Jos jolu on syntiä niin ehkäisy ja tappaminen

vanhoillislestadiolainen

Mielestäni epäuskoiset ja iso osa uskomassa olevistakin perustelee ehkäisyn synnillisyyttä tai kinastelee sen synnittömyydestä Raamatulla ja sieltä pistävät kenties paikan onaniaasta ja oliko se nyt ananiaasta joka laski sperman maahan. En väitä ettei tuossa Raamatun kohdassa tapahtuisi ehkäisyä, mutta entä sitten?
Eikö teillä arvon sisaret ja veljet ole maalaisjärkeä ja omaatuntoa? Noilla kahdella pärjää, siinä ei rakkaat uskomassa olevat ja epäuskoiset enää Raamatuita tarvita.

Lukekaa huuliltani: Elämällä on TASAN yksi tarkoitus. Se on elämän jatkuminen. Ei muuta, ei edes; "onkai jotain muutakin" EI!! EI MUUTA!
Jos herra Laakso tai Rouva Pellukka tietää jonkun muun syyn elämällemme, niin ole hyvä ja tyhjääilmaanhuido meille siitä lisäinfo, please!
Elämän tarkoitus on Jumalan tarkoitus, ei ihmisen. Ihmisen tarkoitus on helppo ja parempi elämä, mutta sitä ei lasketa, Jumalan tarkoitus oli ennen sitä.

En tiedä onko syntiä ehkäistä, mutta jos joku on, niin se ja tappaminen. Molemmat estävät Jumalan tarkoituksen (sen ainoan) toteutumisen, eli elämän jatkumisen. Jossain vaiheessa kaikki päättyy, joko Jumalan tarkoitus on tullut tiensä päähän, tai ihminen ehkäisee liikaa ja tuhoaa elämää saasteilla ja pommeilla, jolloin kuulu pox.

Miksi elämän jatkuminen on elämän tarkoitus. En tiedä, ei aavistustakaan, niin vaan on.

8

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhoillislestadiolainen

Jolu= joku

Voihan älypuhelin

• 10-lessu

kiihko

• vanhoillislestadiolainen
        10-lessu kirjoitti:

kiihko

Hyvin kiteytit. Sinun täytyy toteuttaa elämäntarkoitusta Heinolasta käsin, niin hyvä kiteytys se oli.

• hyvä kiteytys
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

Hyvin kiteytit. Sinun täytyy toteuttaa elämäntarkoitusta Heinolasta käsin, niin hyvä kiteytys se oli.

Hyvä kiteytys!

• Ropponen.

Onko elämällä pakko olla tarkoitusta ollenkaan?

• jotain...

Mooseksen kirjasta syntiinlankeemuksen jälkeen:

16 Naiselle hän sanoi:

-- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.
      17 Ja miehelle hän sanoi:

-- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi
      ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä,
      niin olkoon maa sinun takiasi kirottu.
      Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi
      niin kauan kuin elät.
      18 Maa kasvaa sinulle
      orjantappuraa ja ohdaketta,
      mutta sen kasveista joudut ottamaan ravintosi.
      19 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.
      Karkotus paratiisista

• nunna kysyy

Miten nuo jakeet liittyy ehkäisyyn?

• entä paavilla
        nunna kysyy kirjoitti:

Miten nuo jakeet liittyy ehkäisyyn?

Miksi nunnalla on nännit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe