Talvi kulutus liian korkea

volvo-ville

Moi, pitkästä aikaa palstalla, ja nyt on itsellä sellainen ongelma, tai luulen ongelmaksi että 940 turbo automaatti v.95 kuluttaa aivan hirveästi bensaa.

Tiedän, olen aiemmin laittanut Kulutus legendan, ja muuta Volvon pieneen kulutukseen viittaavaa, mutta nyt pakkasilla bensaa on alkanut mennä älyttömästi, tyyliin 15-18 litraa satasella ajon ollessa lyhyttä pätkää esilämmitetyllä moottorilla.

Volvoon olen vaihtanut uudet sytytystulpat, ja lambda-anturin, koska tämä oli nähtävästi aiheuttanut sen valon palamisen kojetaulussa, anturi on aito Boschilainen, ei tarvike lambda, ja ilmansuodatin on vaihdettu alkutalvesta.

Kesällä meni kyllä vain 8,5-10,3 litraa seka-ajossa, joten luulen että jossain on vikaa vaikka mikään valo ei palakaan.

Kiitos vastauksista, ja sopii tuota kulutusta kommentoida muutenkin!

5

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvuutellaan

Liikaa kuluttaa ollakseen normaalikulutus, ellei ole lapikas suorana joka valoissa.
      Veikkaus: IMM rikki ja/tai ilmavuotoja.

• Halpisautoilija

Nollasitko Lambdan vaihdon jälkeen vikailmoituksen? Ettei vain siis ole ns. vikatilassa ja siksi käy rikkaalla?

Itse ajelin yhtenä pakkastalvena 7-nelikanttisella 3 kilsaa asemalle aamuisin (oli lohkolämppärissä) ja takaisin iltapäivällä raakasti kylmänä startattuna. Kulutus oli siinä 15-16 litraa sadalle tässä ajossa. Auto oli ehjä ja sitten kesällä vei sen 8,5 -12 riippuen ajosta. Eli kyllä siinä ainakin tuo kylmyys rankaisi todella paljon ja jos nimenomaan MITÄÄN pidenpää matkaa ei osunut sekaan. Mielestäni tuo kulutus voisi nipinnapin olla normaali, jos ajosi on koko ajan lähes kylmällä koneella menoa. Siis kylmä siinä mielessä, että lämmöt eivät juurikaan ehdi nousta normaaliksi, sitten kun vielä seisoo parissa valoissa....

• Moi, ajo on vain lyhyttä pätkää, mutta lohkolämmitin on ollut päällä ainakin 2 tuntia, joten ihmettelen yli 16 litran kulutusta, kun vielä syksyllä meni 10,3 litraa sadalla, tosin ajo oli silloin enemmän matka-ajoa, tyyliin 60/40 maantie-kaupunki.

Itse olen miettinyt lambdan vaihdon jälkeen, että käykö kone ryyppy päällä kokoajan?
      Tuossakin on pahvi keulalla, kuten omassa dieselissänikin.

Eipä minulla tuon toisen Volvon kanssa hätää ole kun en aja sillä kuin toisinaan, viikonloppuisin korkeintaan, pääasiassa ajot tulee hoidettua diesel mallilla, onneksi.

Kiitos vastauksista Arvuutellaan, ja Halpisautoilija, sori että kesti vastata takaisin.

• Halpisautoilija

Hyvä verrokki olisi varmaan nyt katsoa jos sulle sattuisi jokin pitempi maantieajo, että mitä vie matka-ajossa. Kyllä sen silloin pitäisi alle kympin jäädä. Jos ei, niin sitten on vikaa...

• Nollasitko

Moottorin vikavalon?kysyttiin jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      112
      3677
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      311
      2582
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2160
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1951
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1709
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      109
      1174
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1172
    8. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      1000
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      79
      946
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      922
    Aihe