Mitäs kokemuksia teillä on tästä Puntosta? Tällä Puntolla mitä olen katsonut on ajettu n 190tkm ja vm -04 Onko kilometrejä jo liikaa ja mites usein jakoremmi tulee vaihtaa, onko 60tkm kohdilla?
Onko näissä ollut mitään oikein suurempia ongelmia esim katsastuksissa yms Olen nyt kahden vaiheilla ostaakko Punto vai Micra -00-02 ? Onhan punto toki koriltaa turvallisempi kuin tää pieni Micra ja varmasti myös ajettavuudella lyö Micran.
Ostaisinko Fiat Punton 1.2 Dynamic?
12
302
Vastaukset
- ällötotuus
Tai jos kulet bussilla ja taksilla niin ei oo auto murheita...ihan vinkkinä vaan ;)
- Mä meen villaril
Tohon mä en kyllä usko, että kun rinnan on kaksi pikkuautoa, niin että toinen niistä voittais toisen ainakaan missään kolariturvallisuudessa.
Jos nyt ihan pakko on auto ostaa ja tuossa on vaihtoehdot, niin kallistuisin Micran puolelle. Käsittääkseni luotettavampi peli kuin Fiat.
Fiateissa on mm. hihnavikoja ollut.- pmuinctroa
Ihanko totta!
"Käsittääkseni luotettavampi peli kuin Fiat."
Annat autonosto-ohjeita, kun olet käsittänyt jotain. Onko luotettavaa tietoa kummastakaan?"
"Fiateissa on mm. hihnavikoja ollut."
Nyt on hyvä hetki kertoa asiasta tarkemmin. Oliko kyse kuormansidontahihnasta?
Ja Punto on turvallisempi. Vertaa täällä http://m.euroncap.com/index_en.aspx
- Antaa olla!
No ala ny saivartelee.
- :-( voi voi
Huoh. Jos nyt kuitenkin sanon vielä: Kyllähän se takavuosina todettiin, että Fiateissa hihnat olivat heikkoa tekoa. Ilmeni murtumia, joiden jälkeen ne oli ihan pakko vaihtaa, ellei sitten välttämättä halunnut hinauttaa autoaan korjaamolle. Kyllä ne oli ihan siellä konehuoneen puolella, eikä kuormansidontahihnassa. Siis huh huh, että mistä sä tähän sen kuormansidontahihnan tempasit?
Eli jos käytettyyn Fiattiin lähtee, niin todennäköisesti joutuu tekemisiin niiden hepposten hihnojen kanssa.
Älä nyt vedä tähän jotain teippirullaa.- pmuinctroa
Niin, takavuosina Fiatin jarrut olivat mekaaniset ja vain takapyörissä. Samoin takavuosina oli ruoste ja sähkölaiteongelmia, kas kun et niitä tähän aiheeksi nostanut.
Et edelleenkään maininnut mikä hihna on kyseessä. Kuormansidontaan tarkoitettua välinettä sanotaan hihnaksi tai liinaksi, ellei kyse ole narusta tai köydestä. Vaijerilla nyt tuskin...
Arvelen sinun tarkoittavan jakopäänhihnaa. Eihän ole vaikea sana: ja-ko-pään-hih-na. Voit toistaa itseksesi muutaman kerran.
Kun tiedät Fiateissa heikkoja jakopäänhihnoja olevan, kerro moottorit missä näitä on. Itse en tiedä yhtään. Kaikissa autoissa jakopäänhihnat on vaihdettava valmistajan ilmoittamin välein.
- LOPETA!
NO JAKOPÄÄ JAKOPÄÄ S...TANA! Kai nyt sinun - noin Viisaan - luulis sen tajuavan, että mistä hihnasta mä puhuin, kun konehuoneen puolella olevista hihnoista puhuin? Huh huh siis, että mistä asiasta täällä nyt sitten piti alkaa vääntämään. Ei jumankauta hei. Vai onko siellä Fiatin konehuoneessa sitten montakin, erillistä hihnaa, kun edes sinun kaltaisesi älykkö ja Fiat-asiantuntija ollut varma siitä, että mitä hihnaa minä tarkoitin. Vai oletko sinä joka asiasta vänkyttäjä ja kiistelijä?
Minä nyt en ole Fiattia koskaan omistanut, mutta jos minä nyt autoa olisin ostamassa, niin ennemmin päätyisi Micran kannalle kuin Fiatin. EN NYT SUINKAAN TARKOITA, ETTÄ FIAT HUONO OLISI. ENKÄ TARKOITA SITÄKÄÄN, ETTÄ SINÄ ET SAISI FIATIN KANNALLA OLLA JA ETTEI KUKAAN MUUKAAN SAISI FIATTIA OSTAA! Menikö perille?
Jos joku nyt on siellä kahden vaiheilla, että ostaako Punto vai ostaako Micra, niin valinta on vapaa. HÄN SAA OSTAA sen Punton tai saa olla ostamatta. Hän saa ostaa sen Micran tai olla ostamatta sitä Micraa. Ihan miten vaan.
ASIA LOPPUUNKÄSITELTY! Ymmärsitkö?- pmuinctroa
Tulihan se sieltä. Harjoitus tuottaa tulosta, sana jakopää tulee niin mallikkasti että erehtymisen mahdollisuus apulaitehihnaan on mahdoton.
Nyt kun tulin selväksi mistä hihnasta keskustellaan, kertonet ne moottorit missä hihnarikkoja on ollut. Punton ostaja varmasti olisi kiitollinen tiedosta.
Et ole koskaan Fiatia omistanut. Kuitenkin essonbaarin puheiden ja omien käsityksien perusteella kerrot vikoja olevan.
Olisi parempi ettet kommentoisi asioita mistä et mitään tiedä.
- Kerran viel
Ne heikot hihnat olivat kyllä Fiateissa, mutta Fiatin mallit olivat muita kuin Puntoja. Oliko yksi nyt tämä Panda.
Ei, Ei kyse ollut Essonbaarien puheiden kuulemisesta, vaan autolehdestä luetusta artikkelista, mikä koski eri automerkkien ja -mallien erilaisia vikoja.
Katsos kun aikaa kuluu, niin sitä saattaa muistaa jotakin väärin. Anteeksi, että väärin muistamiseni tuotti sinulle mielipahaa. Silti pyydän, ettet alkaisi mennä tuolle nälvimislinjalle.
Ymmärrän kyllä, että kun autoista aletaan puhua, niin tunteet nousevat pintaan itse kullakin. Onhan kyse lähes uskonnosta.
Hyvää päivänjatkoa Sinulle "pmuinctroa". :-)- pmuinctroa
No vielä kerran että huomaat kuinka tyhmät ovat juttusi:
Siis dieselkoneista volkkariakaan ei kannata kenenkään ostaa kun joskus pumppusuutinmoottoreissa oli ongelmia.
Vai oliko se tojota, en muista kun on aikaa kulunut. Musta Naamio-lehdessä oli joskus juttu pääkalloluolasta.
- 60 5d/65 5d
Mulla kokemuksia kahdesta Puntosta. Kummassakaan ei ollut jakopäänhihnoissa ongelmia. Aikaisemmassa Punto 60 -02:ssa jakohihnan vaihtoväli oli 60 tkm. Nykyisessä Grande Punto 65 vm.2011 vaihtoväli on 120 tkm/ 4 vuotta. Nyt Grandellani on ajettu 76 tkm ja hyvin on hihna kestänyt ja muutenkin loistavasti toiminut GP.
Oli mulla syksyllä kakkosautona vanha Sunny -92. Vaihteisto kyllä äänsi ostettaessa, mutta luotin myyjän puheeseen että se on ääntänyt pitempään ja toiminut. No, viikon kuluttua hajosi, laakeri petti ja öljyt tuli ulos. Onneksi sattui pihamaalla hiljaisessa nopeudessa. Hajottamolle myin Nissanin 50 €:lla ja sain samalla romutustodistuksen. Eipä tuo hirveästi maksanutkaan. Katsastukseltaan ajoaikaa olisi kyllä ollut vielä paljonkin jäljellä. No, se oli vanha Nissan.
Micran toimivuudesta olen kyllä kuullut positiivista, mutta joissakin Sunnyissa, Almeroissa ja Primeroissa on vaihteistot joskus pettäneet. 2000-luvun Punto on kyllä mielestäni tilavampi kuin samanikäinen Micra. Makuasia kummasta tykkää. - Niin tai näin
Yksi on varmaa: ostaa sitten Micran tai Punton, niin kyllä isoilla autoilla ajavat virnuilee. Mut mitä sit? Virnuilkoot, sillä itselleenhän jokainen sen auton ostaa, eikä naapurilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61266