yölliseen vessaravaukseen apua?

memmu

hellou. Mun raskaus on edennyt nyt viikolle 10 elikkäs la on 21.4.Kävin eilen eka kertaa lääkärissä ja totesi,että kaikki pitäisi olla kunnossa. Sanoi,että mulla on kohtu alhaalla ja sen takia joudun ravaamaan vessassakin normaalia enemmän.Tää vaiva ottaa todella päähän, sillä viimekin yönä hyppäsin vessassa noin.puolentoista tunnin välein. Ja on pakko mennä,koska painon tunne on niin epämiellyttävä.Vaan tuntuu,että tätä ei pitkään jaksaisi,koska töissä täytys pystyä oleen skarppina. Muuten raskaana oleminen on sujunut ihan ok ja olen todella happy,koska tätä ollaan odotettu jo pitkään.
Kysynkin nyt,että onko mulla kohtalontovereita ja jos on niin kertoisitteko, miten olette vaivastanne selvinneet? onko mitään apukeinoja olemassa muuta kuin lantionpohjan lihaksien harjoittaminen? Mä oon muutenkin huono nukkumaan,joten nyt tuntuu,että sekoan kohta tähän väsymykseen. No ei kai, täytyy yrittää sisulla jaksaa! On tämä kai sen arvoista!
Ja sitten: tuumasin mennä yksityiselle ultraan tässä piakkoin.Mitä se yleensä maksaa?
kiitos jo etukäteen neuvoista.

9

4272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

hei! mulla ei valitettavasti oo vastausta tohon sun ongelmaan, mutta kysymys olis, kun sanoit käynees ekan kerran lääkärissä rv 10, niin oliko se siis sun eka kerta neuvolassa ylipäätään, vai ootko käyny hoitajalla jo aikasemmin? ku mä sain ekan neuvola-ajan vasta rv 9 loppupäähän ja tää on kuitenki meidän ensimmäinen vauveli...olisin TOSI kiitollinen vastauksesta...

• memmu

moi.juu,mulla oli toi eka lääkäri siis eilen eli raskausviikko 10 oli just lähtenyt liikkeelle.Eka neuvolakäynti oli tasan viikko sitten perjantaina elikkäs siis viikon 9 alussa.joten samaa tahtia mennään!

• pörrö

mulla alkanut vasta näin 20rv wc reissut, mutta onneksi ei niin tiuhaan. voi sua ressukkaa, tuolle vaivallehan ei voi mitään tai no kannattaa jumpata lantionpohjalihaksia ettei sitä jää ks. vaiva raskaudenkin jälkeen. Oletko muuten tutkituttanut ettei sulla olisi pissatulehdusta? sehän saattaa olla oireeton ja pissalla käydään tiheään tahtiin!!??koitahan jaksella!

• tueva äiti 86

Se vessaravaus on ihan normaalia, koska virtsaaminen tuossa vaiheessa tihenee, itselläni kanssa.. Mutta jos tunnin välein joudut käymään se on kyllä jo tuskaista. Itselläni meneillään rv 9 7 ja la 23.4 :)

• tiltu

Koita löytää hyvä nukkumisasento, jossa ei rakko joutuisi paineen alle. Ja mitä myöhäisemmäksi ilta menee, juo mahdollisimman vähän nesteitä.
      Ja kyllä olisi viisasta tutkituttaa pissatulehdukset, nimittäin "pahin" mitä olen kuullut kellään (kohtu alhaalla olevillakaan) olevan vessaravauksia, on ollut kolmesti yössä.

Miten ihmeessä pääsit noin aikaisessa vaiheessa lääkäriin? Itse olin ekassa neuvolassa vasta kymppiviikolla, ja siitä vasta viiden viikon päästä ekaan lääkärineuvolaan. Missäpäin Suomea (?) noin ripeää toimintaa on?

• memmu

kiitti neuvoista.mulla tutkittiin jo virtsanäyte ja siinä ei ollut mitään tulehdukseen viittaavaa.Juomisenkin olen yrittänyt minimoida iltaisin, mutta tää taitaa olla joku ihmeen rakenteellinen vika ja ehkäpä opittu.
        Tämmöstä palvelua saa tampereelta.Täällä saa yleensä ekan neuvolakäynnin viikolle 9 ja lekurin viikolle 10.ultraan meen kolmen viikon päästä.

• Tappi
        memmu kirjoitti:

kiitti neuvoista.mulla tutkittiin jo virtsanäyte ja siinä ei ollut mitään tulehdukseen viittaavaa.Juomisenkin olen yrittänyt minimoida iltaisin, mutta tää taitaa olla joku ihmeen rakenteellinen vika ja ehkäpä opittu.
        Tämmöstä palvelua saa tampereelta.Täällä saa yleensä ekan neuvolakäynnin viikolle 9 ja lekurin viikolle 10.ultraan meen kolmen viikon päästä.

Asun kanssa Tampereella. Itse sain neuvola-ajan noin viikolle 9 ja lääkärinajan viikolle 14.

• eve
        Tappi kirjoitti:

Asun kanssa Tampereella. Itse sain neuvola-ajan noin viikolle 9 ja lääkärinajan viikolle 14.

Kuten tossa toisessa ketjussa kerroin jo, Porissa näyttää pääsevän heti neuvolaan. Siis HETI eli itse olin ekassa odotuksessa neuvolassa viikolla 5 ja lääkärineuvolassa viikolla 6. Sama toistui nyt toisessa raskaudessa, eri neuvolassa Porissa. Tosi tyytyväinen oon ollu, vaikka aikastahan toi on!

• tampere
        memmu kirjoitti:

Missä neuvolassa olette tampereella käyneet? Mulla on 19.10 aika ekan kerran pyynikin äitiysneuvolaan, onko teillä kokemuksia sieltä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59