Ekaluokalle -aamulla yksin kouluun?

o ou

Elokuussa esikoiseni aloittaa koulun. Olen ollut muutaman vuoden kotona lasten kanssa (nuorempi 2v) ja vien joka päivä pojan eskariin. Tuleva koulu on eskarin lähellä, tien toisella puolella. Matkaa on ehkä 700m. Opiskelen tässä kotosalla samalla. Ensi syksynä minun on kuitenkin pakko suorittaa harjoittelujakso 2kk :/ Koulu alkaa elokuussa ja syyskuun 1. alkaa minun harjoittelu.. Ehdin siis muutaman viikon viedä lapsen kouluun/opastaa tekemään itse aamutoimet ja kulkemaan matkan itse. Täällä ei ole aamupäivätoimintaa, iltapäiväkerhoon pojan ilmoitin (toivottavasti saa paikan).

Luulen, että päiväni ovat 8-16.. Iltapäivällä ei tietenkään ole ongelmaa, mutta nuo aamut mietityttää. Onneksi matka sentään on tuttu ja lyhytkin..ja ensialkuun olen opastamassa. Ei ole läheisiä, jotka voisivat tulla auttamaan aamutoimissa. Mutta puhelimella auttajia kyllä löytyy isovanhemmista, isästä ja itsekin varmasti pystyn soittamaan.

Miten muilla on sujunut koulun aloittaminen kun ei vanhempi ole kotona laittamassa koululaista matkaan? Varmaankin kaikki pitää laittaa valmiiksi ja kello herättämään?

2

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huokaus

      Varmasti alkaa sujumaan hyvin kunhan alkujännityksestä toivutaan. :)

      Ja noinhan se kuuluukin alkaa, se lapsen koulutaival. Oppii itse kantamaan vastuuta ja huolehtimaan tavaroistaan ja lähdöstään.

      Toisin kuin meillä...
      kolmasluokkalainen tottunut siihen, että aina on joku aamulla kotona herättämässä ja aamupalaa tekemässä ja lähettämässä kouluun. Ja nyt kun ei enää olekaan tähän mahdollisuutta, niin joutuu alusta alkamaan kaikki opit. Tuntuu kuin sitä ekaluokkalaista olisi tässä valmistamassa koulutielle. :( jälleen. :(

    • Kännykästä iso apu

      Hei!

      Kännykkä on kätevä; meillä ekaluokkalaisen kouluun lähtö lähti sujumaan hyvin, kun alkuun soiteltiin ja varmistettiin kaikki pukemiset, ovien lukitsemiset jne. puhelimitse. Ja edellisenä iltana tosiaan laitettiin aina kaikki vaatteet, reppu, syömiset jne. valmiiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe