Miten retkeilijät nykyään ottavat huomioon sen, että metsissämme liikkuu yhä enemmän suurpetoja?
Meidän kylällä erityisesti susia tuntuu liikkuvan aika paljon ja on alkanut mietityttämään, että mitä tehdä, jos hiihtolenkillä kohtaisikin nälkäisen susilauman.
Olen ikäni liikkunut paljon metsissä, mutta tilanne on muuttunut niin paljon, että olen alkanut välttää metsässä liikkumista. Mielelläni kuitenkin hiihtelisin, mutta siitä ei tule mitään kun en tunne oloani enää turvalliseksi.
Pitäisikö hakea apua "ammattiauttajilta" tai yrittää saada kantolupa aseeseen?
Kättä pidempää petojen varalta?
4
230
Vastaukset
- Valaistu latu ok?
"Olen ikäni liikkunut paljon metsissä,"..vaarattomampaa korpimetsässä on hiihtää kuin keskuspuistossa.,Eikö sauvat ole "kättä pitempää".
- mettäänvaan
En ole koskaan ollut pedoista huolissani.
Enkä aio ollakkaan.
Ei ne ihmisiä syö. Susi pelkää vaistomaisesti ihmisen hajua ja karttaa visusti kohtaamista.
Karhun olen kerran nähnyt,enkä usko minulle olevan niin hyvää tuuria että se toisen kerran tapahtuisi. - Havaukka
En ole ikinä pelännyt luonnossa liikkuessani suurpetoja, kuten en mitään muutakaan.
Ainut mille olen varautunut, on toisen ihmisen hyökkäys. Jos nukun yksinään laavulla, niin kyllä puukko on aina kädenulottuvilla.
Ja suosittelen kyllä sinulle tuota "ammattiauttajaa" sillä suurpedon hyökkäys on sinulle vain pelkotila ei todellista. 100 kertaa todennäköisemmin jäät auton alle suojatiellä. - mimmonen?
Minäkään en uskalla ostarille iltakahdeksan jälkeen,mutta voin huoletta nukkua teltassa vaikka kuinka korvessa.
Enkä todellakaan kanna puukkoa mukana retkilläni muita eläviä varten!
Kyllä puukko on sytykkeiden tekemiseen ja kalan perkuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859