kilpikonna teinille?

kilpikonnteinille?

Olen 14 vuotias tyttö,ja olen alkanut kiinnostumaan kilpikonnista. Luin vähän netissä siitä, mutta en saanut missään vastausta siihen, että onko kilpikonna 14 vuotiaalle hyvä eläin. Minulla on ollut muita eläimiä, mutta ei koskaan mitään kilpikonnan kaltaista. Mieluiten haluaisin kilpikonnan joka asuu maalla, elikkä ei tarvisi hankkia mitään terraariota jossa on vettä. Kiinnostaisi myös tietää onko kilpikonna kallis eläin? Paljonko sen hoitaminen maksaa kuukaudessa? Entä mikä olisi paras rotu/laji minulle? Ottaako terraario paljon tilaa?

Sitten kiinnostuin liskoista myös. Elikkä jos kilpikonna ei ole sopiva eläin 14 vuotiaalle tytölle (jonka muut perheen jäsenet tuskin hoitaisi eläintä) olisiko lisko parempi? Minua kyllä ällöttää ajatuksin siitä että joutuisin säilyttämään talossa jotain matoja sille, mutta muuten olisin todella halukas ottamaan vaikka parta-agaman. Puolivelejni omisti jonkun agaman mutta se oli sellainen yli metrin kokoinen lisko. Hän sanoi että se oli välillä monta kuukautta ilman että liikkui, elikkä oli siis aika tylsä eläin. Hän kuitenkin sitten möi sen kun muutti pois.

Jos ei kauheasti pidä käärmeistä, onko nämä ihan vääriä eläimiä meidän taloon? Sisko vihaa kaikkea käärmeen tapaista eikä edes pysty katsoa kuvaa käärmeitä.
Mutta siskoni on varmaan muuttamassa n. 3 vuoden sisällä pois. Äiti ei ehkä ole niin paha tapaus, mutta tuskin sekään olisi super innoissaan jos joutuisi hoitamaan liskoa. Kilpikonnaa äiti joskus jopa ehdotti mutta kun luki hintoja ja terraarion mitoista se ei enää niin innostanut. Silloin äiti kyllä luki kilpparista joka tarvitsee vettä terraarion.

6

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sain maakilpikonnani kun olin 11-vuotias. "Mieluiten haluaisin kilpikonnan joka asuu maalla, elikkä ei tarvisi hankkia mitään terraariota jossa on vettä." puhutko akvaariosta? Terraariossakin kuuluu olla maakilpikonnalla vesikuppi josta se pääsee juomaan tarvittaessa vettä. Terraario myös vaatii tilaa eikä sitä saa laittaa ikkunoiden tai ulko-ovien viereen. Kilpikonnan lääkäri käynnit ja hinta eläinkaupassa ovat kovat, mutta muuten ruokintaan ei mene niin paljoa. Kun itsekki syön salaattia ja kurkkua niin niistä riittää myös konnalle hyvin. Lajiin en ota kantaa, mutta usein olen törmännyt nelivarvas konniin eläinkaupoissa.

      Sinun kannattaa miettiä nyt että oletko valmis sitoutumaan kilpikonna lemmikkiin? Kilpikonna on huomattavasti rauhallisempi eikä niin seurallinen kuin kissa tai koira. Itse tein valinnan silloin 11-vuotiaana että tämä tulee jäädäkseen ja vielä tänä päivänäkin 25-vuotiaana toi pikku prinsessa viettää arkea kanssani.

    • kilpikonnteinille?

      Kiitos kommentistas!(:
      vielä sellainen kysymys että miten kilpikonna laitetaan horrokseen? en ymmärrä siitä mitään!:D

    • Tuohon minä olen huono vastaamaan, koska oma konnani ei varsinaisesti mene horrokseen. Tässä on yksi aikaisempi keskustelu, josta voi olla apua ja mahdollisesti jos tongit syvemmälle vanhoihin keskusteluihin ja sitten on se herppi sivusto, josta varmaan löytyy apua.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1526200

      • Giorgos Aringarosa

        Mirrors on the ceiling,
        The pink champagne on ice
        And she said "We are all just prisoners here, of our own device"
        And in the master's chambers,
        They gathered for the feast
        They stab it with their steely knives,
        But they just can't kill the beast

        Last thing I remember, I was
        Running for the door
        I had to find the passage back
        To the place I was before
        "Relax, " said the night man,
        "We are programmed to receive.
        You can check-out any time you like,
        But you can never leave! "

        Itsepähän olet kuoppasi kaivanut. Olet päätöstesi vanki. Kaikki on vain suurta teatteria ja kulisseja. Voit vielä päästä pois tästä oravanpyörästä. Ota vain rohkeasti yhteyttä
        [email protected]
        et ole yksin.


    • 6+11

      Konna kuin konna on tosiaan pitkäikäinen kaveri. Sen terraario/akvaario vaatii tilaa. Matelijoiden elinolosuhteisiin täytyy todella panostaa, kaikki on melkoisen tarkkaa. Oletko valmis tinkimään uuden kämppäsi tilasta ja sisustuksesta, kun muutat ja otat konnan mukaan?

      Minulla on punakorvakonna ollut miltei 20 vuotta. Myönnän, että välillä on nyppinyt änkeä sen akvaariota pieneenkin asuntoon, mutta se tarvitsee vaan oikean asennoitumisen. Akvaario tuo kuitenkin mukavasti valoa ja eloa huoneeseen. Ja mikä tärkeintä - kun lemmikki otetaan, sitä hoidetaan loppuun asti.

    • KONNAMÄÄÄN

      Suosittelen sulle Petri Kontiolaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      134
      8325
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1363
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1145
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1102
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      93
      1040
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      944
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      765
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      654
    Aihe