Vai voiko normaalipainoinenkin sairastaa bulimiaa?
Ovatko bulimikot aina alipainoisia?
6
270
Vastaukset
- haeapuajooko
ylipainoinen, normaalipainoinen ja alipainoinen voivat sairastaa bulimiaa.
siinä ei todellakaan ole mitään painorajaa, hyvin suuri osa bulimikoista ei laihdu oksentamalla ollenkaan (minun stoorini ja monen tuntemani mukaan lukien).
bulimia on mielisairaus, jota ei voi painolla määrittää. jos huomaat oksentelevasi niin olet sairastumassa/sairastat bulimiaa! - omgtapsa
mikään syömishäiriö ei ikinä kato sitä mitä painat.
- look
Paitsi anoreksiassa, jossa yhtenä diagnoosi kriteerinä on: Ruumiinpaino on vähintään 15 % alle pituuden mukaisen keskipainon tai painoindeksin (BMI), (käytetään 16 vuoden iästä lähtien) tytöillä korkeintaan 17,5, pojilla alle 19. Esimurrosikäisten potilaiden paino saattaa kasvun aikana jäädä jälkeen pituuden mukaisesta keskipainosta, vaikka paino ei varsinaisesti laskee. Vanhempien potilaiden painon edellytetään laskevan.
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Anoreksia#Laihuush.C3.A4iri.C3.B6n_.28F50.0.29_ICD-10_-kriteerit
- bulimiapelle
Luin joskus jostain, että bulimikot ovat useimmiten lievästi ylipainoisia ja/tai sahaavat siinä rajoilla ahmimis-oksentamiskierteensä takia.
- Hävettää
Bulimikot ovat yleensä niitä normaalipainoisia, jonka vuoksi sairautta onkin vaikea huomata. Bulimia saattaa kuitenkin johtaa alipainoon, riippuen tietysti syödyn ruuan laadusta ja oksentelun määrästä.
Itse olen sairastanut pari vuotta nyt bulimiaa, ja suurimman osan ajasta olen ollut normaalipainoinen. Oksentelulla pysyn normaalipainon rajoissa, mutta jos jätän viikossa muutaman päivän syömättä, niin paino tippuu reippaasti. Itse syön kerran päivässä ja oksennan pois, hävettää.
Bmi 14,7. No minä en ainakaan, sairautta takana neljä vuotta ja mitat ovat 175/82
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204994
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861782Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891646Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741605Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21451Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121