Jos joku uskoo ikuiseen helvettiin, niin hän on silloin valinut sen että ihminen on itsessään kuolematon tai saatanalla on antaa hänelle ikuinen elämä.
Saatanahan lupasi omilleen, että:"Ette te SUINKAAN kuole" ja teki samalla Jumalasta valehtelijan.
Mutta jos joku haluaa uskoa iankaikkiseen elämään vain Kristuksen kautta, Jumalan armosta, niin salitaan se usko hänelle.
On vain YKSI elämänpuu, päättäkää ITSE kumpi se on?
Eiköhän sovita niin, että kukin tuomitaan uskonsa mukaan.
6
76
Vastaukset
- OKSA
JEESUS ON TOTINEN ELÄMÄNPUU!
Tarkoitatko aloituksellasi sitä, että joutuu kadotukseen ja on paholaisen oma, jos ottaa ihan todesta esim. Lasarusvertauksen (Luuk.16.) ja vastaavanlaiset kohdat?
Onko ihan pakko selittää, että kyse on käännösvirheist ätai jälkeenpäin lisäyksistä tai muuten vaan valheesta?
Kun tuhlaajapoikavertauksessa, joka oikeastaan on tuhlaajaisävertaus, isä toteaa poikansa kuolleeksi tämän ollessa poissa hänen luotaan, kaukana tuskassa ja vaivassa - miksi ette voi hyväksyä uskovien joukkoon sitä, joka päättelee, että iankaikkisuudenkin puolella on niin, että poissa Jumalan yhteydestä on yhtä kuin tuskassa ja vaivassa eikä kuitenkaan olematon, vapaana tuskasta ja vaivasta?
Mielestäni te oikeaoppiset teette meistä Raamatun kokonaisuutta ajattelevista ihan turhaan kerettiläisiä. Minulle Jumalan oikeudenmukaisuus on mm. sitä, että miljoonia ihmisiä tappaneet ja asiaa katumattomat joutuvat itse lopussa kärsimään ja hehän ovat aiheuttaneet mittaamatonta tuskaa viattomille.
En voi uskoa, että jumaalton vapautettaisiin ajan rajan tuolla puolen hetikohta tuomion kuultuaan, olemattomuuteen - sapatin lepoon ikäänkuin - vaan hänen "on kuoltava ja sitten tulee tuomio". Kuolema ei ole tuomio vaan sen jälkeen tuomion paikkaan, niinkuin täällä Maassakin on tuomion PAIKAT.
Tottakai toivon, että eivät joutuisi kärsimään, toki. Mutta varsinkaan sitä en voi hyväksyä, että evankeliumin julistamisen sijaan julistetaan ikuista vapautta pahuutensa valtaan jääville. Se ei motivoi parannuksen tekoon vaan kaikkeen pahaan.
antti- jokainen valitsee
Niinhän se onkin että jokainen valitsee itse, se on Raamatun sanomassa yksi sen keskeinen asia, valitse elämä. Jeesus pelastaa ihmisen kuolemasta elämään jos ihminen valitsee sen tien joka vie elämään. Myös valitsematta jättäminen on periaatteessa valinta.
- luojan rauhaa
Sovittaisiko niin, että jätetään se Jumalan huoleksi kuka tulee tuomituksi milläkin tavalla, ja ruvettaisiin kaikki suhtautumaan toisiimme ystävinä, sillä rakkaudella mitä Jumala on meille osoittanut?
Jeesus ei tainnut käskeä tuomitsemaan portoja ja fariseuksia, vai? Rakkaus on pitkämielinen ja lempeä eikä se tuomitse. Lukekaa rakkaat ystävät enemmän Jeesuksen sanoja, sillä oli tosi hyviä juttuja. - leeviläinen
Sovitaan, että kukin tuomitaan tekojensa mukaan, sillä kukaan ei tule uskollaan autuaaksi..
Jeesuksen veri on se suuri vedenjakaja syntisen sukukunnan keskuudessa, jolla itsekunkin teot punnitaan Isä Jumalan kasvojen edessä..- pikku ida
Näinhän se on Leeviläinen, näit kokonaisuuden tässä asiassa.
Olen samaa mieltä kanssasi, että nekin jotka eivät tule uskoon tuomitaan ainoastaan omien tekojensa perusteella, sillä Jumala on OIKEUDENMUKAINEN.
Mutta joka uskoo Jeesukseen, ei joudu tuomittavaksi, vaan siirtyy kuolemasta elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522328- 1921704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä501379Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad511057- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23788Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25786Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647