Minulla on 500€ avoin lasku, yritykselle joka meni 2viikkoa sitten konkurssiin.
Maksu on jo 1,5kk myöhässä. Muistutusta ei ole tullut.
Miten tälläisissä tapauksissa käy, jos on avoin lasku yrityksele mikä on konkurssissa?
Avoin lasku konkurssissa olevalle
7
5492
Vastaukset
- mitenköhän.
Konkurssipesä selvityksessä käydään läpi yrityksen varat ja velat. Laskusaatavat on varoja. Eiköhän konkurssipesä jatkaa laskujen perintää.
- cvx
Mutta sellainen mahdollisuus on, että firman kirjanpito on ns. kadonnut konkurssin yhteydessä... tai ei kadonnut, vaan omistajan koira söi ne... eikun taisikin olla auton takakontissa, joka varastettiin.
Niin tai näin, mutta jonkinlainen mahdollisuus on konkurssitilanteissa, että laskua ei peritäkkään.- Firman Mies
Tai saattoihan se kirjanpito palaa siellä Kouvolalaisen koulun yhteydessäkin. ;)
- cvx
Firman Mies kirjoitti:
Tai saattoihan se kirjanpito palaa siellä Kouvolalaisen koulun yhteydessäkin. ;)
Ainiin. Pitikin juuri varastoida ne kirjanpidot sinne jumppasalin lukittuun puiseen kaappiin. Harmin paikka.
- 1+7
Kyllä pesänhoitaja aika tarkkaan kattoo keneltä voisi saada pesään varoja, nehän on käytännössä suoraan omaan taskuun. Eli tarkoittaa sitä että jos saa sinulta tuon summan parin tunnin työllä, voi laskuttaa sen pesästä ja näin kartuttaa omaa laskuaan.
Pesänhoitajathan pyrkivät kuppaamaan keksityllä työllä pesän tyhjäksi. Siksi ne ajelee pesän nimissä ympäri maata etsimässä nitojia jotka on kirjanpidon mukaan joskus ostettu... - jäm
Pitääpä maksaa pois jos vielä muistutus tulee.
Vai lähteekö kenties jo luottotiedot kun en vielä ole sitä maksanut?
Varotteleeko ne etukäteen jos on maksuhäiriömerkintä tulossa? No eihän se niin automaattista ole tuo luottojen palaminen tässäkään tapauksessa. Riippuu alkaako pesä perimään velkaa ja miten. Jos laittavat perintävirman asialle, etkä maksa niille, saat protestin aikanaan. Jos asianajotoimisto hoitaa perintää, se voi vain uhkailla kerran pari jonka jälkeen laittaa haastehakemuksen käräjille. Mikäli tulee velkomustuomio, saat yvk merkinnän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865