Jeesus Kristus ja vanhoillislestadiolainen.

Nea Katajala

Jeesus Kristus sanoi syntiselle naiselle:

"Uskosi on pelastanut sinut. Mene rauhassa." (Luuk 7:50 )

Vanhoillislestadiolainen sanoi syntiselle naiselle: "Julistamani synninpäästö on pelastanut sinut: Mene rauhassa." (XXX).

19

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen, siinä tuli olennainen kiteytettynä.

• Sivusta kysyn

Mikset elä sen mukaan vaan jauhat täällä pas.kaa?

• Kuka kysyy
        Sivusta kysyn kirjoitti:

ja keneltä?

• Antake anteks
        Sivusta kysyn kirjoitti:

Näin se menee. Devoit kirjoittaa .....aaaa ja Nea huutaa aamenta.
        Nea kirjoittaa .....aaaa ja Devoit huutaa aamenta.

Devoit huutaa "Jeesus"
        Nea huutaa aamen!

Nea huutaa "Kristus"
        Devoit huutaa aamen!

Antakee anteeks, mut oli pakko vähän tuulettaa!

• Mikäpä siinä
        Antake anteks kirjoitti:

Näin se menee. Devoit kirjoittaa .....aaaa ja Nea huutaa aamenta.
        Nea kirjoittaa .....aaaa ja Devoit huutaa aamenta.

Devoit huutaa "Jeesus"
        Nea huutaa aamen!

Nea huutaa "Kristus"
        Devoit huutaa aamen!

Antakee anteeks, mut oli pakko vähän tuulettaa!

Devoit nyt vetää sitä sirkustaan , haluaa kai viihdyttää porukkaa, tosin huonolla menestyksellä.

• TTRe21

Jumala vai ihminen? Jumalan sana vai ihmisen sana?

• 79+33

Täytyy Nealle sanoa, että jos me vanhoilliset haluaisimme olla Jeesuksen Kristuksen seuraajia viimeistä pilkkua myöden, niin sanoisimme Jeesuksen Kristuksen tavoin seuroissamme: "Sinun uskosi on sinut pelastanut, emmekä meidän julistamamme synninpäästö on sinut pelastanut." Samoin: "Sinun uskosi on antanut sinulle synnit anteeksi, emmekä sanoisi: "Meidän julistamamme synninpäästö on antanut sinulle synnit anteeksi!"

• 4+15

Oletteko unohtaneet, että ihminen, jonka omantunnon Jumala on herättänyt on jo Pyhän Hengen vaikutuspiirissä.

Jo heräys on Jumalan työ.

Hänellä on kaipaus vanhurskauden perään. Siihen tilaan, jossa Adam ja Eevakin olivat ennen syntiinlankeemusta. Paratiisissahan ei ollut kuolemaa...

Nyt tuo sama Pyhähenki sytyttää uskon, siis uskon siihen, että Jeesus elää ja hän elää uskovien sydämillä.

Nyt ei ole kysymys vanhoillislestadiolaisen uskosta, vaan tuon heränneen ihmisen uskosta.

Älkää siis alkako mestaroida tuon ihmisen kanssa. Hän on Jumalan silmäterä. Hänellä on jo Jumalan antama usko. Ei vanhoillislestadiolaisen antama usko.

Tällaiset ihmiset saattavat käydä monissakin hengellisissä kokouksissa ja on Jumalan asia, mistä hän löytää sielulleen vastauksen: "Täällä on Pyhä Henki" Täällä Kristus asuu."

Huomatkaa: Sitä valintaa ei tee vanhoillislestadiolainen.

Tästä tullaan siihen: "Olenko minä tullut itse siihen uudestisyntymisen tilaan, että minä olen kristitty? Onko minulla Pyhä Henki? Ylvästelenkö minä tuon heränneen, herkällä sieluntilalla olevan ihmisen edessä?

Ongelma nimittäin ei olekaan enää tuon heränneen. Jumala varmast johdattaa hänet, mutta ongelma onkin nyt vanhoillislestadiolaisen

• Raamatun jälkeen

Avaajalle

Vanhoillislestadiolainen sanoo syntiselle naiselle:
      Sinun syntisi ovat anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ole vapaa.

Ko Raamatun kohta (Luuk.7:50) kertoo tapahtumista,kun Jeesus toimi
      maan päällä ,ennen uhrautumistaaan meidän kaikkien edestä.
      Raamattu kertoo selkeästi ,kuinka katuva saa synnit anteeksi Jeesuksen
      Taivaaseen astumisen jälkeen.Hän itse antoi iäisyyteen kantavat ohjeet.

• 49+35

## Ko Raamatun kohta (Luuk.7:50) kertoo tapahtumista,kun Jeesus toimi
      maan päällä ,ennen uhrautumistaaan meidän kaikkien edestä.
      Raamattu kertoo selkeästi ,kuinka katuva saa synnit anteeksi Jeesuksen
      Taivaaseen astumisen jälkeen.Hän itse antoi iäisyyteen kantavat ohjeet. ##

Paavali noudatti Jeesuksen käskyä, samoin kuin Siilas ja muut apostolit ja julistivat ilosanomaa Kristuksesta: "Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin sinä pelastut!" Tämä pitää edelleen paikkansa, vaikka mikä lahko Suomessa toisin opettaisi. Katuva saa edelleen samalla tavalla synnit anteeksi kuin Jeesuksen aikana: USKOMALLA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN SYNTEIN ANTEEKSISAAMISEKSI. Jos opetat toisin, olet harhaoppinen!

• Uhrin syy. AINA!

Vl-uskovainen sanoo ihmiselämän tuhonneelle hoitomiehelle: Koska minä olen antanut sinulle anteeksi, ei sinun enää tarvitse asiaa anteeksi pyytää uhriltasi. Minun anteeksiannollani sinun törkeät tekosi siirtyvät uhrin syyksi. Aamen.

• 48+28

Ap. t. 16:31

He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

Näin julistivat Paavali ja Siilas. Heille usko Jeesukseen Kristukseen riitti pelastukseen, mutta tämänpäivän vanhoilliset sanovat niinkuin tuolla toisessa ketjussa: usko Jeesukseen Kristukseen EI RIITÄ. Mikä sitten riittää: HEIDÄN OMA VÄLIINTULONSA?

• anteeksi vaan

En pyydä anteeksi jurikaan milloinkaan, enkä anna anteeksi kun tulee mittatäyteen,

• 38+47

Täällä saa näin ulkopuolisena sellaisen käsityksen, että Suomen Evankeelisluterilaiseen Kirkkoon kuuluvat vanhoilliset eivät siis usko, että usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi. Näinhän kirkkomme opettaa ja Raamattu. Miksi he sitten kuuluvat kirkkoon?

• fldsjkdghkhkfkdd

Kyllä vanhoillislestadiolaiset uskovat juurikin niin, että usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena lunastajana ja syntien anteeksiantajana pelastaa.

• vl isostakyröstä

Ap. t. 16:31

He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

Tässä vanhoillislestadiolaisena näen väärin, miten Paavali ja Siilas toimivat. Ei olisi pitänyt julistaa pelkkää uskoa Jeesukseen Kristukseen, vaan olisi pitänyt vähän vilautella taivasten valtakunnan avaimia ja käyttää hyväkseen sitä valtaoikeutta antaa tai pidättää syntejä.

• Avaaja=Melperi1

Tiedoksi.

• Tiedoksi:

Ei ole.

• 44+48

### Kyllä vanhoillislestadiolaiset uskovat juurikin niin, että usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena lunastajana ja syntien anteeksiantajana pelastaa. ###

No sittenhän te olette Nea kanssa samassa uskossa, vieläpä melkein kaikkien Suomen eri herätysliikkeitten uskovien kanssa. Tämä oli minulle ihan uutta! Täältä palstalta saa kyllä toisenlaisen käsityksen. En riitele enää pääkaupungin vl-miehen kanssa, jos kerran hän on samaa mieltä, että usko Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena lunastajana ja syntien anteeksiantajana pelastaa. HIENOA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe