Kia Ceedin kytkimen kesto

kytkimenvaihto

Miten pitkään ovat Ceedeissänne kytkimet kestäneet ennen vaihtotarvetta (km määrä)? Miten kauan niiden tulisi normaalisti kestää? Mistä sen huomaa kun kytkimen vaihto on lähellä?

41

11434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei saa luistaa

      Kytkin kestää normaali ajoa 100000km. Mutta jos on tapana luistattaa kytkintä runsaasti jokaisessa lähdössä, se kestää vain 20000km.

      • kytkentöjä

        Omistan PSA autoja joilla ajettu yli 500tkm alkuperäsellä kytkimellä. Ajotapa vaikuttaa kytkimen kestoon useimmissa merkeissä.


      • Anonyymi

        Toyotassa kytkin kestää kauan. Olen ajanut monella, nykyisellä on ajettu melkein 300 000 km eikä alkuperäisessä ole mitään vikaa. Ennen minulla oli yli 300 000 ajettu eikä senkään kytkimessä ollut mitään vikaa.


    • Ajotavasta kiinni

      Olen ajanut Ceedilläni n. 190000 km eikö vielä ole mitään ongelmia kytkimen kanssa.

    • käyttö ratkaiseee

      Ja muistakaa, ei kuulu takuun piiriin.

      • fartbud

        Hehheh.. kerro mulle automerkki missä kytkimen kuluminen kuuluu takuuseen? Tai kerro edes jostain laitteesta merkki, missä kulumisen kattaa takuu? kahvinkeittimen kuluminen > Pomo ostanut halvalla kun kuluu > en oo koskaan kahvarilla ja harvoin käytän ees omaa kuppia?
        Puhelimen kuoren kuluminen > ei pitäisi kun en oo puhunutkaan?
        Kengänpohjien kuluminen > suutari hirteen > en oo kävelly, mulla on mersu?
        Kyllä naurut sait aikaan.


    • Skodillacci

      En tiedä Kiasta, mutta kolmekin autoa olen ajanut yli 300 tkm:iin ilman kytkin remppaa.

    • Olen ajanut samalla kytkimellä jo 404 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää Kiassa.

      • joopajoo...

        236tkm CRDI ceedillä eikä kytkimessä probleemaa.


      • Wartburg 353

        Olen ajanut samalla kytkimellä jo 909 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää mersussa.


      • Anonyymi
        Wartburg 353 kirjoitti:

        Olen ajanut samalla kytkimellä jo 909 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää mersussa.

        Miksi vaihdat aina saman kytkimen. seuraavaan meseen minkä ostat


    • mikä se on?

      MInulla Sportagessa ei ole edes kytkintä.

      • Anonyymi

        Mikäs ihme ratkaisu siinä sitten on?


    • kia,as

      Kiakotteron epätasaisesta laadusta johtuen kytkin voi hajota milloin tahansa.

    • Anonyymi

      volvossani s 60 on jo ajettu yli 200 000 km samalla kytkimellä,ja lähden vielä samalla kytkimellä asuntovaunun kanssa kesälomalle,- kilometrejä kertyy useita tuhansia tällä matkalla. Uskon toimivan vielä hyvin, tämänkin loma matkan.

      • Anonyymi

        200 000 km on Volvolle kova saavutus !!!


    • Anonyymi

      kia cerato 2006 kilometrit 222000 vielä alkuperäinen kytkin.

    • Anonyymi

      Ei nyt kovin kummoisia googlaustaitoja vaadi, niin päädyt foorumikeskusteluihin, joissa alta satatonnia ajettujen kikottimien kytkimet ovat porsineet.

    • Anonyymi

      Kilometrit eivät kuluta kytkintä juuri lainkaan vaan vaihteen vaihdot ja niistäkin ylivoimaisesti eniten liikkeellelähtö ja yleensäkin pienien vaihteiden runsas käyttö.
      Kia Ceedin keskimääräinen kytkimen kesto kun liikennöinti tapahtuu pääasiassa kehä kolmosen ja liikennevaloviidakon välillä, on noin 100 000 km. Pikkukaupungissa kuten Tampere, menee kytkin vaihtoon noin 130 000-180 000 km kohdalla, vähän riippuen kuinka läheltä keskustaa päivittäiset reitit kulkevat ja Luumäellä kotia pitävä Ceed saa kytkimensä porsimaan vasta paalaamossa. Oliko yllätys?
      Tietysti kaikissa autoissa kytkimen kesto romahtaa, mikäli autoa käyttää myös perheen 17-22 vuotias poika.

    • Anonyymi

      Kian kytkin- ja vaihteisto-ongelmista löytyy paljon tarinaa ulkomaalaisilta foorumeilta. Suomalaisilla foorumeilla on lähinnä puolivillaista jutustelua aiheesta.

      • Anonyymi

        Suomalaiset eivät kehtaa tunnustaa ostaneensa ongelma-auton. Mehän olemme tehneet aina itsellemme maailman parhaan autokaupan (ja edullisesti)


    • Anonyymi

      Minulla on vm 2008, jolla on nyt ajettu 335 tkm, alkuperäinen kytkin on ketänyt, Paljon on heittoja kavereilta, jotka eivät ole Kiaa ajaneet tai uskaltautuneet edes kyytiin. Myös muilla merkeillä olen päässytihan hyvin kytkimien puolesta, johtunee ajotavasta.

    • Anonyymi

      Oikean auton kytkin kestää sen mitä moottorikin, samoin jakoketju. Tarkoitan Toyotaa. Edellisellä ajoin 320 000 km eikä kytkimessä mitään korjaustarvetta, nykyisellä ajettu 210 000 eikä merkkiäkään vioista.

    • Anonyymi

      Omassa ceedissä kytkin meni vaihtoon 150000 km kohdalla. Ei enää irrottanut kunnolla, luistoa ei ollut yhtään vaihtohetkelläkään, vaan auto halusi ryömiä kytkinpoljin lattiassa.
      Aika lyhytikäiseksi kytkin omasta mielestäni jäi, koska päivittäisen työmatkan varrella yhteen suuntaan ei ole kuin viidet liikennevalot tosin sen lisäksi pätkä muuten pysähtelevää liikennettä, jossa tulee parikymmentä liikkeellelähtöä pysähtelevässä jonossa.

    • Anonyymi

      Kyllä se Kian kytkin kestää samalla lailla kuin muittenkin. Kaik riippuu kytkimen hallinnasta ja ajotavasta.

      • Anonyymi

        Uudempien Kiatai Hyundai autojen kytkimet on valmistettu niin, että niiden kestoikä jää noin puoleen "tavallisista" autoista. "Tavallisissa" autoissa kytkimet kestävät ajosta riippuen yleensä 120...600tkm ja siksi näissä uudemmissa Kia tai Hyundaissa kesto jää ajosta riippuen yleensä 60...300tkm.


      • Anonyymi

        Sanoisin että vielä 90 luvulla kytkimet pääsääntöisesti (lähinnä kytkinlevy) kestivät pitempään. Nykyisin pehmeämpää materiaalia ja ohuempia. Enemmän rahaa omistajille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että vielä 90 luvulla kytkimet pääsääntöisesti (lähinnä kytkinlevy) kestivät pitempään. Nykyisin pehmeämpää materiaalia ja ohuempia. Enemmän rahaa omistajille...

        Juu, lisää rahaa kytkintehtailijoille, mutta vähemmän asbestikaivoksille.
        Asbesti on saatu kyllä korvattua muilla materiaaleilla, mutta oli asbestipitoisella kytkinlevyllä omat hyvät puolensa, joita tässäkin ihmetellään.


    • Anonyymi

      Mulla ei ole kytkin missään autossa omassa ajossani muuttunut yhtään huonompaan. Laadukas Ford Ka:kin mulla oli, asuin Helsingin kantakaupungissa, kilsoja tuli noin 60 -> 200tkm mun pitoaikana kunnes kottero ruostui pois, mutta kytkimessä en huomannut tuona aikana muutosta huonompaan.
      Nyt on Korean jenkki, missä kyllä ihan paska kytkin, mutta se joko suunniteltu ominaisuus tai sitten ekan omistajan tuhoama, mutta ei ole heikentynyt sen 60tkm aikana kun itse ajanut tuolla.

    • Anonyymi

      onkohan ceedin kytkimestä hydrauliikkaöljyt päässeet jotain kautta pois, kun poljin meni muutamassa kuukaudessa jäykäksi ja auto vain matelee eteenpäin vaikka kytkin olisi pohjassa?
      mahtaako olla korjattavissa muuten kuin täydellä kytkinrempalla?

    • Anonyymi

      vuosia sitten olin asentajana, jonne tuli korjattavaksi ammatti bussikuskin oma auto. Kytkin suditettu sileeks noin 2000 tkm, joskus 5000 tkm, ainakin neljästi vaihdoin. Kunnes asensimme jäykemmän polkimenpalautusjousen. Kaveri roikotti jalkaansa polkimen päällä ajaessaan. Tämän huomaa muuten toispuoleisena kulumisena.
      Emme koskaan kehdanneet kertoa tälle jo runsaasti kokemusta omaavalle herralle asiasta. Kytkin levyä ei enää vaihdeltu.(uusinta korjaukset teimme takuuseen).
      Korjaus aika oli n. 40 min, noin tiedoksi. Uusissa autoissa on enemmän purkamista ja kasaamista.

    • Anonyymi

      Tänään laukesi kytkin ja autolla ajettu n.106000 km. Itselläni auto ollut n.2 vuotta ja se on vm.2013. Kaupunkiajoa eniten ajan ja lyhyitä siirtoja joten kytkin on lujilla joka risteyksessä.

    • Anonyymi

      Kian kaksoiskytkinlaatikon stefa päästi nesteet läpi ja kytkin meni vaihtoon 140 000 kohdalla. Ensioireena oli se, että puolet vaihteista katosi ajon aikana. Uudelleen käynnistys poisti oireen, mutta myöhemmin tuli takaisin ja sitten syttyikin moottorivalo palamaan ja ajot loppui siihen.

      Kalliiksi tuli kytkinhuolto. Säästin kyllä pitkän pennin kun itse hankin kytkimen jonka asensivat paikoilleen.

      • Anonyymi

        Niin mukavia kuin nämä nykyautojen automaatti- ja kaksoiskytkinlaatikot onkin, niin vikatapauksissa lompakko usein laulaa.

        Harmi että kun vielä moottoripuolella on samanhintaisia ongelmia, on autoilun kustannukset nousseet ihan uudelle tasolle.


    • Anonyymi

      Ensimmäisellä KIA Ceedillä ajoin 275000km, ei ongelmia kytkimen kanssa. Toisella olen nyt ajanut 260000km. Ei ongelmia kytkimen kanssa.

      • Anonyymi

        Molemmissa manuaali vaihteet.


      • Anonyymi

        Kilometrit eivät kuluta kytkintä, vaan liikkeellelähdöt ja vaihteen vaihdot. Ruuhkasuomessa kytkimet kestävät vähemmän kilometrejä kuin korpisuomessa. Ero voi olla moninkertainen, eikä liity mitenkään kytkimen laatuun tai kuskin ajotaitoon. Näillä laatu ja taitoasioilla on sitten merkitystä, kun olosuhteet ovat samat. Ja tietty silloinkin saadaan moninkertaisia kestävyyseroja.


    • Anonyymi

      Kia ceedissä ei useinkaan itse kytkinlevy kulu, vaan paineasetelma väsyy. Eli ei saa vaihteita enää silmään koska paineasetelmaan ei saa tarpeeksi voimaa.

      Sen verran suunnittelu moka että näihin olisi pitänyt alunperin asentaa säädettävä tappi polkimelle. Mutta kerrankos sen kytkimen nyt autoon vaihtaa, vag/psa pojat vaihtelee moottoreita ja vaihdelaatikoita 50tkm välein me vaihdetaan korealaiseen kerran 300tkm välillä

    • Anonyymi

      Manuaalivaihteistolla varustettu Renault Captur I 0,9L moottorilla
      Auto ostettiin käytettynä 61 000km ajettuna ensimmäiseltä omistajalta (Rahoituslaitos).
      Sen jälkeen ollut meillä kuusi vuotta (n. 100 000 km).
      Kolme lasta ajanut ajokortin ko. autolla.
      Peräkärri kulkee monesti mökille (78km päähän).
      Vene asuu pihassa trailerilla (kokonaispaino 580kg). Venettä kuljetetaan n. 14 kertaa kesässä järveen ja takaisin.

      Edelleen alkuperäinen kytkin.

      Kytkin kestää tai ei kestä.
      Siihen vaikuttaa eniten käyttö ja sitten se, onko kytkin lähtökohtaisesti ihan paska ja alimitoitettu.

    • Anonyymi

      Joillakin kytkin kestää satojatuhansia km vaikka ajaisi millä autolla. Toisilla kuljettajilla kytkin leviää aina alle 100000km, vaikka ajaisi millä tahansa merkillä. Ajotyylejä on niin erilaisia.

      • Anonyymi

        juuri näin... eräs papparainen otti aina sutti lähdöt... kytkin pohjaan ,vaihde päällee raks ruks,kaasu puoleen väliin ,kytkin ylös .renkaat löi ensimmäiset 50m tyhjää..hih..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe