Talvi kulutus liian korkea

volvo-ville

Moi, pitkästä aikaa palstalla, ja nyt on itsellä sellainen ongelma, tai luulen ongelmaksi että 940 turbo automaatti v.95 kuluttaa aivan hirveästi bensaa.

Tiedän, olen aiemmin laittanut Kulutus legendan, ja muuta Volvon pieneen kulutukseen viittaavaa, mutta nyt pakkasilla bensaa on alkanut mennä älyttömästi, tyyliin 15-18 litraa satasella ajon ollessa lyhyttä pätkää esilämmitetyllä moottorilla.

Volvoon olen vaihtanut uudet sytytystulpat, ja lambda-anturin, koska tämä oli nähtävästi aiheuttanut sen valon palamisen kojetaulussa, anturi on aito Boschilainen, ei tarvike lambda, ja ilmansuodatin on vaihdettu alkutalvesta.

Kesällä meni kyllä vain 8,5-10,3 litraa seka-ajossa, joten luulen että jossain on vikaa vaikka mikään valo ei palakaan.

Kiitos vastauksista, ja sopii tuota kulutusta kommentoida muutenkin!

5

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvuutellaan

      Liikaa kuluttaa ollakseen normaalikulutus, ellei ole lapikas suorana joka valoissa.
      Veikkaus: IMM rikki ja/tai ilmavuotoja.

    • Halpisautoilija

      Nollasitko Lambdan vaihdon jälkeen vikailmoituksen? Ettei vain siis ole ns. vikatilassa ja siksi käy rikkaalla?

      Itse ajelin yhtenä pakkastalvena 7-nelikanttisella 3 kilsaa asemalle aamuisin (oli lohkolämppärissä) ja takaisin iltapäivällä raakasti kylmänä startattuna. Kulutus oli siinä 15-16 litraa sadalle tässä ajossa. Auto oli ehjä ja sitten kesällä vei sen 8,5 -12 riippuen ajosta. Eli kyllä siinä ainakin tuo kylmyys rankaisi todella paljon ja jos nimenomaan MITÄÄN pidenpää matkaa ei osunut sekaan. Mielestäni tuo kulutus voisi nipinnapin olla normaali, jos ajosi on koko ajan lähes kylmällä koneella menoa. Siis kylmä siinä mielessä, että lämmöt eivät juurikaan ehdi nousta normaaliksi, sitten kun vielä seisoo parissa valoissa....

    • Moi, ajo on vain lyhyttä pätkää, mutta lohkolämmitin on ollut päällä ainakin 2 tuntia, joten ihmettelen yli 16 litran kulutusta, kun vielä syksyllä meni 10,3 litraa sadalla, tosin ajo oli silloin enemmän matka-ajoa, tyyliin 60/40 maantie-kaupunki.

      Itse olen miettinyt lambdan vaihdon jälkeen, että käykö kone ryyppy päällä kokoajan?
      Tuossakin on pahvi keulalla, kuten omassa dieselissänikin.

      Eipä minulla tuon toisen Volvon kanssa hätää ole kun en aja sillä kuin toisinaan, viikonloppuisin korkeintaan, pääasiassa ajot tulee hoidettua diesel mallilla, onneksi.

      Kiitos vastauksista Arvuutellaan, ja Halpisautoilija, sori että kesti vastata takaisin.

      • Halpisautoilija

        Hyvä verrokki olisi varmaan nyt katsoa jos sulle sattuisi jokin pitempi maantieajo, että mitä vie matka-ajossa. Kyllä sen silloin pitäisi alle kympin jäädä. Jos ei, niin sitten on vikaa...


    • Nollasitko

      Moottorin vikavalon?kysyttiin jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe