Miten retkeilijät nykyään ottavat huomioon sen, että metsissämme liikkuu yhä enemmän suurpetoja?
Meidän kylällä erityisesti susia tuntuu liikkuvan aika paljon ja on alkanut mietityttämään, että mitä tehdä, jos hiihtolenkillä kohtaisikin nälkäisen susilauman.
Olen ikäni liikkunut paljon metsissä, mutta tilanne on muuttunut niin paljon, että olen alkanut välttää metsässä liikkumista. Mielelläni kuitenkin hiihtelisin, mutta siitä ei tule mitään kun en tunne oloani enää turvalliseksi.
Pitäisikö hakea apua "ammattiauttajilta" tai yrittää saada kantolupa aseeseen?
Kättä pidempää petojen varalta?
4
229
Vastaukset
- Valaistu latu ok?
"Olen ikäni liikkunut paljon metsissä,"..vaarattomampaa korpimetsässä on hiihtää kuin keskuspuistossa.,Eikö sauvat ole "kättä pitempää".
- mettäänvaan
En ole koskaan ollut pedoista huolissani.
Enkä aio ollakkaan.
Ei ne ihmisiä syö. Susi pelkää vaistomaisesti ihmisen hajua ja karttaa visusti kohtaamista.
Karhun olen kerran nähnyt,enkä usko minulle olevan niin hyvää tuuria että se toisen kerran tapahtuisi. - Havaukka
En ole ikinä pelännyt luonnossa liikkuessani suurpetoja, kuten en mitään muutakaan.
Ainut mille olen varautunut, on toisen ihmisen hyökkäys. Jos nukun yksinään laavulla, niin kyllä puukko on aina kädenulottuvilla.
Ja suosittelen kyllä sinulle tuota "ammattiauttajaa" sillä suurpedon hyökkäys on sinulle vain pelkotila ei todellista. 100 kertaa todennäköisemmin jäät auton alle suojatiellä. - mimmonen?
Minäkään en uskalla ostarille iltakahdeksan jälkeen,mutta voin huoletta nukkua teltassa vaikka kuinka korvessa.
Enkä todellakaan kanna puukkoa mukana retkilläni muita eläviä varten!
Kyllä puukko on sytykkeiden tekemiseen ja kalan perkuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984