Ollaan nyt tultu mieheni kanssa siihen päätökseen että päästäisiin puhtaalle pöydälle edes jonkin verran raha asioiden suhteen. Eli myymme nyt ok-talon pois... mutta onko kellään tietoa että miten tämä homma menee ulosoton suhteen. Mietityttää lähinnä se että meneekö se niin että ensin maksamme pois asuntolainan ja sitten vasta ulosotto velat mikäli jää sen verran? Ainut on että nythän äitini saa todennäköisesti myynti hetkellä tietää maksuhäiriömerkinnöistäni koska on takaamaan lainalle. En ole kerta kaikkiaan uskaltanut vain kertoa hänelle vaikka kaikesta pystyn hänen kanssaan puhumaan.
Asiallisia vastauksia kiitos..... Tiedän mokanneeni...
asunnon myynti ja ulosotto
9
6031
Vastaukset
- velkaaaaa
Äitisi on lainan takaaja eli tuskin saa uo-veloista mitään tietää ellei sitten tule mukaan kaupantekotilanteeseen. Jos äiti omistaa osan asunnosta, niin silloin ehkä saattaa kuulla rahojen siirtotilanteessa jotain. Ensin maksetaan asuntovelka ja loput menevät ulosottoon/summa mikä tarvitaan. Paljonko ulosotossa on velkaa ? Ja ehdottiko uomies sitä vai itsekö päädyitte tähän ratkaisuun? Siksi kyselen,kun uo:ssa noin 50 000€, mutta asuntovelkaakin maksettu vielä niin vähän ettei asunnonmyyntikään muuta tilannetta miksikään - itseasiassa asuminen kallistuisi,jos muutettaisiin vuokralle (5 hlöä). Eli nyt sitten lyhennän asuntovelkaa noin 400 € ja uo-velkaa noin 780 €/kk. Onneksi on kohtalaiset tulot.
- kati....
Viimeksi kun olen soittanut uskon velkaa oli noin 14000 mutta siis itse päädyimme tähän ratkaisuun tosiaan. Itse haluan hieman maiseman vaihdosta tästä Tuppurainen kylästä eli vuokralle olemme kyllä menossa. Pankin kanssa minulla on tapaaminen ylihuomenna asioiden tiimoilta ja Ulla soitan joku päivä ja kyselen minkä verran tällä hetkellä velkaa jne....
Valitettavasti tässä kylässä ei asunnot ole menneet viime vuonna kaupaksi :/ mutta aina voi yrittää ja toivoa... - velkaaaa
kati.... kirjoitti:
Viimeksi kun olen soittanut uskon velkaa oli noin 14000 mutta siis itse päädyimme tähän ratkaisuun tosiaan. Itse haluan hieman maiseman vaihdosta tästä Tuppurainen kylästä eli vuokralle olemme kyllä menossa. Pankin kanssa minulla on tapaaminen ylihuomenna asioiden tiimoilta ja Ulla soitan joku päivä ja kyselen minkä verran tällä hetkellä velkaa jne....
Valitettavasti tässä kylässä ei asunnot ole menneet viime vuonna kaupaksi :/ mutta aina voi yrittää ja toivoa...No ei kovin paha velkasumma. Jos olette töissä, niin eikö onnistuisi palkasta lyhentää ? Tosin, jos haluaa muuttaa, niin mikäs siinä. Uo tuskin painostaa tuolla summalla asunnon myyntiin? Selviätte kyllä tuosta velasta.
- kati....
velkaaaa kirjoitti:
No ei kovin paha velkasumma. Jos olette töissä, niin eikö onnistuisi palkasta lyhentää ? Tosin, jos haluaa muuttaa, niin mikäs siinä. Uo tuskin painostaa tuolla summalla asunnon myyntiin? Selviätte kyllä tuosta velasta.
Siis juu molemmat olemme töissä. Kyllähän se onnistuu palkasta lyhentäminen. Mutta ei uo painosta millään lailla. Soittelin asioista nii sanoi ihan suoraan ettei ole järkeä lähteä edes ulosmittaamaan.
- ertwetw
kati.... kirjoitti:
Siis juu molemmat olemme töissä. Kyllähän se onnistuu palkasta lyhentäminen. Mutta ei uo painosta millään lailla. Soittelin asioista nii sanoi ihan suoraan ettei ole järkeä lähteä edes ulosmittaamaan.
Jos myytte talon, niin pankki ottaa päältä omansa, sitten välittäjä ja sitten uo. Yleensä noin. Jos talon arvo on selkeästi yli jäljellä olevan pankkilainan välityspalkkion, niin äitisi ei varmaankaan saa mitään tietoa muista vastuistasi ellet sitten itse päätä kertoa.
Uo-miehelle lienee sama myyttekö talon vai ette, koska myynnin jälkeen joudutte joka tapauksessa maksamaan vuokraa, eli siinä mielessä tilanne ei välttämättä muutu. Ellei sitten nykyinen kk-erä ole huomattavan suuri.
Kannattaa pyytää muutama arvio talosta ja vähentää siitä arviosta sopiva summa (esim 10 %), niin siinä lienee hinta millä kaupan saa varmuudella toteutumaan.
Tsemppiä teille! - Anonyymi
Sanna marin myy hyvältä paikalta asuntoa mutta huume ongelma leviää niin marin ei halua enää asua etutöölössä. Marin kertoi että rappukäytävässä on ollut ihmisiä nukkumassa lähtee pakoon. Mutta ei kerrota huume ongelmasta.
- Velkavelho
Toivottavasti talonne sijaitsee alueella, jossa asuntokauppa käy. Monilla työttömyyden riivaamilla paikkakunnilla talot seisovat myyjien käsissä kuukausikaupalla, vaikka hintaakin alentaisi reippaasti. Onnea myyntiin.
Talopaperit ovat asuntolainan panttina, joten pankki kuittaa ensin saatavansa. Takaajana toimiva äitisi vapautuu vastuusta, jos myyntihinta riittää kattamaan jäljelläolevan lainan. Jos voittoa jää, ottaa vouti sen uo-velkojen kuittaukseen. Äitiäsi informoidaan, jos jätätte lainaa maksamatta. Muutoin henk.koht. asioitasi koskee pankkisalaisuus, ei voutikaan niitä kylillä huutele.
Äitisi tietää, että sinulla on vaikeuksia. Koska hän on äitisi. Eli turhaan panttaat tietoa, minkä hän on jo ajat sitten päätellyt käytöksestäsi. Avoin puhuminen helpottaa omaa oloasi ja voit suunnata salailuun käyttämäsi energian asioittesi järjestämiseen - ehkäpä äitisi avustamana. - iuotil
ensin saa tosiaan pankki omansa, jos ei riitä ja ett pysty maksamaan loppuja asuntovelasta astuu takaajan vastuu peliin.
- aputalkkari
Entä tapauksessa, jossa henkilö otti lainaa autoon n. satasent. Talo maksettu, mutta paperit pantissa.
On sopinut kertamaksusta pankille, mutta nyt onkin jättämässä maksamatta, kun sen aika tulee. Aika kieroa, sano.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744016- 1013545
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823368Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382769- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191154Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141061