Moi
Kysyisin, että onko kellään kokemusta seuraavasta:
Joulun jälkeen amoxisilliini kuurista lihas ja nivelkivut, jotka kohdistuivat joskus vammautuneisiin mutta muuten oirreettomiin kohtiin. Oikea nilkka, vasen polvi, kumpikin olkapää. Paikka vaihtui tiuhaan. Tämän jälkeen pahaa pistelyä raajoissa, pahenee iltaisin. Vasen käsivarisi ja käsi puutunut ja pistelevä. Ajoittain päivisin myös oikea. Yskä ja hengenahdistus. Hirvittävä väsymys. Sydän muljahtelee.
En tiedä että kuvittelenko, mutta sanojen lähimuisti ei toimi niin kuin yleensä.
Borrelia IgM hieman koholla, IgG vain 5. ACE 76, kun raja on 52. Taustalla hypotyreoosi ja testosteronivajaus, jotka alhaalla lääkityksestä huolimatta. Punasolujen koko hiemn liian iso, hemo 168. Muissa arvoissa ei ihmeellistä, paitsi B12 alakantissa.
Yleislääkäri oli valmis aloittamaan antibioottihoidon borrelioosiin, mutta erikoislääkärin mukaan tarvitsen vain kuntoilua eikä mulla ole mitään sen vakavampaa. Ymmärsin että mun olis aika lopettaa ruikuttaminen.
Olo korjaantunut nyt vähitellen, mutta tämä tuntuu aaltomaiselta sairaudelta. Millaisia arvoja on esim sarkoidoosissa teillä on ollut?
Danger, mies 44v
Sarkoidoosi, borrelia vai mikä
5
360
Vastaukset
- junik
Minulla henk koht ei ole koskaan arvot suuresti poikeneet normiarvoista mihinkään. ACE normaalisti nousee sarkoidoosissa, itsellä vain muutamaan otteeseen ja vain hyvin vähän.
Lisäksi melkein jatkuvaa pientä lämpöä 37,1-37,5. Alkaa harmittaa vähitellen. Keuhkokuva oli puhdas.
- rpo
Onko otettu lisäksi mykoplasma ja keuhkoklamydia vasta-ainetestit?
- monia vaihtoehtoja
Voi olla jokin autoimmuunisairaus. Vaikka tuo SLE, jota on myös lievempänä muotona, eli kaikkia oireita ei ole tai oireet ovat lieviä. Borrelioosi myös mahdollinen ja jää elimistöön erilaisia vaivoja vaihtelevasti jatkossakin. Itse sairastin ( nainen ) borrelioosin yli kaksi vuotta sitten ja siitä jäi pysyvä väsymys ja nivelkivut. Olen sairastanut nuorempana keuhkosarkoidoosin myös ja kun se todettiin parantuneeksi ei ole nostettu esille minkään vaivan yhteydessä. Tiedä sitten..
http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/systeeminen_lupus_erytematosus_s/ - mikä oli ?
Hei, onko selvinnyt mistä taudista kyse? Kiitos, jos kerrot kun saat tiedon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323033- 71590
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2211345Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133977- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36887