Mestis-karsinnat

Tresholtti

Otetaan tämä omaksi keskusteluksi kun kuitenkin mukana on mielenkiintoisia joukkueita. Ite en noita tarkemmin tunne. Tasainen taitaa sarjasta tulla ja yksinkertaisessa sarjassa kotipeleillä saattaa olla suuri merkitys.

12

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CoolMan1i

      Naisten SM
      -
      karsintasarja
      6 joukkuetta,
      2x
      26.2.–23.3
      Taitaa olla leirityksiä tuossa välissä? Vaikuttaa peleihin

      • Tresholtti

        Eipä taida vaikuttaa mestiskarsintaan?

        Mestis-paikasta kisaavat Blues EKS, Tappara, S-Kiekko, Kiekko-Oulu, Cowboys, Nikkarit, Puhti, K-Karhut.


      • salon seppo

        Sm karsinta päättyy 6.4.
        Tyttöjen leiri ja mm kisat sekä olympia tauko venyttää sarjan hyvinkin pitkäksi.


    • Pitää tutustuu, ei muuten mitään hajuu...

    • Jotain tietoo

      Tappara ja Puhti ennakoon vahvimmat, sitten Bles EKS pienellä ja K-Oulu pienellä kysymysmerkillä....Nikkarit voi yllättää. Muut ehkä aika tasaisia? K-Karhut lähtee altavastaajana, joukkue on kasassa kuitenkin vasta kolmatta kautta.

    • Veikkolainen

      Montako menee Mestikseen? vai riippuuko siitä että mistäpäin joukkueet sattuu olemaan :)

      • Karhu8

        Neljä parasta menee Mestikseen.


      • Veikkolainen
        Karhu8 kirjoitti:

        Neljä parasta menee Mestikseen.

        Väheneekö siis joukkueiden määrä? Ei pelatakkaan enään kahdessa lohkossa? Mistä tällainen tieto on tullut?


      • mestis kiekko
        Veikkolainen kirjoitti:

        Väheneekö siis joukkueiden määrä? Ei pelatakkaan enään kahdessa lohkossa? Mistä tällainen tieto on tullut?

        Ilmeisesti mestiksessä on ensi kaudella 8 joukkuetta, mutta pelataanko alussa kahdessa neljän joukkueen lohkossa vai ilman lohkojakoa, on varmaan vielä päättämättä.


      • JyskäYkä
        mestis kiekko kirjoitti:

        Ilmeisesti mestiksessä on ensi kaudella 8 joukkuetta, mutta pelataanko alussa kahdessa neljän joukkueen lohkossa vai ilman lohkojakoa, on varmaan vielä päättämättä.

        Joskus kyllä ihmetyttää tämä liiton touhu.. ei ole selkeästi edes tiedossa nämä sarjasysteemit ja sitten kun loppu kesästä vasta niitä ruetaan miettimaan niin on jo myöhäistä. Tälle kaudellekkin JYPille tarjottiin mestispaikkaa niin loppuvaiheessa että meiltähän oli jo porukka hajonnut ennen sitä... jos olisi sen keväällä tiennyt niin olisi ehkä saanut porukan kasaan. Jos halutaan yhtään laajuutta tähän hommaan niin Mestistä olisi syytä laajentaa muutamalla joukkueella. Kyllä sieltä pari kolme joukkuetta lisää löytyy jotka pystyvät sitä pelaamaan


      • Karhu8
        JyskäYkä kirjoitti:

        Joskus kyllä ihmetyttää tämä liiton touhu.. ei ole selkeästi edes tiedossa nämä sarjasysteemit ja sitten kun loppu kesästä vasta niitä ruetaan miettimaan niin on jo myöhäistä. Tälle kaudellekkin JYPille tarjottiin mestispaikkaa niin loppuvaiheessa että meiltähän oli jo porukka hajonnut ennen sitä... jos olisi sen keväällä tiennyt niin olisi ehkä saanut porukan kasaan. Jos halutaan yhtään laajuutta tähän hommaan niin Mestistä olisi syytä laajentaa muutamalla joukkueella. Kyllä sieltä pari kolme joukkuetta lisää löytyy jotka pystyvät sitä pelaamaan

        Toki liiton touhu on vähän ihmeellistä välillä, mutta sarjajärjestelmien laadinnassa on kuitenkin "monta monessa". Mun mielestä on hyvin ehtinyt valmistautumaan ja ainakin tällä kaudella järjestelmä onnistunut...puhun siis Mestis/suomi-sarjan osalta, muista en tiedä. Ja vain oman mielipiteeni.:)


      • Veikkolainen
        Karhu8 kirjoitti:

        Toki liiton touhu on vähän ihmeellistä välillä, mutta sarjajärjestelmien laadinnassa on kuitenkin "monta monessa". Mun mielestä on hyvin ehtinyt valmistautumaan ja ainakin tällä kaudella järjestelmä onnistunut...puhun siis Mestis/suomi-sarjan osalta, muista en tiedä. Ja vain oman mielipiteeni.:)

        Ois tässä sarjasysteemissä parantamista. Suomisarjan parhaat joutuvat pelaamaan alkukauden "turhia" pelejä kun vastusta ei löydy. Parempi olisi tehdä heti Mestiksestä 12 joukkueen sarja jossa kaks lohkoa. Jatkosarja on kuitenkin ollut nyt kohtuullisen tasainen. Maatieteellisestikkin onnistuisi ihan hyvin.

        Lisäksi kolme erillistä sarjaa kauden aikana vaikeuttaa kyllä jäävuorojen varauksia, nämä naisten pelit ihan "jämä" aikoihin kun muut pelit pystytään sopimaan jo paljon aikaisemmin. Sarjan pitäisi kestää syyskuulta helmikuulla ja sitten karsinnat, playoffit jne. Näin saataisiin myös sarjoille se arvo joka niille kuuluu... parhaat pelit pelataan keväällä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1870
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      609
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe