Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taloudellinen ahdinko ja siitä selviytyminen

Itsensä kiusaaja

En tiedä kuuluuko tämä nyt varsinaisesti tälle palstalle, mutta johonkin on päästävä ajatuksi purkamaan.

2007 Tammikuu..olin vakitöissä ( ja edelleen saman työnantajan palveluksessa tänäkin päivänä) asiat oli mallillaan, asunto lähellä työpaikkaa, töissä käyvä avopuoliso, kohtuullisen mukavalla tolalla olevat raha-asiat, töissä oli mukava käydä ja kaikki muutenki mallillaan. :) Kunnes jonkin ajan kuluttua, tarkalleen Kesäkuussa 2011 asiat muuttuivat totaalisesti. Vanhempani erosivat riitaisasti, sain selville naisystäväni olleen uskoton minulle, hän kertoi haluavansa erota ja vaati saada jäädä asumaan yhteiseen vuokra-asuntoomme ja halusi minut pois kuvioista mahdollisimman nopeasti. Vuokra-asuntoja ei ollut vapaana,joten jouduin odottelemaan ja yritimme asua saman katon alla vielä hetken. Masennuin ja aloin eristäytymään muusta maailmasta. Töissä kävin normaalisti,mutta heti työpäivän loputtua kävelin kotiin ja avasin tietokoneen. Olin yksinäinen ja surullinen. Löysin netin rahapelit ja aloin käyttämään vapaa aikani pelaamiseen. Heinäkuussa puolisoni (tai silloin jo ex) alkoi painostamaan minua muuttamaan pois,vaikka vuokra-asuntoja ei ollut saatavilla omalta paikkakunnaltani. Kuin ihmeen kaupalla,ystäväni tarjoutui myymään minulle asunto-osakkeensa elokuussa 2011. Kaupat tehtiin pikimmiten,että pääsisin muuttamaan omilleni ja jatkamaan elämää. Kaikki oli kuitenkin jo muuttunut pahasti. Asuntoon sain pankista lainan ja muutin omilleni kyseisenä elokuuna. Alkuun tuntui,että kyllä tämä tästä lähtee vielä mukavasti rullaamaan, mutta omien rahojen mentyä huonekaluihin,astioihin lakanoihin jne. löysinkin itseni taas surkuttelemasta ja pelaamasta netissä rahapelejä. Kaikki illat yksin pimeässä 45 neliön kaksiossa, rahat loppui pikavipit tulivat. Tästä on helppo päätellä mitä tapahtui seuraavaksi, aloin velkaantua. Maksoin tilistä vipin pois ja otin samantien uuden siinä uskossa,jotta voisin voittaa pelaamalla ja maksaa kaikki velat pois. Niin hölmöltä kuin se kuullostaakin, minä todella uskoin voittavani. Sain sinniteltyä tässä oravan pyörässä pitkään ja Kesällä 2012 tapasin uskomattoman ihanan naisen..olin ja olen todella rakastunut. Aloimme seurustella ja muutimme yhteen. Lähes kaikki muuttui, viihdyimme hyvin yhdessä. Vain jo liiaksi kasvaneet velat haittasivat normaalia elämää. Näistä veloista en tietenkää kehdannut puolisolleni sanoa. Perintäkirjeitä satoi ja sain ne jotenkuten pidettyä salassa. Yritin maksella laskuja,mutta rahat eivät millään riittäneet kaikkeen. Ulosotto oli väistämätön,vaikka en sitä vielä tiedostanut täysin.
2013 Tammikuu, elämäni onnellisin uutinen: "Olen raskaana" Mykistyin,onnen tunne valtasi koko kehoni, kyynel valui ja pystyin vain sanomaan sanat " Ollaanko me raskaana?" Hetkeksi unohdin ainaiset rahahuolet ja keskityin pitämään huolta lapseni tulevasta äidistä. Sitten se pamahti postilaatikkoon, ulosottokirje. Hetkeksi olin jo "unohtanut",kuinka huonosti asiat todellisuudessa olikaan. Lapsi tulossa, raha-asiat päin mäntyä ja puolisoni työttömänä. Elimme minun 1500 euron kuukausi palkallani,josta asuntolainaan 600 Tilanne tällähetkellä: Poikalapsi syntynyt,elämme minun tuloillani äitiyspäiväraha. Pelaaminen loppunut. Jostakin olisi hankittava 20te, jotta saisin uo:n pois ja elämän raiteilleen. Rahat eivät piisaa millään elämiseen, lainoihin,uo:hon ja ahdinko on suuri. Onneksi on iloinen lapsi piristämässä pimeyttä. Raha..ei tuo ehkä onnea, mutta lainaraha ja pelaaminen..se ainakin tuo ahdinkoa. Mikäli jollakulla on hyviä neuvoja,saa niitä laittaa: [email protected] Kiitos ja anteeksi.

6

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsensä kiusaaja
    • _ enter _

      Jäi lukematta. Kuka tuollaista pitkää ilman asianmukaista kappalejakoa olevaa ähky-jöötiä jaksaa lukea...

      Aivan aluksi. Opettele tekemään kappalejaot.

      • Itsensä kiusaaja

        Ok. Ymmärrän että on hiukan hankala lukea. Tila loppui muutenkin kesken,niin jouduin supistamaan hiukan.


    • only advice

      Velkaneuvonta.

    • Richard Derrick

      Hei,

      Oletko etsinyt taloudellista avustajia? oletko tarvitsevat kiireellistä lainaa? luultavasti olet kokeillut tavalla tai toisella saada lainan maksaa laskuja tai liiketoimintaa. jos kyllä ​​etsi enää, mitä ikinä lainaa tarpeisiin ehkä voimme auttaa sinua taloudellisia ongelmia. Lisätietoja ota yhteyttä jo tänään osoitteessa: [email protected]

      Sähköisen hakulomakkeen.

      Koko nimi:
      Maa:
      Sukupuoli:
      Puhelinnumero:
      Lainamäärä tarvitaan:
      Laina Kesto:
      Kuukausitulot:
      Ammatti:

      Odotamme kuulla sinusta.

      Richard Derrick

    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi täällä palstalla on aina näitä parempia ihmisiä jakelemassa neuvoja. Tsemppiä sinne, itse olen pahassa jamassa ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe