En mistään oikein löytänty suomeksi tietoa tosta Altra XL:stä. Englanti ei oikein taivu. Eli milloin tuohon Altra XL:ään on tullut faceliftit ja uudet mallit? Osaisi helpommin selata käytettyjä. Ilmeisesti törmäystesteissä tullut 5-tähteä?
Mites nuo varustetasot menee/mennyt?
Mietinnässä 2010 TSI 1.4 malli. Kannattaako?
Netistä ei taida löytyä yhtään koeajovideota suomeksi?
Altea XL historiaa?
4
260
Vastaukset
- 7+4
Totta valitettavasti, että Seatista ei juuri suomalaisissa autoalan lehdissä kirjoiteta. Merkki on kuitenkin myynniltään esim Mazdan kokoluokka tai Renaultin, Mazdan ja Renaultinhan tuntee jokainen ja se on säännöllisesti esillä erilaisissa vertailuissa ja testeissä tai muissa artikkeleissa.
Minulla on nyt toinen Altea alla. Molemmilla kerroilla 2.0 tdi (170 hv). Nyt kaksi vuotta vanha ja nelivetoinen. Olen oikein tyytyväinen, ongelmattomia autoja.
Ovat kolaritesteissä viiden tähden autoja.
Varustetasot suunnilleen samat kuin VW-konsernin muissakin autoissa, yksityiskohdat löytyvät Seatin kotisivuilta.
Altea perustuu samaan perustekniikkaan kuin sisarmalleissa AudiA3, Golf ja Octavia.
Luokitellaan nk 'pieneksi' tila-autoksi, tai 'korkeakattoisiksi' mitä nämä nyt sitten käytännössä tarkoittaakaan. - ht5377
Hei!
Meillä nyt ollut kohta vuoden Altea XL 2010 (10/2010) eikä mitään
ihmeellistä ole ollut. 100tkm ajettuna vanhana taksina ollut pari vuotta, minkä jälkeen itse ajeltu 15tm (yhteensä nyt siis 115tkm). Nahkapenkit ja kaikki. Koneena 2.0tdi dsg, sama yhdistelmä joka meillä oli aiemmin v. 2006 Passatissa. Passatissa meni 280tkm tienoilla, ennen kuin myytiin, pari kallista suutinta, mutta toivottavasti näin vähillä kilsoilla ei tarvi hetkeen noita miettiä..
No, kuitenkin, taitaa olla että loppuvuodesta 2009 tuli tuo ensimmäinen "isompi" facelift (2010-), jotain rattia tai tämmöistä vaihdettiin. Lisäksi vuotta myöhemmin, 9/2010 tuli pienempi muutos, radio muuttui 2011 malliseksi. Eli meillä on 10/2010 versiossa tämä viimeisin radio. Suurempia muutoksiahan tämä Altea XL ei kuitenkaan julkaisunsa (2007-) jälkeen ainakaan ulkoisesti ole kokenut. Koneita tosiaan ja hieman sisustusta on paranneltu.- Takuuta lisää
Juu Altea XL oli hyvä auto. Meillä 2.0 TDi, mutta vaihtaessani uuteen 2013 ei takuu ainakaan vielä ollut kuin 2-v. Valitsin sitten toisen merkin. Seatin olisin ottanut jos takuu olisi vastannut edes jotenkuten muita merkkejä. Heti 2-v takuun päätyttyä sattui muutama ihan selkeä takuun piiriin kuuluva korjaus. Jouduin vähän turhan paljon makselemaan peruskorjauksista.
- 3+4
Takuuta lisää kirjoitti:
Juu Altea XL oli hyvä auto. Meillä 2.0 TDi, mutta vaihtaessani uuteen 2013 ei takuu ainakaan vielä ollut kuin 2-v. Valitsin sitten toisen merkin. Seatin olisin ottanut jos takuu olisi vastannut edes jotenkuten muita merkkejä. Heti 2-v takuun päätyttyä sattui muutama ihan selkeä takuun piiriin kuuluva korjaus. Jouduin vähän turhan paljon makselemaan peruskorjauksista.
Se on totta, että 2-vuoden takuu on liianlyhyt. Seat noudattaa samaa takuukäytäntöä kuin muutkin VW-konsernin autot (VW, Audi,Skoda), joka lienee automaailman lyhyin Suomessa.
Olen joutunut turvautumaan kahden Alteani aikana kolmesti takuuseen, kaksi kertaa pikahuollossa ja kerran normihuollon yhteydessä. Nämä siistakuuaikaa. Takuuajan jälkeen ei onneksi ongelmia olekaan ollut.
Viat olivat: Toisen ulkopeilin sähköinen 'sisäänkääntäminen' automaattipesua varten lakkasi toimimasta, moottorivaroitusvalo syttyi ja turbo 'putosi kyydistä' syynä anturivika ja lämmityslaitepuhallin lakkasi toimimasta syynä sulakkeen palaminen (oli v2008-mallin Alteassa sama sulake pissapojan lämmittimen kanssa ja siksi en itse keksinyt sitä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472609
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491368- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2841174- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22934Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889