Dacia - tyyppivika ???

ei enää ikinä VW

Onko dacioissa tyyppivikoja ?

Enkä tarkoita nyt mitään vuoden 2010 malleja. Onko vuoden 2013 mallit ok.

Hemmetti kun itse menin laittamaan 22.000e vuosi sitten Golf automaattiin. On mennyt kytkin noin 40.000 km kohdalla. Hihna vaihdettu. Odotan siis automaattilaatikon ja koneen hajoamista. Nyt autossa ei pienintäkään vikaa. Pitäisi vain vaihtaa se äkkiä ennen kuin on.

LUULIN ETTÄ GOLF JA VW ON LAADUKAS MERKKI. Kyllä sitä ihminen voikin olla väärässä.

Dacia kiinnostaisi. En ikinä enää laita "herkkuautoihin" rahaa. Haluan yksinkertaisin auton - jos se sitten kestäisi paremmin.

108

18714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellejä olette

      Pelkkää provoa kirjoituksesi ja te dacia pöllöt luulette vw porukka ainoastaan kettuilee teille.olette provosoituvia pellejä.

      • Omaan nilkkaan.

        No kävikö nyt sitten niin, että itse provosoiduit Dacia-pöllön provoilusta??


      • meni omaan nilkkaasi
        Omaan nilkkaan. kirjoitti:

        No kävikö nyt sitten niin, että itse provosoiduit Dacia-pöllön provoilusta??

        Ei käynyt, en omista, enkä ole ikinä omistanut klonks wagenia.


    • ei enää ikinä VW

      Haluatko kuittikopiot esille - normaali huolto maksoi viime kuussa yli 1000e kun sitä sun tätä vaihdettiin Golfiin. Vaikka nyt - tänään autolla on ajettu noin 66350 km.

      Ostin auton viime helmikuussa 5. päivä. Kesällä meni kytkin remonttiin. Sen sain vielä takuuseen.

      En todellakaan jää odottamaan laatikko remppaa. Autosta on vaikea luopua, koska se on tosi hyvä ajaa. Menee lumella hyvin ja on kaikin puolin tosi hyvä.

      Soitin Volkkarin maahantuojalle viime perjantaina. He sanoivat, että voivat tulla remonteissa vastaan, jos kaikki huollot on merkkiliikkeessä ja ajallaan. Minulla meni viime huoltoon vienti yli kilsojen. Eli takuu ei tule koskemaan minun autoani. Luin täältä, että jollain oli huolto mennyt 1500km yli määrärahan, niin Volkkari ei auttanut korjauksissa.

      Pelkään remonttia, koska kaverilla vuoden 2010 Golg megatroniikka (en ole varma kirjoitetaanko noin) hajosi. Oli maksanut hänelle korjaus vain 800e. Kysyin paljonko DSG-laatikon korjaus maksaa - siis kysytty merkkiliikkeessä viime kuussa. No se maksaa 7.000e. Miten sen voi maksaa ?

      Vanha sanonta pitää paikkansa "Ei savua ilman tulta". Minäkin luulin, että Golf tulee olemaan minulla pitkään.

      Maksoin 22.000 e. Nyt siitä Veho tarjoaa 13.900. Autokeskus tarjoaa 15.000-16.000 vaihtoautosta riippuen. Kuitenkin olen vaihtoa kysynyt autoon hintaluokassa 19.000e. Veholla kysyin Dusteriin hinnaltaan 13900.

      Koita mennä vaihtamaan VW DSG-automatiikka autoa liikkeeseen. Siinä selviää nopeasti millaisella aikapommilla ajaa. Ei kenenkään tarvitse parjata DSG-laatikkoa. Kyllä Volkkari on itse varmistanut, että maine menee autolta. On paljon ihmisiä jotka luottaa merkin laatuun. Niin minäkin viime kesään asti. Sitten on 11 kuukaudessa autoa rempattu tyyppivikojen takia kaksi kertaa. Siinä alkaa usko loppumaan.

      • mieti oikeesti

        Jos ongelmista tykkäät jatkossakin, ranskan romut ehdottomasti valintasi.sähköt prakaa ja onnettomat moottorit.paitsi dasisteista, kulkee 260km/h 0,9 litrasella, kulutus n.3 litraa satkulla ja vääntö julmeton jolla vetää vaikka kasetti auton ojasta.laita kopiot ihmeessä, tosin niitä ei ole kuitenkaan.ja mikään muu merkki ei tietenkään käy.kun vain dacioissa on 3 vuoden kaiken mahdollisen kattava takuu.olihan toyota kakkos autona jatkuvilla takaisin kutsu kampanjoilla?


      • Anonyymi
        mieti oikeesti kirjoitti:

        Jos ongelmista tykkäät jatkossakin, ranskan romut ehdottomasti valintasi.sähköt prakaa ja onnettomat moottorit.paitsi dasisteista, kulkee 260km/h 0,9 litrasella, kulutus n.3 litraa satkulla ja vääntö julmeton jolla vetää vaikka kasetti auton ojasta.laita kopiot ihmeessä, tosin niitä ei ole kuitenkaan.ja mikään muu merkki ei tietenkään käy.kun vain dacioissa on 3 vuoden kaiken mahdollisen kattava takuu.olihan toyota kakkos autona jatkuvilla takaisin kutsu kampanjoilla?

        mieti oikeesti:::: Kuinka on hermojesi laita ,tuota mukaa sinun uusivuosi tulee alkamaan kireissä merkeissä !!!


      • Anonyymi
        mieti oikeesti kirjoitti:

        Jos ongelmista tykkäät jatkossakin, ranskan romut ehdottomasti valintasi.sähköt prakaa ja onnettomat moottorit.paitsi dasisteista, kulkee 260km/h 0,9 litrasella, kulutus n.3 litraa satkulla ja vääntö julmeton jolla vetää vaikka kasetti auton ojasta.laita kopiot ihmeessä, tosin niitä ei ole kuitenkaan.ja mikään muu merkki ei tietenkään käy.kun vain dacioissa on 3 vuoden kaiken mahdollisen kattava takuu.olihan toyota kakkos autona jatkuvilla takaisin kutsu kampanjoilla?

        Jos ongelmista tykkäät jatkossakin, ranskan romut ........ Sinun täytyy kyllä olla todella sekaisin päästäsi. olen ikäni ajanut enimmäkseen Ranskalaisilla ja olen pärjännyt niitten kanssa aivan hyvin !


    • ei enää ikinä VW

      Pakko kommentoida tämä. Tulin tälle palstalle etsimään Dacian omistajia. Mutta täällä taitaa olla muita kuin Dacian omistajia. Oletteko tekin täällä etsimässä uutta autoa..... vai miksi Dacia osastolla olette. ????

      Itse en halua iskeä kättäni pas***n toisen kerran. Aion ottaa nyt autosta ensin selvää.

      • nolo Röllikkä

        Sinä rölli riehut ihan joka merkin alla, liekkö se kuuluisa Toyotakauppias jolla on hieman hiljaista ja myyntityö ei ole oikein hallussa?


      • esax

        102100km ja ei yhtaan vikaa katsastuksessa .dacia logna mcv diesel laureate


      • Anonyymi
        nolo Röllikkä kirjoitti:

        Sinä rölli riehut ihan joka merkin alla, liekkö se kuuluisa Toyotakauppias jolla on hieman hiljaista ja myyntityö ei ole oikein hallussa?

        jooo..osto tojo voiman pesä, työnnä sitä hela kesä..


    • onko nyt parempi

      Luovutan.

      Käyn huomenna tällä palstalla katsomassa onko tänne tullut yhtään asiallista viestiä.
      Ilmeisesti niitä pahoja tyyppivikoja ei sitten ole, jos tänne ei kukaan niitä viikkoon kirjoita.

      ps. vaihdan nimimerkin niin sitten ei satu silmään edellistä kirjoittajaa
      pss. menen sen dusterin koeajamaan
      psss. nyt ymmärrän miksi VW ja Dacia nostattaa tunteita, näin ainakin tällä kirjoitusketjulla

      • rumania

        Juu ei kannata turhaan odottaa että mihinkään daciaan tulisi ikinä mitään vikaa.ne on lähes ilmaisia, maailman vääntävimpiä koneita, 0,9-1,5 parasta laatua rellulta ikinä,ranskalaiset sähköt jotka toimii aina kuin tauti, mahtava saundiset 3 pyttyiset koneet huimalla turbolla, lämpöä kuin saunassa kun laitat upean maskisuojan, sisältä upea, kaiken kruunaa mahtavat ulkomuodot.kakun päälle kirsikka, takuu 3 vuotta jota ei kenelläkään muulla autonvalmistajalla ole!kattaa kaiken.


      • aikuinen mies???
        rumania kirjoitti:

        Juu ei kannata turhaan odottaa että mihinkään daciaan tulisi ikinä mitään vikaa.ne on lähes ilmaisia, maailman vääntävimpiä koneita, 0,9-1,5 parasta laatua rellulta ikinä,ranskalaiset sähköt jotka toimii aina kuin tauti, mahtava saundiset 3 pyttyiset koneet huimalla turbolla, lämpöä kuin saunassa kun laitat upean maskisuojan, sisältä upea, kaiken kruunaa mahtavat ulkomuodot.kakun päälle kirsikka, takuu 3 vuotta jota ei kenelläkään muulla autonvalmistajalla ole!kattaa kaiken.

        Risooko naapurin ylpeänä esittelemä upouusi Dacia noin kauheasti, vai mistä moinen purkaus?? Ihan oikeasti, miten voi joku tavallinen automerkki, johon omistajat ovat ilmeisen tyytyväisiä aiheuttaa muissa tuollaista katkeruutta?? Onko omassa valinnassasi kenties jotain vikaa, vähän haiskahtaisi käytöksen perusteella nyt sille??


      • rumania
        aikuinen mies??? kirjoitti:

        Risooko naapurin ylpeänä esittelemä upouusi Dacia noin kauheasti, vai mistä moinen purkaus?? Ihan oikeasti, miten voi joku tavallinen automerkki, johon omistajat ovat ilmeisen tyytyväisiä aiheuttaa muissa tuollaista katkeruutta?? Onko omassa valinnassasi kenties jotain vikaa, vähän haiskahtaisi käytöksen perusteella nyt sille??

        Ei riso, loistava auto!ei tarvitse kettuilla jos kehun datsioita!


      • ifis

        Mulla kun on punttilauta-I F A Farmari 2-_tahtipeli.Ei ainuttakaa n ruostevikaa.
        Eri-Keeperillä liimataan ja paikataan.Karvalakki päässä tarkenee talvellakin.


    • paras hajoaa varmast
    • Nykyinen saabkuski

      Alkuperäinen kysymys oli aivan järkevä ja olisi hyvä saada asiallisia vastauksia. Itselläni on se käsitys, että Dacian Rellu-moottorit ovat oikeinkin hyviä ja käytössä koeteltuja. Esim. 1.5 litraista Renaultin dieseliä käyttää myös Nissan ja uusin Mersun A-malli. Mersuissa on siis Dacian koneet!

      Ranskalaisten laatu on kieltämättä vaihdelllut. Esim. vanhat 90-luvun Pösöt ja Rellut ovat olleet hyviä autoja. Rellun Laguna II-malli oli sensijaan surkea ja pilasi merkin paineen pitkäksi aikaa. Nyt on ilmeisesti laadussa tapahtunut paranemista.

      Seuraan Dacian kehitystä kiinnostuneena. Itsessäni on vahvistunut usko, että kyseessä voi olla erittäin varteenotettava vaihtoehto.

      • daskaalaatua

        älä nyt hemmetti daciaan sorru. yritin käydä koeajolla niin loota hajos kesken ajon. piti kauppiaan laskuun taksilla tulla pois ja dazia ilmeisesti hinattiin takaisin liikkeeseen.


      • Anonyymi
        daskaalaatua kirjoitti:

        älä nyt hemmetti daciaan sorru. yritin käydä koeajolla niin loota hajos kesken ajon. piti kauppiaan laskuun taksilla tulla pois ja dazia ilmeisesti hinattiin takaisin liikkeeseen.

        älä nyt hemmetti daciaan sorru. yritin käydä koeajolla...Olit varmaankin etsintä kuulutettu ja poliisi nappasi sinut kesken ajon !


      • Anonyymi
        daskaalaatua kirjoitti:

        älä nyt hemmetti daciaan sorru. yritin käydä koeajolla niin loota hajos kesken ajon. piti kauppiaan laskuun taksilla tulla pois ja dazia ilmeisesti hinattiin takaisin liikkeeseen.

        Jäi epäselväksi menitkö sillä taksilla sinne liikkeeseen tekemään kaupat vai kokeilitko toista, ehjämpää autoa? Hyvä valinta ja upea osoitus luottamuksesta, vaikka auto jopa hajosi jo koeajossa. Saitko 2% käteisalennuksen vai ostitko rahoituksella?


    • mielenkiintoinen aut

      Kiitos Iltasanomalinkistä.

      Kyseisen firman maine olisi ollut pelastettuna, jos olisivat käyttäneet takaisinkutsua. Tai maksaisivat suosiolla pahat virheet. Eli ne sellaiset mitkä maksavat asiakkaille tuhansia. Nyt koko firman maine kärsii, kun ei kanneta vastuuta tekemistään autoista.

      Edelliselle kirjoittajalle kiitokset tiedoista. Voisiko tämä loanheitto johtua ihan silkasta pelosta.

    • ....................

      Tuulilasi: Saksassa skandaali Vuoden auto -äänestyksestä
      uutiset 11.2.
      copyright@EPA

      Saksassa on vahvistunut epäily vilpistä Vuoden auto -äänestyksessä. Daimler, Volkswagen ja BMW palauttavat Saksan autoliitolta saamansa palkinnot, kertoo Tuulilasi-lehti.

      Viime kuussa esitetyt syytökset Vuoden auto -äänestyslukujen vääristelemisestä ovat osoittautuneet todeksi konsulttifirma Deloitten tarkastuksessa.

      Tuoreimmassa äänestyksessä on annettu ääniä selvästi vähemmän kuin mitä Saksan autoliittto ADAC on ilmoittanut.

      – ADAC ilmoitti Golfin saaneen tuoreimmassa äänestyksessä kaikkiaan 34 299 ykkössijalle oikeuttavaa ääntä. Deloitten selvityksen mukaan todellinen lukumäärä oli 3 271, kirjoittaa Tuulilasi.

      Selvityksessä kävi myös ilmi, että ADAC:n viestintäjohtaja Michael Ramstetter oli kehittellyt tietokoneellaan malleja äänestystulosten muokkaamiseksi. Ramstetter jätti tehtävänsä kohun alettua.

      Autoliiton puheenjohtaja Peter Meyer erosi eilen hetki ennen Deloitten selvityksen tulosten julkistamista.

      Tuulilasin mukaan Volkswagen on ilmoittanut palauttavansa Golfin saaman Keltainen enkeli -palkinnon ADAC:lle. Daimler ja BMW tekevät samoin lähivuosina saamilleen tunnustuksille.

    • mbdacia

      Osta se Duster. Et kadu. Ihan ok peli. Auto on tietysti kokonaisuus mutta mersussakin nykyään sama moottori.

      • Länsiautoilija

        Dacian omistaja ei ehdi muuta tekemäänkään kuin katua ostostaan.On ne vaan niin kamalia pommeja !


      • Itäautoilija
        Länsiautoilija kirjoitti:

        Dacian omistaja ei ehdi muuta tekemäänkään kuin katua ostostaan.On ne vaan niin kamalia pommeja !

        Joutilaat provoilijat eivät ehdi muuta kuin trollaamaan näillä palstoilla. On ne vaan niin kamalia pummeja !


      • Anonyymi

        tustrer ihan hyvä, mulla jumpy HD..tosi rivakka ja vääntävä..pikkuvikoja sillontällön..ei kalliita..toinen auto transit 2.0commonrail..luja kun ratakisko..pellit vähän kukkii mutta hio ja maalaa niin ok.


    • pertsalla

      Daciassa ei ole vikoja. Ei niin rehdinoloinen jätkä kuin Pertsa Koivula voisi pettää ihmisiä!

    • Länsiautoilija

      Kunhan provoilin. Dacia on paras auto ikinä !.

    • koke1

      Osta uusi pösö 308, ajettavuudeltaan golfin luokkaa, mutta halvempi ja luotettavampi.
      Nämä sähköviat ovat suurin osa keksittyä parjausta, tilastot maksettuja, testit epäluotettavia.....raha liikkuu näissä jutuissa ja provoilijat näillä palstoilla.
      Ainakin minä luotan omiin kokemuksiin ja en ole ollut ongelmissa 307-7 vuotta, nyt 308, ei murheita.
      Myönnän ettei pösön imago ole golfin tasoa, mutta kannattaako siitä valheellisesta imagosta maksaa?

      • viaton auto

        juupa juu, ei klonks wagenissakaan ole ikinä mitään vikaa!Keksittyjä tarinoita.


      • Alakylän assistentti

        Toista niin pas kaa automerkkiä kuin pösö ei onneksi ole markkinoilla edes saatavana !

        Ihan sama onko 308 vai 404 niin on kyllä todellisia pommeja !


      • koke1
        Alakylän assistentti kirjoitti:

        Toista niin pas kaa automerkkiä kuin pösö ei onneksi ole markkinoilla edes saatavana !

        Ihan sama onko 308 vai 404 niin on kyllä todellisia pommeja !

        Minulla ei ole tarvetta valehdella tai vakuuttaa, aivan sama mihin tai mitä uskotte.


        On vain ollut murheettomia pösöitä, ei sähkövikoja, ei nivelvikoja, näin se on ja ei muuksi muutu.
        Asia on niin, että nämä kuuluisat sähköviat pystyy miltei jokainen autoilija itse eliminoimaan, tarkastaa ja herkistää liittimet, yksinkertaista kuin lampun vaihto.

        Kun näillä provoilioilla ei ole itsellä pienintäkään kokemusta ja sitten luetaan silmät litran ulkona päästä erilaisia tilastoja, näistä syntyy ihan turhanpäiväistä pelkkää löpinää.


      • koke1
        koke1 kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta valehdella tai vakuuttaa, aivan sama mihin tai mitä uskotte.


        On vain ollut murheettomia pösöitä, ei sähkövikoja, ei nivelvikoja, näin se on ja ei muuksi muutu.
        Asia on niin, että nämä kuuluisat sähköviat pystyy miltei jokainen autoilija itse eliminoimaan, tarkastaa ja herkistää liittimet, yksinkertaista kuin lampun vaihto.

        Kun näillä provoilioilla ei ole itsellä pienintäkään kokemusta ja sitten luetaan silmät litran ulkona päästä erilaisia tilastoja, näistä syntyy ihan turhanpäiväistä pelkkää löpinää.

        Toinen juttu ovat nämä jälleenmyyjät, samoin maahantuoja....näillä ei kykyjä myydä pösöä.
        Tästä on merkki kärsinyt vuosikausia, vertailkaa vag-tojo:n agressiivista myyntiä ja mainontaa.


      • hevoskyydilläkö
        koke1 kirjoitti:

        Toinen juttu ovat nämä jälleenmyyjät, samoin maahantuoja....näillä ei kykyjä myydä pösöä.
        Tästä on merkki kärsinyt vuosikausia, vertailkaa vag-tojo:n agressiivista myyntiä ja mainontaa.

        Olen omistanut 307 pösön. Tosi hyvä ajaa. Paljon sähkövikoja, mutta isoja moottorien tai laatikon (no oli kyllä manuaali) hajoamisia ei ollut. En osannut korjata niitä itse. Olisi tietysti voinut opetella, mutta selityksenä kaksi pientä lasta ja hame.

        Kuulemma 308 ei ole enää niin vikainen. Silti hieman arveluttaa pösön ostaminen, se niin pikkuvikainen. Tässä jokunen niistä: ovet eivät lukittuneet, oven avaaminen aiheutti takaluukun avautumisen, ovet eivät menneet lukkoon. Kummallista vielä oli, että kun olin viikon matkalla viat itsekseen korjautuivat. Radio ei toiminut koskaan pätkimättä, siihen kyllä tottui.

        Maahantuoja korjasi 5 kertaa, mutta silti oli pätkimistä. Yms. kaikkea pientä. Suurin moka oli, siirsin lumiauran tieltä autoa kaksi kertaa 5 metriä. Sen jälkeen sammutin auton, eikä se enää käynnistynyt. Akku oli tyhjentynyt. Ei edes hinaamalla käyntiin. Taas hinuri paikalle ja pajalle. Tyhmä kun olin tein tämän vielä kaksi kertaa. Sitten sain neuvon - älä aja autolla lyhyttä matkaa. Jos autoa pitää siirtää vain 5 metriä niin käytä sitä silti pidemmän aikaa.

        SILTI KAIKEN TÄMÄN JÄLKEEN olisin valmis ostamaan pösön, jos olisi aivan varma ettei näitä pikku ongelmia ole enää niin nippukaupalla. Se ei kuitenkaan koskaan jättänyt tielle. Paitsi siis omalle pihalle. Ajettavuus on huippuluokkaa. Siksi en siitä halunut luopua, kun se oli kuin hansikas joka sopii käsiin. 2 Litraa bensiiniä ei jättänyt jalkoihin. Kulutus pääkaupungissa 8l/100.

        Pösön ongelmat on pientä verrattuna Volkkarin omistajien ongelmiin. Nurkantakana voi odottaa sellaiset remontit, ettei autoa kannata korjata. Jossain joku kirjoitti näillä sivustoilla, että DSG TSI on Hitlerin kosto jälkimaailmalle. Olen siitä aivan samaa mieltä.

        Ostin Pösön jälkeen takuuvarman Volkkarin auton. Nyt auton arvo putosi 12 kuukaudessa 7.400 e. Minulle vakuutettiin, että Volkkarin auto pitää arvonsa ja tosi laadukas auto. No 11 kuukauden huoltomaksu oli 1100 e. Esimmäinen yli tunnen 1000 e korjausmaksu meni myyjän piikkiin; kytkin hajosi noin 50.000 km kohdalla.

        Autolla ostettaessa ajettu 42000 km. Oli leasingauto; huoltokirja siis täydellinen. Onko tämä sitä saksalaista laatua ?

        Auton omistaminen on kuin suo siellä ja veteä täällä Näköjään mersuilla ajetaan yi 600.000km. Volkkarilla matka jää siihen 60.000 km.


      • Kalakuski

        Meillä eka dacia duster autom.loota.7000 on ajettu eikä mitään vars,kitisemistä.Ainus mitä vois parantaa on lämppäri.Kun on totuttu pakettiautoilla ajamaan siis melutkaan ei häiritse.Täällä Saaremaalla on paljon soratietä ja kuoppia melkein yhtä huonoja kun suomen tiet.


      • Anonyymi
        hevoskyydilläkö kirjoitti:

        Olen omistanut 307 pösön. Tosi hyvä ajaa. Paljon sähkövikoja, mutta isoja moottorien tai laatikon (no oli kyllä manuaali) hajoamisia ei ollut. En osannut korjata niitä itse. Olisi tietysti voinut opetella, mutta selityksenä kaksi pientä lasta ja hame.

        Kuulemma 308 ei ole enää niin vikainen. Silti hieman arveluttaa pösön ostaminen, se niin pikkuvikainen. Tässä jokunen niistä: ovet eivät lukittuneet, oven avaaminen aiheutti takaluukun avautumisen, ovet eivät menneet lukkoon. Kummallista vielä oli, että kun olin viikon matkalla viat itsekseen korjautuivat. Radio ei toiminut koskaan pätkimättä, siihen kyllä tottui.

        Maahantuoja korjasi 5 kertaa, mutta silti oli pätkimistä. Yms. kaikkea pientä. Suurin moka oli, siirsin lumiauran tieltä autoa kaksi kertaa 5 metriä. Sen jälkeen sammutin auton, eikä se enää käynnistynyt. Akku oli tyhjentynyt. Ei edes hinaamalla käyntiin. Taas hinuri paikalle ja pajalle. Tyhmä kun olin tein tämän vielä kaksi kertaa. Sitten sain neuvon - älä aja autolla lyhyttä matkaa. Jos autoa pitää siirtää vain 5 metriä niin käytä sitä silti pidemmän aikaa.

        SILTI KAIKEN TÄMÄN JÄLKEEN olisin valmis ostamaan pösön, jos olisi aivan varma ettei näitä pikku ongelmia ole enää niin nippukaupalla. Se ei kuitenkaan koskaan jättänyt tielle. Paitsi siis omalle pihalle. Ajettavuus on huippuluokkaa. Siksi en siitä halunut luopua, kun se oli kuin hansikas joka sopii käsiin. 2 Litraa bensiiniä ei jättänyt jalkoihin. Kulutus pääkaupungissa 8l/100.

        Pösön ongelmat on pientä verrattuna Volkkarin omistajien ongelmiin. Nurkantakana voi odottaa sellaiset remontit, ettei autoa kannata korjata. Jossain joku kirjoitti näillä sivustoilla, että DSG TSI on Hitlerin kosto jälkimaailmalle. Olen siitä aivan samaa mieltä.

        Ostin Pösön jälkeen takuuvarman Volkkarin auton. Nyt auton arvo putosi 12 kuukaudessa 7.400 e. Minulle vakuutettiin, että Volkkarin auto pitää arvonsa ja tosi laadukas auto. No 11 kuukauden huoltomaksu oli 1100 e. Esimmäinen yli tunnen 1000 e korjausmaksu meni myyjän piikkiin; kytkin hajosi noin 50.000 km kohdalla.

        Autolla ostettaessa ajettu 42000 km. Oli leasingauto; huoltokirja siis täydellinen. Onko tämä sitä saksalaista laatua ?

        Auton omistaminen on kuin suo siellä ja veteä täällä Näköjään mersuilla ajetaan yi 600.000km. Volkkarilla matka jää siihen 60.000 km.

        Minulla oli pösö 308 hdi vm 2009. Oli kyllä paskin auto ikinä. Vika vian perään. Hyviäkin puoli oli tosi pieni kulutus ja hyvä ajaa. Ruostettakaan ei näkynyt ja ihan hyvän näköinen.Arvo laski nopeammin kuin missään. Uusi omistaja sai viat kaupan päälle, onneksi ei huomannut kaikkia. Pösön 406 2.1 hdi oli hyvä auto, paljon parempi kuin 308. Daciasta en tiedä. Toyota ja honda on huonoja ajaa. Fiat dieselinä oli hämmästyttävän hyvä ja mukava ajettava ja hiljainen ohjaamo. Kaikissa on jotain mutta pösöä ei tulee enää koskaan.


      • Anonyymi
        koke1 kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta valehdella tai vakuuttaa, aivan sama mihin tai mitä uskotte.


        On vain ollut murheettomia pösöitä, ei sähkövikoja, ei nivelvikoja, näin se on ja ei muuksi muutu.
        Asia on niin, että nämä kuuluisat sähköviat pystyy miltei jokainen autoilija itse eliminoimaan, tarkastaa ja herkistää liittimet, yksinkertaista kuin lampun vaihto.

        Kun näillä provoilioilla ei ole itsellä pienintäkään kokemusta ja sitten luetaan silmät litran ulkona päästä erilaisia tilastoja, näistä syntyy ihan turhanpäiväistä pelkkää löpinää.

        Tosi on..suurimmat valittajat on niitä jotka ei omista kun vanhan ruosteisen fillarin..eiole vataa autoon..siinä se..kaikki autot on hyviä tavallaan ja kaikissa on jotain vikoja..korjaa ne ja taas mentiin. PISTE.


    • oma lehmä ojassa

      Viaton auton nimimerkki kannattaisi käydä tuolla Volkkarin osastolla lueskelemassa.

      Mutta eihän se mitään sinun mielipidettäsi tai kirjoitustasi muuttaisi. Taidat olla myymässä VW autoa. Eikö sitä nyt enää kukaan osta ? Ei ainakaan jos käy ottamassa ostokohteesta ensin selvää.

      Moni ei vain sitä tee. Volkkarilla on hyvä maine - vielä. Siis jos sitä kyselee vastaantulevilta ihmisiltä. Ei kaikki notku lukemassa näitä palstoja tai tuttavalla ole DSG automaattia. Tiedän kaksi henkilöä joilla on Golf ja automaatti. Kummallakin tuli joko ongelmia megatroniikan(vaihdelaatikko)/kytkimen/löystyneen ketjun kanssa. Kumpikin myi lisäkulujen pelossa auton pois. Siis heti kun olivat ensin auton korjanneet myyntikuntoon.

      • union

        Sama juttu ranskalaisten autojen omistajien kanssa, vikaa ei ole muka olemassakaan.sitten kenellä on, ei mahdollista.ne on niitä 300 vuotta vanhoja sedän tädin siskon pojan kummin kaiman keksimiä unionion baarin juttuja.


      • Sonni laitumella

        Käy sinäkin renault palstalla katsomassa p@skaasi eri kuorilla vain.


    • Hybridi alla

      Dacian suurin vika on se että sitä ei olisi koskaan pitänyt edes alkaa valmistamaan !

      • Vai niin..

        Dacian erittäin hyvän Euroopan menestyksen valossa olisi hyvä kuulla hiukan perustelujakin. Perusteluksi ei riitä se, että naapurin setä sanoi, että halvalla ei voi hyvää saada.


      • hjkmmmn
        Vai niin.. kirjoitti:

        Dacian erittäin hyvän Euroopan menestyksen valossa olisi hyvä kuulla hiukan perustelujakin. Perusteluksi ei riitä se, että naapurin setä sanoi, että halvalla ei voi hyvää saada.

        Näitä tällaisia nimimerkkejä "Hybridi alla" löytyy kolmetoista tusinassa. Kun eivät oikein osaa mitään mistään olla mieltä niin ajan kuluksi leukoja louskuttavat. Neitimäisiä miehiä jotka kahvipöydässä vertailevat kasvovesiä. Ja joskus jotain tänne sitten kirjoittelevat.


    • Uranuurtaja

      Usko sinäkin hjkmmmn että Daciassa ei olekkaan muita vikoja kuin tyyppivikoja !

      Viat on vielä sellaisia että missään muun merkkisessä autossa ei ole edes ikinä tiedetty kyseisiä vikoja olevan olemassakaan.

      Dacia on siis uranuurtaja tällä saralla !

      • hjkmmn

        Neitimäisiä miehiä jotka kahvipöydässä vertailevat kasvovesiä. Ja joskus jotain tänne sitten kirjoittelevat.


    • esax

      102100km dacia logan mcv diesel ja ei yhtaan vikaa.katsastus lapi tanaan

      • Tiilenpolttaja

        esax Kas kas.Sukulaispoikako se sattui "vahingossa" osumaan leimakonttorilla suorittamaan katsastuksen ?


      • 1,5 dCi
        Tiilenpolttaja kirjoitti:

        esax Kas kas.Sukulaispoikako se sattui "vahingossa" osumaan leimakonttorilla suorittamaan katsastuksen ?

        Dacia sisältää hyvää vanhaa luotetuksi todettua tekniikkaa. Dieselkoneet on niin laadukkaita, että ne kelpaa mersullekin. Koko Euroopassa Dacian myynti nousee kohisten, kun ihmiset tajuaa, että ei kannata maksaa turhista ominaisuuksista.
        VW lähettää markkinoille yhä uusia puolivalmisteita, mitä se testaa asiakkailla ja vielä maksattaa korjauskulut onnettomilla ostajilla.


      • Moi moi vaan...

        Ei sellaista Daciaa ole edes valmistettu millä pääsisi yli 100000 km !


      • Eipä enää
        1,5 dCi kirjoitti:

        Dacia sisältää hyvää vanhaa luotetuksi todettua tekniikkaa. Dieselkoneet on niin laadukkaita, että ne kelpaa mersullekin. Koko Euroopassa Dacian myynti nousee kohisten, kun ihmiset tajuaa, että ei kannata maksaa turhista ominaisuuksista.
        VW lähettää markkinoille yhä uusia puolivalmisteita, mitä se testaa asiakkailla ja vielä maksattaa korjauskulut onnettomilla ostajilla.

        Nämä uudet Daciat eivät enää sisällä monista luuloista poiketen kovin vanhaa tekniikkaa, vaan itseasiassa uusinta bensaturbo-tekniikkaa, suorasuihkukoneita, sekä tehokkaita pieniä commonrail turbodieseleitä. Itseasiassa viimeisimmät bensaturbokoneet ovat nähneet päivänvalon ensin Dacian nokilla tullakseen sen jälkeen konsernin muihin autoihin. Päästöt ja tekniikka ovat viimeisen päälle ajan tasalla, vaikka Dacia yhdistettiin aiemmin Renaultin vanhaan emomerkin jo poistuneeseen tekniikkaan.
        Nyttemmin tilanne on muuttunut, tekniikka on täysin yhteneväistä emomerkin uusimpien mallien kanssa ja Daciassa on hyvin modernit moottorit verrattuna esim. moniin japanilaisiin kilpailijoihin. Mallistoissa pyörii hinnat alkaen tasolla vielä pari vanhaa perinteisempää tekniikkaa edustavaa 1,6 bensakonetta, mutta ovat jo vähitellen väistymässä uusien tieltä ja ovat sidottu alemmille karvalakkivarustetasoille, joihin ei liene monikaan ostaja enää päätyvän..

        Valmistaja itse puhuu ns. toisen sukupolven autoista, joiden esiinmarssin Lodgy aloitti vuonna 2012. Sittemmin muutkin mallit ovat vähitellen päivittyneet.
        Uuden sukupolven malleja ovat mm. Stepway, uusin Sandero, Lodgy, Dokker, Logan MCV ja vanhempaa malli-ilmettä edustava Dusterkin päivitettiin 2014 vastaamaan tätä uutta paremmin viimeisteltyä linjaa.

        Dacian brändiuudistuksiin kuului uudet kattavammat aktiiviset ja passiiviset turvavarusteet, parempi yleisviimeistely ja varustelu, autojen huolitellumpi ulkomuotoilu jamalliston yhdenmukaistaminen, sekä em. uusimpiin moottoreihin siirtyminen. Uuden sukupolven autoissa on saatavilla varusteita joita ei ole aiemmin saanut Dacioissa.
        Samassa yhteydessä lanseerattiin Dacialle Renaultista tuttu vihreälehtinen ns. Eco2 - merkintä malleihin, jotka ovat erityisen vähäpäästöisiä.

        Seurava Dacia sukupolvi muutaman vuoden päästä on varmaan vielä entistäkin lähempänä emokonsernin tuotteita myös ulkonäöllisesti kuin varusteiltaan.
        Nyt pientä hajurakoa on vielä jätetty vaikka perustekniikka on tuotu samalle tasolle.


      • Ex-Sanderoisti

        Puhut p...aa moderneista koneista. Ostin uuden diesel-Sanderon, koska uskoin mainoksissa esitettyihin kulutuslukemiin. Reilun 20 000 km ajon jalkeen on todettava, etta tosiasiallinen kulutus on noin 50% suurempi. Suuren polttoainekulutuksen ja korkean dieselveron ansiosta moni pieni bensiinimoottorilla varustettu auto on edullisempi. Lisaksi Dacian huollot ovat kalliita. Perushuolto 20 000km valein noin 150 euroa, mika ei pida sisallaan suodattimia, joista tulee saman verran lisakustannuksia. Kaiken kaikkiaan Dacia osoittautui niin huonoksi autoksi, etta vaihdoin sen pois 8 kuukauden kuluesa hankinnasta. Paska auto ja ala-arvoinen maahantuonti- seka myyntiketju.


    • dhfsfdh5r

      Ei näissä ole mitään tyyppivikaa.

      3v takuun aikana jos jotain ilmenee, niin korjaantuu.

      Omassa Daciassa 51tkm ja mitään aihetta ylimääräiseen takuuhuoltoon
      normaalien uuden auton alkusäätöjen jälkeen ei ole ollut.

    • TaraOlivia

      Mulla on Dacia Sandero vuosimallia 2014 ajettu nut noin 30,000 eikä vian vikaa ole ilmennyt, auto toimii kuin unelma talvellakaan kovissa pakkasissa ei ole ollut käynnistys ongelmia tai mitään muutakaan.
      Suosittelen

      • ABC-

        Kieliopissa sinulla on ongelmia. Suosittelen tarkistamaan esim. kirjoitusvirheet.


      • ABC-

        Pisteen jälkeen isokirjain.


    • ustus1952

      Mulla on nyt MCV .n mittarissa 292700km. ja aion ajaa vielä 100000km lisää. Että tässä lääkettä hörhjen huuteluihin, sanon vain myös että seuraavakin merki on DACIA

      • totuusvoisattua

        Unissas noin paljon datsian mittariin oot saanu... vai onko sun peräti pitäny mittariin vippaskonstein kilometrejä lisätä, ettei korjauskustannukset hirvitä niin paljoa? Datsia kuskejen lompakon tuntien mittaristossa maalarinteippi johon kirjoitettu mustekynällä fantasioitu kilometrilukema.


    • ABC-

      Lyhenteen käytössä puutteita. Lause alkaa isolla alkukirjaimella, tämä asia pitäisi jo oppia.

    • Henki_lähtöö

      Rasioitten kolariturvallisuus on nykyaikana naurettava, 3 tähteä uudessa autossa. Taitaa olla nuorison lintoissakin enemmän.

      • arska12345678

        Henki lähtee sopivissa olosuhteissa tähtien määrästä huolimatta. Ihan sama millä ajelet ;)


    • hyväseon

      No kyllä siitä on tullut yleinen käsitys, että koirat ne vaan haukkuu ja datsia kulkee.

    • Justus4852

      Sinulle ( totuusvoisattua ) Olen nyt ajanut mittariin kilometrejä 329000 kaikkiaan, eikä se ole sellainen mittari joihin kotitallissa tehdään muutoksia. Tilanne kyllä selviää jos lähetät sähköposti osoitteesi niin saat kuvan mittarilukemasta ja höpötyksiltäsi putoaa uskottavuus. Voin lähettää kuvan muillekkin, osoitteita vain tännepäin !!!!!!!!!!!!!!!

    • Justus4852

      Sulle lähetetään vain kirjattuna kirjeenä ja postiennakolla !!!

    • Justus4852

      Dacia on tervettä kehitystä , ei ole keskeneräistä kehitystä pantu ennen aikojaan ostajille sehän on ensin Renaultin kokeiltavana. Keskenjäänyt kehitys nimittäin aiheuttaa ennenaikaisia takaisinkutsuja viankorjauksiin. ja niitä on monella merkillä , Dacialla on toisin kuin muilla , laatikot, nokkakettingit, öljynkulutukset eivät ole omistajalle murheena, eikä tarvitse syytellä tielaitosta asfalttipölystä kun nokkaremmit toisilla rävähtelevät poikki ajaessa. Ei myöskään tulvahtele moottoriöljytkään kovimmillakaan pakkasilla huohottimien kautta ulos. Tuota asfalttipölyhommaa en ole ottanut tosissaan , sanoin sitä tekaistuksi syyksi jo ensi minuutilla, aivan kun sitä Mersun Synteettiöljy jupakkaa kun heidän nokkaakselit eivät kestäneet 80 luvulla. Kyllä saksalaisilla on vaihtelevaa laatua paljonkin,, tyhjä väittää muuta

      • napanderi

        Kyllä me tiedetään ettei sulla mersuun oo varaa. Rauha sinun liitoksistaan natisevalle romanian rellulle.


    • ufioaupioupiue

      Kyllä niissä jotain tyyppivikoja on. Tuv:n katsastustilastossa Duster oli sijalla 116 ja Sandero sijalla 109, kun automalleja oli yhteensä 129 erilaista.
      Se tietenkin pitää huomioida, että kyseessä on lähes markkinoiden halvin auto, eikä huonokaan sijoitus tarkoita kuin luokkaa 1/5 hylkäystä katsastuksessa.

    • duster-

      Mitä sää ny meluat?Ei Daciast mittää vikkaa puutu.

    • Pekka_P_

      Olen ajanut Dacialla 3215 km ykkösvaihtella.
      Joko voi vaihtaa kakkosvaihteelle?

      • Heikki_H_

        Jatka vielä, ykkösvaihteen sisäänajo on 5000km (2:sen 10000km, 3:sen 15000km, 4:sen 20000km, 5:sen 25000km) .


      • Arto_A_

        Eli sisäänajo kestää yhteensä 75 000km? Kuulostaa aika hurjalta määrältä


      • Kalervo_N_

        Alkaa olemaan kyllä jo aika loppuunajettu sisäänajettuna? Eihän daciat paljon 100tkm pidemmälle vie ellet ole justus.


    • Halvallakinparjaa

      Sanderon joka on ollut4 vuotta ja 120 tkm perusteella voin sanoa ainoan oikean vian olleen valkakatkaisimen vivussa. Se maksoi 170€ vaihdettuna.

      Muut esim. Jarrulevyt, alapallonivel katson normaaliksi kulumiseksi.

      Mutta älkää ihmiset vaan verratko Daciaa huippumerkkeihin. Joka maksa autostaan 30 000€ saa eri auton kuin se joka maksaa 15000€.

    • 12347

      27000 ajettu Sandero 1,5 vuotta. Ensimmäinen huolto tehtiin ja kaikki oli vaihdettu mitä pitikin. Autossa ei ole ollut mitään vikaa,ainoastaan yhden ajovalopolttimon olen siihen vaihtanut. Ajo tuntuma on hyvä. Entinen Opel kuljettaja.

    • Anonyymi

      Tässä hieman kokemuksia autosta 5 vuoden ajalta.

      Dacia Sandero 0.9 Turbo Ajettu 127 000 km.

      Huollon ovat olleet maltillisen hintaisia n. 140-170€. Sisältää öljyt, osat, työn.
      Ketjulla oleva kone joten ei ole jakohihnan vaihtoa.

      Valoviiksi renklaa ja maksaa 170€
      Jarrulevyt ja palat oli vaihdettuna eteen 230€ sis osat ja työn.

      Ilmastoinnin kanssa oli ongelmia 2 vuotta. Merkkiliike vaihtoi uuden kompressorin tehtaan piikkiin ja siihen loppuivat ongelmat sitten.

      Ongelmia pakkasella takaluukun lukon kanssa eli pitää olla lukkoöljyä jota ruutailee muutaman kuukauden välein.

      Surkea istua isolle (189 cm itse). Kyllä aina 100 km ajaa, muttei juuri pidempään mielelläni.

      Lämpenee tosi nopeasti ja lämpöä tulee. Jalkojen ja pään lämpötilaeroa on enemmän kuin kunnon autossa. Tosin lämpenemisen nopeudessa pesee monta muuta merkkiä.

      Puhallin on äänekäs.

      Hyvät valot mielestäni, mutta vakkari olisi saanut olla.
      Radio on surkea, joka on uudemmissa parempi, samoin äänentoisto.

      Onko hinta/laatu kohdillaan? On pakko myöntää, että onhan se.

      • Anonyymi

        Dacia Logan MCV 1,5 dCi vm. 2018. Ensimmäinen Daciani. Ajettu nyt 20000 km. Toiminut hyvin joka säällä. Yksi lähivalopolttimo palanut. Ei muuta raportoitavaa. Pelottelu auton huonolla laadulla on toistaiseksi osoittautunut höpö-puheeksi.


    • Anonyymi

      Moi moi vaan... Sanoisin sulle että 100000 on ohittunut jo 3,7 kertaa,, luultavasti minun loganissa kai vieläkin on vain sisäänajo vaihe meneillään kun tuohon mennessä on jo moni premium auto jo saanut melkein kuolemantuomion ja puhumattakaan vararikkoisista perheistä . Todiste tuosta (löytyy nykyään YOU TUBESTA) DACIA , se sininen Logan , niin kuka hyvänsä voi käydä katsomassa . Otettaisko taas yhteyttä kun alkaa tulla 600000km täyteen

    • Anonyymi

      Tarkennan vielä YOUTUBE Justuksen Logani , kun käyt katsomassa niin on aivan tyhmää enempää tingata tuosta asiasta !!

      • Anonyymi

        Aika paska video. 240p laadulla jotain horjumista ruman dacian ympärillä. Et uskaltanu ees mittarilukemaa näyttää. Kyllä papat nyt kovasti yrittää mutta pieleen menee. xD


    • Anonyymi

      Kyllä siellä mittarilukema näkyy jos hermosi kestää katsoa videon loppuun !!!!!

      • Anonyymi

        Maakellarista löytyneellä perunallako kuvasit?


    • Anonyymi

      Eipäs nyt kesken kaiken vaihdeta aihetta !!!!

      • Anonyymi

        Tallissa pidetty, viikottain pesty, neuroottisesti huollettu ja toinen tai kolmas satsi alustan osia menossa. Kyllähän sitä pääsee vaikka mossella jos jaksaa aina hissutella ja osia vaihdella.


    • Anonyymi

      Viittaan taas jälleen tuonne viestin aloitukseen, jossa oli huolia VW.n mekaniikan kanssa,,,, huollot kuuluvat kaikkien autojen kunnossapito ohjelmiin ja nämä valokuvaukseen liittyvät repliikit kuuluvat valokuvaus foorumiin. Kulutusosat Daciassa ovat erittäin edullista tavaraa, helppo vaitaa itsekkin ja kestävät pitempään kuin 90 luvun Audi/ Passatin etupään tavarat. Mekaniikka on ok. Siis hinta ja laatusuhde =kohdallaan . Ainut sähkövika mitä minun autossa on ollut , valoviiksi,koska 2010 ei ollut valomuistia ja sitä joutuu senkin takia käyttämään paljon enemmän .

      • Anonyymi

        Sää ja sun valokuvaus foorumis. En äkkiä edes keksi millä tuota 240p laatua olet saanut. Alle huntin kännykkäkamerat kuvaa 1080p videota. Omassa Nokian N81 luurissa oli ainakin kaksin verroin tuo kuvan laatu mitä videossasi ja se nyt kuitenkin oli vuonna 2007...


    • Anonyymi

      En äkkiä edes keksi millä tuota 240p laatua : Tartteeko sinun tuota edes keksiä , se ei rikastuta tätä foorumia ( kyse täällä ei ole valokuvausfoorumista ) Siinä esiteltiin faktaa Daciasta, jatka sinä vain Nokiallasi !!

      • Anonyymi

        Tuollaista jätelaatua ei saa millään laitteella mitä kaupassa myydään. Mielestäni ajatukseni millä hiton perunalla tuo on kuvattu on aivan perusteltu. Noki N81 minulla oli vuonna 07-08 kuten voit lukea jos ei näkökin ole jo mennyt. Nyt on Sony Xperia XA1. Pitääkö malliksi omalla satasen luurilla käydä kuvaamassa autoa että älyät millaista jätettä youtubeen latasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista jätelaatua ei saa millään laitteella mitä kaupassa myydään. Mielestäni ajatukseni millä hiton perunalla tuo on kuvattu on aivan perusteltu. Noki N81 minulla oli vuonna 07-08 kuten voit lukea jos ei näkökin ole jo mennyt. Nyt on Sony Xperia XA1. Pitääkö malliksi omalla satasen luurilla käydä kuvaamassa autoa että älyät millaista jätettä youtubeen latasit?

        Mikäs pelle tää on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs pelle tää on..

        Minkä pellen mielestä parempi kuin 240p laatu kuuluu valokuvausfoorumille?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Dacia=Renault.
      Laatuauto edulliseen hintaan.

    • Anonyymi

      Tyyppivika.
      1.Männän palautusjousi.
      2.Pakoputken painelaakerit.

    • Anonyymi

      Lähetäppäs männän palautusjousi ja pakoputken laakerit kuvattavaksi tuolle experterille jolla on tuo ( Sony Xperia XA1.). Siitä saattaa tulla vuoden paras teos ja hänkin sitten saa itselleen oman foorumin ,kun hän nyt palloilee väärässä osastossa. Ensin antaa päättömiä ennustuksia Daciasta ja kun se ei mennytkään läpi niin pitää koettaa päteä valokuvauksen parissa. Ei kannata puhua Daciasta mitään jos se on ennustuksen varassa !!

      • Anonyymi

        En ole väittänyt olevani expertti ja koko homman pointti että halppis luurilla saa nykyään 1080p FullHD videota kun vaan painaa rec nappia. Missä kohtaa olen daciasta jotain sanonut? Järkyttävä videonlaatu vaan pisti silmään. Sulla taitaa kaiken muun lisäksi olla anonyymitkin täällä sekasin.


    • Anonyymi

      Kyllähän se näin on että nämä trollit tällä palstalla jotka vaahtoavat oikein urakalla niin heillä on suuri tarve ostaa kaupat tyhjiksi lähivuosina verenpainemittareista kun Dacian myynti vain nousee vuosi vuodelta. Jotkut tietenkin lähtevät sinnikkyyttään ilman lääkityksiä lautalaatikkoon ja ostavat seuraavassa elämässä Ihka uuden Dacian kun heitä enää tuolloin kukaan tunnista Suoli24 entiseksi TOLLIKSI . On se tuokin eräänlainen tyyppivika !!

    • Anonyymi

      Neliveto Duster on kyllä hintaluokassaan ihan oiva kapine.
      Alppiseuduilla Sveitsin, Ranskan ja Italian puolilla on ihan mahdottomasti Dustereita.

      • Anonyymi

        Dacia Duster on hyvä auto ajaa, luotettava ja varma. Päädyin ostamaan Dacian kun kaveri antoi autonsa koeajoon ja vielä vaimonsa mukaan apukuskin paikalle neuvomaan hyvän koeajoreitin. Järven rantaan ajettiin ja nusaisin kaverin vaimoa. Palattuamme koeajolta kaveri ihmetteli kun vaimonsa posket punoitti, selitettiin jotta lämmityslaite jumiutui päälle.


    • Anonyymi

      Volkkari on huono auto väitän viiden uuden auton ostaneena.

      • Anonyymi

        Eiku dacia on huono auto väitän viiden uuden auton ostaneena.


    • Anonyymi

      Mikä aiheuttaa taka jarrurumpuihin lumen kerääntymisen.Johtuuko aluvanteista vai mistä ??.

      • Anonyymi

        Aiheutuu siitä, että toleranssia vähän joka paikassa. Romanialaiset kerjäläiset nälissään nämä kasanneet.


    • Anonyymi

      Koko datsia on tyyppivika. Mitä näitä romanian relluja ostaa täällä suomessa kun kaupasta saa AITOJA RELLUJA. Ostakee länsiauto, ranskassa tehty rellu. LOPPUU SE KÄRVISTELY.

    • Anonyymi

      Ostin diesel neliveto dusterin vuonna 2012 kokeeksi, että vaihdan jos tulee vikoja,mutta kymmenen vuotta myöhemmin dusterilla ajettu ja vedetty monenmoita vehjettä 330000 km ,ei muuta vikaa,kuin tuulilasin pyyhkimen piti vaihtaa 300000 km vaiheessa,en ole sen takia viitsinyt ruveta hyvää autoa vaihtamaan!!!!taitaa dieseli loppua ennen kuin Dusteri...

      • Anonyymi

        Sama homma 2010 renault cliossa. Raskaalla kaasujalalla paahdellut menemään ja eihän se lopu sitten millään. 1.5 dci.


    • Anonyymi

      Täällä ajellaan 18v vanhalla 407 pösöllä. Ei vikoja. Tuon ikäisiä saksalaisia ei löydy ruosteetta. Ehkä audeja löytyy mutta niissä joko laatikko tai moottori paskana.

    • Anonyymi

      Koko dacia on tyyppivika. Minkä takia tällaisia karsittuja autoja edes myydään EUssa. Kyllähän autossa pithää olla härpäkkeitä ja jonkinlainen brändi. Daciassa ei ole mitään.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, ja paljon paskaa, mutta pian tulee faktaa.

    • Anonyymi

      Itse ostin ekan Dusterin 2013. Kokeiluna etuveto, oli tosi hyvä ajaa. Vaihdoin 4x4 dieseliin vielä takuun voimassaoloaikana, sama peli alla , ja ajan loppuun.

      Nyt etsin pikkupakua satunnaiseen käyttöönja taitaa tulla alle käytetty Dokker Van.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe