tukholma-Gotlanti-Ventsplis-Tallinna-Hki neljän vkon reissu ja kaikki toimi pahimmillakin keleillä.

        TRISTAN on CE kategoriassa C suojaisat merialueet ja järvet, ei voi mitään...kaikilla veneillä voi mennä, mutta Tristania ei ole suunniteltu isommille vesille!


    • Osta laatua
    • ITÄmerelle

      Korjaan itse-itseäni ja korjaan virheeni, XO:lta tulee hytillinen vene, on näytillä 2014 Boot messuilla Saksassa, saa nähdä ehtiikö Suomen messuille.

      • venemiäs.

        Ja onhan XO:lla entuudestaankin Hytillisiä veneitä, tosin yöpyminen ei ihan niin väljää ole, lähinnä yhteys./hurvittelukäyttöön. Ainakin tuohon 270:iin saa wc:n ja on ainakin kahdelle jonkunlainen makuupaikka


      • sellaista se sitten
        venemiäs. kirjoitti:

        Ja onhan XO:lla entuudestaankin Hytillisiä veneitä, tosin yöpyminen ei ihan niin väljää ole, lähinnä yhteys./hurvittelukäyttöön. Ainakin tuohon 270:iin saa wc:n ja on ainakin kahdelle jonkunlainen makuupaikka

        No, tuo meneekin sitten enemmän saaristo-HT;n linjalle, eli kovin vähän mitään sellaista jota alunpersin etsit. Mutta jos ylihintainen tonnikalapurkkikin kelpaa, eipä siihen mitään mielipiteitä kaipaa.


    • päivitys

      Osta sopivarunkoinen vene ja teetä ohjaamo mieleiseksi.
      Se maksaa vähemmän kuin uusi vene,
      Rättitakaosat saa teettettyä ovellisiksi halvemmalla kuin uuden veneen ostaminen

      • nordstar+

        Jos ei euroista ole kiinni, niin Nord Star 34 patrol.
        Siinä on ajateltu asuttavuutta, ja on sisätiloiltaankin tyylikäs vene.


    • bjdski0
    • baattenboot

      Mitä? Ei vielä yhtää ehdotusta että "osta simppu" tai "rönnqvist on kaikista merikelpoisin..." ja yleensä näihin joku intoutuu vielä kehumaan kuinka mahtava kelinsieto on kaisla 525 erä:ssä...

    • Nopeita ?

      30s potskit on hitaita.

      Aloittaja etsii nopeaa, mikä on hänen nopea ?

      • nopeita ja nopeita

        Kyllä 30 solmua on nopea, jos on tarkoitus liikua muulloinkin kuin täysin tyynellä. Käytännössä matkavauhdit pyörii 25 solmun lähellä kun liukuvilla liikutaan pidempiä matkoja. Kahden koneen vaatimus kasvattaa veneen kokoa ja silloin makuupaikkojen määrä nousee mikä syö taas tiloja muilta toiminnoilta. Mikäli budjetti salii niin voisi varman miettiä veneen räätälöintiä esim. 1010 Tiiskeri rungolle?


      • Ajatus aika koominen
        nopeita ja nopeita kirjoitti:

        Kyllä 30 solmua on nopea, jos on tarkoitus liikua muulloinkin kuin täysin tyynellä. Käytännössä matkavauhdit pyörii 25 solmun lähellä kun liukuvilla liikutaan pidempiä matkoja. Kahden koneen vaatimus kasvattaa veneen kokoa ja silloin makuupaikkojen määrä nousee mikä syö taas tiloja muilta toiminnoilta. Mikäli budjetti salii niin voisi varman miettiä veneen räätälöintiä esim. 1010 Tiiskeri rungolle?

        Tiiskerin räätälöintiä nykypäivänä - kyllähän aloittaja hieman erikoiselta vaikuttaa, mutta ei sentään tyhmältä ja hullulta.

        Voisihan sitä ostaa vanhan tykkiveneen ja päivittää ja modifoida sen tarpeitaan vastaavaksi :)


      • Miten koominen
        Ajatus aika koominen kirjoitti:

        Tiiskerin räätälöintiä nykypäivänä - kyllähän aloittaja hieman erikoiselta vaikuttaa, mutta ei sentään tyhmältä ja hullulta.

        Voisihan sitä ostaa vanhan tykkiveneen ja päivittää ja modifoida sen tarpeitaan vastaavaksi :)

        Köyhästä saataa tuntua hullulta ja tyhmältä teetää vene omien tarpeiden mukaan, mutta se on kuitenkin aika yleistä piireissä, joissa pankkitili on kunnossa. Tuo Tiiskeri oli esimerkkinä kun siellä onnistuu uuden veneen tekeminen toiveiden mukaan, lisäksi rungot soveltuvat merelle ;).


      • Ajatus aika koominen
        Miten koominen kirjoitti:

        Köyhästä saataa tuntua hullulta ja tyhmältä teetää vene omien tarpeiden mukaan, mutta se on kuitenkin aika yleistä piireissä, joissa pankkitili on kunnossa. Tuo Tiiskeri oli esimerkkinä kun siellä onnistuu uuden veneen tekeminen toiveiden mukaan, lisäksi rungot soveltuvat merelle ;).

        Köyhästä tai rikkaasta.Tiiskeri vaan ei ole sellainen venetyyppi, eikä lähtökohta, johon maksasisi vaivaa sijoittaa "customointiin" yhtään ylimääräistä. Eikä ole edes ominaisuuksiltaan sellainen "keleissä", että maksaisi vaivan. Rahat olisivat kuin hukkaan heitettyjä. Auttamattoman vanhanaikainen ja ylihintainen.


    • Venhoiliha
      • Hollande Steel

      • trollö
        Hollande Steel kirjoitti:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/terasvene/246178

        Mielstäni tässä olisi loistava vaihtoehto ! sisustan kun laittaa mieleisekseen, niin siinä se. Rungon ominaisuudet ei taatusti lopu kesken, vaikka vähän tuulisikin.

        Toi rautapaatti ei oo ollu kovin kysyttyä tavaraa syystä tai toisesta... ollut nettiveneessä myytävänä jo useita vuosia.


      • ITÄmerelle

        TOTTA !

        TÄYDELLINEN !

        Se on siinä, aivan täydellinen, 2 x hengen wc makkarin kovaankin keliin kaksi konetta tankilla ajaa 500km/300merimailia ja halpa 100ke halvempi kuin oli ajatellut.

        Kiitos !


      • ITÄmerelle
        ITÄmerelle kirjoitti:

        TOTTA !

        TÄYDELLINEN !

        Se on siinä, aivan täydellinen, 2 x hengen wc makkarin kovaankin keliin kaksi konetta tankilla ajaa 500km/300merimailia ja halpa 100ke halvempi kuin oli ajatellut.

        Kiitos !

        siis axopar


      • Sarkasmia?
        ITÄmerelle kirjoitti:

        siis axopar

        Parikymmentä kesää veneasumista harrastaneena sanoisin että jos nyt kuitenkin vaikka vuokraat veneen ensi kesäksi, niin ymmärrät että miksi tuo axopar ei ole se mitä tarvit. Tuo on nopea yhteysvene, millä pystytään liikkumaan suojaisia vesiä mökille. Ei asuttava vene itämerelle.


      • Sarkasmia?
        Sarkasmia? kirjoitti:

        Parikymmentä kesää veneasumista harrastaneena sanoisin että jos nyt kuitenkin vaikka vuokraat veneen ensi kesäksi, niin ymmärrät että miksi tuo axopar ei ole se mitä tarvit. Tuo on nopea yhteysvene, millä pystytään liikkumaan suojaisia vesiä mökille. Ei asuttava vene itämerelle.

        Lisäys vielä. Jos se välttämättä pitää olla tuollainen keskikoppi yhteysvene, niin parempia olisi esim. Targa ja Paragon molemmat on sisäkoneilla ja kohtalaisilla meriominaisuuksilla.


      • Silitysrauta
        Sarkasmia? kirjoitti:

        Lisäys vielä. Jos se välttämättä pitää olla tuollainen keskikoppi yhteysvene, niin parempia olisi esim. Targa ja Paragon molemmat on sisäkoneilla ja kohtalaisilla meriominaisuuksilla.

        Painoa tarvitaan tuohon käyttöön. Axopar on vain voimakkaasti brändätty ajan tuote, joka on matalana lätyskänä ja kevytkeulaisena aika kyseenalainen kovissa keleissä. Masmar 33:ssa on hinta/laatu kohdillaan ... erittäin hyvin rakennettuja. Kyllä Axokin toimisi jos olisi sisäkone ja edes jonkinnäköiset laidat. On koppilaitteena pirun ruma vedessä


      • Valintoja
        ITÄmerelle kirjoitti:

        TOTTA !

        TÄYDELLINEN !

        Se on siinä, aivan täydellinen, 2 x hengen wc makkarin kovaankin keliin kaksi konetta tankilla ajaa 500km/300merimailia ja halpa 100ke halvempi kuin oli ajatellut.

        Kiitos !

        Axopar näyttää ihan kivalta ajettavalta hyvissä keleissä. Huonommissa keleissä avomerellä kevyt ja nopea vene on erittäin raju ajettava. Toki jos runko vaan kestää niin totakin voi kovassa kelissä ajaa kovaa, mutta pitää muistaa kiinnittää ajoissa turvavyöt, ja pukea kypärä päähän. Niin ja tuurin kanssa pitää olla välit kunnossa. :) Toisaalta ajokelit voi useimmiten valita... tai siis jättää suosiolla lähtemättä vähän huonolla kelillä.

        Jos aikoo veneessä pääsääntöisesti majoittua, ja epäilyttää että viihtyykö tuon kokoisessa keskikoppiveneessä kesälomalla sadepäivän yllätettyä, niin se on helppo testata jo ennen ostopäätöksen syntymistä. Teet hyvät eväät, (oluita unohtamatta) pakkaat kaiken tarvittavan mukaan, ja majoitut vaimon kanssa viikonlopuksi vaatehuoneeseen. Jos sunnuntai-iltapäivällä vielä hymyilyttää, niin luultavasti pienellä keskikopilla varustettu vene on juuri se mitä etsitte.


      • Axopar
        Silitysrauta kirjoitti:

        Painoa tarvitaan tuohon käyttöön. Axopar on vain voimakkaasti brändätty ajan tuote, joka on matalana lätyskänä ja kevytkeulaisena aika kyseenalainen kovissa keleissä. Masmar 33:ssa on hinta/laatu kohdillaan ... erittäin hyvin rakennettuja. Kyllä Axokin toimisi jos olisi sisäkone ja edes jonkinnäköiset laidat. On koppilaitteena pirun ruma vedessä

        Kannattaa lukea Kippari 8/2014 ennen kuin kuuntelee täällä kirjoittelevia "venetietäjiä" Axoparista.

        Axopar sai erinomaiset arvostelut ajettavuudestaan ja on täysin eri hintaluokassa kuin Targat, Paragonit, Masmarit jne.


      • valintoja2
        Valintoja kirjoitti:

        Axopar näyttää ihan kivalta ajettavalta hyvissä keleissä. Huonommissa keleissä avomerellä kevyt ja nopea vene on erittäin raju ajettava. Toki jos runko vaan kestää niin totakin voi kovassa kelissä ajaa kovaa, mutta pitää muistaa kiinnittää ajoissa turvavyöt, ja pukea kypärä päähän. Niin ja tuurin kanssa pitää olla välit kunnossa. :) Toisaalta ajokelit voi useimmiten valita... tai siis jättää suosiolla lähtemättä vähän huonolla kelillä.

        Jos aikoo veneessä pääsääntöisesti majoittua, ja epäilyttää että viihtyykö tuon kokoisessa keskikoppiveneessä kesälomalla sadepäivän yllätettyä, niin se on helppo testata jo ennen ostopäätöksen syntymistä. Teet hyvät eväät, (oluita unohtamatta) pakkaat kaiken tarvittavan mukaan, ja majoitut vaimon kanssa viikonlopuksi vaatehuoneeseen. Jos sunnuntai-iltapäivällä vielä hymyilyttää, niin luultavasti pienellä keskikopilla varustettu vene on juuri se mitä etsitte.

        Tuolit matkustusta varten on ja makuupaikat. Niukka pentterikin mahdollinen. Syödä voi kanoottikeulassa vierekkkäin ilman laidan antamaa suojaa. Entäs sateessa? Ratin päällä ohjaamossa?


    • Masmar

      Masmar 33 Offshore. Se on merikelpoinen ja nopee yli kolkyt solmuu menee kepeesti. Mutta jos haluut väkisi Axoparin ni osta tollane 37 AC ellei budjetti laulu ja räjähtele mutta jos haluat keski koppi veneen osta Masmar 33 PRO

    • Norttiaskiin

      Nord Stariin minäkin kallistuisin. Lähtien 26 mallista ja perämoottori mallina.

    • Vro69

      Kulkuri hummer

    • Ratkaisutähän

      Jos kerran moottorin voimalla mennään, navigaattori ohjaa ja sänky ja mukavuudet pitää olla niin suosittelen Vikingiä ja Eckerötä. Seisomakorkeus, vakaa, nopea ja merikelpoinen.

    • Kyllämäätiiän

      Oman kokemuksen mukaan tuolle välille paras vene on esim. Targa 35 HiFly. Ja minulla riittää kokemusta eri veneistä, olen ajellut seuraavilla veneillä: Faster 35, Masmar 33, Ruptech 32, Paragon 31 (Nykyään), Nord Star 28 (Sillä aloitin) ja olen myös koeajanut seuraavia veneitä (Nämä eivät toimineet minun mielestäni matkaveneenä: Albatross 1120 Queen, Bella Falcon 26 (harkitsi myös Falcon 35 koeajoa) ja Sailfish 26. Mutta jos haluaa koppiveneen niin kääntyy Paragonin, Targan, Sargon tai Sailfish 30 puoleen (En suosittele koppivenettä matka veneeksi kenellekkään joka on aloittamassa veneilyä, ne ovat ahtaita. Keskihytti veneet ovat pitkien matkojen yhteysveneitä jotka sopivat myös kalastukseen ja viikonloppu reissuihin, mutta ei monen viikon matkalle). Ahtaamman sarjan veneissä kannattaa keskittyä esim. Alumer, TG, Tiiskeri (1010 L on kyllä hyvien ja tilavien veneiden puolella, suosittelen sitäkin.) tai Finkari 977 veneisiin (Finkarin CE on kyllä valitettavasti C). Mutta tässä oli tietopaketti aloitteleville veneilijöille.

      • Nurinmenee

        Joku entinen hyväkuntoinen merivartioston teräsalus tms. Kun merelle mennään, pitää olla sitä merikelpoisuutta, ikinä en lähtisi Itämerelle keikkumaan jollain Targalla tms, lelut sopivat suojaisille sisävesille. Jos tuommoinen joku Targa esim. saa moottorivian suunnilleen samoilla vesillä vaikka kuin missä Estonia upposi, ei tarvita edes ns. kovaa keliä kun aallot heittävät sen kuperkeikkaa sinne ja tänne, sama pätee muihin vastaaviin lasikuituhimmeleihin!


    • ostaisovene

      varmuudella voin sanoa vain sen että vator 14 on liian pieni itämeren ylitykseen vaikka siihen tekisi hytin. älä siis ajattele 4 metristä venettä tähän tarkoitukseen. 10 metriä pitää löytyä mittaa. vältä perämoottoriveneitä. kaksitahtiset ei ole tätäpäivää ja tulppien putsaaminen keskellä merta on huolestuttavaa puuhaa.

    • Nurinmenee

      Siellä on ihan nyt Itämerellä passeli keli olla jollain Targa- tms- rimpulalla olla pelkäämässä!

      • EsikuvanaLucifer

        Totta


    • sitätätä

      Kulkuri 40 hummeri. nukkumatilaa paljon ja erittäin merikelpoinen ja tunnettu merkki.
      ja akseliveto

      • krapuKapu

        Nii, merkki kyllä, muttei Hummeri, montakohan tehty? Juu ja kun muutama pukattu ulos, niin jälleenmyyti vaikeaa asialliseen hintaan, vai eri mieltä. Hummeri on hieno peli, mutta mieti matkaveneenä kuljetat valtavaa ulkotilaa perässäsi, jos olisi koppia vielä reilusti jatkeena sisustettuna olisikin jo oiva peli. Kyllä avoimeksi takaosaksi olisi 1-2metriä sopiva pätkä 40 jalkaisessa vai mitä toi hummeri pitkä olikaan.

        Itse olen nykyisin vankkumaton puoliplaanari fani, ylivoimaisesti paremman merikelpoisuuden vuoksi isossa aallokossa, tietysti veneissä eroja... siksi en jaksa jauhaa merkeistä


    • VPD6

      Mitä mieltä vähän vanhemmista englantilaisista Princess 39 tai Sealine F39 tai norjalainen Nordwest 430 tyyppisistä ja kokoluokan veneistä. Taitavat kaikki llla kahdella moottorilla ja sekin osaltaan lisävarmuutta mm. moottorihäiriön sattuessa. Noissa myös asumismukavuus sekä merikelpoisuus luulisi riittävän noille vesille. Suurin osa matkaveneilijöistä ei varmaan tarkoituksella halua mennä pahimpaan tuuleen ja ainakin saaristomerellä on noita reittivaihtoehtoja valittavissa enemmän kuin muualla.

      • Umpivene

        Englantilaiset ja norjalaiset ymmärtävät asian, koska yli kahden metrin aalto on arkipäivää toisin kuin Suomessa. Eivät tee avomerelle kaukaloveneitä, koska ovat hengenvaarallisia lukuunottamatta RIB-veneitä joissa on riittävästi varauppumaa laidoilla, toisin kuin näissä nykyisissä muodikkaissa kapeissa avopuikkareissa, joiden mainoksissa väitetään olevan muka kovinkin avomeriveneitä. Eivät ole. Yksi kunnon aalto sisään niin kaatuvat. Täysin katetuissa (ei kaukaloa) tai edes keulasta katetussa ei ongelmia tämän suhteen. Vapaat nestepinnat kaukalossa ovat hengenvaarallisia.


      • halki
        Umpivene kirjoitti:

        Englantilaiset ja norjalaiset ymmärtävät asian, koska yli kahden metrin aalto on arkipäivää toisin kuin Suomessa. Eivät tee avomerelle kaukaloveneitä, koska ovat hengenvaarallisia lukuunottamatta RIB-veneitä joissa on riittävästi varauppumaa laidoilla, toisin kuin näissä nykyisissä muodikkaissa kapeissa avopuikkareissa, joiden mainoksissa väitetään olevan muka kovinkin avomeriveneitä. Eivät ole. Yksi kunnon aalto sisään niin kaatuvat. Täysin katetuissa (ei kaukaloa) tai edes keulasta katetussa ei ongelmia tämän suhteen. Vapaat nestepinnat kaukalossa ovat hengenvaarallisia.

        Nord West ei ole norjalainen vaan ruotsalainen.

        Ja tuohon avo vene, niin Targa on avoin keulasta ja vähän muualtakin ja luokitus sama, kuin listan veneissä CE-B ja tunnetusti merikelpo.

        Jos haluaa merikelpoisia ENGLANTILAISIA niin eivät ole noita Bling Bling veneitä vaan puoliliukuvia. Esim Seaward, Dale Nelsson. Hardy, Aquastar, tyyppisiä reiluja matka moottoriveneitä kovaan keliin. Ja perusteina on ero aallokossa, puoliliukuva halkaisee aaltoa ja on pehmeää kyytiä ja liukuva runkoinen nousee aallolle ja paukutta niillä nopeuksilla, kun ajetaan 2 metrin aallokossa.

        Tuossa nähtävissä mitä meinaan puliliukuvan aallon halkaisulla.
        https://youtu.be/B90E0NH0EHU

        Myötä aallokossa puoliliukuvissa usein koko pitkä köli joka estää veneen borchauksen aaltoon ja muutenkin tekee ajamisesta helpompaa alle liukunopeuksien. Kyllä liukuvarunkoinenkin on vakaa, jos voi pitää riittävää vauhtia...

        Jossain keskustelu säikeessä vähän aikaa sitten täällä oli hyvä video princess v39 joka otti hieman isompaa vaata aaltoa ja meno oli jotenki hataraa ja vaikutti olevan jo äärirajoilla.


    • onkoLiikaaRahaa

      Mitä järkeä myydä vakaalla maalla oleva mökki ja vaihtaa se hikiseen ja kosteaan moottoriveneeseen?

      • laitavaanmyyntiin

        hulluksihan mökillä tulee, kun joutuu olemaan paikallaan. veneellä voi vaihtaa maisemaa maata ja niin edelleen.

        Omassa veneessäni voin kyllä kuivata ilmaa aina 25% saakka, joten en osaa nähdä tätä haittana.

        Kannattaisi hieman avartaa näkemystä ja tutustua merenranta mökki hintaisiin käytettyihin veneisiin 250000- niin alkaa mökki tuntua homeisen tunkkaisen ahtaalta ja ahdistavalta.


      • Saatana

        Oo sinä ukko hiljjaa ku misttää mittää tiiä


    • Englannista

      Ei, ei, ei, eihän tollaset Axoparit sovi yhtään mihinkään. Itse suosittelisin esim. Hardy, Trader, Dale Nelson Veneitä ja muita Englantilaisia puoliliukuvia paatteja. Toimivat hyvin isossakin aallokossa.

    • Fiksutrollaus

      Aloittajalla oli nelisen vuotta sitten ongelma. Olisi mukava tietää miten hän sen ratkaisi.

      • Jebulis

        Jep


    • urpo.kertaa.kaksi

      "Hardy, Trader, Dale Nelson"
      vittu mitä merkkejä!!!
      Joku pelle kuuklannut tuntemattomia paskoja. noista ei kukaan täällä maksa mitään ja arvostus vielä alempi!!!

      • Huutista

        Hyviä ja suosittuja merkkejä, mutta hintansa ja tarjonnan takia Suomessa tuntemattomia. Kaikilta näiltä merkeiltä löytyy CE luokitukseltaan A tason Veneitä melko pienessä kokoluokassa. Range on hyvä, kulutus huomattavasti pienempi kuin liukuvissa veneissä ja merikelpoisuus mintissä


      • urpo.kertaa.kaksi

        luulisi niitä olevan suomessa jos kerran ovat niin suosittuja..
        ja olishan niitä jos olisivat hyviä.

        onhan se palmukasvatuskin suosittua mutta ei sovi suomeen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe