Kai tosta pelleilystä jotain korvausta saa?

eihäntässoomitääjärk

Siis jos nyt olen käsittänyt oikein miten tää touhu taloudellisesti menee, niin ei voi muuta sanoa kuin että sairas koko maanpuolustuslaitos. Ja näinkin äärimmäinen väite perustuu tällä kertaa puhtaasti taloudellisiin siyihin (tällä kertaa ei ole kyseessä armeijaa haukkuva totaali/sivari :P).

Siis, ei mulla sinänsä mitään armeijaa vastaan ole, luulen että fyysiseltä puolelta pärjään ihan hyvin ja sinne oon nyt menossakin, lähtö oli vissiin heinäkuun alussa. Haluisin kyllä käydä mieluiten armeijan mutta olen opiskelija (1. vuotta), armeijaan kun menen niin menetän opintotuet, valtio sentään maksaa vuokrat ym. mutta muutenhan olen käytännössä tyhjän päällä.

En saa MITÄÄN muuta kuin päivärahat, on aika saatanan vaikeeta löytää duunia jota vois tehdä vaan lauantaisin ja sunnuntaiaamuisin. Eli milläköhän vitulla tää järjestelmä luulee mun pärjäävän? Ei voi oikein ns. isin kukkarollakaan käydä kun tilanne on vähän semmonen erikoinen, että porukat asuu ulkomailla ja ite omassa opiskelijaluukussa. Päivärahoista ei ole mihinkään. Siis jumaliste ajatelkaa nyt, 4,7e/PÄIVÄ! Eikä ne viimeisten kuukausienkaan päivärahat 11e/päivä päätä huimaa. Eihän sillä saa röökiaskiakaan. Ja muuten, en polta. Mutta kyllähän sen kaikki tietää että siellä sitä on melkeinpä pakko. Olet ihan outo ja silleen jos et polta. Eli vähänninkuin yläasteelle taas palaisi. :P

Olen kuullut ns. kotouttamisrahasta, joka kuulemma poistettiin joskus aikasemmin. Jos se on mitä ajattelen, niin se olis aika hemmetin tärkeetä hommata takasin ja äkkiä. Mutta onko mitään tämmöstä ylimäärästä tukea mitä voisi mahdollisesti saada inttiaikana?

11

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihäntässoomitääjärk

      Ei yksikään itseään kunnioittava valtio pidä isänmaan puolustajia kuin orjina tai koirina. Kyllä monet maat maksaa kunnon korvausta sotilailleen.

      • C Mies