Voi aikoja ja tapoja! Harmaapartainen pappa n. 60 v kertoo olevansa parhaassa keski-iässä ja samaa sovitetaan pressa Tarja Haloseen. He ovat oikeasti vanhoja, sillä eihän kukaan elä 120-vuotiaaksi! Ja tyypit neljänkympin tienoilla hehkuttavat elävänsä nuoruutensa parasta aikaa. No huh huh!!! Herätkää todellisuuteen! Keski-ikä on 35 - 45 v, ei sitä auta parannella vaikka kuinka nuorelta näyttäisi. Ja kyllä 60-vuotias on jo vanha aikuinen vaikkei ihan vielä vanhus, mutta ei keski-ikäinenkään. Mikä hemmetin vimma ihmisellä on tavoitella nuoruutta? PS. Termi "varttunut" tarkoittaa oikeasti aikuistunutta ihmistä eikä eläkkeelle jäänyttä senioria.
Keski-ikä? Onko sitä?
18
118
Vastaukset
- ....................
Keski-ikä sijoittuu n. vuosiin 45-60 v.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-ikä - kAIKKENA MUUTEN
MENEE,. MUTTA HALOSESTA EI KANNATA PUHUA KUUNAPÄÄPERSENNÄKÄÄN. SE ON OLLU VIIMESET VIISKYTVUOTTA IHAN YLEISEN HUUSSIN OVENA KOKO LEPAKKO-jos ja toivottavasti tajuatte, mitä koitin sanoa-että huijarit nauroi kippurassa !!!
- Väsyttää...
45-55 -vuotiaat työntekijät tilastoidaan ikääntyviksi ja yli 55-vuotiaat ikääntyneiksi. Yli 75-vuotiaat puolestaan vanhuksiksi. Itse olen kalenterin mukaan 50 , mutta fyysisesti 60 ja henkisesti 80 .
Jos olet yli 35-vuotias niin keskielämää elät. Aiemmin olit nuori ja myöhemmin n. 45-vuotiaasta alkaen vanhneva. Näin se menee, turhaan hehkutetaan ikuista nuoruutta.
- suvussa ei 100 v
muistipätkii kirjoitti:
Jos olet yli 35-vuotias niin keskielämää elät. Aiemmin olit nuori ja myöhemmin n. 45-vuotiaasta alkaen vanhneva. Näin se menee, turhaan hehkutetaan ikuista nuoruutta.
No ne jotkaelää 100 keski-ikä 50 ihan selvä juttu.
- jhkhjj
Ikääntyvä, ikääntynyt, ikäihminen... voi hemmetin hemmetti!
Kaikki ihmiset ikääntyvät joka hetki ja kaikilla on ikä.
V*ttu mitä p*skaa...
- m 48v
oli 40 veessä ikä kriisi enkä toista vastaavaa halua käydä läpi. paree kun elää tätä päivää tyyliin jättää vuosi luvut pois laskuista.
- 35345243
Ikä on vain numero.
- Juu nääs alasti. :D
Näinhän se on. Jotku on vanhoja jo parikymppisinä ja toiset on nuorekkaita vielä viiskymppisinä. Ikärasismia mokoma numeroihin katsominen. Kerran tässä vain eletään joten kannattaa ottaa siitä ilo irti.
- MINÄ OON
Juu nääs alasti. :D kirjoitti:
Näinhän se on. Jotku on vanhoja jo parikymppisinä ja toiset on nuorekkaita vielä viiskymppisinä. Ikärasismia mokoma numeroihin katsominen. Kerran tässä vain eletään joten kannattaa ottaa siitä ilo irti.
JO 60-nen. mutta nuoret naiset ovat valmiita niiaamaan ja hymyilevät edessäni !
aivan selvästi tykkäävät läsnäolostani, ja toivovat minun ottavan läheisempää kontaktia, mutta miten osaisin, millä sanoilla voisin koskettaa heidän sydäntään iloisesti, että saisin heidät kuplimaan elämäniloa ?
- on se
kaikilla syntymän ja kuoleman puoliväli,siinä on keski-ikä oikein pers`kohtainen.
- iokjhghjk
Eli jos kuolee kaksikymppisenä, niin 10-vuotiaana on keski-ikäinen? Voi kolmannella luokalla sanoa, että minäpä olen jo keski-ikäinen, mutta tepä ette vielä ole? Häh?
- siitä se nousee
Keski-ikä on laskennallinen ikä. Se ei kerro yksilön kunnosta mitään.
Tulevaisuudessa keski-ikä hieman laskee. Duunariväestö (heitä on paljon) kuolee 60-vuotiaana ja eliitti 110-vuotiaana (heitä on vähän, siksi laskee), joten asiaan pitäisi satsata. Eliitin elinikää pitää saada korkeammaksi.- STOLLE
HAH! Eliittikin voi jäädä auton alle tai tiili putoaa päähän. Duunarikin voi elää pitkään vaikkapa geenien ansiosta tai huuhtomalla elimistön etanolilla puhtaaksi välillä :)
- Pitkää ikää !
Keski-ikä alkaa ihmisellä noin kolmikymppisenä eli 30 v ja jatkuu läpi vuosikymmenien aina noin 70 ikävuoteen saakka.
Tarkennuksena voisi mainita, että kolmikymppinen on varhaisessa keski-iässä, viisikymppinen kypsässä keski-iässä ja 70:nen myöhäisessä keski-iässä.
Vanhukseksi ei pidä mennä nimittelemään ketään, seniori tai ikäihminen ovat paljon kohteliaampia ilmaisuja. Ja nykyisinhän ihmiset elävät pitkään.......Suomalaiset naiset keskimäärin 83-vuotiaaksi ja miehet keskimäärin 77 -vuotiaaksi. Ja eliniät ovat nousussa koko ajan......
Selvittelin kerran näitä ikäasioita työni vuoksi ja lääketieteellisesti katsoen ihmistä voi pitää vanhana, kun hän on 75 v, sillä elimistön erilaiset fysiologiset muutokset tuossa iässä (75 v) ovat niin suuria, että vanhuus on tosiasia.
Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että ihminen siinä iässä käydä vaikka töissä (esim näyttelijät, taiteilijat ym), harrastaa täysipainoisesti eri asioita, matkustaa, ajaa autolla, jopa opiskella uusia asioita.
Meitä on moneksi ja jokainen vanhenee omalla tavallaan ja omalla ajallaan. Perinnöllisyys ja elämäntavat vaikuttavat suuresti ja positiivinen mieliala lisää pitkää ikää. - 32424324
Mikä hton tarve ihmisillä on laittaa mitään lappuja minkään ikäryhmän päälle. Ikä on jatkumo kehdosta hautaan. Toisilla pidempi, toisilla lyhyempi.
Naurettavia nämä lokeroinnit. - 6+3
Keski-iässä on jotain samaa kuin Suomen Keskustan poliittisessa linjassa: se määrittyy itsensä ulkopuolella.
- NYT JO HEREILLÄ
OON 60- nen, ja pystyn tanssimaan 20set jätkät tullenmennen pinoon, ja he aistivatkin sen,eivätkä koskaan tule haastamaan t"anssimaan",-sillä täältä pesee jos tarvis tulee !
Mistä se johtuu, ehkäpä siitä, että kävelen kuin mies kävelee , enkä väistä mitään !
OON menny puistoissa mustien tyyppien keskelle puhumaan asiaa, kun he ovat siellä kutjottaneet piilossa, ja oon saanu heidät kuuntelemaan.
Minä oon kainuusta, ja oon kävelly hamppiporukoiden läpi edelleenkin ! Ihmeesti antavat tietä -joka kaupungissa:))
Johtuuko se siitä, että en piruja kumartele ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654640Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442837Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k231840Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761781Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591390
- 951272
- 471159