Eläkkeensaaja maksoi 1.000 euron tulosta veroja 50 euroa ja 2.000 euron eläkkeestä 448 euroa vuonna 2013.
Noin 70 prosenttia eläkkeistä on bruttona alle 1.500 euroa.
Eläketulovähennyksen ansiosta eläkkeensaajan käteen jäävä tulo on alemmissa tuloluokissa suurempi kuin palkansaajilla.
http://www.etk.fi/fi/gateway/PTARGS_0_2712_499_304_2891_43/http;/content.etk.fi;7087/publishedcontent/publish/etkfi/fi/uutiset/k_elakkeensaajien_verotus_2013.png
Eläkeverotus suhteellisen kevyttä
7
276
Vastaukset
- eläkeelle veroja mak
Mitä sinä horiset, mihin vertaat?
Kun jäin eläkkeelle vajaa vuosi sitten, niin vuodenvaihteessa sain 6 % suuremman veronpidätyksen kuin aikaisemmin.
Että ota selvää ennenkuin alat kirjoitteleen houreita.- itse horiset
Eläkkeensaajan verotus on kevyempää pääosin kuin palkansaajalla. Älä siis itse horise. Vain yli 45.000 euron tuloissa eläkeverotus on kovempaa. Tämä olikin demarien rangasitusvero.
Älä itse horise. - e-l-ä-k-e-l-ä-i-n-e-
itse horiset kirjoitti:
Eläkkeensaajan verotus on kevyempää pääosin kuin palkansaajalla. Älä siis itse horise. Vain yli 45.000 euron tuloissa eläkeverotus on kovempaa. Tämä olikin demarien rangasitusvero.
Älä itse horise.Totta tuo on. Saan yhtä paljon eläkkeestä käteen rahaa kuin samansuuruista 1500 euroa saava palkannauttija.
- katoVerokirjaa
Eläkettä verotetaan suhteellisesti ansiotuloja tiukemmin.
- tuyktkt
tieto on tärkeää, jos ei halua luulla
On tosi hyvä jottei pieniä eläkkeitä veroteta raskaasti. Itse maksan kyllä ihan kohtuudella veroa eläkkeestäni, kertyyhän sitä reilun 40 vuoden aikana vaikka ne ensimmäiset silloin menivätkin ilman karttumaa.
Minä ehdottaisin vielä virkistysmenojen vähennysoikeutta eläkeläisten verotuksen yhteyteen, onhan se mukavampaa tavata muita eläkeläisiä virkistävillä matkoilla kuin TK:n odotustiloissa.
Verovähennys voisi kohdistua polttoaineveroihin ja ulkomaan- sekä kylpylämatkoihin. Siinä saattaisivat TK jonotkin lyhentyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2578870IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076176Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661320Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61277- 1091091
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.75923Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60847Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43758MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk310680Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23666