Elokuussa esikoiseni aloittaa koulun. Olen ollut muutaman vuoden kotona lasten kanssa (nuorempi 2v) ja vien joka päivä pojan eskariin. Tuleva koulu on eskarin lähellä, tien toisella puolella. Matkaa on ehkä 700m. Opiskelen tässä kotosalla samalla. Ensi syksynä minun on kuitenkin pakko suorittaa harjoittelujakso 2kk :/ Koulu alkaa elokuussa ja syyskuun 1. alkaa minun harjoittelu.. Ehdin siis muutaman viikon viedä lapsen kouluun/opastaa tekemään itse aamutoimet ja kulkemaan matkan itse. Täällä ei ole aamupäivätoimintaa, iltapäiväkerhoon pojan ilmoitin (toivottavasti saa paikan).
Luulen, että päiväni ovat 8-16.. Iltapäivällä ei tietenkään ole ongelmaa, mutta nuo aamut mietityttää. Onneksi matka sentään on tuttu ja lyhytkin..ja ensialkuun olen opastamassa. Ei ole läheisiä, jotka voisivat tulla auttamaan aamutoimissa. Mutta puhelimella auttajia kyllä löytyy isovanhemmista, isästä ja itsekin varmasti pystyn soittamaan.
Miten muilla on sujunut koulun aloittaminen kun ei vanhempi ole kotona laittamassa koululaista matkaan? Varmaankin kaikki pitää laittaa valmiiksi ja kello herättämään?
Ekaluokalle -aamulla yksin kouluun?
2
272
Vastaukset
- huokaus
Varmasti alkaa sujumaan hyvin kunhan alkujännityksestä toivutaan. :)
Ja noinhan se kuuluukin alkaa, se lapsen koulutaival. Oppii itse kantamaan vastuuta ja huolehtimaan tavaroistaan ja lähdöstään.
Toisin kuin meillä...
kolmasluokkalainen tottunut siihen, että aina on joku aamulla kotona herättämässä ja aamupalaa tekemässä ja lähettämässä kouluun. Ja nyt kun ei enää olekaan tähän mahdollisuutta, niin joutuu alusta alkamaan kaikki opit. Tuntuu kuin sitä ekaluokkalaista olisi tässä valmistamassa koulutielle. :( jälleen. :( - Kännykästä iso apu
Hei!
Kännykkä on kätevä; meillä ekaluokkalaisen kouluun lähtö lähti sujumaan hyvin, kun alkuun soiteltiin ja varmistettiin kaikki pukemiset, ovien lukitsemiset jne. puhelimitse. Ja edellisenä iltana tosiaan laitettiin aina kaikki vaatteet, reppu, syömiset jne. valmiiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja2585681NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1375175Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku284928Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1292207- 4051877
Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova571802Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann181752HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a951725- 1011502
Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3981411