yhdessä BMW:n kanssa, siinä kaksi oivaa talviautoa, olipa vetävät pyörät edessä tai takana, niin tai siis jos haluat hyvän takavetoisen talviauton, pitää sinun laittaa 20 000€ enemmän rahaa kuin yhtähyvään etuvetoiseen, kumman valitset?, minä ostin Skodan.
Skoda paras talviauto 2014 (TM)
95
937
Vastaukset
- Vapaa maa !
Jokainen tekee päätöksensä itse. Mitä se kenellekkään kuuluu, minkä merkkisellä autolla joku toinen ajaa. Minäkin olen päätynyt Skodaan - tosin nelivetoiseen, joten talviominaisuudet ovat kunnossa eikä tarvitse käydä etuveto-takaveto vääntöä.
- Not_Idiot
Skodassa ei ole todellista nelivetoa. se on mainoskikka. Se neliveto on käytössä vain tietyissä tilanteissa ja siksi vaarallinen.
- maono....
Not_Idiot kirjoitti:
Skodassa ei ole todellista nelivetoa. se on mainoskikka. Se neliveto on käytössä vain tietyissä tilanteissa ja siksi vaarallinen.
Ei neliveon tarte tiellä ollakkaan päällä muulloinkun tarvittaessa.eikä muallakaan.
- eipniin
maono.... kirjoitti:
Ei neliveon tarte tiellä ollakkaan päällä muulloinkun tarvittaessa.eikä muallakaan.
Se on myöhäistä jos 2 pyörää jarrutettu lukkoon ja 2 sutii.
Se on vaihtuva 2veto nimeltään ja toimii vain kaupungissa. - 4x4
Skodaan ei edes saa nelivetoa
- Talviautoilija
Hähä, oliko se voittajana oleva BMW oikeasti 20.000 euroa kalliimpi kuin Skoda? Neliveto-BMW olisi kyllä poikaa, mutta kalliitahan nuo uudet nelivetoiset 3-sarjan Bemarit ovat. Volvo on kyllä erinomainen talvessa, tietystikin kun se on ruotsalainen auto ja tehty pohjoismaisiin oloihin.
- Hyvä mutta halpa
juu, näin se oli:
BMW 318d GT Business Automatic,
testiauton hinta 48 300€
Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance
testiauton hinta 27 716€ - pierukeppi
Joo joo, tosi kalliita joo uudet 3-sarjan bemut.
Päälle 40.000 euroa maksoi mun uusi nelivetoinen 320iA sedan jossa moottorin arvot 184hv ja max 270nm vääntöä. Automaattivaihteisto oli ilmainen, eli manuaalin hintainen.
Eipä tuo nyt kovin kallis ole. Köyhälle kaikki on toki kallista :) - keppipieru
pierukeppi kirjoitti:
Joo joo, tosi kalliita joo uudet 3-sarjan bemut.
Päälle 40.000 euroa maksoi mun uusi nelivetoinen 320iA sedan jossa moottorin arvot 184hv ja max 270nm vääntöä. Automaattivaihteisto oli ilmainen, eli manuaalin hintainen.
Eipä tuo nyt kovin kallis ole. Köyhälle kaikki on toki kallista :)Taidat olla itse melko köyhä kun tyydyi "karvalakki malliin", olisit ostanut vaikka X6M:n
- Järjen köyhyys
keppipieru kirjoitti:
Taidat olla itse melko köyhä kun tyydyi "karvalakki malliin", olisit ostanut vaikka X6M:n
Entä minkä itse ostit? Auriksen osamaksulla?
- keke kakkonen
Hyvä mutta halpa kirjoitti:
juu, näin se oli:
BMW 318d GT Business Automatic,
testiauton hinta 48 300€
Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance
testiauton hinta 27 716€Mazda 3 on Octaviaa parempi talviauto hinta-laatusuhteeltaan.
- BMW - ylivoimaa
Vuoden Talviauto 2014 on BMW 318d GT A. Tämä uuden 3-sarjan viisiovinen versio sai eri arvostelukohdista pelkkiä kahdeksikon ja yhdeksikön arvosanoja, muttei noussut millään osa-alueella yksin ykköseksi. Painotettu keskiarvo 8,8 oikeutti kuitenkin joukon ainoana viiteen lumikiteeseen.
- talviouto
Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.
- ollaan hävitty tää
talviouto kirjoitti:
Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.
eihän tuosta ylläty kuin terot itse jotka paukuttavat päätä seinään vuodesta ja autosta toiseen.
- LexaaIS
talviouto kirjoitti:
Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.
Lexus IS oli kakkonen, hybridiylivoimaa.
- Skoda harasoo
Skoda on paras talviauto, siinä on yhtä lämmin sisällä kuin ulkonakin.
- VolvoVaihtuiSkodaan
Minulla uusi diesel Octavia webastolla. Eipä ole vielä näin lämmintä ja mukavaa talviautoa aikaisemmin ollutkaan. Ja penkitkin lämpiävät hetkessä.
- Jaa on vai
VolvoVaihtuiSkodaan kirjoitti:
Minulla uusi diesel Octavia webastolla. Eipä ole vielä näin lämmintä ja mukavaa talviautoa aikaisemmin ollutkaan. Ja penkitkin lämpiävät hetkessä.
Eipä olisi paljon hyötyä, kun on lämmin autotalli. Webastot kestää yleensä pari talvea ja sitten kaput.
- bergerag
Jaa on vai kirjoitti:
Eipä olisi paljon hyötyä, kun on lämmin autotalli. Webastot kestää yleensä pari talvea ja sitten kaput.
Lämmin autotalli on auton pahin vihollinen.
- osssss
Kyllähän se saadaan parhaaksi kun huonoimmalla lämmityslaitteella painoarvolla säädetään pisteet.Ei lämmenny normilämpöön ollenkaan -25 vai miten se oli? Heh?
- Volvokyydillä
Miten näin monet suomalaiset viitsii ostaa Skodan (yleensä VAG-auton) ja palella ajaessaan puoli vuotta vuodesta?
- typeryyttä taas
Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin. - Uskottavaa.....
typeryyttä taas kirjoitti:
Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.Ei tarvi ei . Sotkassa riittää että on sama lämpötila kuin ulkona.
Sillä selviää jo TM:n kakkoseksi - Lämmincar
typeryyttä taas kirjoitti:
Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.Auton pitää olla todellakin lämmin ja hyvä ilmanvaihto.
Itse pidän lämppäriä monesti 25 ast. ja auto kuivaa sisältä. - ohjekirjasta
typeryyttä taas kirjoitti:
Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.Eikö automatiikka toimi Skodassasi?
- ei etuvetoa
ohjekirjasta kirjoitti:
Eikö automatiikka toimi Skodassasi?
Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...
- Ei luistelevaa perää
ei etuvetoa kirjoitti:
Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...
Ykkössarjalainen taitaa vaan olla kertaluokkaa pienempi auto kuin Occu. No mikäs siinä, jos se riittää kirjoittajalle.
- mutta mutta
ei etuvetoa kirjoitti:
Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...
1-sarjan BMW on ruma.
- JaLisäksi ...
mutta mutta kirjoitti:
1-sarjan BMW on ruma.
Lisäksi pieni, ahdas ja "muovinen" - kaukana nykisen Octavian laadusta. Käykääpä itse istumassa uudessa 1-sarjalaisen ohjaamossa - ei uskoisi että ollaan premiumissa. Hah.
- dadadadad
mutta mutta kirjoitti:
1-sarjan BMW on ruma.
No ei sitä Skodaakaan kauniiksi voi sanoa.
- heti hoitoon
mutta mutta kirjoitti:
1-sarjan BMW on ruma.
Octavia se vasta onkin muotoilun juhlaa... Siis todella tyylikäs.
- Vain yksi voitti
Outo otsikko, koska BMW oli ykkönen yksin. Skoda taisi olla kakkonen.
- kymppiä pukkaa
Itse ajan 600tkm ajetulla ranskalaisella 406 testin joka kohdasta tulee 10, koskaan en ole jäänyt lumeen, en mäkeen, päästöt kunnossa,ei mitään luistonestoja,onneksi, lämmin talvella, käynnistyy hyvin, erinomainen ajaa, .......listaa vois jatkaa, mutta 10 tulis jatkosakin kaikista kohdista.
- , , , ,
Oli kyllä tosi naurettavan näkönen bmw:n GT malli, korkee ku traktori ja vielä nokivasara... ei vittu sentää...
- Vitun Hin...
Skoda on täys paska,Veikko Kyrpä Korsosta ajaa myös Skodalla.
- masu kurnii
Oikeasti Mazda 3 oli testin paras talviauto.
-hyvä lämmityslaite, lämpenee myös taajama ajossa
-erinomaiset talvi-ajo-ominaisuudet, mm. nopein radalla ja hyvät jarrut- Buy BMW
jos itsellä olisi rahaa auton hankintaan 48.300, eli tuon 3:s GT:n verran, niin eipähän tarvitsisi valita ainakaan Skodaa.
- Sokotassa
on hyvä ja halpa samassa paketissa.
- Valitsijamies.
Skodan tietysti.
- Skoda on
erinomainen talviauto.
- Tietäjä.
Erinomaisen paras.
- Talvi tai kesä
Skoda voittaa aina.
- Topakka talvipirssi
Paras kesällä ja talvella.
- Hyvä talviauto
se on Skoodakin. Ei siellä kyllä kuuma tule mutta on sentään jonkunlaisessa tuulensuojassa. Mitä nyt vähän oven pielistä viima vetää. Ikkunat tosin tahtoo jäätyä sisäpuolelta mutta vanha Jäämeren tien kuskien konsti auttaa: Suolaa sukkaan ja sillä hankaa ikkunoita.
- ei kerrospukeutunut
Tosi vitsikäs hemmo. Viime talvena Lapissa -35 astetta. Ei tarvinnut Skodassa susiturkkia. Ihan hyvin tarkeni ajaa normalisti pukeutuneena.
- Skoda rules
Mahtava peli talvellakin etenkin nelikkona.
- Wintteri
Pian se talvi tulee ja muut autot jäävät Skodan jalkoihin.
- Nauraja.
Etenkin Tojonraadot.
- kaukana laadusta
skoda oli testin kylmin ja meluisin kottero.lämpenee todella hitaasti,eikä lämpö riitä missään vaiheessa kovilla pakkasilla.
tosin onhan noissa vaikka mitä vikaa muutenkin
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ
skodan korikin on suoraan 90-luvulta,vettä vuotava sämpylä.
-sähkövikaa riittää
-tsi hajoo
-jakopää ja turbo
Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.
Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä- susia kaikki tyyni
kaukana hyvästä.laaduttomuus näkyy kaikkialla
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304
näin oikeat omistajat suunnittelevat jopa puslien vaihtoa skeidaan
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu
Skodissa rengasmelua on yleensä melko paljon.
näin myös superpaskassa
http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Superb-2,0-Tdi-140-Elegance-Dsg-2013
näin lukee
Ohjaus ei edusta aivan markkinoiden parhaimmistoa. Nykypäivänä monesti moititaan ohjauksen liiallista keveyttä, mutta Superbin kohdalla ohjaus on päinvastoin raskaan puoleinen. Jousituksen viritys on yllättävän kova ja saa auton pompottamaan ajossa lievästi. Myös töyssyt ja muut tien epätasaisuudet tärähtävät melko voimakkaasti ohjaamoon. Rengasmelu on melko voimakasta keskiluokan yleiseenkin tasoon verrattuna.
näitä löytyy pilvin pimein,uusi yeti on myös kaamea melukoppi.tm,n testissä todettu - kyllä minä tiedän
susia kaikki tyyni kirjoitti:
kaukana hyvästä.laaduttomuus näkyy kaikkialla
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304
näin oikeat omistajat suunnittelevat jopa puslien vaihtoa skeidaan
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu
Skodissa rengasmelua on yleensä melko paljon.
näin myös superpaskassa
http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Superb-2,0-Tdi-140-Elegance-Dsg-2013
näin lukee
Ohjaus ei edusta aivan markkinoiden parhaimmistoa. Nykypäivänä monesti moititaan ohjauksen liiallista keveyttä, mutta Superbin kohdalla ohjaus on päinvastoin raskaan puoleinen. Jousituksen viritys on yllättävän kova ja saa auton pompottamaan ajossa lievästi. Myös töyssyt ja muut tien epätasaisuudet tärähtävät melko voimakkaasti ohjaamoon. Rengasmelu on melko voimakasta keskiluokan yleiseenkin tasoon verrattuna.
näitä löytyy pilvin pimein,uusi yeti on myös kaamea melukoppi.tm,n testissä todettuTaas sama mantra vuorostaan tässä osiossa. Et ole ikinä Skodaa omistanut, saati ajanut. Minulla taas on Skoda ja tiedän, että sen ajo-ominaisuudet on todella hyvät, jousitus todella hyvä ja lisäksi erittäin lämmin (todettu -35 asteessa ja ihan aikuistenoikeesti).
- kyllä rölli tietää
kyllä minä tiedän kirjoitti:
Taas sama mantra vuorostaan tässä osiossa. Et ole ikinä Skodaa omistanut, saati ajanut. Minulla taas on Skoda ja tiedän, että sen ajo-ominaisuudet on todella hyvät, jousitus todella hyvä ja lisäksi erittäin lämmin (todettu -35 asteessa ja ihan aikuistenoikeesti).
Eihän sulla vaan ollut -35 asteessa viimasuojaa? Jos oli, niin tosi nolo juttu. Kaikki nauraa skeidan nokkasuojille. Ainakin mopopojat, jotka ajavat pakkasella ilmaan pipoa ja kypärää. Sen jälkeen ne kirjoittaa tänne...
- kyllä minä tiedän
kyllä rölli tietää kirjoitti:
Eihän sulla vaan ollut -35 asteessa viimasuojaa? Jos oli, niin tosi nolo juttu. Kaikki nauraa skeidan nokkasuojille. Ainakin mopopojat, jotka ajavat pakkasella ilmaan pipoa ja kypärää. Sen jälkeen ne kirjoittaa tänne...
Ei siinä bensakoneessa tarvi viimasuojaa. Moottori lämpenee normaaliin, tosin hitaammin. Ja sisällä ei tarvi susiturkkia
- Ocu
Onhan Skoda paras kesälläkin.
- Ajaja.
Skoda on hyvä kaikilla keleillä.
- Winneri
Voittoja riittää
- Winterman
Talvi tulee pian, kannattaa ostaa Skoda.
- osssss
kaasupoljin putsaus,webasto,viimasuoja.Niin pärjää kyllä.
Nii ja kiinteä akkuvahti.
- Ocu2
Skoda on mulle kahdeksas automerkki. Seuraavasta en siis tiedä mikä se on. Kolme talvea Octavialla takana ja selkeästi paras tähänastisista. Liukkaalla tiellä ajotuntuma on niin hyvä, ettei tartte pelätä, minne auto vie. Puolen päivän mittaisia tosi pahassa kelissä tehtyjä reissuja takana lukuisia pimeälläkin ja aina on päässyt perille rentona. Skoda on nimenomaan talviauto. Kyllähän kesäkelillä ajelaa autolla kuin autolla.
- Skoda ykkönen
Hyvä talviauto on ja lämmin.
- Talven selättäjä
Skoda-kuskit oikein odottavat talvea kun auto on talviajossakin niin huippu.
- Winterman
Skodistille talvikin on yhtä juhlaa kun auto on niin hyvä.
- Paras talviauto
Paljon näkee Skodia esim. Levillä talvella.
- revi siitä
Juu ja Kittilän Pokan kylässä voi olla pakkasta -45 astetta ja Skodalla sielä vaan ajellaan.
- Hylkeenperä
revi siitä kirjoitti:
Juu ja Kittilän Pokan kylässä voi olla pakkasta -45 astetta ja Skodalla sielä vaan ajellaan.
Pakkasta 45 astetta.
- ?????????????
Hylkeenperä kirjoitti:
Pakkasta 45 astetta.
???????????????
- !!!
Hylkeenperä kirjoitti:
Pakkasta 45 astetta.
Sama kuin lämmintä -45 astetta.
- Ogier
Talvi on yhtä nautintoa kun on Skoda alla.
- Winterman
Skodan huippuluokan talviominaisuudet ovat tärkeä asia Suomessa.
- Hieno pirssi!
Skodalla kun ajaa talvi on yhtä juhlaa!
- Skoda on onni
Kohta talvi on ja Skoda voittamaton.
- Hitmanni
Skoda on lyömätön talviauto.
- Tervetuloa talvi
Skodan varma eteneminen liukkaalla rauhoittaa mieltä, kun tietää, että seuraavana aamuna taas hyvin selviää perille. Lämminkin vielä ainakin bensamallina. Parempaa talviautoa en ole vielä löytänyt.
- Nauttija.
Talvesta nauttii kun Skodalla ajaa.
- Winterman1
Kyllä talvi tulla saa Skodan jos omistaa.
- Wintteri
Skoda voittaa talvenkin.
- Jesss!
Kaikessa paras.
- Wintermanni
Skoda kyykyttää talvenkin.
- Natoman
Antaa talven tulla, Skodalla on mukava olla ajelulla.
- Wintersonsson
Niinpä.
- Voittajien merkki
Kaiken se voittaa.
- Kyllä kelpaa
Skoda paras talvellakin.
- Juurikin näin!
Nimenomaan Yhdessä BMW:n kanssa. Molemmat kun ostaa niin Bemulla voi hoitaa ne talviajamiset ja Skodassa käydä välillä vaikka hankaamassa ikkunoita sisäpuolelta suolapussilla jos kaipaa reipasta puuhailua ulkosalla.
- Jorkki
Skodalla hinataan Bemarit ojasta.
- Houhouhohuohu
Nokkasuojasokota!
- kyöstit
Kartonkitehtaanjohtaja taputtaa ja ajattelee mielessään: banaaniboxien myyntikehitys on suoraan johdannollinen skeidun myyntikäyristä.
- Kakan möivät
Lukot jäätyy ocussa, tyyppivika.
- 15+10
Tota noin, mitkä lukot???
- Niih
15+10 kirjoitti:
Tota noin, mitkä lukot???
Kyllä ovenkarmeihin kiinni jäätyvissä tiivisteissä on lukkoa tarpeeksi. Ja kuka sinne sokotaan haluaisi edes mennäkään.
- osssss
TM ei tee sitten kylmäkäynnistyksiä ollenkaan ?
Johan siinä saadaan kylmä VW auto voittajaksi?
Vai onko lämpiävyys vaikka toyotan luokkaa?- Revi siitä ossssi
Ossssiii, se minu ehdoittama veto. Hame odottaaaaa
- turbottaja20
Skodamies ei ymmärrä mitään vaan väittää ettei takavetoisella pärjää talvella. Tämän väitteen pohjaksi otetut kokemukset perustuvat naapurin veljen kaverin kertomuksiin 80-luvun takavetoisen Corollan huonoista talviajo-ominaisuuksista kun alla oli loppuunajetut kesärenkaat lumimyrskyssä. Realistista pohjaa siis Skodaukon höpinöille ei ole, vain pohjattomia oletuksia ja epätosia uskomuksia
2014 jaettu talviauto voitto takaveto Bemarille ja etuveto Skodalle
2015 jaettu talviauto voitto takaveto Mersulle ja etuvetoiselle VW Passatille- jormazzz
turbottajalta on jutun juoni kateissa: Varmasti ko. takaveto-pirssit pärjäävät talvella, mutta ne ovat eri autoluokkaa hinnaltaan. Skoda ja muut normi perheautot eivät ole sattumalta nykyisin etuvetoisia.
- Nelivetoa
Bensakoneinen, nelivetoinen luotettava Japanilainen on paras auto Suomen talveen.
- Adult
Bemari on amisviiksien romu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa
ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?854550- 1273958
Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."
Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai332511Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta
Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu1961513Wiisaat Lappajärvellä iät.
Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.121286Missä Steffe hiihtää?
Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko221243Olet elämäni rakkaus
On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el361198Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä
Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?621193Milloin nainen, milloin?
Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä611153Olen menettänyt yöunet kokonaan
Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel171055