Mitkä olivat ensimmäiset oireesi raskaudesta, ja koska ne ilmestyivät? :)
Ensimmäiset oireesi!
17
16970
Vastaukset
- oireita..
Dpo 11 älytön turvotus, ja tässä vaiheessa r-testi näytti vielä negaa. Jossain alkuraskaudessa oli tissit vähän kipeät pari päivää. Muita oireita ei sitten ollutkaan. Muuta kuin tietysti että menkat jäi pois. Oksentanut en kertaakaan, vaikka huono olo oli joskus rv 8-12.
Laskettuun aikaan nyt alle viikko.- kiinnostunut!
Jännä juttu, että joillekin on ollut dpo 9 ja testi näyttänyt jo positiivista! :o mikäköhän siinä sitten on. .
- Ei outoa
kiinnostunut! kirjoitti:
Jännä juttu, että joillekin on ollut dpo 9 ja testi näyttänyt jo positiivista! :o mikäköhän siinä sitten on. .
No ei siinä ole mitään sen kummempaa kuin alkion hieman tavanomaista nopeampi matka kohtuun. Normaalisti alkio kiinnittyy noin viikon kuluttua hedelmöityksestä, mutta jos matka kohtuun kestääkin vain esimerkiksi neljä päivää, voi aivan hyvin herkkä testi näyttää plussaa jo dpo 9.
- Väsy
Ensi oire oli selvästi kova närästys varsinkin aamuisin noin rv 6 eteenpäin.
Sitten seurasi koko raskauden kestävä rintojen herkkyys.
Järkyttävä väsymys rv 12 eteenpäin kovana koko raskausajan. - se jokin pieni..
Mulla oli rinnat alkoivat olemaan vähän arat, mutta enemmänkin oli se tunne et "Mä oon raskaana".. Ja niinhän siinä kävi, että samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, tein testin heti aamusta ja se oli kuin olikin plussa! :)
- oireikas
Ekassa raskaudessa ensimmäinen oire oli rintojen kasvu. Tämä tapahtu yli viikko ennen kun kuukautisten olis pitänyt alkaa eli todennäköisesti hyvin pian kiinnittymisen jälkeen. Lisäksi oli kylmä ja väsy jo viikon ennen odotettuja kuukautisia.
Tässä raskaudessa oireet alkoi myös viikko ennen odotettuja kuukautisia. Aloin nukkumaan huonosti. Kiinnitin huomiota siihen, että nukkumaan mennessä tunsin sydämen sykkeen vahvasti. Lisäksi tunsin mekkajomotusta jo kolme päivää ennen odotettuja kuukautisia. Normaalisti ei tunnu mitään jomotuksia ennen kun menkkapäivänä. Päivä ennen odotettuja kuukautisia tunsin alavatsalla samanlaista painetta kun ekassa raskaudessa. Siitä tiesin raskauden varmaksi ja seuraavana päivänä plussasin. Tämä paineen tunne on jatkunut päivittäisenä siitä saakka. Nyt siis vasta 4 5 - Pian tulivat
Viikko ennen kuin kuukautisten piti alkaa, alkoi päivittäinen huono olo ja nälkä. Nämä oireet kuitenkin jäi pois heti plussattuani 2 päivää kuukautisten ollessa myöhässä. SItten alkoikin rintojen kasvu ja arkuus, sekä sitten noin vko 9 järkyttävä turvotus vatsassa. Muita oireita ei ole ollutkaan ja nyt vko 13.
- Nuori Rouva
Heippa vaan!
V. 2012 tulin raskaaksi silloisen poikaystäväni kanssa. Hedelmöitys oli tapahtunut ke 14.5, aivan kuten olin laskenutkin. Ensimmäisiä oireita aloin tuntea jo 22.pvä, jolloin kysäisin äidiltäni(sairaanhoitaja) "onko mahdollista tuntea mitään näin aikaisin." Hän kertoi että kyllä on mahdollista, mikäli tuleva äiti on erittäin herkkä hormonimuutoksille, sekä alkion matka kohtuun on kestänyt tavallista vähemmän aikaa. Tuo "oire"/muutos kehossani oli minulle outo väsymys. Heti töistä tullessa heitin viltin korviin ja otin kahden-kolmen tunnin päikkärit, Ja se palelu, lämmin kesäilma ja minä villasukissa. Sitten nippailuja ja vihlaisuja alavatsalla. Ja öisin heräilin syömään jo pari pvää tämän väsymyksen huomaamisen jälkeen. Sitten viikkoon ei ilmaantunut muita oireita kuin se, että aloin himota makaronia ja juustoa sekoitettuna sekä tissit alkoivat muuttua. Nännit alkoivat turvota ja huomasin dpo 13 eli päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa( 28.5. huomasin ja 29. pvä olis pitänyt menkat tulla) että nännipihoissa oli pieniä nystyjä. Samana iltana kun makoilin puoliunessa sohvalla minulle iski salamankirkkaana että olen raskaana, sen vain tiesin. Mittasin lämmön ja se näytti 0.7 astetta enemmän eli 37.3. Ja kun sitten 30.5 eli kun menkat oli päivän myöhässä, oksensin aamukahvilla parvekkeen matolle, tiesin aivan varmaksi olevani raskaana. Tein samana päivänä ruokatunnilla testin ja erittäin vahva positiivinen. Oireet jatkuivat kivuliailla krampeilla ja kouristuksilla, luulin jo ettei asiat ole kunnossa mutta hoitaja kertoi sen olevan täysin normaalia. Oksentelu väheni kuvotukseksi ja etovaksi oloksi joka kesti n. rv. 7 asti. Vauvani kuitenkin menetin rv. 11. :-(
Nyt olen naimisissa uuden miehen kanssa ja kovasti jännitämme onko tapahtunut ihme edellisen ovulaation aikana. Nyt muutaman päivää juilinut alamahalla ja tuntunut vihlaisukipuja ja normaalia "kuivaa kautta" ei ole kuulunut. Myöskin tissit tuntuvat erilaisilta. Kahvikaan ei maistu enää ollenkaan vaikka ennen join 4-5 kupillista päivässä. Nyt toivotaan että ensi viikonloppuna ei menkat ala ja pääsen testaamaan. - turvotus1
Ekassa raskaudessa tunsin repäisykipuja pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Samoin ihmettelin miksi rinnat oli välillä arat, mulla kun ei koskaan ole rinnat ennen menkkoja eikä muulloinkaan arat. Join myös kaksi päivää ennen menkkojen alkua pari siideriä ja ihmettelin miksi mulla tuli jo tokasta tosi paha olo.
Tokassa raskaudessa samat oireet paria päivää ennen plussaa, mutta silloin aloin myös palella ihan järkyttävästi. Olin päättänyt etten tee testiä ennen kuin menkat on oikeasti myöhässä, mutta kun töissä valittelin kylmää ja työkaverit ihmetteli, päätin tehdä testin ja selkeä positiivinen.
Nyt kolmannessa... Olikohan mitään oireita ennen kuin tein testin... Ei vissiin ja olinkin aika pessimistinen kun tein testin. Tosin jälkikäteen tajusin, että olin tosi turvonnut jo silloin. Olin juuri laihduttanut muutaman kilon ja farkut meni tosi hyvin päälle, kunnes aloin ihmetellä miksi kiristää ja puristaa, vaikka syön edelleen kevyesti ja terveellisesti. Ei tuttuja repäisykipuja, rinnat ei ole vieläkään olleet arat (nyt menossa rv 23 3), ei paleltanut kuin jossain viikkojen 5-6 vaiheilla vasta ja silloinkin tosi vähän verrattuna tokaan raskauteen. Pahoinvointi sen sijaan iski jo rv 5 jotain, eli turhan aikaisin mun mielestä. - lcjköxnnlö
Kyllä oli alusta asti selvät oireet pistelyä ym, hengästymistä ja herkistyin helposti. Tämän jälkeen menkkakivut ilman menkkoja. Maha on kuin kumipallo, kipuilua vihlasuja ym alapäässä. Testi positiivinen 4 plus jotain. Ei oo vielä tutkittu sen paremmin.
- Jokn
Mitä tarkoittaa alusta asti? Mistä asti oli selvät oireet?
- hdkcnhn
Jokn kirjoitti:
Mitä tarkoittaa alusta asti? Mistä asti oli selvät oireet?
Suojaamattomasta seksistä asti melkein, sen jälkeen alkoi oudot tuntemukset, valkovuoto ja seksihalut nousta ja ei tarvittu enää liukkaria vaikka sitä on aina tähän asti tarvittu ja pistoja. Olen hyvä tuntemaan kroppani ja tiedän aina menkkojen alkamisen myös pari päivää etukäteen ja sen milloin laitan siteen, en siksi edes pitänyt päiväkirjaa melkoista. Joka nyt harmittaa, muista kyllä hedelmöityspäivän ja kierto 28 päivää.
- Jokn
hdkcnhn kirjoitti:
Suojaamattomasta seksistä asti melkein, sen jälkeen alkoi oudot tuntemukset, valkovuoto ja seksihalut nousta ja ei tarvittu enää liukkaria vaikka sitä on aina tähän asti tarvittu ja pistoja. Olen hyvä tuntemaan kroppani ja tiedän aina menkkojen alkamisen myös pari päivää etukäteen ja sen milloin laitan siteen, en siksi edes pitänyt päiväkirjaa melkoista. Joka nyt harmittaa, muista kyllä hedelmöityspäivän ja kierto 28 päivää.
Vaikka sinä miten hyvin tuntisit kroppasi, niin suojaamattomasta seksistä alkaen ei voi olla minkäänlaisia oireita. Elimistössä ei tapahdu vielä silloin mitään sellaista, mikä
voisi aiheuttaa raskausoireita. Ethän sinä tätä tietenkään usko, koska olet sattunut kuvittelemaan itsellesi raskausoireita kierrossa, josta olet ihan oikeastikin tullut raskaaksi, mutta niin se vain nyt on. - lghklhkhö
Jokn kirjoitti:
Vaikka sinä miten hyvin tuntisit kroppasi, niin suojaamattomasta seksistä alkaen ei voi olla minkäänlaisia oireita. Elimistössä ei tapahdu vielä silloin mitään sellaista, mikä
voisi aiheuttaa raskausoireita. Ethän sinä tätä tietenkään usko, koska olet sattunut kuvittelemaan itsellesi raskausoireita kierrossa, josta olet ihan oikeastikin tullut raskaaksi, mutta niin se vain nyt on.Just, sun mielestä kolme apteekin raskaustestiä on väärässä ja sä olet oikeassa. Hieno, palstamammaan voi aina luottaa!
http://www.voice.fi/terveysjahyvinvointi/14-oiretta-jotka-paljastavat-raskauden-jo-ennen-positiivista-testia/23/52477
tähän linkkiin kannattaa ap tutustua. Ainakin itselläni oli oireita heti alusta lähtien, sellaisia joita en ole ennen tuntenut, toki se mietitty mitä nämä ovat. Positiivisten raskaustestien jälkeen eli kun hormonitasot alkoi nousta oireet ovat toki muuttuneet. Mutta ei minua mitenkään erityisesti okseta tai muuta vastaavaa. - Jokn
lghklhkhö kirjoitti:
Just, sun mielestä kolme apteekin raskaustestiä on väärässä ja sä olet oikeassa. Hieno, palstamammaan voi aina luottaa!
http://www.voice.fi/terveysjahyvinvointi/14-oiretta-jotka-paljastavat-raskauden-jo-ennen-positiivista-testia/23/52477
tähän linkkiin kannattaa ap tutustua. Ainakin itselläni oli oireita heti alusta lähtien, sellaisia joita en ole ennen tuntenut, toki se mietitty mitä nämä ovat. Positiivisten raskaustestien jälkeen eli kun hormonitasot alkoi nousta oireet ovat toki muuttuneet. Mutta ei minua mitenkään erityisesti okseta tai muuta vastaavaa.Eli et edes ymmärtänyt mitä kirjoitin. Kun toivoo raskautta, kuvittelee helposti itselleen oireita. Sitten menkat alkavatkin ja selviää, että oireet ovat kuviteltuja. Aivan yhtä hyvin kierrossa, josta todella tulee raskaaksi, voit kuvitella itsellesi raskausoireita liian varhain. Sitten kun teet positiivisen testin, yhdistät ne automaattisesti raskauteen. Heti yhdynnän jälkeen elimistössä ei tapahdu vielä mitään raskauteen liittyviä hormonaalisia muutoksia, vaan irrallaan oleva munasolu hedelmöittyy ja lähtee matkaamaan kohtua kohden. Raskausoireita voi olla heti kiinnittymisen jälkeen (eli toki ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää), mutta ei nyt herranjestas sentään melkein heti suojaamattoman yhdynnän jälkeen. Kaikki nuo linkkisi oireet ovat varhaisia raskausoireita, mutta sellaisia, joita voi alkaa ilmetä alkion kiinnittymisen jälkeen.
Ja en ole mikään mamma, vaikka äiti olenkin.
- raskaana
Noin viikko oviksesta tuli hiukan veristä limaa (kiinnittymisvuoto?). Pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa huomasin suihkuun mennessä, että rinnat on tulikuumat siis oikeasti hehkuvan kuumat. (Arat ne on aina olleet ennen menkkoja ja niin olivat nytkin). Lisäksi aloin herätä aamuyöllä neljänmaissa enkä enää saanut unta. Pari päivää myöhemmin tein plussatestin.
Melkein vuoden ehdin kuumeilla ja niitä perinteisiä oireita (eli oireita joita oli joka negakierrossa) pahoinvointia, turvotusta, väsymystä, heikkoa oloa ei tällä kertaa tullutkaan. Pahoinvointikin alkoi vasta rv6. - Pontsou
Itsellä alkoi 3 päivää pupuilun jälkeen kaksi viikkoa kestävä pieni päänsärky. Muuten oli kaikki samat oireet kuin ennen menkkoja, eli tissit turvonneet yms. 10 päivän jälkeen testasin pienen haamun ja siitä parin päivän päästä selkeän plussan. Viikolla 6 alkoi kuukauden kestävä pahoinvointiputki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859