Golfista “Ongelmia ja valituksia päivittäin”

Tämäkin vielä:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html?pos=ok-nln



Saksalaiskuluttajat arvostelevat Volkswagenin jakoketjuongelmia edelleen, eivätkä DSG-vaihteistojenkaan ongelmat näytä poistuvan herkästi.
Vuoden auto 2013, Volkswagen Golf, on myös Suomessa hyvin suosittu automalli. Se oli maamme myydyin henkilöautomalli viime vuonna 5064 rekisteröidyllä kappaleella. Suosikki-Volkswagen oli myös Vuoden Auto Maailmassa 2013 ja Vuoden Auto Japanissa 2013/2014.

Mekaniikkamurheita

Käytettynä – ehkä jo parin-kolmen vuoden ikäisenä – Volkswagen saattaa kuitenkin tulla omistajalleen kalliiksi ylläpitää. Syynä ovat saksalaismerkkiä edelleen vaivaavat, monille jo tutuksi tulleet tekniikkamurheet.

Saksalainen Auto Bild raportoi tuoreessa, mittavassa laaturaportissaan, että Volkswagenia painavat edelleen kuluttajien suunnalta päivittäin esiin nousevat, erityisesti TSI-moottoreiden jakoketjuongelmat. TSI-bensiinimoottoreita käytetään monissa Volkswagenin malleissa. Auto Bildin mukaan jakoketjuongelmat vaivaavat kuluttajia edelleen, ongelmaan liittyvästä laajennetusta takuusta huolimatta.

Automaattisia ongelmia

Volkswagenia arvostellaan Saksassa lisääntyvissä määrin myös DSG-vaihteistoihin liittyvissä ongelmissa. Valitukset koskevat nyt 7-vaihteisen DSG-kaksikytkinvaihteiston rikkoutumiset.

Myös Suomessa Volkswagen on toteuttanut DSG-kampanjan, joka ei ole takaisinkutsu. Saksalaisvalmistajan mukaan osassa sen 7-vaihteisin DSG-vaihteistoin varustetuissa autoissa saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö. Kiinassa satojatuhansia autoja on kutsuttu korjaamokäynnille.

3

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ronx

      Saksalaista kuraa!

    • hyvä VW!

      Noihan piti olla jo historiaa kristallipallon omaavien selvännäkijöiden mielestä!!!!!

    • EX- GOLFFARI

      Golf 04 1,9 tdi oli huonoin auto mitä mulla on koskan ollut. Ostohetkellä mittarissa vain reilut 50 tkm ja aattelin että se kestää ns. isältä- pojalle, mutta toisin kävi. Ajoin vain pari vuotta ja vajaa satatonnii mittarissa kun moottori hajosi. Se oli se viimeinen niitti sen auton pitoon, sillä siinä oli kokoajan jotain ongelmaa ja pajalla sai olla usein. Surkeaa laatua se oli ja merkkiliikkeellä vain hyssyttelivät vioista ja sanoivat että ei ole yleistä laatu merkille. Nautinnolla olen seurannut miten kansa on alkanut herätä aivopesustaan ja alkavat huomata miten surkeaa kura laatua VW autot ovat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe