Sähkösavukkeen neste

voiko

Voisiko periaatteessa käyttää sähkösavukkeen höyrystimessa esim. omatekoista teetä ? Ei tarvitsisi käyttää valmistajan PS ylimakeita 0-nikootittomia nesteitä

21

4160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SilläLailla

Se höyryneste on pääasiassa propyleeniglygolia taikka kasvisglyseriiniä tai niiden sekoitusta. Loppu on makuaineita (ja tarpeen mukaan nikotiinia). Pelkkä vesi ei rittävää höyrymäärää tuota.

PGtä ja VG saa halvalla netistä tai jopa apteekista, mutta kannataa hankkia runsaasti lisää tietoa, kun miettii, mitä mauksi pistää. Esimerkikis kaikki öljyt ovat täysin pois laskuista. Lopputulos on aika inhottava.

• minä

mistä tuota glyseriiniä voi ostaa noin niikun suomessa. apteekeissa tai luontaistuote kaupoissa ei ole.

• ......

Vapetalo.fi, siellä on edulliset VG ja PG nesteet. On myös poikkeuksellisen hyvät makutiivisteet. Miksi tilata finnvapelta amerikkalaisia valmisnesteitä, kun Vapetalolta esim. kotimainen Health Potion on paljon parempaa tavaraa ja hinta on murto-osa valmisnesteisiin nähden.

• Not DIY man

Finnvapen nesteissä on myös nikotiinia :)

• nikotiini on halpaa
        Not DIY man kirjoitti:

Finnvapen nesteissä on myös nikotiinia :)

Nikotiini on tosi halpaa, ei siitä kannata turhaan maksaa extraa että nesteessä on nikotiini mukana. 100ml pullo 100mg/ml nestettä maksaa 13€, ja se on todella riittoisaa tavaraa. On se vähän kalliimpaa kuin pelkkä VG, mutta sitä tarvitaan niin vähän vg:n ja makutiivisteen sekaan.

• Not DIY man
        nikotiini on halpaa kirjoitti:

Nikotiini on tosi halpaa, ei siitä kannata turhaan maksaa extraa että nesteessä on nikotiini mukana. 100ml pullo 100mg/ml nestettä maksaa 13€, ja se on todella riittoisaa tavaraa. On se vähän kalliimpaa kuin pelkkä VG, mutta sitä tarvitaan niin vähän vg:n ja makutiivisteen sekaan.

Toi DIY ja valmisneste jutska on vähän niinku sätkienkääriminen/valmiit spaddut. jotkut tykkää duunaa kaikki ite, jotkut haluu helppoo valmista. ite en uskalla 100mg niksoihin koskee, sen verran tärisee kädet :) ja kohta EU kieltää yli 20mg niksat, sit ei paljon yli 16mg DIY nesteitä rakennella...

• valmistiivisteet
        Not DIY man kirjoitti:

Toi DIY ja valmisneste jutska on vähän niinku sätkienkääriminen/valmiit spaddut. jotkut tykkää duunaa kaikki ite, jotkut haluu helppoo valmista. ite en uskalla 100mg niksoihin koskee, sen verran tärisee kädet :) ja kohta EU kieltää yli 20mg niksat, sit ei paljon yli 16mg DIY nesteitä rakennella...

En luokittelisi valmiita makutiivisteitä edes DIY nesteiksi. DIY nesteet ovat omia makusekoituksia ja uusia makuja. DIY tarkoittaa suomeksi itse tehtyä.
        Kaupan mehutiivistekin on valmismehua vaikka siihen pitää lisätä 5 osaa vettä, ja DIY-mehu vastaavasti on esim. mehulingolla itse tehtyä mustaherukkamehua joka ei ole kaupasta ostettua.

• ...
        Not DIY man kirjoitti:

"valmisneste jutska on vähän niinku sätkienkääriminen/valmiit spaddut."

Paitsi että yhdellä pohjanesteen lorautuksella saat kerralla valmiiksi 500 sätkää jotka riittävät pariksi viikoksi. Kymmenien röökiaskien aukominen rasittaa rannetta enemmän.

• minä

Kiitos, mutta kysyin Glyseriiniä, en VG/VP

• minä
        minä kirjoitti:

Kiitos, mutta kysyin Glyseriiniä, en VG/VP

lisäksi tuolla VapeTalo.fi ei ole kuin VG nestettä mentholin makuisena ja aika kalliilla

• 3+11
        minä kirjoitti:

lisäksi tuolla VapeTalo.fi ei ole kuin VG nestettä mentholin makuisena ja aika kalliilla

Glyseriini ja glyseroli eli VG on kaikki samaa tavaraa eri nimillä.

Tuolla VapeTalolla sitä näyttää olevan maustamattomana pohjana myynnissä 100ml pullossa hintaan 4.5€ tosin näyttää olevan loppu tällä hetkellä, ei minusta ainakaan mitenkään kallista. Siihen vaan tiivistettä sekaan ja höyryämään.

• DIU DIU

Eikä makaroonilaatikkokaan ole itse tehtyä jos ostaa lihan valmiiksi jauhettuna, makaroonit pussissa ja lihaliemen kuutioina :)

• liian vaikeaako

Pitäähän einesmakaronilaatikkon lisätä ketsuppia, ennenkuin sen voi syödä. Samalla tavoin valmiiseen makutiivisteeseen vain lisätään pohjanestettä ja höyrytellään. Ei ole vaivalloista eikä monimutkaista. Aikaa siihen menee yhtä kauan kuin ketsupin lorauttamiseen.

• Kokki1

Suomessa kun nikotiinin myyminen on kielletty niin on ymmärrettävää että alan käytännöksi on alkanut vakiintua että makuaineet myydään erikseen ja nikotiinipohjan voi tilata ulkomailta. Sekoittelu kyllä todellakin on helppoa opasvideoita löytyy myös suomeksi youtubesta.

Itse ainakin olen sotkenut omat nesteeni jo yli vuoden pelkästään siitä syystä että nykyään on saatavilla tiivisteitä mitä käyttämällä saa aivan järkyttävän hyvänmakuisia nesteitä. Vielä kun hintakin jää edullisemmaksi kuin valmisnesteet niin valinta on omalta osaltani ollut hyvinkin selvä. My juice by Copsa ja Capella on ollut enimmäkseen käytössä.

• Copsa oli pettymys

Onko makutiivisteenä saatavilla mitään hyviä sikarimakuja? Copsan cohibaa olen kokeillut, mutta se karstoittaa 5% sekoitussuhteella setupin aika tehokkaasti, kun esim. El Toro Cigarillos valmisnestettä voi höyrytellä monta tankillista ennenkuin pumpulit tarvitsee vaihtaa. Lisäksi se maku tuossa Copsassa on aika lehtevä eikä voimakas sikarimainen.

• 3+4

Itselläni ainakin Toron nesteet just karstoitti aivan hulluna. Voi tietenkin olla että ovat parantaneet suodatusta, siitä nimittäin on melkein pari vuotta aikaa ku kokeilin itse. Copsaakin voi varmaan laittaa 3% jos se karstottaisi vähemmän, tai sitten hommaa meshi aton minkä voi kuivapolttaa vaikka joka tankin välissä nii ei karsta haittaa.

Noissa kaikissa mahdollisimman aidon makuisissa on sama ongelma tuo karstaaminen, kun ne kaikki valmistetaan aidoista tupakanlehdistä. Muita sikarimakuja en ole testannut kuin el toroa ja copsaa, mielestäni molemmat menetteli.

• Jepsei

Käykö siis tee nesteeksi sähkötupakalle ja mitä omatekoinen tee meinaa onko se niikun tehtyä teetä että lisää vaan veteen ja keittää

• soejeps

Tee pitää sekoittaa äidinmaitoon sitte se on hyvää sähkötupakkaan.

• Kdkf

XDDD JAAHA

• Sähkötupakka

Siis pitääkö tee sekoittaa maitoon jottainse höyrystyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe