Raamatun mukaan kuolema tuli maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena. Jos Aatami ja Eeva olisivat totelleet jumalaa niin he olisivat eläneet iankaikkisesti. Mutta yksi ongelma on vain se että iankaikkinen elämä ei olisi mahdollista pidemmän päälle.
Katsokaa tämä niin ymmärrätte:
https://www.youtube.com/watch?v=A_a6RjR_AHY
Kristityt uskovat huuhaaseen
11
89
Vastaukset
Jaa, meillä on vähän eri kuva siitä mitä kuoleman tuleminen ihmisen osaksi tarkoittaa.
Minä en nimittäin usko että ihmisellä itsellään olisi koskaan ollut kuolemattomuutta ilman Luojaansa - mutta en väitä että ei sellaisia uskojoakin olisi - varmaan niitä on vaikka kuinka paljon..
Näin minä ja monet muut kuitenkin näemme tämän kuolemattomuus asian :
Luoja joka oli luonut kaiken mikä elää maan päällä otti luomansa ihmisen ja asetti hänet tekemäänsä paratiisi-puutarhaan ja sanoi hänelle (periaatteessa) että: jos teet ja elät niinkuin "Hän joka ei koskaan kuole" opettaa.. niin saat sinäkin elää ..
Nyt ihminen päätti, että Ei tee niinkuin "Hän joka ei koskaan kuole" olisi opettanut ihmista tekemään ja elämään.. vaan uskoi omiin kykyihinsä saada kuolemattomuus ja niinhän monet tekevät tänäpäivänäkin..
alex- Mahdottomaan
Jos ihminen olisi elänyt lankeamatta syntiin ja olisi saanut pysyä jumalan yhteydessä ja olla kuolematon niin siitä olisi aikanaan tullut kovia ongelmia. Katso tuo video aloituksesta.
Mahdottomaan kirjoitti:
Jos ihminen olisi elänyt lankeamatta syntiin ja olisi saanut pysyä jumalan yhteydessä ja olla kuolematon niin siitä olisi aikanaan tullut kovia ongelmia. Katso tuo video aloituksesta.
Ei se mikään mahdottomuus olisi..
Tänään se olisi tietenkin mahdottomuus koska ihmisessä tai ihmisellä ei ole iankaikkista elämää itsessään. Mutta jos asiaa katsoo ilman ennakkokäsityksiä niin voi todeta että se ihmisen rappeutuminen joka vie meidät kuolemaan johtuu esimerkiksi siitä että DNA ei voi uusiintua kuin määrättyyn rajaan - sitten siitä loppuu "varaosat" -- ja ihminen alkaa rapistua ..
Myös tiedemiehet unelmoivat pitkästä elämästä tai jopa kuolemattomuudesta ja aina enemmän sitä mukaa kun ymmärrys siitä miksi ihmiset kuolevat lisääntyy.
Minä uskon Jumalaan koska olen havainnut sen todeksi (ilman taikauskoa tai muutakaan huuhaata) .. ja siksi minä vastustan kaikkia uskontoja joihin liittyy sellaista ..
Mutta viisaus on olemassa - kun tiede tutkii - sitä mitä tiede tutkii voi tutkia - koska siinä on järkeä - ei järjettömyyttä voi ketään tutkia - tiede tarvitsee logiikkaa ja se löytää sitä tutkii Jumalan tekoja .
alex- Mahdottomaan
alex.kasi kirjoitti:
Ei se mikään mahdottomuus olisi..
Tänään se olisi tietenkin mahdottomuus koska ihmisessä tai ihmisellä ei ole iankaikkista elämää itsessään. Mutta jos asiaa katsoo ilman ennakkokäsityksiä niin voi todeta että se ihmisen rappeutuminen joka vie meidät kuolemaan johtuu esimerkiksi siitä että DNA ei voi uusiintua kuin määrättyyn rajaan - sitten siitä loppuu "varaosat" -- ja ihminen alkaa rapistua ..
Myös tiedemiehet unelmoivat pitkästä elämästä tai jopa kuolemattomuudesta ja aina enemmän sitä mukaa kun ymmärrys siitä miksi ihmiset kuolevat lisääntyy.
Minä uskon Jumalaan koska olen havainnut sen todeksi (ilman taikauskoa tai muutakaan huuhaata) .. ja siksi minä vastustan kaikkia uskontoja joihin liittyy sellaista ..
Mutta viisaus on olemassa - kun tiede tutkii - sitä mitä tiede tutkii voi tutkia - koska siinä on järkeä - ei järjettömyyttä voi ketään tutkia - tiede tarvitsee logiikkaa ja se löytää sitä tutkii Jumalan tekoja .
alexJos kuolemaa ei olisi niin maapallo tulisi täyteen ihmisiä kun ihmiset lisääntyvät koko ajan.
- Pöljää touhua!
Ensinnäkin, ellei kuolemaa olisi lainkaan, niin esim. Tellus-planeettamme olisi tullut täyteen ihmisiä ja niin täyteen lyhyessä ajassa, että kellään ei olisi enää ollut mukavaa.
Puhumattakaan eläimistä, jotka olisivat lisääntyneet ja täyttäneet maan niin, että ihmiselläkin olisi ollut tukalaa.
Maailmankaikkeudessa myös planeetat ja kokonaiset galaksit kuolevat ja tuhoutuvat, joten kuolema kuuluu maailmankaikkeuteen olennaisena osana ja kuolema on aina ollut ja aina tulee olemaan. Kuolema on ikuisesti tapahtuva ja toistuva samoin kuin syntymäkin.
Raamattu on siis todistetusti satukirja, johon jotkut pölvästinarsistit uskovat. Raamattua on helppo myös käyttää "lyömäaseena" lähimmäistä vastaan.
Uskovaiset lyövät Raamatulla toisiaan päähän ja vaativat elämään sen satukirjan tarinoiden mukaan. SAIRASTA TOUHUA!Ei ihmisten ole tarkoitus täyttää maata tupaten täyteen ja ei eläimillä ole koskaan ollut mitään mahdollisuutta kuolemattomuuteen..
- Alexin harhoja.
alex.kasi kirjoitti:
Ei ihmisten ole tarkoitus täyttää maata tupaten täyteen ja ei eläimillä ole koskaan ollut mitään mahdollisuutta kuolemattomuuteen..
"---Ei ihmisten ole tarkoitus täyttää maata tupaten täyteen ja ei eläimillä ole koskaan ollut mitään mahdollisuutta kuolemattomuuteen..---"
Noh! Noh!
Nyt kyllä olet astunut harhapolulle Raamatun opetuksesta!
"Lisääntykää ja täyttäkää maa."
Jumalan omat sanat.
"Alex. kasi" yrittää astua Jumalankin varpaille?
Mihinkäs se lisääntymiskyky olisi kadonnut?
Lisääntyminen kun menee "potenssiin", eli sama kuin panisit yhden jyvän ensimmäiselle sakkiruudulle ja kaksi seuraavalle ja sitten neljä jne.
Arvaatkos kuinka monta jyvää on viimeisellä sakkiruudulla eli ruudulla no: 64?
Noh sen sanon kokemuksesta, ettei sinun Alex mattikkapäälläsi saavuteta oikeata tulosta koskaan.
Kuolemaa ei ollut ennen syntiinlankeemusta ja se on Raamatun kirjoitusten mukaan juuri näin. Kuolema tuli vasta syntiinlankeemuksen jälkeen paratiisissa kirouksena.
Jos kuolemaa olisi ollut paratiisissa, niin silloin olisi ollut myös surua ja muita synnin seurauksia ja Jumalan luuomistyö olisi epäonnistunut totaalisesti jo heti alkumetreillä.
Mikä se sellainen paratiisi on, jossa on kuolemaa?
Maailmanhistorian lopussa kaikki siis jälleen asetetaan ENNALLEEN=PARATIISIN MUKAISEKSI.
"Eikä kuolemaa, ei kipua ja kärsimystä ole enää oleva. Kaikki entinen on siis mennyt."
Vie siis "Alex. kasi" harhasi muualle!
"KRISTITYT USKOVAT MAHDOTTOMAAN" TUO ON TÄYSIN TOTTA
On helppo näkymättömästä luoda, vaikkapa näkymättömästä vesihöyrystä solisevaa vettä, jopa kiinteää jäätä. Näkymättömästä typpikaasusta painavaa harmaata nestemäistä typpeä.
Mutta että tehdä tyhjästä näkyväinen maailmankaikkeus - se on mahdotonta. Ja kuitenkin kristityt uskovat, että maailmankaikkeus on totta.
On mahdotonta saada anteeksi, jos on jotakin peruuttamatonta laitonta tehty, esimerkiksi ihminen tapettu. Kuitenkin kristityt uskovat, että senkin voi saada anteeksi.
On mahdotonta, että neitsyt voisi synnyttää pojan ja kuitenkin kristinusko on valloittanut maailman ja yhä kiihtyvällä vauhdilla laajenee juuri siihen uskomiseen perustuen, että neitsyt tuli raskaaksi ja synnytti Pojan.
BIBLE SPEAKS
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4 :
Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
Jes. 35:10 :
Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Jes. 40:28 :
Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
Jes. 51:11 :
Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Jes. 57:15 :
Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.
Jes. 60:19 :
Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.
Jes. 60:20 :
Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät.
Jes. 61:7 :
Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.
[][] Ensinnäkin, ellei kuolemaa olisi lainkaan, niin esim. Tellus-planeettamme olisi tullut täyteen ihmisiä ja niin täyteen lyhyessä ajassa, että kellään ei olisi enää ollut mukavaa. [][]
Kyllä näin on todellakin. Jo 5000 vuodessa väkiluku on moninkertaistunut ja 5000 vuotta tästä eteenpäin olisi vaikeuksia saada kaikkia ihmisiä mahtumaan mihinkään asiallisesti asumaan ja viljelemään. Raamatusta näemme, että tuhansia vuosia tuskin menee siihen, kun "alkuaineet kuumuudesta sulavat". Ei siis syytä huoleen täyttymisen suhteen. Mutta lopussa tulee ihana rauhanaika, tuhanneksi vuodeksi. Sellainen millaiseksi Jumala kaiken tarkoitti.
Jokainen profeettakirja VT:ssä, muutoin tärkeää lyhyttä Joonan kirjaa lukuunottamatta, ennustaa siitä. Kiitos ajatuksia herättävästä aloituksesta!
antti- hehheheh
jahas, olenkin odottanut koska joku linkittää noita videoita tänne. Tuo on aika hyvä olen naureskellut sille pitkään. Toinen hyvä on se, jossa Jumala pelaa minecraftia. hah. Ne muut onkin sitten ihan huonoja.
Mutta asiaan, ateistisetkin tiedemiehet sanovat maailmankaikkeuden olevan ääretön, joten tuskin kaiken luojalle tulee tilanahtautta vastaan.? [][{] - ei järjettömyyttä voi ketään tutkia - [][] (filosofoi alex.kasi)
Oion tuota harhaa, sillä se on aivan järkyttävän päätöntä päättelyä.
Nimittäin tutkimalla ihmiskunnan ja yksilöiden tekemiä järjettömyyksiä, opittaisiin paljon elämänviisautta. Oppisimme mm. laskemaan päivämme oikein, niinkuin Sana sanoo, että "Opeta minua laskemaan päiväni oikein, että saisin viisaan sydämen!".
Mutta eihän kukaan voi tietää päiviensä lukua, ne määrätään Ylhäältä? Niinpä. On järjettömyys elää vain pitkäntähtäimen suunnitelmissa, odotella tulevaa. Pitää elää myös juuri tätä päivää; niinkuin se voisi olla viimeinen. Jos me tutkisimme järjettömyyksiämme, saisimme viisaan sydämen.
Yksi järjettömyys on ajatella, että kunhan tästä vahvistun, niin sitten alan elää Herralle ja lähimmäisille. Nimittäin kun Sana sanoo Herran vahvistavan heikkoja, se tarkoittaa nimenomaan "heikoissa vahva". Paavali sanoo olevansa mieluummin heikko juuri siksi, että kun hän on heikko, hän on väkevä - Herrassa. Mm ...
2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Joku kirjoitti: [][] ateistisetkin tiedemiehet sanovat maailmankaikkeuden olevan ääretön [][] Mutta ei tuollaista järjettömyyttä tieteessä ole. Vaan on niin, että toiset sanovat maailmankaikkeuden yhä vielä laajenevan, toiset taas arvioivat, että se on jo supistumaan päin.
Mitä sinänsä "järjettömyyteen" tulee, niin monet tärkeät tieteelliset löydöt on tehty järjettömän uteliaisuuden avulla ja monasti löydetty ihan muuta kuin mitä etsittiin. Saatu vastauksia toisiin asioihin.
Että kyllä järjettömyyttä tutkittaessa voidaan todeta, jotta järkeen pitäytyminen edustaa pysähtyneisyyttä, mutta järjetön etsimisen halu voipi tehdä mahdollisuudet melkeinpä äärettömiksi.
Ajatellaan nyt vaikka Roviota (Angry Birds) taikka sitä astronauttia, joka koulussa kertoi opettajalle tahtovansa käydä tervehtimässä kuuta. Opettaja nauroi; ei kuuhun voi mennä. Mutta tästäpä koulupojasta tuli isona ensimäinen kuussa käynyt astronautti.
Tämä seuraava on järjetöntä ja mahdotonta, mutta kuitenkin . . .
Matt. 17:20
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".
antti- Mikä Kantolaa Riivaa
Nyt keskustelua käytiin siitä, että mihin ihmiset perustavat uskonsa Jumalaan ja sinä alat tapasi mukaan puhumaan ties mistä. On aivan totta, että luomakuntaa ei voisi tiedemiehet tutkia jos se olisi vain järjetöntä kaaosta ja siitä oli kysymys .
Sinäkö panet toivosi ihmisten viisastumiseen heidän pahuutensa kautta ? Vai miksi
kirjoittelet niin sekavia? Sanot että uskot ikuiseen helvettiisi, sen jälkeen selität vakavalla naamalla, että kukaan ei voi itse valita Jumalan armoa ja nyt panet viisastumisen toivosi ihmisten pahuuteen. Tämä selittämisesi on niin typerää että korvissa soi.
Alex kirjoitti aikaisemmin tästä samasta asiasta näin: Kyllä ihmiset tietävät eron hyvän ja pahan välillä, mutta ei se riitä iankaikkiseen elämään, että tietää mikä on hyvää ja pahaa jos ei ihminen elä tietonsa mukaan.
1. Moos. 3:
22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
Kantola, leikit opettajaa, mutta puhut sekavia ja kaiken lisänä olet jatkuvasti vääntämässä Alexin kirjoituksia toiseksi - haet vikaa niistä koska sinua ärsyttää niin suunnattomasti, että Alexi tietää mistä puhuu ja on kerta toisen jälkeen osoittanut sinun olevan vain helvettiä pelkäävän selittäjän jonka puheita ei voi vakavasti ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2412064- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 40789
- 14780
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30761Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637