Paleo ruokavalio reumanhoitoon?

tianna

Miten hoidatte reumaanne, mitä olette jättäneet pois ruokavaliosta?
Itse otan nyt tiukan paleon ja sitten kokeilen lisätä jotain.
Jos hyviä reseptejä mitä kukin tykkää tai sivustoja niin olisi kiva lueskella.

20

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruista

      Jätin vehnän pois ja tilalle täysjyväruista, vatsa toimii loistavasti. Mulla on selkärankareuma todettu 2011

    • 4+4

      Googlaa helsinki paleo

      reumassa jätetään kaikki viljat ja sokeri pois, kunnes tulehdus on laantunut.

      Monesti maitokin täytyy jättää.

      Ruis on yhtä paha kun vehnä.

      • ruista

        Kyllä nyt puhut puppua, että ruis on yhtä paha kuin vehnä.Mun maha oli kuralla kun söin vehnää, jätin vehnän pois ja syön nyt täysjyväruista ja loppui kun seinään vatsavaivat.


      • 4+4
        ruista kirjoitti:

        Kyllä nyt puhut puppua, että ruis on yhtä paha kuin vehnä.Mun maha oli kuralla kun söin vehnää, jätin vehnän pois ja syön nyt täysjyväruista ja loppui kun seinään vatsavaivat.

        No minä kärsin rukiista 30 vuotta.

        Kannattaa kokeilla mikä sopii ja mikä ei.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

        Mutta reumassa täytyy jättää kaikki viljat.


    • N...Simponi + Trexan

      Maidon sijasta syön viiliä ja jogurttia, koska maidon juominen sellaisenaan tuo kipuja. Sianlihaa en voi syödä ollenkaan missään muodossa, sillä siitä tulen sairaan kipeäksi. Nyt kokeilen juustotonta elämää - tosin raejuustosta en ole luopunut. Pitäisiköhän? Kalalle olen hengenvaarallisesti allerginen, joten sitä ei ole koskaan lautasellani. Sokeria olen vältellyt viimeisen kk:n, sillä taudissani on aktiivinen vaihe menossa.

      • 100µg

        Mistä saat pitkäketjuisia Omega 3 (EPA JA DHA) rasvahappoja?

        Ne vähentävät olennaisesti elimistön tulehdusta.

        Kaikki viljat kannattaa jättää ihan ekana ja kun on saanut kroppanasa ja ruokavalionsa balanssiin, niin sitten voi lähteä maito poistamaan.

        Mitään radikaaleja muutoksia ja heti ei koskaan kannata tehdä, koska silloin ei tiedä mikä sopii ja mikä ei.

        Kannattaa kuunnella kroppaansa.


    • Lakialoitteen aika

      Ruokavalio ei auta mitään, jos syö kortisonia, Oxiklorinia, solusalpaajia, vahvoja kipulääkkeitä ym lääkebisneksen esim. syöpää ja diabetesta aiheuttavia, tappavia myrkkyjä.

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/703

      Siinä on lääke, joka oikeasti auttaa reumasairauksissa, alentaa immuunivastetta, poistaa kipuja ja tulehduksia. Oikeus itsehoitoon on laillistettava.

    • N...Simponi + Trexan

      Rasvahappoja saan pellavansiemenöljystä.

      • 100µg
        100µg kirjoitti:

        Ei saa EPA ja DHA rasvahappoja.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspolitiikka.htm#kasvioljy_rasvahapot

        Jos on niin allerginen kalalle, että ei edes kalaöljyvalmisteet käy, niin on olemassa vegaaninen EPA/DHA valmiste, joka on muistaakseni valmistettu merilevästä.

        Vegaanit tätä käyttävät, koska muuten eivät saa mistään EPA/DHA rasvahappoja.

        Valmisteen nimeä en muista, mutta googlella varmaan löytää ja ainakin Vegaaniliiton kotisivuilta.


      • 100µg
        100µg kirjoitti:

        Jos on niin allerginen kalalle, että ei edes kalaöljyvalmisteet käy, niin on olemassa vegaaninen EPA/DHA valmiste, joka on muistaakseni valmistettu merilevästä.

        Vegaanit tätä käyttävät, koska muuten eivät saa mistään EPA/DHA rasvahappoja.

        Valmisteen nimeä en muista, mutta googlella varmaan löytää ja ainakin Vegaaniliiton kotisivuilta.

        No heti löyty 1 valmiste

        http://www.porvoonekokauppa.fi/index.php/verkkokauppa-2/yrttiuutteetjaravintolisat/2013-03-16-09-42-20469091208-detail

        Kalliimpaa on kuin laadukkaat kalaöljyvalmisteet, mutta mitä sitä ei terveytensä eteen tekisi.

        Jos rahasta on puutetta, niin nipistää jpstain muusta sitten.

        Muuta ravintolistä kannattaa ehdottomasti tilata iHerbistä.

        hinta/laatu kohdallaa

        toki vastaavia saa suomestakin niin edullisesti, että ihan kaikkee en itse sieltä tilaa


      • N...Simponi + Trexan
        100µg kirjoitti:

        No heti löyty 1 valmiste

        http://www.porvoonekokauppa.fi/index.php/verkkokauppa-2/yrttiuutteetjaravintolisat/2013-03-16-09-42-20469091208-detail

        Kalliimpaa on kuin laadukkaat kalaöljyvalmisteet, mutta mitä sitä ei terveytensä eteen tekisi.

        Jos rahasta on puutetta, niin nipistää jpstain muusta sitten.

        Muuta ravintolistä kannattaa ehdottomasti tilata iHerbistä.

        hinta/laatu kohdallaa

        toki vastaavia saa suomestakin niin edullisesti, että ihan kaikkee en itse sieltä tilaa

        Vegaanisesta EPA/DHA valmisteesta en oo ikinä kuullutkaan, joten kiitti vinkistä!


    • 100µg
    • 4+4
    • vitamix

      Sijoita muutamaan kodinkoneeseen, kuten blenderiin ja sauvasekoittimeen, jolla saat vaihtelua ruokiin ja nopeaa sekä terveellistä helpolla.

    • facessa on kaikki
    • 100µg

      Liian vähän D-vitamiinia saavat saattavat olla muita alttiimpia sairastumaan erilaisiin tulehduksellisiin sairauksiin. Tuoreen irlantilaistutkimuksen tulokset viittaavat D-vitamiinin vaikuttavan immuunijärjestelmän toimintaan.

      Nyt julkaistut tulokset perustuvat vajaan tuhannen yli 60-vuotiaan irlantilaisen verikokeisiin, joista mitattiin D-vitamiinin ja tulehdusmerkkiaineiden pitoisuudet.


      Mittaukset osoittivat tulehdusmerkkiaineiden pitoisuudet usein suuriksi osallistujilla, joiden D-vitamiinipitoisuus oli pieni. Aiemmissa tutkimuksissa kyseiset tulehdusmerkkiaineet on yhdistetty mm. MS-taudin ja nivelreuman riskiin. Myös D-vitamiinin vajaus on liitetty näihin sairauksiin.


      Samansuuntaisia tuloksia on saatu aiemminkin.


      Tutkimus julkaistiin Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism -lehdessä.

    • ravinto a ja o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe