Kysymykseni siis kuuluu, että olen tuleva lukiolainen ja haaveilen kauppatieteellisestä. En kuitenkaan aio ottaa ensi syksynä lukiossa pitkää matematiikkaa, joten onko minulla mitään mahdollisuuksia kauppatieteelliseen pääsyssä lyhyellä matematiikalla?
Kauppatieteelliseen ilman pitkää matematiikkaa
1
292
Vastaukset
- Markku Sokerivuori
Kauppasurkeaan pääsee tyhmempikin pelkästään istumalihaksilla, sillä pääsykoe on muotoiltu lähestulkoon puhtaasti motivaatiota mittaavaksi. Kauppaatieteet.fi-sivulta löytyy vanhoja kokeita, joten sinun ei tarvitse pelkästään minun mielipiteeseeni luottaa. Jos et kuitenkaan jaksa, niin voin sen paljastaa, että kyseessä on monivalintakoe. Mukana on taas parin vuoden tauon jälkeen matematiikan osuus, mutta sen selvittää kyllä hyvin pistein lyhyelläkin. Tosin voipi olla, että osuudesta luovutaan ennen kuin koe on ajankohtainen sinulle.
Kannattaa kuitenkin ottaa pitkä matematiikka, jos sinua kiinnostaa rahoitus tai taloustiede, sen verran matemaattisia pääaineita ne ovat. Lyhyelläkin pärjää ao. aineissa, mutta alku voi olla aika kivinen.
Kauppiksessa ei kauheasti muusta tarvitse stressata kuin sisäänpääsystä ja siitäkin vain, jos olet hakemassa HSE:lle tai TSE:lle. Kauppis lienee yksi leppoisimmista korkeakouluista ja suoritettavissa hyvin nopeasti. Siihen nähden kuinka "vaikeaa Turkuun ja Helsinkiin" on päästä, minut yllättävää toistuvasti se, kuinka typeriä ja yleissivistymättömiä kyltereitä löytyy tästä maasta. Huomattava osa on vieläpä laiskoja ja huonoja opiskelijoita (lue: opinnot eivät etene ja puheet opinnoista ovat yleensä "en jaksa", "ei kiinnosta, ei motivaatiota" ja "vittu mitä paskaa"). Ehkäpä siksi kurssien ym. suoritusten vaatimustaso on laskettu niin alas. Hämmentävää onkin se, että ko. ohjelmista valmistuneet ovat kuitenkin vielä melko kysyttyjä työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799