Las Vegas hienompi kuin Lontoo?

pokke

Kaverini sanoo Las Vegasin olevan paljon hienompi kaupunki kuin Lontoo. Mitä mieltä olette?

8

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USA_1974

No tuo vertaus on vähän kuin vertaisi banaania ja jäätelöä. Molemmat maistuu mutta on niin eri tyyppisiä paikkoja.

Itse kyllä valkkaan noista Las Vegasin koska se on USA:ssa. Nyt tosin viikon päästä Lontooseen viikoksi koska USA:n ei kannata viikon takia lähteä.

• gkgjyhh

Kerrotko minkä takia USA:n ei kannata vikoksi lähteä? Itse olen käynyt monta kertaa esim. NewYorkissa viikon ja jopa lyhyempiäkin reissuja ja aina on kannattanut mielestäni.

• USA_1974

Aikaero yksi syy.
      Toinen syy on on että lentoliput on kuitenkin aika arvokkaita.
      (viikon matkalla lentolipun arvo voi olla 100€/pv matkailupäivä, kun 30pv matkalla se on reilu 20€/pv). Esim. 700€ lippu.

Esim. Lontooseen on nyt meno-paluu lennot 110€/hlö. Talvilomaviikolle aika paha löytää edukkaita kaukolentoja lyhyellä varoitusajalle.

Kolmas syy, matkustusaika. Matkustamiseen menee lomasta suurempi osa. (jos nyt ei ihan suoria lentoja ole).

Neljäs syy, juuri kun pääsee perille alkaa potuttaa kun takaisinlähtö on jo muutaman päivän päästä.

• gjuhh

Huteria perusteluja sinulla.
        Aikaero: Jotku kärsii jotku ei, eli esim. minulle ei juuri tuota ongelmia.
        Lentolipun hinta: Joillekkin kallis joillekkin ei.
        Matkustus aika: Lontooseen 3 tuntia New Yorkiin n. 9 tuntia. Eli eroa huimat 6 tuntia.
        Takaisin lähtö: Lennot Finnairilla ja olet perillä noin neljältä iltapäivällä ja viikon päästä takaisin, eli perillä olo aikaa 6 täyttä päivää ja yksi puolikas.

• USA_1974
        gjuhh kirjoitti:

Huteria perusteluja sinulla.
        Aikaero: Jotku kärsii jotku ei, eli esim. minulle ei juuri tuota ongelmia.
        Lentolipun hinta: Joillekkin kallis joillekkin ei.
        Matkustus aika: Lontooseen 3 tuntia New Yorkiin n. 9 tuntia. Eli eroa huimat 6 tuntia.
        Takaisin lähtö: Lennot Finnairilla ja olet perillä noin neljältä iltapäivällä ja viikon päästä takaisin, eli perillä olo aikaa 6 täyttä päivää ja yksi puolikas.

Aikaero: Menomatkalla esim. 10h aikaero ei ole paha. Herää muutamana päivänä aikaisin mutta se korjaantuu nopeasti. Takaisin tullessa itsellä menee pari viikkoa että on jotenkin edes rytmissä takaisin

Lentolipun hinta: Itse käytän matkustamiseen noin 15000eur vuodessa. 2kk USAssa ja sitten lyhyempiä muita reissuja. Kyllä tuo ratkaisee ottaako kolmannen usan reissun kanssa.

Matkustus-aika: Lontooseen: 6h, New Yorkkiin 14h. Kun laskee matkustusajaksi myös kotoa kulkemiset, lentokentällä odotukset yms.

Takaisin lähtö: AY5 on JFK:lla 4pm ja AY6 lähtee 5:45. En saa kuin kuusi vuorokautta jos 7 päivää on aikaa olla reissussa. 1vrk menee matkoihin. (jo lentoajat on 20h matkat kentälle yms..)

Ei omasta mielestä ollenkaan huteria. Tosiaan kaksi kertaa vuodessa käyn USA:ssa (tyypillisesti Kaliforniassa mutta välillä myös muualla). 30vrk kerralla.

• satusetäkö?
        USA_1974 kirjoitti:

Aikaero: Menomatkalla esim. 10h aikaero ei ole paha. Herää muutamana päivänä aikaisin mutta se korjaantuu nopeasti. Takaisin tullessa itsellä menee pari viikkoa että on jotenkin edes rytmissä takaisin

Lentolipun hinta: Itse käytän matkustamiseen noin 15000eur vuodessa. 2kk USAssa ja sitten lyhyempiä muita reissuja. Kyllä tuo ratkaisee ottaako kolmannen usan reissun kanssa.

Matkustus-aika: Lontooseen: 6h, New Yorkkiin 14h. Kun laskee matkustusajaksi myös kotoa kulkemiset, lentokentällä odotukset yms.

Takaisin lähtö: AY5 on JFK:lla 4pm ja AY6 lähtee 5:45. En saa kuin kuusi vuorokautta jos 7 päivää on aikaa olla reissussa. 1vrk menee matkoihin. (jo lentoajat on 20h matkat kentälle yms..)

Ei omasta mielestä ollenkaan huteria. Tosiaan kaksi kertaa vuodessa käyn USA:ssa (tyypillisesti Kaliforniassa mutta välillä myös muualla). 30vrk kerralla.

Huh huh, vuodessa yli 2kk matkustelua onko kyseessä lomamatkat vai työn puolestako on aikaa reissata?
        Tuollainen summa jos on varaa laittaa vuodessa lomamatkoihin, niin ei luulisi satasen parin lentolipun hinnan eron paljon hetkauttavan.

• hep hep

USA = New York?

Alussahan oli kysymys Las Vegasista.

Ja alkup. vastauksena, ei, Las Vegas ei ole hienompi kuin Lontoo.

• ygvuhb

Olen asunut Lontoossa ja lomaillut Vegasissa pariin otteeseen. Paikkoja on mahdotonta vwrrata. Lontoo on valtavan kokoinen verrattuna piskuiseen Vegasiin joka sijaitsee kuumalla aavikolla. Vegas on turisteille, Lontoo asumiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10751
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      230
      2303
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2133
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1150
    8. 184
      1122
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1009
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe