Eläkkeensaaja maksoi 1.000 euron tulosta veroja 50 euroa ja 2.000 euron eläkkeestä 448 euroa vuonna 2013.
Noin 70 prosenttia eläkkeistä on bruttona alle 1.500 euroa.
Eläketulovähennyksen ansiosta eläkkeensaajan käteen jäävä tulo on alemmissa tuloluokissa suurempi kuin palkansaajilla.
http://www.etk.fi/fi/gateway/PTARGS_0_2712_499_304_2891_43/http;/content.etk.fi;7087/publishedcontent/publish/etkfi/fi/uutiset/k_elakkeensaajien_verotus_2013.png
Eläkeverotus suhteellisen kevyttä
7
231
Vastaukset
- eläkeelle veroja mak
Mitä sinä horiset, mihin vertaat?
Kun jäin eläkkeelle vajaa vuosi sitten, niin vuodenvaihteessa sain 6 % suuremman veronpidätyksen kuin aikaisemmin.
Että ota selvää ennenkuin alat kirjoitteleen houreita.- itse horiset
Eläkkeensaajan verotus on kevyempää pääosin kuin palkansaajalla. Älä siis itse horise. Vain yli 45.000 euron tuloissa eläkeverotus on kovempaa. Tämä olikin demarien rangasitusvero.
Älä itse horise. - e-l-ä-k-e-l-ä-i-n-e-
itse horiset kirjoitti:
Eläkkeensaajan verotus on kevyempää pääosin kuin palkansaajalla. Älä siis itse horise. Vain yli 45.000 euron tuloissa eläkeverotus on kovempaa. Tämä olikin demarien rangasitusvero.
Älä itse horise.Totta tuo on. Saan yhtä paljon eläkkeestä käteen rahaa kuin samansuuruista 1500 euroa saava palkannauttija.
- katoVerokirjaa
Eläkettä verotetaan suhteellisesti ansiotuloja tiukemmin.
- tuyktkt
tieto on tärkeää, jos ei halua luulla
On tosi hyvä jottei pieniä eläkkeitä veroteta raskaasti. Itse maksan kyllä ihan kohtuudella veroa eläkkeestäni, kertyyhän sitä reilun 40 vuoden aikana vaikka ne ensimmäiset silloin menivätkin ilman karttumaa.
Minä ehdottaisin vielä virkistysmenojen vähennysoikeutta eläkeläisten verotuksen yhteyteen, onhan se mukavampaa tavata muita eläkeläisiä virkistävillä matkoilla kuin TK:n odotustiloissa.
Verovähennys voisi kohdistua polttoaineveroihin ja ulkomaan- sekä kylpylämatkoihin. Siinä saattaisivat TK jonotkin lyhentyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990