Kielisrategia Suomessa

Ruotsitus maksaa

"RKP vaati hallitusohjelmaan mukaan Ahtisaaren ryhmän toimintaohjelman ruotsin kielen vahvistamiseksi Suomessa."

"Ahtisaaren työn pohjalta joulukuussa 2012 hallitus hyväksyi Kansalliskielistrategian joka edellyttää mittävia laajoja toimia ruotsin kielen vahvistamiseksi Suomesa."

"Ruotsin kielen näkyvyyttä ja käyttöä pitää kaikessa julkisessa hallinnossa lisätä, viis siitä tarvitaanko sitä ja viis siitä mitä se maksaa."

Ruotsitus saa maksaa mitä vain ja vaikka vahukset kuolisivat paskoihinsa niin
ruotsinkieli pitää säilyttää ja sen kuluihin pitää löytyä rahaa veronmaksajilta.

Tuo RKP:n kielisratekia on syy Suomen talousahdinkoon koska se maksaa
valtavasti kaikkine kaksinkertaisine palveluineen ja virkamiehityksineen.

Laskekaapa mitä esimerkiksi kaikki kaksinkertainen katunimien valmistus
tulee maksamaan veronmaksajille ja tuo vain itikanpaska muista kielikuluista
mitä kaksinkertaisuus tulee maksamaan.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YLE:n kielitoimintaa

      YLE:n ohjelmat on osoitus tuosta ruotsittamis suunnitelmasta jota Martti Ahtisaari
      junaili erikoistyönään. Me suomalaiset veronmaksajat maksamme vieraanvaltion
      TV:n toimintaa ja ohjelmat mitä nykyisin saamme katseltaviksi on enemmikseen
      ruotsalaisia ja voin itse sanoa minua ne ohjelmat ei kiinnosta yhtään.

    • Ruotsitukseen vain

      YLE on erityinen ruotsitukseen käytetty propaganda laitos ja sitä me kustannamme
      pakkoverotuksilla. Jospa edes tuo ruotsalaisten hallussa oleva kansallinen medialaitos
      olisi jotenkin suomalainen niin suomenkielisille pitäisi olla joku kanavakin?

    • Se maksaa veroina

      Ruotsin kielen ja kulttuurin verkosto Suomessa

      Hanasaari - ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus koordinoi Svenska nu -verkostoa.

      Projektin ohjausryhmään kuuluvat:
      Hanasaari - ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus
      Opetushallitus
      Opetus- ja kulttuuriministeriö
      Oulun yliopisto
      Suomen ruotsinopettajat ry
      Ruotsin Helsingin suurlähetystö
      Svenska Institutet
      Svenska kulturfonden
      Suomalais-ruotsalainen kulttuurirahasto
      Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry

      Siinä on melkoinen sveduryhmittymä joka ruotsittaa täällä Suomessa mutta
      mistä he keräävät rahoituksensa tuohon vieraanmaan palvelemiseen?

      Olisiko suomalaiset veronmaksajat joilta noihin puljuihin kustannukset kerätään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe