S:n hinnoissa vain 3,5% ylihintaa

max.prosentit

8

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aktiivi asiakas

      Höpö höpö katsopa kilohintoja ja laske uudelleen.
      Tarjoustuotteet saman hintaisia kun kilpailijoiden normaalihinnat.
      K-kauppa ylivoimaisesti kallein, sitten tulee pridmat ja s-marketit.
      Nyt puhutaan päivittäistavaroista, käyppä keräämässä samat tavarat tai hae netistä vertailuohjelma android puhelimeen jopa alkaa eroja syntyä.

      • Mulla max myös

        Meidän osuuskauppa ei paljon pelaa alennuksilla vaan on hinnoitellut tuotteet edukkaaksi Prismassa yleisesti. CM taas pelaa täysin alennuksilla, normihintaiset tuotteet pääsääntöisesti kalliimmat kuin Prismassa.

        Pitikö Lidlistä: "käyppä keräämässä samat tavarat", sehän ei onnistu kun samaa ei ole kuin pieni osa ja vielä vähemmän niitä tuotteita mitä ostan säännöllisesti.
        Ei pitkälle pääse vertaamalla pelkkää Juhla-Mokkaa, sekin on tosin halvempi Prismassa.


    • asiaan laajemmin per

      Tosiaan n. 13,5 % on siinä ylihitaa, aloittaja on aivan oikeassa.
      Liikevaihto asilla ei ole mitään merkitystä, Tai oikeastaa on markkinajohtajan röyhkys ja ahneus.

      • taloustieteilijä

        "Liikevaihto asilla ei ole mitään merkitystä"

        Myynti ja liikevaihto eivät ole sama asia. Eli aloittaja on laskenut palautusprosentin aivan oikein.


    • Lidlin teho perustuu

      Mihin perustuu Lidlin ylivoimainen edullisuus Suomen
      muihin ruokakauppohin verrattuna

      1.vähittäskaupan ylivoimainen osaaminen
      2. suurostajan ylivoima globaalilla tasolla
      3. suppeahko tuotevalikoima
      4. pelkistetyt ja minimoidut pääoma- ja kiinteistökustannukset- 5. toiminnan ja henkilöstön tehokkuus
      6. henkilöstön moniosaaminen
      7. Eettisyys ja Hintamallti


      1.vähittäskaupan ylivoimainen osaaminen
      konsernin osaaminen, tilastointi, kehitystrendit ym. tutkimus


      2. suurostajan ylivoima Saksasta ja globaalilla tasolla
      banaanit, muut hedelmät, säilykkeet, säilyvät juomat voluumi on
      5- 6 kertainen hankintamäärän johdosta (Keskoon verrattuna)


      3. ei turhia rinnakkaistuotteita kuten K-kaupoissa

      4. pelkistetyt ja minimoidut pääoma- ja kiinteistökustannukset
      Konsernin oma kiinteistötekniikka/ (suunnittelu ym) aina sama sabluuna.
      - Kun muilla tehtaillaan aina neitseellinen uusi arkkitehtuuri monumentti.
      - No mikä siinä rikkaat Suomalaiskuluttajat kun maksaa.
      - 5/6 toiminnan ja henkilöstön tehokkuus ja moniosaaminen
      - Jokainen tekee kaikkia töitä, kassa, hyllytys, vastaanotto,
      - siivous, pullopalautus

    • Hukka perii

      S-ryhmä kerää markkinaosuutta pääosin vain seuraavista syistä
      • asiakkaalla ei ole muuta vaihtoehtoa
      • paikallinen monopoli
      • kilpailu puuttuu
      • S-kortin sumentamat ja presenttilasku-unohtunut
      • aatteen pohjalta (Kepu, SMP, Pellervol,) aivopestyt

      Viimeaikoina markkinjohtajan röyhkeys ja ahneus tuo lisäarvoa ja optioita johdolle.

    • Lue ajattele mieti

      Kuluttajien on alettava nyt ostokapinaan laillisin voimatoimin.
      Nyt pitää toimia jaloillaan ja tehdä ostolakko K ja S . Siihen on nyt vuosituhannen paras tilaisuus. Meidän pitää siirtyä Lidlin asiakkaiksi sankoin joukoin, sen toiminta on ollut useina vuosina tappiollista. On turhaa hurskastelua puolustella kotimaisuutta tai vierasmaalaisuutta. Niin kauan kun Lidlin markkinaosuus on meillä alle 15-20 % ( ikävä kyllä näillä näkymin ei koskaan) niin nykyisillä katteilla ja investoinneilla ei rahaa emoyhtiöön ole kotiutettavana nimeksikään. Uusille asiakkaille Lidl on positiiviinen yllätys,
      samoja tuotteita (kotimaisiakin) paljon edullisemmin.
      Lidli on oppinut jo hyvin maan tavoille ja noudattaa hyvin meidän lakeja,
      asetuksia ja TES aivan siinä kuin ns. kotimaiset.
      Keskon tai SOK voitot eivät ole tuleet eivätkä tule kuluttajan hyödyiksi jäävätkö aina edes Suomeen. Lidli työllistää välittömästi 2014 n. 4000 henkilöä ja välillisesti n. 2500. Myymälöitä on 140. Jos Lidlin markkinaosuus nousee 10%.
      v. 2015 niin se on erinomaista, uusista myymälöitäkin tulee jonkunverran siihen mennessä, mutta lähinnä kasvu on myynnin lisäyksestä.
      Oleellista ei ole Lidlin markkinaosuuden nousu vaan muiden pakko hinnantarkastukseen.

      • Tehokas Lidli

        Muutama esimerkki ja tehokkuusvertailu.

        Lidli on globaaleilla ostomarkkinoilla tai Euroopassakin n. 6 kertaa suurempi ostaja kuin Kesko ja S-ryhmä.

        Suomalaiset kauppakketjut ovat "korruptuneita". Verotuksessa meillä hyväksytään paljon edustus- eli korruptiorahaa. Mitään oikeaa kilpailua ei ole, herää epäillys kahden piilo kartellista. Lidlissä on suurempi tasa-arvo ja lahjusnollatoleranssi. Aikoinaan eräs Lidlin alihankinta yritys maan tavan mukaisesti olisi antanut päälliköille viinipullot jouluna, palaute oli emme voi ottaa. Lahjoitus on tultava kaikille (2000) tai ei kennellekkään.

        Seuraavassa suunta-antava tehokkuusvertailu. S ja Lidli aivan samantasoisia.
        Lidlissä tuoteiden hinta on paljon alhaisempi myös suppean valikoiman vuoksi,
        tuotteiden myyntimäärä/ myyjä on entistä suurempi.

        myynti/henkilö/v
        S ryhmä 276 000 €/hlö
        Lidli 270 000
        K-ryhmä 210 222

        Muilla mittareilla kate tai voitto jako voi olla aivan toinen.
        Nyt me saadaan asialle jotain koska meillä taantuman ym. vuoksi säästetään ruokakaustannuksista. Aika on hyvä siksi, että meillä ei ole enää mitään ennakkoluuloja Lidliä kohtaa.

        Ei minullakaan ruokaa ostan sieltä mutta en juurikaan käyttötavaroita.

        K- ja S-rymästä, paras ajaa ohi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe