24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo HÄNEEN, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, NE saavat elää.
Joh. 5: 24-25
Jeesus EI lupaa iankaikkista elämää muutakuin omilleen.
Jeesus ei koskaan puhunut helvetistä elämän, vaan kuoleman paikkana. Jotka sinne joutuvat kuolevat toisen kuoleman, sillä se on toinen kuolenma. Mutta autuaita ovat ne, jotka Kristuksessa ovat, sillä heitä ei toinen kuolema koske.
Autuaita ovat he, jotka syntyvät kahdesti(uudestisyntymä Kristuksessa), sillä he kuolevat vain yhdesti.
Mutta jotka eivät synny uudesti ylhäältä, niin he kuolevat kahdesti, eli joutuvat kokemaan toisen kuoleman(=kadotus) helvetin tulijärvessä.
Jeesuksen lupaus heille jotka uskovat Jumalaan:
2
61
Vastaukset
- uskova 39
Niin juu, uskotaan, uskotaan.
Siis siihen, että: Jumala on Hänet lähettänyt, että me saamme elää iankaikkisesti, eikä meihin ole toisella kuolemalla valtaa.. Itsemurha tai armomurha eivät vapauta tunnonvaivoista. On pakko pelastua ennen kuolemaa, sillä kuoleman jälkeen tulee tuomio, eikä ole armolle enää sijaa.
Jos täällä vain hurvitellaan, niin tuolla puolen ajan rajan tapahtuu oikeus ja ...
Luuk. 16:25
Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
Aabraham uskoi pelastukseen, mutta myös tuomioon; Jeesus tuossa yllä lainaa Aabrahamin ajatuksia.
Gal. 3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12051021
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462189- 1901665
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471309Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501025- 41826
- 14800
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31780Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647