Luuk. 7:48
Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut."
Rinnakkaisviitteet
Matt. 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."
Matt. 9:3 Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa."
Mark. 2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi."
Mark. 2:6 Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään:
Mark. 2:7 "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
Luuk. 5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."
Tarvitsiko Jeesus vl-ihmistä välimieheksi kun hän antoi syntejä anteeksi?
Vastaus: Ei Tarvinnut, eikä tarvi tänäkään päivänä, KOSKA JEESUS ELÄÄ.
Kun tunnustat uskosi Jeesukseen ja että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin JEESUS JULISTAA SYNTISI ANTEEKSI ANNETUIKSI edelleenkin.
Jos joku syntinen ihminen julistaa syntejäsi anteeksi HÄN ON JULKEA VALEHTELIJA.
Syntisi ovat anteeksi annetut
27
191
Vastaukset
- löytyi lisää kohtia
Apostolien teot:
10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Apostolien teot:
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Johanneksen kirje
1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.- Missä Jeesus on?
>Tarvitsiko Jeesus vl-ihmistä välimieheksi kun hän antoi syntejä anteeksi?<
Jeesus ei tarvinnut ketään välimieheksi!
Tänään on kuitenkin tilanne toinen. Jeesus ei ole täällä suoraan puhumassa meille. Jeesus puhuu meille opetuslastensa kautta, joille hän jätti tämän tehtävän lukittujen ovien takana.(Joh. 20:19)
Sanoma anteeksiantamuksesta kulkee ihmisten välityksellä.
"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut" (Joh. 20:23)
Tuossa sait vastuksen tärkeimpään kysymykseesi. Parjauksiin en sano mitään!
Anteeksiantajana on Jumala
(Luuk. 23:34) "Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi".
- Noin suunnilleen?
Kuinka monessa lahkossa olet suhteellisen lyhyen elämäsi aikana ehtinyt elämöidä?
- vlvl
MIssä Devoit on elämöinyt, hänhän laittoi raamatun kohtia, joissa näkyy, miten Jeesus on antanut suoraan synnit anteeksi ihmisille, ilman välimiestä.
Näytä sinä se raamatun kohta, jossa tarvitaan välimies. - Noin suunnilleen
vlvl kirjoitti:
MIssä Devoit on elämöinyt, hänhän laittoi raamatun kohtia, joissa näkyy, miten Jeesus on antanut suoraan synnit anteeksi ihmisille, ilman välimiestä.
Näytä sinä se raamatun kohta, jossa tarvitaan välimies.Minä kun en ole mikään vl, mutta tunnen jonkinverran tämän D:n historiaa.
- Susi.
Noin suunnilleen kirjoitti:
Minä kun en ole mikään vl, mutta tunnen jonkinverran tämän D:n historiaa.
Se mitä tunnet Devoitia juoruakka sunin kautta, on täysin valhetta.
- Noin suunnilleen
Susi. kirjoitti:
Sunia minulla ei ole kunnia tuntea, kuin palstakirjoitteluistaan.
Noin suunnilleen kirjoitti:
Minä kun en ole mikään vl, mutta tunnen jonkinverran tämän D:n historiaa.
Mie taas tykkään Devoitin kannanotoista. Näistä Raamattujutuista en kyllä ymmärrä mitään. Koska minusta on kummallista, että jo olemassa olevaa tekstiä pitää ruveta selittämään.
Kirjojen tekstien tulee olla niin selviä, ettei tartte olla teologi että ymmärtää niitä ja ettei minun tarvitse itse uskoa kenenkään toisen selityksiä eikä ainakaan kenenkään lahkosaarnaajan. Luen näihin myös vl-saarnaajat, siis lahkosaarnaajiin. (Voi taivas, nyt tuli selitystä itteltäki. :))))))))))) )- Lapsellista
Susi. kirjoitti:
Yrität hämätä toisen nimimerkillä, et sitten uskaltanut numeroa käyttää "nikin" lopussa
- eivät kuulu mihkään
Jotkut ei tarvi ees kirkkoa välillä ottaneet suoranyhteyden jumalaan,
Mie en kans tartte mitään kirkkoa enkä lahkoa. Mulla on suora yhteys Luojaani.
Onhan ne rakennuksina kauniita ja niissä on mukava käydä. Toisaalta, jos nekin rahat olis laitettu köyhien ja sairaiden hoitoon, niin moni kärsimys olis jääny kärsimättä.- Onkohan...
Wariska kirjoitti:
Mie en kans tartte mitään kirkkoa enkä lahkoa. Mulla on suora yhteys Luojaani.
Onhan ne rakennuksina kauniita ja niissä on mukava käydä. Toisaalta, jos nekin rahat olis laitettu köyhien ja sairaiden hoitoon, niin moni kärsimys olis jääny kärsimättä.Onkohan Wariskan kone hakkeroitu vain onko Wariskalle sattunut jotakin?
Onkohan... kirjoitti:
Onkohan Wariskan kone hakkeroitu vain onko Wariskalle sattunut jotakin?
Miten niin?
- Onkohan...
Wariska kirjoitti:
Miten niin?
Aiemmin kirjoituksessasi oli edes vähän valoa,
Nyt------" Mulla on suora yhteys Luojaani".
Loppu tekstisi meneekin tiilenpäiden laskemiseen. - Tsemppiä Wariskalle
Onkohan... kirjoitti:
Loppu tekstisi meneekin tiilenpäiden laskemiseen.Mikähän lienee se punainen lanka sepustuksessasi?
Wariska on yksi niistä aniharvoista asiallisista kirjoittajista. Onkohan... kirjoitti:
Loppu tekstisi meneekin tiilenpäiden laskemiseen.Voitko kertoa tarkemmin? Miksi minulla ei voi olla suoraa yhteyttä Luojaani? Oletko ateisti ja olet sitä mieltä, että mitään Luojaa ei ole olemassakaan? Sinulla on täysi oikeus olla uskomatta Jumalaan. Ja mulla on täysi oikeus uskoa Jumalaan.
Jos taas olet vl ja sitä mieltä, että minun tulisi ottaa yhteyttä Jumalaan jonkun toisen ihmisen kautta, niin pidän sitä uskoa ihan puppuna. Miksi minun asiani kuuluvat jollekkin toiselle ihmiselle?
Vl-uskovaisten usko, että kaikkien pitää tietää toisten synnit ja synnintunnot on pelkkää tirkistelyn halua. Siihenhän perustuivat myös hoitokokoukset. Plus vielä niissä se, että viattomien ihmisten piti tunnustaa sellaisiakin "syntejä", joita eivät olleet tehneet eivätkä aina edes kuulleet, että sellaista voisi edes tehdä.
Joten kyllä mie piän asian niin, että suora yhteys Luojaan on paljon parempi kuin umpikierojen uskonsisarien ja -veljien näennäinen armonjako.Tsemppiä Wariskalle kirjoitti:
Mikähän lienee se punainen lanka sepustuksessasi?
Wariska on yksi niistä aniharvoista asiallisista kirjoittajista.Kiitos. Kaikkea hyvää sinullekin.
Wariska kirjoitti:
Voitko kertoa tarkemmin? Miksi minulla ei voi olla suoraa yhteyttä Luojaani? Oletko ateisti ja olet sitä mieltä, että mitään Luojaa ei ole olemassakaan? Sinulla on täysi oikeus olla uskomatta Jumalaan. Ja mulla on täysi oikeus uskoa Jumalaan.
Jos taas olet vl ja sitä mieltä, että minun tulisi ottaa yhteyttä Jumalaan jonkun toisen ihmisen kautta, niin pidän sitä uskoa ihan puppuna. Miksi minun asiani kuuluvat jollekkin toiselle ihmiselle?
Vl-uskovaisten usko, että kaikkien pitää tietää toisten synnit ja synnintunnot on pelkkää tirkistelyn halua. Siihenhän perustuivat myös hoitokokoukset. Plus vielä niissä se, että viattomien ihmisten piti tunnustaa sellaisiakin "syntejä", joita eivät olleet tehneet eivätkä aina edes kuulleet, että sellaista voisi edes tehdä.
Joten kyllä mie piän asian niin, että suora yhteys Luojaan on paljon parempi kuin umpikierojen uskonsisarien ja -veljien näennäinen armonjako.Tuo ylempi kommentti on tarkoitettu "onkohanille". ;)
- yhteys
Wariska kirjoitti:
Voitko kertoa tarkemmin? Miksi minulla ei voi olla suoraa yhteyttä Luojaani? Oletko ateisti ja olet sitä mieltä, että mitään Luojaa ei ole olemassakaan? Sinulla on täysi oikeus olla uskomatta Jumalaan. Ja mulla on täysi oikeus uskoa Jumalaan.
Joten kyllä mie piän asian niin, että suora yhteys Luojaan on paljon parempi kuin umpikierojen uskonsisarien ja -veljien näennäinen armonjako.>Voitko kertoa tarkemmin? Miksi minulla ei voi olla suoraa yhteyttä>
En tietenkää osaa vastata! Kerrot sinulla olevan suoran yhteyden, joten miten minä sen kumoaisin? Jumala voi laittaa millaisen yhteyden haluaaa!
Minä puolestaan epäilen sitä sinun yhteyttäsi, sillä Jumala ei ole luvannut sellaista sinulle tai minulle laittaa!
Minun täytyy vain uskoa siihen, mitä Jumala lupaa!
Käsitykseni mukaan sellaista yhteyttä ei edes Raamattu opeta?
Jumala pitää meihin yhteyttä ja kuulee meitä, mutta tämä yhteys ei ole suora, ts. me emme voi pitää yhteyttä oman tahtomme mukaisesti.
Kerro nyt Wariska joku esimerkki, mitä sinä olet saanut suoran yhteyden?
Vihoissasi pusket kaikki asiat samaan nippuun ja halvennat muita ihmisiä tarpeettomasti.
"Onkohan..."
- näin Raamatusta
Devoit löysi itselleen mieluisat jakeet Raamatusta. Lopullinen syntien anteeksi-antaja on Jumala.
Matt.6:12 Ja anna meille velkamme anteeksi,niin kuin mekin annamme
anteeksi niille,jotka ovat meille velassa.
Matt.6:14 Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa,
antaa taivaallinen Isänne teille anteeksi.
Jeesus jätti vallan antaa syntejä anteeksi maan päälle:
Matt.16:18 Ja minä sanon sinulle:Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä
rakennan kirkkoni.Sitä ei tuonelan portit voita.
Matt.16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä
sinä sidot maan päällä,se on sidottu taivaissa ja minkä sinä vapautat
maan päällä,se on myös taivaissa vapautettu.
Johanneksen kirjaamana:
Joh.20:21-23 Jeesus sanoi uudelleen:"Rauha teille"
Niin kuin Isä on lähettänyt minut,niin lähetän minä teidät.
Tämän sanottuaan hän puhalsi heitä kohti ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki,joille te annatte synnit anteeksi,
hänelle ne ovat anteeksi annetut. Joilta te kiellätte anteeksi-
annon,hän ei saa syntejään anteeksi
Jeesuksella on valta antaa syntejä anteeksi maan päällä,mutta hän jätti
sen seuraajilleen ennen astumistaan taivaisiin.Room.8:34 mukaan
Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolesta.- pääkaupungin vl-mies
Näinhän se on. Raamatusta löytyy tämäkin asia, jos vain sydän avoinna haluaa vastausta etsiä.
- Oikeus ja kohtuus
pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Näinhän se on. Raamatusta löytyy tämäkin asia, jos vain sydän avoinna haluaa vastausta etsiä.
Kyllä vääryyden tekijän täytyy myös esivallan lakeja noudattaa. Ja jos tekee vaikka vahinkoa toiselle rahallisesti tai henkisesti puhumattakaan ruumiilisesti niin ei voi olla että pyydetään uskovilta anteeksiantoa tai Jumalalta ja heipparallaa vaan.
Paavali teki kyllä niin ja oli huonona esimerkkinä tuleville. pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Onhan tapahtunut niinkin, että anteeksianto on pakotettu antamaan. Eikö vain?
Niinkuin ihan porukalla on painostettu.
Onhan myöskin tapahtunut niin, että saarnaaja tai joku muu henkilö, kuin se jota vastaan on rikottu, on antanut anteeksi.
Onko silloin oikeasti saanut anteeksi?
Mitä jos ei anna anteeksi, saako anteeksi pyytäjä silloin kuitenkin anteeksi?
Kuvitellaanpa tilanne, jossa raiskaaja pyytää anteeksi raiskatulta? Ja tämä ei yhtäkkiä, jostain kumman syystä, annakkaan anteeksi? Mites silloin käy?Kumpi on syntisempi se, joka on tehnyt väärin, eikä saa anteeksi vai se, joka on kokenut kaiken kamaluuden, eikä anna anteeksi?
Yleensä siitä anteeksantamisesta sauhuavat ne, jotka eivät ole joutuneet todellisten pahuuden töiden uhreiksi. Sivustakatsojien on niin helppo vaatia anteeksiantoa. Mutta miettikääpä sitä ihan kunnolla, olisitteko itse valmiina anteeksiantoon, jos teidät olisi raiskattu tai pahoinpidelty sairaalakuntoon?- Niin kuin mekin...
Wariska kirjoitti:
Onhan tapahtunut niinkin, että anteeksianto on pakotettu antamaan. Eikö vain?
Niinkuin ihan porukalla on painostettu.
Onhan myöskin tapahtunut niin, että saarnaaja tai joku muu henkilö, kuin se jota vastaan on rikottu, on antanut anteeksi.
Onko silloin oikeasti saanut anteeksi?
Mitä jos ei anna anteeksi, saako anteeksi pyytäjä silloin kuitenkin anteeksi?
Kuvitellaanpa tilanne, jossa raiskaaja pyytää anteeksi raiskatulta? Ja tämä ei yhtäkkiä, jostain kumman syystä, annakkaan anteeksi? Mites silloin käy?Kumpi on syntisempi se, joka on tehnyt väärin, eikä saa anteeksi vai se, joka on kokenut kaiken kamaluuden, eikä anna anteeksi?
Yleensä siitä anteeksantamisesta sauhuavat ne, jotka eivät ole joutuneet todellisten pahuuden töiden uhreiksi. Sivustakatsojien on niin helppo vaatia anteeksiantoa. Mutta miettikääpä sitä ihan kunnolla, olisitteko itse valmiina anteeksiantoon, jos teidät olisi raiskattu tai pahoinpidelty sairaalakuntoon?>>Kumpi on syntisempi
- ent.vl
Luuk.7: 36 Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
37 Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
38 ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle." Hän virkkoi: "Opettaja, sano."
41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi." Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit."
44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut."
49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan."
Uusi testamentti kertoo "synti" -käsitteen väärinymmärryksen tässäkin.
"Pahin"(=aatami) on ihmisen käyttövoima hänen parhaimpaansa. Syvimmästä täytyy korkeimman korkeimpansa tulla. Aivan, kuten tuhlaajapoika- vertauksessa. Fariseukset ovat ulkokultaisia.
Paavali kirjoittaa Aatamista ja Kristuksesta kaikissa ihmisissä(1.Kor.15:19). - Mikä ?
>>Uusi testamentti kertoo "synti" -käsitteen väärinymmärryksen tässäkin.
- kes.
Aijaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89924Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873