Keskittäminen S:ään kannattaa. 5%:n bonuksilla tulee hyötyä jo 1,5%.
380 / 11000 = n. 3,5%
http://yle.fi/uutiset/s-ryhma_maksoi_viime_vuonna_asiakkailleen_takaisin_lahes_380_miljoonaa_euroa/7086613
"S-ryhmän vähittäismyynti oli runsaat 11 miljardia euroa"
S:n hinnoissa vain 3,5% ylihintaa
8
76
Vastaukset
- aktiivi asiakas
Höpö höpö katsopa kilohintoja ja laske uudelleen.
Tarjoustuotteet saman hintaisia kun kilpailijoiden normaalihinnat.
K-kauppa ylivoimaisesti kallein, sitten tulee pridmat ja s-marketit.
Nyt puhutaan päivittäistavaroista, käyppä keräämässä samat tavarat tai hae netistä vertailuohjelma android puhelimeen jopa alkaa eroja syntyä.- Mulla max myös
Meidän osuuskauppa ei paljon pelaa alennuksilla vaan on hinnoitellut tuotteet edukkaaksi Prismassa yleisesti. CM taas pelaa täysin alennuksilla, normihintaiset tuotteet pääsääntöisesti kalliimmat kuin Prismassa.
Pitikö Lidlistä: "käyppä keräämässä samat tavarat", sehän ei onnistu kun samaa ei ole kuin pieni osa ja vielä vähemmän niitä tuotteita mitä ostan säännöllisesti.
Ei pitkälle pääse vertaamalla pelkkää Juhla-Mokkaa, sekin on tosin halvempi Prismassa.
- asiaan laajemmin per
Tosiaan n. 13,5 % on siinä ylihitaa, aloittaja on aivan oikeassa.
Liikevaihto asilla ei ole mitään merkitystä, Tai oikeastaa on markkinajohtajan röyhkys ja ahneus.- taloustieteilijä
"Liikevaihto asilla ei ole mitään merkitystä"
Myynti ja liikevaihto eivät ole sama asia. Eli aloittaja on laskenut palautusprosentin aivan oikein.
- Lidlin teho perustuu
Mihin perustuu Lidlin ylivoimainen edullisuus Suomen
muihin ruokakauppohin verrattuna
1.vähittäskaupan ylivoimainen osaaminen
2. suurostajan ylivoima globaalilla tasolla
3. suppeahko tuotevalikoima
4. pelkistetyt ja minimoidut pääoma- ja kiinteistökustannukset- 5. toiminnan ja henkilöstön tehokkuus
6. henkilöstön moniosaaminen
7. Eettisyys ja Hintamallti
1.vähittäskaupan ylivoimainen osaaminen
konsernin osaaminen, tilastointi, kehitystrendit ym. tutkimus
2. suurostajan ylivoima Saksasta ja globaalilla tasolla
banaanit, muut hedelmät, säilykkeet, säilyvät juomat voluumi on
5- 6 kertainen hankintamäärän johdosta (Keskoon verrattuna)
3. ei turhia rinnakkaistuotteita kuten K-kaupoissa
4. pelkistetyt ja minimoidut pääoma- ja kiinteistökustannukset
Konsernin oma kiinteistötekniikka/ (suunnittelu ym) aina sama sabluuna.
- Kun muilla tehtaillaan aina neitseellinen uusi arkkitehtuuri monumentti.
- No mikä siinä rikkaat Suomalaiskuluttajat kun maksaa.
- 5/6 toiminnan ja henkilöstön tehokkuus ja moniosaaminen
- Jokainen tekee kaikkia töitä, kassa, hyllytys, vastaanotto,
- siivous, pullopalautus - Hukka perii
S-ryhmä kerää markkinaosuutta pääosin vain seuraavista syistä
• asiakkaalla ei ole muuta vaihtoehtoa
• paikallinen monopoli
• kilpailu puuttuu
• S-kortin sumentamat ja presenttilasku-unohtunut
• aatteen pohjalta (Kepu, SMP, Pellervol,) aivopestyt
Viimeaikoina markkinjohtajan röyhkeys ja ahneus tuo lisäarvoa ja optioita johdolle. - Lue ajattele mieti
Kuluttajien on alettava nyt ostokapinaan laillisin voimatoimin.
Nyt pitää toimia jaloillaan ja tehdä ostolakko K ja S . Siihen on nyt vuosituhannen paras tilaisuus. Meidän pitää siirtyä Lidlin asiakkaiksi sankoin joukoin, sen toiminta on ollut useina vuosina tappiollista. On turhaa hurskastelua puolustella kotimaisuutta tai vierasmaalaisuutta. Niin kauan kun Lidlin markkinaosuus on meillä alle 15-20 % ( ikävä kyllä näillä näkymin ei koskaan) niin nykyisillä katteilla ja investoinneilla ei rahaa emoyhtiöön ole kotiutettavana nimeksikään. Uusille asiakkaille Lidl on positiiviinen yllätys,
samoja tuotteita (kotimaisiakin) paljon edullisemmin.
Lidli on oppinut jo hyvin maan tavoille ja noudattaa hyvin meidän lakeja,
asetuksia ja TES aivan siinä kuin ns. kotimaiset.
Keskon tai SOK voitot eivät ole tuleet eivätkä tule kuluttajan hyödyiksi jäävätkö aina edes Suomeen. Lidli työllistää välittömästi 2014 n. 4000 henkilöä ja välillisesti n. 2500. Myymälöitä on 140. Jos Lidlin markkinaosuus nousee 10%.
v. 2015 niin se on erinomaista, uusista myymälöitäkin tulee jonkunverran siihen mennessä, mutta lähinnä kasvu on myynnin lisäyksestä.
Oleellista ei ole Lidlin markkinaosuuden nousu vaan muiden pakko hinnantarkastukseen.- Tehokas Lidli
Muutama esimerkki ja tehokkuusvertailu.
Lidli on globaaleilla ostomarkkinoilla tai Euroopassakin n. 6 kertaa suurempi ostaja kuin Kesko ja S-ryhmä.
Suomalaiset kauppakketjut ovat "korruptuneita". Verotuksessa meillä hyväksytään paljon edustus- eli korruptiorahaa. Mitään oikeaa kilpailua ei ole, herää epäillys kahden piilo kartellista. Lidlissä on suurempi tasa-arvo ja lahjusnollatoleranssi. Aikoinaan eräs Lidlin alihankinta yritys maan tavan mukaisesti olisi antanut päälliköille viinipullot jouluna, palaute oli emme voi ottaa. Lahjoitus on tultava kaikille (2000) tai ei kennellekkään.
Seuraavassa suunta-antava tehokkuusvertailu. S ja Lidli aivan samantasoisia.
Lidlissä tuoteiden hinta on paljon alhaisempi myös suppean valikoiman vuoksi,
tuotteiden myyntimäärä/ myyjä on entistä suurempi.
myynti/henkilö/v
S ryhmä 276 000 €/hlö
Lidli 270 000
K-ryhmä 210 222
Muilla mittareilla kate tai voitto jako voi olla aivan toinen.
Nyt me saadaan asialle jotain koska meillä taantuman ym. vuoksi säästetään ruokakaustannuksista. Aika on hyvä siksi, että meillä ei ole enää mitään ennakkoluuloja Lidliä kohtaa.
Ei minullakaan ruokaa ostan sieltä mutta en juurikaan käyttötavaroita.
K- ja S-rymästä, paras ajaa ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1108036Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu392905- 352482
- 1212213
- 181866
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais131624Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...
Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan381479- 101456
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa151425"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla141379