Sikainfluenssa pelottaa :(

Röh2014

olen rv 32 ja mietin, uskallanko ottaa kausi-influenssarokotetta ja toisaalta uskallanko jättää ottamatta?! Riittäisiköhän riittäväksi suojaksi jos mies ottaisi rokotteen...Mites te muut raskaana olevat, ajattelitteko sen ottaa? Riskiryhmäänhän tässä kuulutaan, silti pohdin myös onko rokotteesta haittaa sikiölle...

102

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odottaja..

      Aivan, samaa mietin. Eikä oikein tiedä pitäisikö suhtautua vakavasti uhkaan? Ajattelin ottaa neuvolassa puheeksi, nyt vasta kuudennella viikolla.

      • 383

        Sinkkiä, D3 vähintään 100µ, ProbioottiPlus käyttöön ja tyrnimehua joka aamu. Jos vatsa kestää, valkosipulia myös. Ei tartte ottaa mitään turhia myrkkypiikkejä. Ajatelkaa lasta, älkääkä häntä myrkyttäkö!


      • huolestunut isä
        383 kirjoitti:

        Sinkkiä, D3 vähintään 100µ, ProbioottiPlus käyttöön ja tyrnimehua joka aamu. Jos vatsa kestää, valkosipulia myös. Ei tartte ottaa mitään turhia myrkkypiikkejä. Ajatelkaa lasta, älkääkä häntä myrkyttäkö!

        Itse en rokotetta ottaisi, rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi! En haluaisi lapselleni narkolepsiaa tai muita haittavaikutuksia..
        Täällä oli koskettava tarina aiheesta http://1i.fi/tauko


      • kitsooooo
        383 kirjoitti:

        Sinkkiä, D3 vähintään 100µ, ProbioottiPlus käyttöön ja tyrnimehua joka aamu. Jos vatsa kestää, valkosipulia myös. Ei tartte ottaa mitään turhia myrkkypiikkejä. Ajatelkaa lasta, älkääkä häntä myrkyttäkö!

        Josson karmee äijä ni ottakaa vaan saatte ilmasen abortin tai vammasen kakaran sille älllölle myykää vaa niitä ruiskuja kuka maksaa mikä tulee halvemmaks


      • T yrittäjäpomo
        kitsooooo kirjoitti:

        Josson karmee äijä ni ottakaa vaan saatte ilmasen abortin tai vammasen kakaran sille älllölle myykää vaa niitä ruiskuja kuka maksaa mikä tulee halvemmaks

        Meikäläinen on ihan samaa mieltä. Kiitti muuten vinkistä! Tossahan olis tehokas keino päästä sikiönsintistä eroon, kun vaimo multa salaa pamahti paksuksi. Ei pitäny sopimukset ei!

        Ich spreche auch deutsch gantz gut!!


      • vaiettähuolestunut!?
        huolestunut isä kirjoitti:

        Itse en rokotetta ottaisi, rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi! En haluaisi lapselleni narkolepsiaa tai muita haittavaikutuksia..
        Täällä oli koskettava tarina aiheesta http://1i.fi/tauko

        Tuo linkki on niin kutsuttu "hyötylinkki" eli jos klikkaatte ja tilaatte niin tämä mainostaja joka linkin jakoi saa rahallista hyötyä! Älkää klikatko!!


      • sekstailee

        en ole raskaana enkä ota.nyt on tauti päällä ja eilen viimeinen antipiootti.tauti kannattaa sairastaa ja sitten sitä ei enää tule,ja voikin ryhtyä sekstailee.eipähän tule piikistä jälkitautia ym uniapneaa ja jälkitautia


      • sipulimaito gool

        keittäkää sipulimaitoa on paras konsti pysyä terveenä.auttaa myös flunssaann kuumeeseen ym vaivoihin,siis oikeaa lehmän maitoa hakemaan karjatilalta kaupasta valkeaa sipulia pilkotaan ja keitetään maidon kanssa kymmenen minuttia sokeripala suuhun ja lautaselta ryystää namia sisiksiin.


      • aitova

        Jenkeissä on rokotukset liitetty räjähdysmäisesti lisääntyvään autismiin,jo1/50 sairastuu johonkin neurologiseen tautiin..
        Suomessa lapset saavat n.12 rokotetta ennen murkkuikää,USA:ssa 36 piikkiä..
        Autismikäyrä on noussut 1940 luvulta lähtien,piikkien lisääntymisen tahtiin,jolloin tehtiin ensimmäiset diaknoosit..
        Ehdottomasti EI RASKAUSAIKANA,jos halutaan terveempi sukupolvi..


    • miksi pelottaa???

      Nykyisin sikainfluenssa on rinnastettavissa ihan tavalliseen A-influenssaan. Olin raskaana silloin, kun sikainfluenssaan pelättiin. Kun vauva syntyi, niin minä ja esikoinen sairastimme sikainfluenssan. Sairastimme tosin sinä vuonna toisenkin influenssan. Sikainfluenssa aiheutti vauvalle kertaripuloinnin ja vuorokauden kehnomman syömisen. Muuta ei hänelle tullut. Sikainfluenssa on ihan samanlainen kuin muutkin influenssat...päänsärkyä, lihassärkyä, mahdollisesti kuumetta, yskää ja siihen voi liittyä myös suolisto-oireita, ja sen hoidoon pätee ihan samat perussäännöt kuin normi-influenssaan eli D-vitamiinitasot kuntoon, reilusti C-vitamiinia (kuten kaikissa infektiotaudeissa) ja asperiinin/NSAID tulehduskipulääkkeiden välttäminen. Jos jotain influenssaa haluaa pelätä, niin se on lintuinfluenssa...mutta onneksi sitä ei ole tällä hetkellä Suomessa.
      Meidän perheessä emme koskaan ota influenssarokotteita, emme tänäkään vuonna. Vauvan syntymään on vielä muutama viikko. Jos lintuinfluenssa uhkaa, niin silloin harkitsen uudemman kerran...

      • joku333

        Tänä vuonna Suomessa on kuollut 5 ihmistä sikainfluenssaan ja tehohoidossa ollut kymmeniä.. Se myös aiheuttaa vakavia oireita myös nuorille ihmisille eikä vain vanhuksille ja lapsille eli on kyseessä jonkin verran normaalia influenssaa vakavampi tauti varsinkin nuoremmille ihmisille. Tästä huolimatta sen vaarallisuutta on mielestäni liioiteltu mediassa ja rokotteen turvallisuus/hyöty -suhde on kyseenalaisempi kuin rokotteissa yleensä.


      • T yrittäjäpomo

        Oikein! Olkoot kaikki "palkkaa saamassa" olevat, ja muu heikompi aines rokotesuojaamatonta. Sillä niistä päästään!

        Tällä huoltiksella Kondekan ostarin kupeessa oikein kahvittelevan valiouroksen silmää repii, kun kaikenlaiset suomalaiset hytkypyllynartut - pyöräilee kadulla!

        Sikainfluenssaan enemmän pelkään, että oma vaimo syö itsensä tollasek 100 kiloseks läskiks!


      • sdf

      • sdf
        sdf kirjoitti:

        The swine flu fraud of 1976, on 60 Minutes

        http://www.youtube.com/watch?v=8elE7Ct1jWw

        Tunnetut lääkärit Antti Heikkilä ja Hanna Tainio arvostelevat voimakkaasti influenssan ympärille Suomessa lietsottua hysteriaa. Mediassa on viime aikoina uutisoitu sikainfluenssasta ja erityisesti influenssarokotteiden loppumisesta.

        - Mitään ei ole opittu menneisyydestä! Media luo jälleen hysteriaa täysin perusteettomasti. Jos meillä on H1N1-epidemia, niin miksi sitten ei Virossa tai Ruotsissa? Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia. On aina tiedetty, että joka flunssakauden aikana kuolee terveitä ja sekä nuoria että vanhoja. Näistä ei ole vain puhuttu. Ihmisiä kuolee aina tavanomaisiin ja vaarattomiin infektioihin, olivat he rokotettuja tai sitten ei, Antti Heikkilä kirjoittaa blogissaan.


        Lisää tässä:
        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66673-laakarit-hermostuivat-rokotekohusta-joka-flunssakauden-aikana-kuolee-seka-nuoria-etta


      • nöff nöff
        joku333 kirjoitti:

        Tänä vuonna Suomessa on kuollut 5 ihmistä sikainfluenssaan ja tehohoidossa ollut kymmeniä.. Se myös aiheuttaa vakavia oireita myös nuorille ihmisille eikä vain vanhuksille ja lapsille eli on kyseessä jonkin verran normaalia influenssaa vakavampi tauti varsinkin nuoremmille ihmisille. Tästä huolimatta sen vaarallisuutta on mielestäni liioiteltu mediassa ja rokotteen turvallisuus/hyöty -suhde on kyseenalaisempi kuin rokotteissa yleensä.

        Moniko Suomessa on tänä vuonna kuollut tavalliseen influenssaan tai joutunut sen vuoksi tehohoitoon? Moniko odottaja panikoi samaan tapaan kausi-influenssarokotteesta? :)

        Mutta joo, olen kanssasi samaa mieltä. En aio possupiikkiä hakea, vaikka viimeisilläni raskaana olenkin, eikä sitä ole neuvolassa edes tarjottu. Sain rokotuksen kyllä 2009 työni puolesta, mutta en ole aivan varma, onko se yhä voimassa. :D


      • Virolainen.
        sdf kirjoitti:

        Tunnetut lääkärit Antti Heikkilä ja Hanna Tainio arvostelevat voimakkaasti influenssan ympärille Suomessa lietsottua hysteriaa. Mediassa on viime aikoina uutisoitu sikainfluenssasta ja erityisesti influenssarokotteiden loppumisesta.

        - Mitään ei ole opittu menneisyydestä! Media luo jälleen hysteriaa täysin perusteettomasti. Jos meillä on H1N1-epidemia, niin miksi sitten ei Virossa tai Ruotsissa? Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia. On aina tiedetty, että joka flunssakauden aikana kuolee terveitä ja sekä nuoria että vanhoja. Näistä ei ole vain puhuttu. Ihmisiä kuolee aina tavanomaisiin ja vaarattomiin infektioihin, olivat he rokotettuja tai sitten ei, Antti Heikkilä kirjoittaa blogissaan.


        Lisää tässä:
        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66673-laakarit-hermostuivat-rokotekohusta-joka-flunssakauden-aikana-kuolee-seka-nuoria-etta

        Tere!
        Täältä Virosta, että ei ollut silloin varaa ostaa niitä rokotteita ja pakottaa kansaa ottamaan niitä.
        Ei oo kuule ollut sikaflunssaa, tai sillä ei ainakaan pelotella.


      • Olen samaa mieltä. Toki jokainen voi ottaa rokotuksia miten tahtoo ja saa.
        Olisi ikävää, jos kuolisimme läjittäin, ja emmekä saisi rokotetta.


      • kova sika tauti

        jep minulla on jo pari kolme viikkoa sika tauti päällä.ensi alkuun tuli kuume 40 ja vatsaa väänti,sitten alkoi ripuli,join puolukkamahua 6 litraa päivässä ja vatsakipu hellitti mehulla.paino on pudonnut noin 5kg.kova väsymys kova yskä.mutta kaksi lääkäriä sanoi että menee muutamassa viikossa ohi.eikun sänkyyn täkin alle jo kaksiviikkoa on levätty täkin alla.piikkiä ei kannata ottaa tulee kova normaali vastustuskyky


      • H. Jäntti
        sdf kirjoitti:

        Tunnetut lääkärit Antti Heikkilä ja Hanna Tainio arvostelevat voimakkaasti influenssan ympärille Suomessa lietsottua hysteriaa. Mediassa on viime aikoina uutisoitu sikainfluenssasta ja erityisesti influenssarokotteiden loppumisesta.

        - Mitään ei ole opittu menneisyydestä! Media luo jälleen hysteriaa täysin perusteettomasti. Jos meillä on H1N1-epidemia, niin miksi sitten ei Virossa tai Ruotsissa? Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia. On aina tiedetty, että joka flunssakauden aikana kuolee terveitä ja sekä nuoria että vanhoja. Näistä ei ole vain puhuttu. Ihmisiä kuolee aina tavanomaisiin ja vaarattomiin infektioihin, olivat he rokotettuja tai sitten ei, Antti Heikkilä kirjoittaa blogissaan.


        Lisää tässä:
        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66673-laakarit-hermostuivat-rokotekohusta-joka-flunssakauden-aikana-kuolee-seka-nuoria-etta

        Antti Heikkilä sekoittaa normi flunssan ja influenssan keskenään ja muutenkin ukko on pihalla kuin lumiukko, en ottaisi juttujaan vakavasti.


    • Deepi

      Esikoista odotellessani syksyllä-alkutalvella 2009 oli paniikki sikainfluenssasta kuumimmillaan. Muutamalla tutullanikin se oli silloin. Eräs taudin sairastanut oli ylipainoinen, viinaan menevä, reilusti tupakoiva nuori mies. Hän oli toki sairas, mutta ei käynyt lähelläkään kuolemanportteja. Hänen puolisoonsa ei tauti tarttunut.

      Ja nyt odottelen toista rv.30 alkaa olla kasassa. Ja jälleen sama paniikki taudin suhteen näyttäisi nostavan päätään.

      En ottanut rokotetta vuonna 2009, en ole ottanut sitä muulloinkaan, enkä ota sitä nytkään. En osaa perustella päätöstäni muutoin, kuin että minulla on normaalisti hyvä vastustuskyky ja jos sairastun, niin katsotaan tilannetta sitten. En ole sellainen ihminen, joka lykkää lääkäriin menoa esimerkiksi vaan reippaasti lähden saikkua hakemaan ja selvittämään mikä on vikana, silloin harvoin kun sairastan. Työelämään siirryttyäni olen viimeisen 7-vuoden aikana tarvinut sairaslomaa lenssun, noron tai muun takia kolmesti.

      Enkä usko, että raskaana olevaa hoitamatta jätetään. Raskaus sitä paitsi itsessään on suurempi riski naisen hengelle kuin sikainfluenssa.

      Vuonna 2009 tunsin itseni painostetuksi neuvolan taholta rokotteen ottamiselle (vaikka ystävällisesti sanoin että en sitä ota), mutta tällä kerralla neuvolan taholta ei ole koko asiasta edes keskusteltu.

      • heikunkeikun1

        Itse olin raskaana v2009 ja otin sikainfluenssapiikin raskauden loppuvaiheessa. Olin viikolla 38 2, lapsi syntyi seuraavana päivänä, eli 38 3. Kukaan ei ole ottanut kantaa siihen oliko syynä tuo ottamani rokote, vai olisiko lapsi jokatapauksessa silloin syntynyt. Onneksi en ottanut rokotetta aiemmin. Synnytyksen aikaan nosti kuumeen, mutta eipä kai sillä rokotteella siihenkään ollut vaikutusta. Terve lapsi syntyi.Ennen raskauttani en ollut koskaan ottanut näitä kausi-influenssarokotteita, enkä aio tulevaisuudessakaan ottaa, ellei jokin perussairaus iske, jolloin ehkä mieitn asiaa uudelleen.


      • T-yrityspomo

        "En ole sellainen ihminen, joka lykkää lääkäriin menoa esimerkiksi vaan reippaasti lähden saikkua hakemaan"

        Kausi-influenssarokotetta et ole ottanut? Ja reippaasti lähdet saikkua hakemaan? Ja palkkaa "saat" tai "olet saamassa" minkäverran?

        Hae nyt se rokote!! Äläke odota, että sairastut, ja saat painaa laiskan ruhosi sänkyyn lepäämään - "hyvin ansaitulla saikkulilla-rilla"!!!! Työnantaja maksaa tampio työntekijöiden sairaslomat omasta pussistaan, kun rokottamattomat työntekijät potevat päivä, kenties viikkotolkulla, laiskoina pedeissään! Voi tätä tyhmyyttä! Mistä näitä palkansaajia oikein sikiää?


      • Yrityspomo91
        T-yrityspomo kirjoitti:

        "En ole sellainen ihminen, joka lykkää lääkäriin menoa esimerkiksi vaan reippaasti lähden saikkua hakemaan"

        Kausi-influenssarokotetta et ole ottanut? Ja reippaasti lähdet saikkua hakemaan? Ja palkkaa "saat" tai "olet saamassa" minkäverran?

        Hae nyt se rokote!! Äläke odota, että sairastut, ja saat painaa laiskan ruhosi sänkyyn lepäämään - "hyvin ansaitulla saikkulilla-rilla"!!!! Työnantaja maksaa tampio työntekijöiden sairaslomat omasta pussistaan, kun rokottamattomat työntekijät potevat päivä, kenties viikkotolkulla, laiskoina pedeissään! Voi tätä tyhmyyttä! Mistä näitä palkansaajia oikein sikiää?

        Minä palkkaan mielelläni tunnollisia työntekijöitä, jotka saikkuilee sairauksien vuoksi ja silti tekee työt silloin kun pystyy tekemään ja ei ole sairaana.

        Itse vastustan nykymaailman medikalisointia ja pillerien popsimista ja rokotteita. Ne pilaa ihmisten vastustuskyvyn. Kyllä silloin on sairastettava kun sairaus tulee, se vahvistaa ihmisen vastustuskykyä.

        Nyt on yksi työntekijä hakusessa proviikkapalkalla. Yritykseni EI OLE puhelinmyyntifirma.


      • örvelö
        T-yrityspomo kirjoitti:

        "En ole sellainen ihminen, joka lykkää lääkäriin menoa esimerkiksi vaan reippaasti lähden saikkua hakemaan"

        Kausi-influenssarokotetta et ole ottanut? Ja reippaasti lähdet saikkua hakemaan? Ja palkkaa "saat" tai "olet saamassa" minkäverran?

        Hae nyt se rokote!! Äläke odota, että sairastut, ja saat painaa laiskan ruhosi sänkyyn lepäämään - "hyvin ansaitulla saikkulilla-rilla"!!!! Työnantaja maksaa tampio työntekijöiden sairaslomat omasta pussistaan, kun rokottamattomat työntekijät potevat päivä, kenties viikkotolkulla, laiskoina pedeissään! Voi tätä tyhmyyttä! Mistä näitä palkansaajia oikein sikiää?

        Mistä pöpilästä tänne kirjoittelet. Mene jo siitä örveltämästä.


    • Nainen...

      Olen kerran ottanut kausi-influensarokotteen, ja olin kyllä ihan mielettömän sairas sen jälkeen..

      Viimeksi kun oli possuflunssa, sairastin sen mitä suuremmalla todennäköisyydellä, olin Bulgariassa pari viikkoa ja sieltä kun palasin olin ihan normaalissa kuumeessa, lääkäri sanoi possuflunssaksi kun hain sairaslomaa... Kun paranin, sain jälkitaudiksi ihan "normaalin" keuhkoputkentulehduksen. Ei mitään isoa ja ihmeellistä ollut siitä. En ollut kuolemanporteilla. Matkaseuranani tuolla reissulla oli pahasti vammautunut mies, joka oli perussairas ja moooonella eri lääkityksellä. Hän sai jälkitaudiksi keuhkokuumeen, muttei mitään hengenvaaraa hänelläkään. Minä siis olen nuori, perusterve nainen, mutta tuntuu että jokaikinen flunssanpoikanenkin tarttuu minuun..

      Possuflunssa oli ihan samanmoinen kun kaikki muutkin. Rokotusta en ottanut silloin, enkä koskaan sen jälkeenkään. Nyt olen raskaana (rv 17) enkä varsinkaan nyt ota rokotetta, ties miten se vaikuttaa lapseni kehitykseen.

      Mielestäni on erittäin ikävää, kun media luo hirveän joukkohysterian flunssasta. Ihmisten rokotteen hakemista on luonnehdittu paniikinomaiseksi.. Mitenhän se ilmenee? Itse jos jotain panikoin, olen hysteerinen, itken, vouhkaan, ryntäilen miten sattuu.. Olen holtiton.. Onko joku nähnyt jollain rokotuspisteellä sellaisia ihmisiä? Tuskin. Enpä usko että mitään paniikkia oikeasti olikaan, mutta hienostihan se saatiin aikaiseksi.

      • hengissä sika

        Olikohan se mikään sikatauti? Ehkä silloin sai muutkin flunssat sika nimen.

        Ja toivon todella, ettet sairastu.
        Mutta ei taida onneksi tämä vaikuttaa odotaamasi vauvaan, vaikka sairaus iskisi.

        Mutta toivon, että selviät hengissä


      • 94375
        hengissä sika kirjoitti:

        Olikohan se mikään sikatauti? Ehkä silloin sai muutkin flunssat sika nimen.

        Ja toivon todella, ettet sairastu.
        Mutta ei taida onneksi tämä vaikuttaa odotaamasi vauvaan, vaikka sairaus iskisi.

        Mutta toivon, että selviät hengissä

        Flunssa = nuhakuume ei influenssa.


    • Sairaanhoitaj

      Minä sairastin viime vuonna sikainfluenssan sekä A- ja B-influenssan yhtä aikaa. Lisäksi minulla oli keuhkokuume. Olin n kk:n ajan sairaalassa, osan eristyksissä. Raskausviikkoja oli silloin n 30. Enkä ottanut typeryyttäni influenssarokotetta. Mutta onneksi vauva syntyi terveenä.
      Sitä opikseni ottaen, rokotteen otan joka vuosi tästä edespäin.

      • T - yrittäjäpomo

        Ja vielä ilkeät kertoa olevasi sairaanhoitaja? Ymmärtäähän se että tavalliset tyhmät hompsantuut, joilla on syvenpää tietämystä vain astraalimaailmasta ja enkeliterapioista, jättävät rokotukset väliin !! Mutta, että sinäkin...

        Tähän väliin sopii parit naukut, pöytälaatikon putelista! Meikäläisellä oli nuorempana pariinkin otteeseen simpsakka, pienipakarainen fysioterapeutti heilana! Hoitivat asiansa! Eivät olleet mitään rokotteita karttavia anarkisteja tai muita ituhippejä, jotka romuttavat yrittäjien talouden pitkillä sairas yms. lomillaan!

        Mihin tämä maa on menossa? Kohtakai joku ituhipitär pitää rehumehu-baaria vauva kainalossa, ja vauvalla sininuoninen tissi suussa! Yök.


      • Voiettä...
        T - yrittäjäpomo kirjoitti:

        Ja vielä ilkeät kertoa olevasi sairaanhoitaja? Ymmärtäähän se että tavalliset tyhmät hompsantuut, joilla on syvenpää tietämystä vain astraalimaailmasta ja enkeliterapioista, jättävät rokotukset väliin !! Mutta, että sinäkin...

        Tähän väliin sopii parit naukut, pöytälaatikon putelista! Meikäläisellä oli nuorempana pariinkin otteeseen simpsakka, pienipakarainen fysioterapeutti heilana! Hoitivat asiansa! Eivät olleet mitään rokotteita karttavia anarkisteja tai muita ituhippejä, jotka romuttavat yrittäjien talouden pitkillä sairas yms. lomillaan!

        Mihin tämä maa on menossa? Kohtakai joku ituhipitär pitää rehumehu-baaria vauva kainalossa, ja vauvalla sininuoninen tissi suussa! Yök.

        T-yrittäjäpomo tuntuu olevan sen sortin kaveri, että sikanfluenssa on paljon pienempi vaara kuin pomo. Naisille kohdistetut tarinat ovat seksististä törkyä. Minä kyllä otan aina flunssarokotteen, kunse on tarjolla, mutta jos T-yrittäjäpomon hommiin päätyisin, pitäisin kyllä turvanani sähkölamautinta tai vähintäänkin pippurisumutetta.


      • pomoja on monia
        Voiettä... kirjoitti:

        T-yrittäjäpomo tuntuu olevan sen sortin kaveri, että sikanfluenssa on paljon pienempi vaara kuin pomo. Naisille kohdistetut tarinat ovat seksististä törkyä. Minä kyllä otan aina flunssarokotteen, kunse on tarjolla, mutta jos T-yrittäjäpomon hommiin päätyisin, pitäisin kyllä turvanani sähkölamautinta tai vähintäänkin pippurisumutetta.

        Juuri näin. Ei sieltä terveemmästä päästä tuo pomo.


    • Jotkut ottaa ja

      jotkut eivät. Koko ikänäni en ole ottanut yhtäkään influenssa rokotetta. Ei ole kertaakaan tauti iskenyt.

    • en ota.

      Rokote aiheuttaa mm. keskenmenoja.

      • Mr Zäbä

        Ei aiheuta.


    • röhröh

      Mitään ei ole opittu menneisyydestä! Media luo jälleen hysteriaa täysin perusteettomasti. Jos meillä on H1N1-epidemia, niin miksi sitten ei Virossa tai Ruotsissa? Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia. On aina tiedetty, että joka flunssakauden aikana kuolee terveitä ja sekä nuoria että vanhoja. Näistä ei ole vain puhuttu. Ihmisiä kuolee aina tavanomaisiin ja vaarattomiin infektioihin, olivat he rokotettuja tai sitten ei. Näiden kuolemien todelliset syyt jäävät auki, vaikka diagnoosiksi merkittäisiin tuo infektio Miksi siis nykyinen möykkä?

      Tavallaan olen odottanut jotakin tämän tapaista profiilinnostoa THL:n uuden pääjohtajan taholta. THL:n edellinen pääjohtaja oli margariiniteollisuuden mies ja nykyinen Juhani Eskola tuli THL:n virkaan suoraan rokotetehtaan johtopallilta. Voiko siis puhua objektiivisesta ja tasapuolisesta näkökannasta? Kun THL:sta tuli todellinen kuuma peruna Pekka Puskan egotripin jälkeen, niin poliitikot eivät uskaltaneet tehdä mitään todellisia ratkaisuja tämänkään asian - niin kuin eivät ole tehneet minkään muunkaan asian suhteen, vaan valitsivat Eskolan miettimättä tämän todellisia agendoja.

      Ihmisten muisti on valitettavan lyhyt, mutta monelle on jäänyt mieleen Puskan ja Eskolan yhteisesiintyminen mediassa kuin suuressa katastrofidraamassa. Kriittisesti rokotuksiin suhtautuneita uhattiin jopa vankilalla. Kun sitten ongelmia ilmaantui, hävisi Eskola kuin maan nielemänä, ja vastuun sai ottaa nainen, Terhi Kilpi. Aivan kuten tavallisessa elämässä usein tapahtuu.

      Missä Eskola on nyt? Hän on oppinut Puskalta jotain ja tyytyy vetämään lankoja etäältä. Muutama kysymys: Eskola voisi nousta kameroiden eteen ja selittää, mikä on todellinen tilanne verrattuna edelliseen vuoteen? Jos kausi-influenssa tappaa terveitä ihmisiä, kuolee flunssaan olivat he rokotettuja tai ei. Toinen fakta: Tiedetään hyvin, ettei rokotus auta enää, sillä virus tai virukset ovat levinneet koko väestöön. Julkisesti ei ole selitetty, onko kysymys pelkästään H1N1-viruksesta vai jostakin muusta? Ei myöskään ole sanottu, mitä rokotetta tai rokotteita halutaan jakaa? Miksi pääjohtaja ei halua kertoa julkisesti, mistä todellisuudesta on kysymys. On luotu hysteria ilman, että kerrottaisiin, mistä todellisuudessa on kysymys. Vai onko pääjohtaja itsekin pihalla?

      http://www.anttiheikkila.com/blogi/flunssa-hysteria/

      • Järki hoi,äly älä jä

        "Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia..."

        Siihenhän kannattaa aina luottaa, että ei se tauti minuun iske? Ne on aine ne muut, kun sairastuu. En minä.

        Ja joka-alan (vaikkakin näille aloille kuoluttamattomana) asiantuntijana toimii ORTOPEDI Antti Heikkilä?
        ORTOPEDI Antti Heikkilä tietää koulutettuja ravitsemustieteilijöitä paremmin laihdutuksesta ja koulutettuja infektiolääkäreitä paremmin infektioista - kuten sikainfluenssarokotteesta?

        ORTOPEDI = LUU- JA TUKIELINSAIRAUKSIIN ERIKOISTUNUT LÄÄKÄRI


      • Karri Kissa
        Järki hoi,äly älä jä kirjoitti:

        "Otsikoita revitään muutamasta kuolleesta ikään kuin sama kohtalo koskisi kaikkia..."

        Siihenhän kannattaa aina luottaa, että ei se tauti minuun iske? Ne on aine ne muut, kun sairastuu. En minä.

        Ja joka-alan (vaikkakin näille aloille kuoluttamattomana) asiantuntijana toimii ORTOPEDI Antti Heikkilä?
        ORTOPEDI Antti Heikkilä tietää koulutettuja ravitsemustieteilijöitä paremmin laihdutuksesta ja koulutettuja infektiolääkäreitä paremmin infektioista - kuten sikainfluenssarokotteesta?

        ORTOPEDI = LUU- JA TUKIELINSAIRAUKSIIN ERIKOISTUNUT LÄÄKÄRI

        Lisäksi Heikkilä on sekoittanut keskenään ihmisen ja HEDELMÄLEPAKON elintoiminnot.


    • röhröh

      Mailman sivu on kuollut Suomessa vuosittain tuhansia ihmisiä. Tämä uusi rokotevouhotus on pelkkää THL:n bisnestä. Bisnes se on joka kannattaa, ja juurikin lääkebisnes. Voittoa tahkotaan vuodesta toiseen, haitat ei haittaa. Pelottelutyylillä täällä Suomessa on aina saatu löysä kansa taipumaan millon mihinkin vouhotukseen, kuten esim margariinin massiiviseen käyttöön.

      Influennsarokote aiheuttaa pysyvää vastustuskyvyn heikentymistä. Sikainfluenssarokote jo tätä aiheutti ja nyt niillä henkilöillä on jatkuva ylähengitystieinfektio.

      D-vitamiini vahvistaa ihmisen vastustuskykyä tulehdustauteja vastaan. D-vitamiinia tarvitaan, jotta elimistö tuottaisi mikrobeja tuhoavia peptidejä. Nämä peptidit tuhoavat elimistöön tunkeutuneita taudinaiheuttajia, sieniä, bakteereita ja viruksia. Niitä syntyy valkosoluissa ja hengitysteiden pinnalla, ja ne muodostavat limakalvoille suojamuurin esimerkiksi influenssaviruksia vastaan.
      http://www.iltalehti.fi/terveys/2014012417972340_tr.shtml

      Tutkimus: Influenssarokotteen saaneilla 5,5-kertainen määrä hengitystieinfektioita (Health Impact News)

      Health Impact News: Hong Kongissa tehty tutkimus vertasi influenssarokotteen vaikutuksia, influenssarokotteen saaneilla oli 5,5-kertainen määrä hengitystieinfektioita verrattuna niihin, jotka eivät saaneet influenssarokotetta.

      Health Impact Newsin mukaan tutkimus on erityisen merkittävä, koska kyseessä oli aito kaksoissokkotutkimus - rokotettujen ryhmä sai Suomessakin jälleen tällä kaudella käytettävää Sanofi Pasteurin Vaxigrip -rokotetta ja vertailuryhmä sai suolaliuosta.

      Influenssan esiintymisessä ei rokotettujen ja vertailuryhmän välillä ollut tutkijoiden mukaan tilastollisesti merkitsevää eroa, eli rokotteesta ei ollut tutkimusnäytön perusteella hyötyä hengitystieinfektioiden lisääntymisen muodossa havaittujen haittojen vastapainoksi.
      http://healthimpactnews.com/2013/study-flu-vaccine-causes-5-5-times-more-respiratory-infections-a-true-vaccinated-vs-unvaccinated-study/

      Ruotsalaisprofessori: Viranomaiset tiesivät Pandemrixin vaaroista, mutta eivät kuunnelleet
      http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194856022696/artikkeli/ruotsalaisprofessori viranomaiset tiesivat pandemrixin vaaroista mutta eivat kuunnelleet.html

      Eli, työnantajienkin pettymykseksi rokotus ei vähentänyt sairaslomapäiviä, eikä myös sairaalahoitoja. On myös osoittautunut, ettei rokotuksista ole mitään hyötyä alle 2-vuotiaille lapsille. Hoitohenkilökunnan rokotukset eivät myöskään ole perusteltuja. On erikoista, että kausiflunssarokotteen on todettu altistavan H1N1 -influenssalle.
      http://www.anttiheikkila.com/blogi/flunssarokotus-hypea-jalleen/

      Ei ole mitään järkevää syytä ottaa influenssarokotteita. Tähän mennessä influenssarotusmainokset ovat perustuneet pitkälti pelotteluun ja rahankeruuseen.

      Tutkimus osoittaa, että influenssarokotteet eivät vähennä influenssasta johtuvia sairaalahoitoja:

      Influenza vaccination did not reduce the risk of subsequent hospital admission among patients with vaccine failure. These findings do not support the hypothesis that vaccination mitigates influenza illness severity.
      http://therefusers.com/refusers-newsroom/no-decrease-in-flu-hospitalization-from-flu-shots-vaccine-journal/#.Upu2xuYsBmk

      Rokotteet ja rokotetutkimukset
      http://www.youtube.com/watch?v=B5g1lL5LiUM

      Espanjalaistutkijoiden havainto: Luonnonaine fensatiini estää flunssa- ja influenssaviruksia

      Fensatiini on luonnosta saatava yhdistelmä, joka kiihdyttää hengitysteiden limakalvoja taistelemaan influenssaviruksia vastaan. Fensatinin vaikuttavat aineet ovat täysin luonnollisia ja tuotettu ilman kemiallisia lisäaineita. Se sisältää muun muassa kapealehtisen auringonhattulajikkeen (Echinacea angustifolia L.) flavonoideja.
      http://www.terveystieto.fi/tuotepaketti/fensatin.html

      Suzanne Humphries ja vaikeneva Suomi
      http://elinahytonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/158249-suzanne-humphries-ja-vaikeneva-suomi

      • Oma valintasi on

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta kaikki 6 Suomessa sikainfluenssaan vuonna 2014 kuollutta oli jättänyt kausi-influenssa rokotteen ottamatta! (Tieto Hesarista)

        Älä ota kausi-influenssarokotetta, eikä lapsesi narkolepsiaan sairastumisriski suurena, mutta hän saattaa kuolla sikainfluenssaan!

        Kumpi sitten on pahempi lapselle: kuolla vai sairastua narkolepsiaan?

        Entäpä itse? Haluatko lukeutua siihen influenssarokotetta ottamattomaan porukkaan, joka rokotesuojaamattomana, sikainfluenssaan sairastuessaan - myös kuolee siihen?


      • Perustelija
        Oma valintasi on kirjoitti:

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta kaikki 6 Suomessa sikainfluenssaan vuonna 2014 kuollutta oli jättänyt kausi-influenssa rokotteen ottamatta! (Tieto Hesarista)

        Älä ota kausi-influenssarokotetta, eikä lapsesi narkolepsiaan sairastumisriski suurena, mutta hän saattaa kuolla sikainfluenssaan!

        Kumpi sitten on pahempi lapselle: kuolla vai sairastua narkolepsiaan?

        Entäpä itse? Haluatko lukeutua siihen influenssarokotetta ottamattomaan porukkaan, joka rokotesuojaamattomana, sikainfluenssaan sairastuessaan - myös kuolee siihen?

        Joo,

        Olenkin valmis kuolemaan, joskushan täältä lähdetään jokatapauksessa.
        Missään nimessä en ota rokotteita, siis mitään.
        Perustelu:
        Koska meitä yritetään pakottaa siihen.


    • nanottaja

      Älä Ota! Miks ottaa riskiä syntymättmän lapsen kustannuksella?

      • käly

        Olen ihan samaa mieltä. Ei missään nimessä sitä rokotetta.
        Kun sairastaa flunssat yms, ei tarvitse mitään ylimääräisiä rokotteita.
        Kun niissä on kaikkea muutakin mukana, mitä EI aina kerrotakkaan.

        Rokota sitten lapsesi, niihin tavanomaisiin tauteihin, jotka ovat jo hyviksi havaittu.
        Säästyt itsesyytöksiltä jne....


    • ei ikinä

      Itse en ottanut vaikka diabetes 1 sairastan raskausaikana.
      Lääkäri kertoi minulle, kuinka paljon pahoja vaikutusta voi olla sikiöön.
      Esim, keskenmenot eritäin yleisiä ensimmäisen 6kk odotusaikana ja on loppuraskaudessa voi jopa vahingoittaa.
      Yms. Narkolepsiaakin on todettu pienellä lapsilla ja vastasyntyneilläkin.
      Hyvin vaaraton sika/lintuinfulenssat, jos asian hoitaa, mutta jos tulee lisätauteja päälle ja ei hoida voi kuolla.
      En ole ikinä ottanut enkä ota.
      Oma mielipide, jokaisella on.

    • En ottaisi

      Luulisin, että parasta on jos mies suojaa itsensä. Sitten vältellään väkijoukkoja, lähikontakteja sekä ovenkahvoja ym. ja käytetään ahkerasti käsidesiä.

    • G-Män

      On myös on hyvä että mies suojaa itsensä kondomilla ennen yhdyntää.

    • Niina vaan

      En ottanut alkuraskaudessani talvella 2009-2010, söin vahvaa d-vitamiinia , pesin käsiä ahkerasti. Paljon appelsiineja ym-
      En rokottanut myöskään kouluikäisiä isompia lapsiani, josta olen iloinen, koska sitten tuli narkolepsiakohu ja moni sairastui narkolepsiaan.
      Minun mielipiteeni, älä ota raskausaikana, älä rokota vauvaa.

    • hossu

      Orin neuvolan painostamana possurokotteen 2009, sivuvaikutuksena oli muutaman päivän korkea kuume ja kipeytynyt käsi. Nyt rv 36 meneillään eikä tulisi mieleenkään ottaa, jos sais uudelleen päättää. Turhaa vouhotusta sekä narkolepsiariski, ei kiitos!

      • oikaisu...

        Nyt jaettavana olevissa rokotteissa ei ole sitä ainesosaa, jonka epäillään aiheuttaneen narkolepsiaa.


    • Pieni vinkki=)

      kannattaa miettiä sitä rokotteen ottoa. Siunausta sinulle. Itse en lähtisi ottamaan rokotetta.

      • kevät.

        En ole koskaan ottanut flunssa rokotteita. Lääketeollisuuden miljardibisnestä.
        Sosiaalinen media saa suomessa kaaoksen aikaan.


      • Lääkärisetä
        kevät. kirjoitti:

        En ole koskaan ottanut flunssa rokotteita. Lääketeollisuuden miljardibisnestä.
        Sosiaalinen media saa suomessa kaaoksen aikaan.

        Flunssarokotteita ei ole olemassa.

        Suosittelen silti ottamaan influenssarokotteen.


    • elv3

      Kun pesee kädet riittävän usein päivässä ja pyyhkii puhtaaseen pyyhkeseen, niin flunssia ei näy.

      • KJHGKJHGKJHG

        .. eikä mee sikaa lähellekään, ni ei tartu sika kiinni...


    • joku mulla oli

      Minulla oli äskettäin 5vrk kuumetta 38-39, kovaa päänsärkyä ja kovaa yskää jollaista ei ole ollut koskaan, keuhkot rohisi vielä 2 viikkoa kuumeen laskemisen jälkeen. Puolisolla oli sama tauti.

      Onko kellään ollut tällaisia oireita, mistä taudista lie ollut kysymys?

      • tadaaa

        kuulostaa influenssalle. Influenssan jälkitauteja kannattaa varoa; keuhkokuume mahdollinen. Eli jos tauti helpottaa mutta uusi tauti tulee pian uudestaan, hakeudu herkemmin tarkistukseen. Influenssasta toipuminen aikuisella voi kestää 2 viikkoakin.


      • joku mulla oli
        tadaaa kirjoitti:

        kuulostaa influenssalle. Influenssan jälkitauteja kannattaa varoa; keuhkokuume mahdollinen. Eli jos tauti helpottaa mutta uusi tauti tulee pian uudestaan, hakeudu herkemmin tarkistukseen. Influenssasta toipuminen aikuisella voi kestää 2 viikkoakin.

        Työterveyshoidossa annetaan pari päivää sairaslomaa ja se on siinä, sitten uudelleen jos ei ole kahdessa päivässä parantunut, sitten kirjoitetaan yksi päivä lisää. Näin meni puolisollani. Onneksi sattui viikonloppu sairausloman jatkeeksi.

        Olo oli täysin vetämätön, ei puhettakaan, että olisi voinut esim. surffailla netissä, siis vuodepotilaana meni 5 vrk.

        Sitähän ei saa tietää, että oliko sika- vai jotain muuta influenssaa.


    • Aik poijan äitee51

      Itse otin sen sikaflunssa piikin silloin ja olin kamalan kipeä päätä särki koko ajan vaikkei yleensä koskaan...niinpä en suosittele sair hoit ystis sanoi että ei tiedetä tarpeeksi eikä hänkään ota...mut minut sai eräs henk lähtemään piikille...ja kipeä olin n kk päivät....Ja poikani työpaikalla nuori äiti kuoli odotaessaan vauvaa Kuopissa synnytti vauvan siis koomassa ja sit kuoli...isä on kasvattanu poikansa yksin...lääkärit kiisteli silloin oliko kuolin syy tuo rokotus...luuntavaa että oli.ILTASANOMAT tms tästä kertoi....mutta pojan työkav oli niin hänelle tää surullinen kokemus...menetti työkaverinsa...elämä jäi keksen viim vuorojaan töissä ...sit piikille ja kuoli....mieti siis vähän....onko turvallista

      • SairaanhoitajaMamma

        Itse muistan myös tuon kuolemantapauksen, olin itsekin töissä samaisessa laitoksessa. Täyttä varmuutta ei ole asiasta, mutta muistelisin, että kuoleman aiheutti muut syyt kuin influenssarokote. Oli vaan sattumaa, että juuri sen rokotteen jälkeen oireet iskivät, olisi ehkä tullut jokatapauksessa. Surullinen juttu joka tapauksessa! Itse olen kuitenkin ottanut tuon ko. rokotteen viimeisilläni raskaana ja tänäkin vuonna, tosin ennen tätä raskautta. Koskaan ei ole tullut mitään. Lapseni on varsin terve. Kaikkiin rokotuksiin liittyy aina riskejä, mutta ne on kuitenkin pienemmät kuin mahdollisuus sairastua vakavaan tautiin. Raskaana ollessa influenssa voi olla todella hankala, tehon reissu edessä. Tällä hetkellä annettavat rokotteet on tarkkaan tutkittuja, eivätkä ne sisällä narkolepsiaa aiheuttavaa ainesosaa. Riski on siis hyvin pieni, että rokotteesta sairastuisi.


    • päättäkää itse

      Otin rokotteen alkuraskaudessa. Hoidan työkseni influenssa potilaita jolloin riski sairastua on suuri. Rokotteessa ei ole samaa apuainetta minkä epäillään aiheuttaneen narkolepsiaa. Tarvitaan tietty geneettinen perimä apuaine että on aiheuttanut (epäily) narkolepsiaa, näin minulle on selitetty. Itse en halua joutua hoitoon influenssan vuoksi enkä halua tartuttaa lähimmäisiäni. Tottahan on että joka vuosi ihmisiä kuolee influenssaa ja ihan tavan virusflunssan aiheuttamaan jälkitautiinkin ja uutisointi saa ihmiset hätääntymään. Lievä oireinen influenssa menee ohitse siinä missä muutkin taudit, jälkitauteja tulee vain varoa ja herkästi hakeutua tarkastukseen. Voit hyvällä käsihygienialla yrittää välttää tauteja mutta
      käytännössä voi olla mahdottomuus. Influenssa herkästi leviävää ja tarttuu ennen kuin oireet edes alkaa..

      Jokainen päättää ottaako rokotteen vai ei. Minun mielestä rokote kannattaa ottaa, mutta jokaisen oma asia. On mielestäni täysin typerää syyllistää siitä kuka ottaa ja kuka ei. Päättäkää itse ja pitäkää mölyt mahassa.

      • omat valinnat

        Aivan. Ei pidä sitten muita syyllistää jos/kun sairastuu influenssaan. Kun on tehnyt valintansa niin pysyy siinä ja mieluummin hoitaa sen taudinkin sitten omin keinoin jos ei rokotus ole kelvannut. Niin sen pitää mennä on itse vastuussa loppuun saakka valinnoistaan, kun vaihtoehtoja on ollut tarjolla .

        Tuttu nuori perusterve mies sairastui sikainfluenssaan ja joutui kriittiseesä tilassa tehohoitoon. Selvisi pahimmasta. Luulen, että vastaisuudessa ottaa kaikki rokotteet mitä on tarjolla, on ollut sellainen opetusm koko perheelle.


      • ei puusilmä
        omat valinnat kirjoitti:

        Aivan. Ei pidä sitten muita syyllistää jos/kun sairastuu influenssaan. Kun on tehnyt valintansa niin pysyy siinä ja mieluummin hoitaa sen taudinkin sitten omin keinoin jos ei rokotus ole kelvannut. Niin sen pitää mennä on itse vastuussa loppuun saakka valinnoistaan, kun vaihtoehtoja on ollut tarjolla .

        Tuttu nuori perusterve mies sairastui sikainfluenssaan ja joutui kriittiseesä tilassa tehohoitoon. Selvisi pahimmasta. Luulen, että vastaisuudessa ottaa kaikki rokotteet mitä on tarjolla, on ollut sellainen opetusm koko perheelle.

        Ei pidä olla niin puusilmä, ettei näe todellisia omia terveysriskejä, sikarokote kun ei niiltä pelasta.

        Monen kohdalla on kuitenkin niin, että suurin riski terveydelle löytyy elintavoista, ei suinkaan sika- tai muusta influenssasta.


      • itsehoito on in
        ei puusilmä kirjoitti:

        Ei pidä olla niin puusilmä, ettei näe todellisia omia terveysriskejä, sikarokote kun ei niiltä pelasta.

        Monen kohdalla on kuitenkin niin, että suurin riski terveydelle löytyy elintavoista, ei suinkaan sika- tai muusta influenssasta.

        Puusilmä pysyy sitten kaukana sairaaloista kun sikaiflu iskee. Eikös vaan?
        Pitää hoitaa itse tautinsa kun tietää asiat miten hoidetaan, niinhän?


    • skj1

      Itse otin 2009 rv 14 joulukuun alussa sikapiikin, en tiedä menikö muuten vain kohtalon kortit kehnosti vai oliko rokotus syyllinen lapseni syntyi rv26 4. eli roimasti ennenaikaisena.

    • iiiiiiiiiiiiiiiiii

      Hei idiootit, miksi ette ottaneet rokotetta marras-joulukuussa kun rokotuspäiviä oli? KAUSI-influenssa rokotteet annetaan ENNEN kun influenssaKAUSI alkaa.

      Itse en ainakaan lähtisi influenssakaudella terveyskeskukseen jonottamaan rokotetta :D

      Ihan tavallinen, ei mitenkään poikkeava kausi-influenssa, JOKA TULEE JOKA VUOSI. Rauhottukaa ihmiset.

      T. vihainen terveyskeskustäti

      Marras- joulukuun rokotuspäivistä ylijääneet rokotteet lähetettiin jo takaisin ja nyt tilataan takaisin...

    • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.

      Otin sen influenssarokotteen 2009, olikohan se sikainfluenssa silloinkin? Ei siitä minulle ainakaan mitään oireita tullut, niin kuin ei useimmille kai tulekaan.

      Mieluummin otan rokotteen kuin sairastan influenssan. Muistan kun minulla oli muutamia vuosia sitten lukioikäisenä influenssa, ja kuumetta oli melkein viikon eikä mitään jaksanut tehdä, piti vain maata sängyssä ja hyvä kun edes jaksoi selata lehtiä.
      Raskauden aikana otetusta rokotteesta en sitten tiedä, mutta eikös sitä raskaana oleville suositella?

    • sdkjgnzgnj

      Itse otin rokotteen jokunen vuosi taaksepäin, koska kuulun myös riskiryhmään. Muita rokotteita en ole ottanut, enkä niitä suosi. Mielestäni media liioittelee sikainfluenssaa. http://tinyurl.com/leimaaa

    • skriiiik

      Hei
      THL sai korruptiorahaa n. 6 miljoonaa euroa tutkimattoman rokotteen markkinointiin. Kukaan ei korvannut narkolepsiatapauksia ja lääkeyhtiö vetäytyi vastuusta. Ota piikki. Minä en ottaisi.

      • Lääkäri 2

        Mutta tuossahan on kyse eri rokotteesta. Kausi-influenssarokotteeseen ei ole yhdistetty mitään näitä haittoja mitä Pandemrixin kohdalla on epäilty ja tutkittu.


    • lllkkk

      Jos otat, osallistut ihmiskokeeseen, jota yritetään nyt raskaana olevilla.
      Itse tunnen noita rokotusasioita, enkä mistään hinnasta ottaisi minkäänlaista rokotetta raskaana ollessa.
      Neuvoloista ei asiantuntemus parane, sillä terveydenhoitajia on ohjeistettu rokottamaan kaikki,lähes puolipakolla.

      Ktl on hyvin epäluotettava ohjeistuksissaan, sillä nythän on kehiin heitetty ns. vähemmän ryvettyneet henkilöt markkinoimaan rokotuksia, kun edellisten lupaukset turvallisesta ja tutkitusta rokotteesta paljastui pluffiksi.

      Ktl osallistuu paljon ns. tutkimuksiin, missä lääketehtaat rahoittavat heidän toimintaansa ja ktl takaa ilmaiset koehenkilöt pelottelemalla määrävälein influenssoilla, joita ei välttämättä edes ole liikkeellä kovin paljon.
      Ihmisiä kuolee selittämättömistä syistä ihan pieniinkin tauteihin, ihan ilman sikainfluenssaakin. Myös selittämättömiä keuhkokuumeita on niin rokotetuilla, kuin rokottamattomillakin.

      Ainut tehokas keino estää influennssavirusten leviäminen on pysäyttää lentoliikenne tautiseen aikaan. Rokotteiden teho influenssoissa on aika heikko, ehkä 30-35% luokkaa.

    • Lääkäri 2

      Siitä rokotteesta ei ole haittaa sikiölle mutta itse taudista on, influenssa on sikiölle ja äidille vaarallinen. On viitteitä, että influenssa voi lisätä hieman keskenmenoja.

      Raskaus lisää selvästi influenssan vakavan taudinkuvan ja myös kuoleman vaaraa. Tämä tiedettiin jo espanjantaudin yhteydessä 1900-luvun alkupuolella.

      Äidin raskaudenaikaisen influenssainfektio hidastaa sikiön kasvua ja lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. On myös epäilty että äidin altistuminen influenssalle erityisesti toisen raskauskolmanneksen aikana voisi lisätä lapsen riskiä sairastua aikuisena skitsofreniaan. Raskaudenaikainen influenssa-altistus on yhteydessä myös kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Tulokset julkaistiin JAMA Psychiatry -lehdessä, ja niiden perusteella influenssalle raskauden aikana altistuneiden sairastumisriski saattaa olla peräti nelinkertainen verrattuna henkilöihin, joiden äiti ei ole sairastanut influenssaa raskauden aikana.

      Perusasia on selvä: influenssa aiheuttaa vaaran raskaana olevan naisen ja syntyvän lapsen terveydelle. Vaaran vähentämiseksi on olemassa tehokas keino – rokotus. Kausi-influenssa­rokotus on osoitettu turvalliseksi sekä äidille ­että sikiölle.

      • lllnnnn

        Kuka on osoittanut?
        Sitä ei kukaan tiedä mikä sen narkolepsian aiheutti, siis oliko jauhonparanne vai juuri se pilkottu virus, jota rokotteessa käytettiin.

        Näitä tutkimuksia tulee ja menee, mutta kukaan ei todellisuudessa tiedä, mitä rokotukset sikiölle aiheuttavat.
        Totuus selviää 10-vuoden periodilla.


      • Säköallergia sulla?
        lllnnnn kirjoitti:

        Kuka on osoittanut?
        Sitä ei kukaan tiedä mikä sen narkolepsian aiheutti, siis oliko jauhonparanne vai juuri se pilkottu virus, jota rokotteessa käytettiin.

        Näitä tutkimuksia tulee ja menee, mutta kukaan ei todellisuudessa tiedä, mitä rokotukset sikiölle aiheuttavat.
        Totuus selviää 10-vuoden periodilla.

        Mitä sinä sössötät? Olet itse muka joku lääkäri? Näsäviisaana täällä kyselet, "kuka on osoittanut", kun et kotonasi Kotivinkkiä tai Kodin kuvalehteä tieteellisempiä julkaisuja lue?

        Appelsiinin C-vitamiinillako, ja D-vitamiinilisilläkö meinäsit korvata rokotteen antaman erityisen influenssasuojan? Ymmärrätö ihmisen immuniteetin toimimismekanismeista juuri mitään? Pelkäätkö sairastuva narkolepsiaan yli 40-vuotiaana, vai oleko joku nykyajan tieteellistä rokotekehitystä vastustava takapajutar? Aijotko vielä 2020-luvulla käyttää lankapuhelintakin, koska pelkäät kännyköistä lähtevää säteilyä?


    • Oma valintasi on

      kaikki 6 Suomessa sikainfluenssaan vuonna 2014 kuollutta oli jättänyt kausi-influenssa rokotteen ottamatta! (Tieto Hesarista)

      Älä ota kausi-influenssarokotetta, eikä lapsesi narkolepsiaan sairastumisriski suurena, mutta hän saattaa kuolla sikainfluenssaan!

      Kumpi sitten on pahempi lapselle: kuolla vai sairastua narkolepsiaan?

      Entäpä itse? Haluatko lukeutua siihen influenssarokotetta ottamattomaan porukkaan, joka rokotesuojaamattomana, sikainfluenssaan sairastuessaan - myös kuolee siihen?

    • erfgergf

      No voihan nyt halleluuja. Laita tietotusvälineet kiinni niin loppuu se nuhakauhu. Ulkona on kaunis ilma, käy sielä, ku vielä tekee mieli. Ens kesä voi olla nimittäen aika ruma nälänhätäkesä, ainakin jos kaikki luonnonlait paikkansa pitää

    • sdfvbsdfg

      Alaoittaja ahtaa olla oikeesti se Hanna Nuhanäkki. Ei kukaan raskaana oleva järkevä voi enää oikeesti edes harkita tuota abortointipiikkiä

    • rokotteet on myrkkyä

      Tottakai siitä on haittaa! Rokotteet on täynnä mm. syöpää aiheuttavia ainesosia, ja erityisesti sikiölle nuo myrkyt voivat tehdä peruuttamatonta vahinkoa. Omasta terveydestäsi puhumattakaan!

      Kuinka moni raskaana oleva nainen on saanut sikainfluenssan?

      Älkää hyvät ihmiset nielkö kaikkea mitä media teille yrittää syöttää! Itsenne vuoksi!

    • Mihin uskoa?

      Kuka tämän tietää?
      Miksi sitä rokotetta täytyy ottaa joka vuosi, kun sairastettuaan sen ihminen saa immuniteetin ko. taudille.

      Lääketehtaat ja niiden osakkaat pitävät yllä tätä hysteriaa, että kaikki pelkäävät ja mieluummin jo joulunalunen pilataan kausiflunssa-influenssa pelotteilla.

      Eikö se olekaan enää niin kuin mummoni ja äitin sanoivat tuosta immuniteetista ?

      Vielä70-80 luvuilla ihmiset olivat terveitä vain Aasialainen ja Hongkongilainen oli sairastettu ja niille on ainainen immunitetti hankittu, jos sairasti.

    • mamma1

      odotan kolmatta lasta. itse en todellakaan ota rokotetta, eikä kukaan muukaan perheestä.

    • skriiik

      Mitä sillä THL:n saamalla ilmaisella miljoonapotilla sikapiikkivalmistajalta tehtiin? Voideltiinko Hesarin uutispäällikkö? Kannattaisiko pikku tilintarkastus?. Miksi se sen sai ja kuka sen THL:llä kuittasi vastaanotetuksi ja mitä vastaanottaja lupasi vastineeksi rokotevalmistajalle? Eikö homma haise? Ja haisee edelleen, kun Iltis ja Hesari paukuttaa samaa asiaa vailla mitään perää.

    • Raskaus2009

      Heippa alkuperäinen kirjoittaja! Itse odotin vauvaa vuonna 2009, jolloin sikainfuenssa oli suuri puheenaihe. Kamppailin samojen ajatusten kanssa kuin sinä kamppailet nyt, joten ymmärrän tunteesi. Itse en tuolloin rokotetta ottanut, vaikka neuvolassakin koin painostusta rokotteen ottamiseen. Nyt olen todella tyytyväinen päätökseeni, niin paljon olen tarinoita rokotteesta ja sen vaikutuksista kuullut. Sinuna en rokotetta ottaisi, mutta sehän on jokaisen oma päätös ja itse mietittävä!! Tsemppiä!!

    • Jos on edelleen sama aine käytössä kuin aikasemmin, niin sehän aiheutti aika monelle lapselle narkolepsiaa.. Sitä kannattaa myös miettiä..

      • Farmasisti

        Tämä kausirokote EI AIHEUTA narkolepsiaa. Se rokote oli eri.
        Kausirokotetta on pistetty ihmisille jo vuosikausia ja on turvallinen.

        Hyvä se rokote on ottaa (myös raskaana olevat) mutta kyllä media on liioitellut
        tätä sikainfluenssa-juttua. JOKA vuosi kuolee useampi ihminen ihan tavalliseenkin
        flunssaan (riskiryhmäläiset)
        Siis terveellä nuorella ihmisellä ei ole mitään hätää, jos rokote ottamatta. Ei kannata panikoitua !


      • asdfvdf
        Farmasisti kirjoitti:

        Tämä kausirokote EI AIHEUTA narkolepsiaa. Se rokote oli eri.
        Kausirokotetta on pistetty ihmisille jo vuosikausia ja on turvallinen.

        Hyvä se rokote on ottaa (myös raskaana olevat) mutta kyllä media on liioitellut
        tätä sikainfluenssa-juttua. JOKA vuosi kuolee useampi ihminen ihan tavalliseenkin
        flunssaan (riskiryhmäläiset)
        Siis terveellä nuorella ihmisellä ei ole mitään hätää, jos rokote ottamatta. Ei kannata panikoitua !

        No kannataako kuitenkaan riskeerata, ku ei se kuitenkaan mikään välttämättömyys ole. Vois iitä muutakin tulla ku narkkista, kuten moni Pandemriksi-reuman saanut tietää varmaan..


    • kaikki rokot sairast

      Selasin osan viestiä ja sanon että jos ottaa sikainfluenssa rokotteen raskaana ollessa niin se ei vaikuta lapseen,, se ei saa immuniteettia siitä rokotteesta, eihän muuten lapsia tarvitsi rokottaa laisinkaan, jos äiti sairastunut muut rokot.
      JOku miettii että ottaako vai ei, voin sanoa siihen jos ei ota, voi käydä tuuri mutta jos käy huonosti niin katuu lopun tai pienen aikaa ennen loppua että ei ottanut. Minulla omakohtaisia kokemuksia lintuinfluenssasta vuonna 57 jota sanottiin hongkongilaiseksi niin veli kuoli siihen, ei siihen aikaan ollut rokotteita, jos ei halua ottaa niin ei niitä väkisinkään anneta mutta kuten infektiolääkri totesi että vain idiootti jättää ottamatta sen rokotteen jos on promillejen tuhannesosa haittavaikutuksia ja kuiten hyödyty kymmeniä prosentteja niin kumman vaihtoehdon sitä ottaisi, sama kuin olisi velassa ja kaikki irtoava omaisuus laitettaisiin lottoon, niin miten siinä käy.

    • Yksi näkökanta.

      Asiaa olisi kannattanut harkita loppusyksystä, nyt taitanee olla myöhäistä.

      Sairastuin tuohon virukseen ja rv on nyt 34. toista päivää Tamiflu lääke. Toisena päivänä se vasta alkoi laskee kuumetta.
      Jos olisin tiennyt miten kauhea tauti tämä on, olisin ottanut rokotuksen.
      Yskittää ja en voi juuri käyttää yskäänkään mitään. Supistuksia on tullut, jatkuvasta yskästä, tänään lääkäri aloitti antibioottikuurin keuhkoputken tulehdukseen.

      Helppo noiden Heikkilöiden on arvostella, kun eivät ole itse raskaana ja saavat omasta kaapista lääkkeet helposti.

      Kun sitä hourailee 40 asteen kuumeessa, alkaa vitsit olla vähissä.

    • sikasairas

      Voi pyhä sylvi ja aapeli

      Ota nyt vaan.

      Ei se rokote ole myrkkyä. Tauti on hurja, ja kova, jos sen saa.

      Voipi olla että olet jo myöhässä rokotteen otosta, jos olet saanut tartunnan, ei enää pian annettu rokote ehdi auttaa

      • lukekaa tutkimuksia

        Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä.

        On aivan käsittämätöntä että löytyy vielä joku joka suostuu ottamaan näitä kausirokotteita. Nyt kun kansainväliset arvostetut tieteellisesti arvostetut / puolueettomat tutkimustulokset ovat JULKISESTI nähtävissä vähän googlettamalla, ei uskoisi monenkaan uskovan markkinointikoneiston propagandaa.

        Löytyy vahvoja mielipiteitä jopa kytköksistä kätkytkuolemiin.

        Rokotukset ja tulevaisuudessa yhä enemmän "pakkorokotukset" näyttävät tuloksiltaan jopa pelottavan läheltä suunnitellulta ja tarkoituksellisesti toteutetulta tavalla rajoittaa hallitsematonta väkiluvun kasvua.
        Luonnollisesti käytännössä kukaan meistä ei voi tätä uskoa ( vrt. NSA vakoilu, josta kuulemma 98% on vielä paljastamatta).

        Lukekaa ja uskokaa virallisia tutkimuksia!!


    • asdadasd

      Minulla oli possunuha, kuolin siihen.

    • NäinSeMenee

      Olitko marraskuussa, kun rokotetta sai, jo raskaana? Itse en ottaisi tässä vaiheessa vuotta, kun sikainfulenssaa on jo aika paljon liikkeellä (siis en ottaisi jos olisin nyt raskaana).

      Vaikka KAIKISSA ROKOTTEISSA on pieniä, mitättömän pieniä riskejä hyötyyn verrattuna, niin riskejä kuitenkin on. Jos tässä maassa ei ihmisiä olisi rokotettu niin todellakin kymmeniätuhansia kuolisi tauteihin vuodessa. Nyt kuolee arviolta 3000 ihmistä näihin flunssaepidemioihin eikä yhtään isorokkoon, kurkkumätään, polioon jne. Eikä muuten sikainfulenssaankaan, jos pöpöt tulevat kimppuun 2 viikkoa rokotuksen jälkeen. Ei edes sairastu.

    • ska

      Influenssarokotteet nostavat tulehdusarvoja raskaana olevilla naisilla ja tämä voi aiheuttaa raskausmyrkytyksiä ja keskosuutta:
      Vaccine. 2011 Nov 8;29(48):8982-7. doi: 10.1016/j.vaccine.2011.09.039. Epub 2011 Sep 22.
      Inflammatory responses to trivalent influenza virus vaccine among pregnant women.
      Christian LM, Iams JD, Porter K, Glaser R.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21945263

      4,250 % lisäys influenssarokotteisiin liittyvissä kohtukuolemissa 2009 - 2010 VAERS:in tietokannassa:
      http://vactruth.com/2012/11/23/flu-shot-spikes-fetal-death/

      Influenssarokotus raskauden aikana aiheuttaa äidille tulehduksen, jolla on rooli autismissa:
      http://therefusers.com/refusers-newsroom/flu-vax-in-pregnancy-causes-maternal-inflammation-which-has-a-role-in-autism/#.UQ2vXb2D_-Y

      Tutkimus osoittaa, että influenssarokotteet aiheuttavat spontaaneja keskenmenoja ja kuolleina syntynteitä lapsia:
      http://therefusers.com/refusers-newsroom/study-shows-influenza-vaccines-cause-spontaneous-abortions-and-stillbirths-preventdisease-
      com/#.UwPii70sAy0

      Tohtori Kelly Brogan: Influenssarokotteet ja raskaus.
      http://www.greenmedinfo.com/blog/following-your-inner-compass-rejecting-flu-vaccine-pregnancy

      Tutkimus osoittaa, että hallitus valehtelee rokotteiden riskeistä lääkäreille ja vanhemmille suojellakseen rokotusohjelmaa:
      http://preventdisease.com/news/13/091613_Committees-on-Vaccination-Found-To-Withhold-Critical-Data-On-Adverse%20Reactions-Parents-Practitioners.shtml

    • ska

      Ravitsemus ja immuunijärjestelmä:
      Am J Clin Nutr. 1997 Aug;66(2):460S-463S.
      Nutrition and the immune system: an introduction.
      Chandra RK.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9250133

      Vitamiinit ja hivenaineet immuunijärjestelmän toiminnassa:
      Ann Nutr Metab. 2007;51(4):301-23. Epub 2007 Aug 28.
      Contribution of selected vitamins and trace elements to immune function.
      Wintergerst ES, Maggini S, Hornig DH.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17726308

      Ravintoaineiden mekanismit immuunivasteessa:
      J Allergy Clin Immunol. 2005 Jun;115(6):1119-28; quiz 1129.
      Mechanisms of nutrient modulation of the immune response.
      Cunningham-Rundles S, McNeeley DF, Moon A.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15940121

      Immuunijärjestelmän muutokset riippuvat ravinnosta:
      Eur J Clin Nutr. 2003 Sep;57 Suppl 1:S66-9.
      Changes in the immune system are conditioned by nutrition.
      Marcos A, Nova E, Montero A.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12947457

      Ravintoaineet ja immuunivaste:
      Rheum Dis Clin North Am. 1991 May;17(2):203-12.
      Nutrients and immune responses.
      Delafuente JC.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1907394

      Neurokirurgi Russell L Blaylock: Miten rokotteet vahingoittavat lapsen aivojen kehitystä:
      http://www.youtube.com/watch?v=7QBcMYqlaDs

    • varovaisuutta kehiin
      • svdfsdvf

        en ottaisi rokotetta keveänäkään


    • hesekieli777

      ei missään nimessä kannata ottaa mitään rokotetta,lukekaa sven olof jakobsonin kirja Terveyden Vaarat

    • Ei rokotetta!

      En ottaisi rokotetta! Sitä ei ole tutkittu tarpeeksi, tai tutkimustuloksia on salattu, eikä julkaistu. Jälkivaikutuksista ei tiedetä pitemmällä aikavälillä. Vaikuttaa epäilyttävältä, enkä riskeeraisi siksi itseäni, saatika syntymätöntä lasta!
      En ottaisi lapselle muutenkaan mitään ylimääräisiä rokotteita. Terveelliset elämäntavat, oikeanlaiset vitamiinit ja käsienpesu riittää!

    • joujou2

      Bilderberg -ryhmän keksintöä noikin piikit.

    • Damaskos tuhoutuu

      Mä en ota sikainfluenssarokotetta. Moni haluaa elää kauan mutta sitten kun on vanha niin onhan se aikomoista eläminen monilla.

      Itse en kuolemaa pelkää koska se on voitettu Golgatalla ja taivaselämä on parempaa kuin tämä elämä täällä. Jokainen maallisen vaelluksen läpivaeltanut sen tietää ellei sitten helevettiin joudu.

      Jeesus on pelastus helevetin kuiluun päätymiseltä.

    • puuoo

      Itse olin neuvolassa rv 17 ja kysyin tästä rokotteesta koska olin huolestunut jos sitten tämä possunuha iskeekin. Tämä kausi-influenssa rokote EI ole sama asia, kuin se (nimeä en nyt muista) rokote jota tarjottiin ihmisille mm. 2009 vuoden sikainfluenssaan (ja josta sitten tuli tätä narkolepsiaa.)

      Kausi-influenssa rokotteella ei ole samalaisia sivuvaikutuksia kuin sillä toisella.. Ja jos tää rokote saattais aiheuttaa sikiölle jotain ongelmia, niin tuskin sitä suositeltaisiin riskiryhmään kuuluville odottajille... :)

      Itelle ainaki tää KAUSI-INFLUENSSAROKOTE pistettiin. Sitä toista en kyllä ottaisi..

      (ps. se joka sanoi että kannattaa vaan sairastaa sikainfluenssa, niin ei saa sitä toiste - niin etkö tiedä että influenssat muuttuu niin paljon, että se ei ole periaatteessa edes sama virus enään vaikka samalla nimellä kulkeekin - JOTEN voi tarttua silti. Olen mäkin sairastanut silloin 2009 possunuhan.)

    • piikkiä vaan

      Länsimainen lääketiede tappaa hitaasti.

    • Älä mene halpaan

      Narkolepsia-piikkiä suositeltiin myös voimakkaasti juurikin riskiryhmään kuuluville raskaana oleville naisille. Mikähän tässä 5 vuodessa on muuttunut, ei mikään...

      • 383

        Ei ole mikään muuttunut. Kuuntelee vain viranomaisia kuten kuuliaisen kansalaisen pitääkin. Aivan kuin 5v sitten " Se on täysin turvallinen rokote!" Kyllä terveysviranomaiset tietää( lue SAIRAUS)!!!


    • Kadur

      Itse en ottaisi minkäänlaista rokotetta,koska en luota niihin enää ollenkaan.Nykyään kun ei voi tietää mitä niihin on laitettu ja voi olla seurauksena esimerkiksi juuri tuo Narkolepsia joka on kamala tauti jos sen saa,koska ihmine njoka sen saa ei pärjää yksin enää olenkaan.Olen juuri viime viikolla sairastanut jonkun rajun flunssan josta en tiedä mikä flunssa se oli.Mutta hoidin itseäni ainoastaan sillä tavalla vaan että join kuumaa vettä johon olin laittanut sekaan likoamaan pilkotun valkosipulin kynnen sekä Auringon kukkauutetta ja hunajaa ja välillä join kuumaa mustaherukka mehua myös.Ja sillä sain flunssani talttumaan vaikka se niin raju flunssa olikin,joten luotan enemmän noihin luonnollisiin konsteihin ja suosittelen muillekin myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3682
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      100
      1462
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1348
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe