Kamerareppu?

kamat kassiin

Tietääkö kukaan kohtuuhintaista kamerareppua? Tarkoitus olisi tehdä noin päivän reissuja niin maastossa kuin kaupungissa.Pieni järkkäri ja tollaset kolme objektiivia, tripodi ja vähän sälää mukana.

Noi selän puolelta aukeavat kiinnostaisi, mutta onko näin että reppuun mahtuu vain kamera tarvikkeineen? Kun pitäis saada esim. termospulloa ja muuta retkeily- varustetta mukaan. Mitään rinkkaa en hae, vaan yleiskäyttöistä reppua.

Miten olette itse ratkaisseet ongelman?

8

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamat kassiin

      Kiitoksia. Just joku tollanen. Täytyypä käydä tsekkaamassa.

    • Vähä tilavampi reppu

      Sivulta aukeava Lowepro fastback jotakin 200-250 noin sadaneuron hintaan ei kai
      oo poistyrmätty pikkumatkoilla. Semmoiseen mahtuu uskomattoman paljon mutta
      suhtaudun hieman epäilyksellä nestepullojen sijoittamiseen samaan reppuun kalliitten kuvausvälineitten kanssa koska jopa ulkopuolella roikkuvat putelit voivat
      vahinkossa vuotaa nii tuleepahan siinä sitte testattua vehkeitten kosteus-suojaus sitten ku käy vahinko.

      • Eläkeläisellä on tuon Orion sarjan vanhempaa kalustoa ja olen useasti kuljettanut siellä vesipulloa jopa sisällä ilman ongelmia. Yläosa ei tosin ole täysin suljettu alaosasta jossa enimmät kameravarusteet sijaitsevat vaan välipohja on tarrakiinnitteinen ja siten irroitettava. Jos pelkää tuota vesivahinkoa niin niissä verkkosivutaskuissa kulkee molemmin puolin 1/2 litran vesipullo huolettomasti.

        Voit myös hankkia vahingon varalta tukevan muovipussin pullollesi jos haluat sen sinne ylä sisäosaan.

        Itse käytän tuota kaupunkiretkillä kun mitään kovin pitkää ei tarvita mukaan ehkä monopodia lukuun ottamatta. Kameravehkeet alaosaan ja muut eväät ylempään lokeroon. Varsinaista evästähän kaupungeissa ei tänään paljoa tarvita koska kaikenlaista kuppilaa aina löytyy ja niistä saa mukavasti paikallistunnelmaa mukaansa.

        Käsitin aloittajan tarkoittavan kohtuu hintaista reppua jossa on tilaa myös muulle tavaralle. Noissa Loewepron mainoksissa näytti olevan aina laptop tila noissa Fastback repuissa, tuota värkkiä en katso tarpeelliseksi kantaa mukana kaupunkireissulla ja kameratila oli samaa luokkaa kuin Orionin tapauksessa.

        Muutoin on täysin ostajan oma asia tehdä päätöksensä asiassa.


      • ermisntepo
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Eläkeläisellä on tuon Orion sarjan vanhempaa kalustoa ja olen useasti kuljettanut siellä vesipulloa jopa sisällä ilman ongelmia. Yläosa ei tosin ole täysin suljettu alaosasta jossa enimmät kameravarusteet sijaitsevat vaan välipohja on tarrakiinnitteinen ja siten irroitettava. Jos pelkää tuota vesivahinkoa niin niissä verkkosivutaskuissa kulkee molemmin puolin 1/2 litran vesipullo huolettomasti.

        Voit myös hankkia vahingon varalta tukevan muovipussin pullollesi jos haluat sen sinne ylä sisäosaan.

        Itse käytän tuota kaupunkiretkillä kun mitään kovin pitkää ei tarvita mukaan ehkä monopodia lukuun ottamatta. Kameravehkeet alaosaan ja muut eväät ylempään lokeroon. Varsinaista evästähän kaupungeissa ei tänään paljoa tarvita koska kaikenlaista kuppilaa aina löytyy ja niistä saa mukavasti paikallistunnelmaa mukaansa.

        Käsitin aloittajan tarkoittavan kohtuu hintaista reppua jossa on tilaa myös muulle tavaralle. Noissa Loewepron mainoksissa näytti olevan aina laptop tila noissa Fastback repuissa, tuota värkkiä en katso tarpeelliseksi kantaa mukana kaupunkireissulla ja kameratila oli samaa luokkaa kuin Orionin tapauksessa.

        Muutoin on täysin ostajan oma asia tehdä päätöksensä asiassa.

        Etsiskelen itsekin uutta kantovälinettä, mutta en vielä ole kelvollista löytänyt.

        Kameroiden kantovälineetkin on pilattu. Niissä on usein enemmän tilaa viihde-elektroniikalle, kuin kameroille. Jos joku tietokone pitää olla mukana niin sen voi kantaa majapaikkaan erillisessä kassissa. Itse kuvauksessa se on vain turhaa painoa, mikä on pois varsinaisen kuvauskaluston kantokyvystä.
        Monilla on kuitenkin sellainen tapa, että saadut kuvat pitää heti päästä näkemään ja huonot poistamaan. Sellainen kostautuu kuitenkin kuvausajassa ja monet tilaisuudet menee ohi ja sää muuttuu.

        Kuvausmielessä selkäreppu, mallista huolimatta on kauhein laite, mitä on keksitty, mutta se on kuitenkin paras tapa kantaa välineitä, kunhan niitä ei jatkuvasti tarvitse kaivella esille.
        Jotkut reppumallit on myös vaarallisia. Itsekin olen joskus unohtanut sulkea läpät, mutta onneksi ei mitään arvokasta ole pudonnut.
        Eräältä tutulta jäi läppä auki ja selkään nostettaessa Sigmaan zoomi putosi. Meni keskeltä poikki ja himmenninlamellit levisi kanervikkoon.

        Minulla on Lowepro, mutta en pidä siitä. Vaikka koko sivu on avattavissa on sieltä vaikea saada tavaroita, kun läppä aina lämpsähtää kiinni, ellei sen päälle laita painoa. Vetoketju ei myöskään tykkää luukun väkisin auki taivuttamisesta.
        Suunnitteluvika. Vatoketjun pitäisi olla saranapuolelle saakka jatkuva, kuten matkalaukuissa. Vetoketjullista kassia on myö vaikea äänettömästi avata voiteluaineista huolimatta.
        Vetoketjua parempi vaihtehto olisi jäykempi kansi ja muutama pikalukko. Paremmissa kasseissa on pikalukot lisävarmistuksena, vaikka vetoketju pettäisi.


      • Vähä tilavampi reppu
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Eläkeläisellä on tuon Orion sarjan vanhempaa kalustoa ja olen useasti kuljettanut siellä vesipulloa jopa sisällä ilman ongelmia. Yläosa ei tosin ole täysin suljettu alaosasta jossa enimmät kameravarusteet sijaitsevat vaan välipohja on tarrakiinnitteinen ja siten irroitettava. Jos pelkää tuota vesivahinkoa niin niissä verkkosivutaskuissa kulkee molemmin puolin 1/2 litran vesipullo huolettomasti.

        Voit myös hankkia vahingon varalta tukevan muovipussin pullollesi jos haluat sen sinne ylä sisäosaan.

        Itse käytän tuota kaupunkiretkillä kun mitään kovin pitkää ei tarvita mukaan ehkä monopodia lukuun ottamatta. Kameravehkeet alaosaan ja muut eväät ylempään lokeroon. Varsinaista evästähän kaupungeissa ei tänään paljoa tarvita koska kaikenlaista kuppilaa aina löytyy ja niistä saa mukavasti paikallistunnelmaa mukaansa.

        Käsitin aloittajan tarkoittavan kohtuu hintaista reppua jossa on tilaa myös muulle tavaralle. Noissa Loewepron mainoksissa näytti olevan aina laptop tila noissa Fastback repuissa, tuota värkkiä en katso tarpeelliseksi kantaa mukana kaupunkireissulla ja kameratila oli samaa luokkaa kuin Orionin tapauksessa.

        Muutoin on täysin ostajan oma asia tehdä päätöksensä asiassa.

        Fastbacissa on nimensä mukaisesti se puoli joka on sekä hyvä että, paha
        nimittäin siitä saa ripeästi sivusta kameransa suht. pitkänkin putken kera esille melko näppärästi avaamalla vain hieman vetokettinkejä tarvitsematta avata koko kassia minkä kanssa saa olla mahdollisen kameran putoamisen aivan kuin varkaittenkin kanssa varovainen.
        Siihen en ota kantaa mitä pehmustetta tai painavaa kukakin sulloo sinne läppäritilaan.
        Ittellä on siellä usein valokuva-albumi,
        Pitääköhän muuten paikkansa jotta LowePro antaa 10vuuen takuun ainaskin eräille kamerarepuilleen,,ja mitäköhän moinen takuu koskee?
        Erämatkailussa en ottas mitään city reppua kummiskaa viidakkoon mutta
        ne onki sitte jo kovin kalliita kallimpia reppuja semmoset sademetsään tehdyt
        joissa jaksaa kantaa viellä .


      • ermisntepo kirjoitti:

        Etsiskelen itsekin uutta kantovälinettä, mutta en vielä ole kelvollista löytänyt.

        Kameroiden kantovälineetkin on pilattu. Niissä on usein enemmän tilaa viihde-elektroniikalle, kuin kameroille. Jos joku tietokone pitää olla mukana niin sen voi kantaa majapaikkaan erillisessä kassissa. Itse kuvauksessa se on vain turhaa painoa, mikä on pois varsinaisen kuvauskaluston kantokyvystä.
        Monilla on kuitenkin sellainen tapa, että saadut kuvat pitää heti päästä näkemään ja huonot poistamaan. Sellainen kostautuu kuitenkin kuvausajassa ja monet tilaisuudet menee ohi ja sää muuttuu.

        Kuvausmielessä selkäreppu, mallista huolimatta on kauhein laite, mitä on keksitty, mutta se on kuitenkin paras tapa kantaa välineitä, kunhan niitä ei jatkuvasti tarvitse kaivella esille.
        Jotkut reppumallit on myös vaarallisia. Itsekin olen joskus unohtanut sulkea läpät, mutta onneksi ei mitään arvokasta ole pudonnut.
        Eräältä tutulta jäi läppä auki ja selkään nostettaessa Sigmaan zoomi putosi. Meni keskeltä poikki ja himmenninlamellit levisi kanervikkoon.

        Minulla on Lowepro, mutta en pidä siitä. Vaikka koko sivu on avattavissa on sieltä vaikea saada tavaroita, kun läppä aina lämpsähtää kiinni, ellei sen päälle laita painoa. Vetoketju ei myöskään tykkää luukun väkisin auki taivuttamisesta.
        Suunnitteluvika. Vatoketjun pitäisi olla saranapuolelle saakka jatkuva, kuten matkalaukuissa. Vetoketjullista kassia on myö vaikea äänettömästi avata voiteluaineista huolimatta.
        Vetoketjua parempi vaihtehto olisi jäykempi kansi ja muutama pikalukko. Paremmissa kasseissa on pikalukot lisävarmistuksena, vaikka vetoketju pettäisi.

        Tällä hetkellä käytössäni on 3 Lowepro reppua aina tarpeen mukaan. Yksi niistä on tuo Orion kaupunkireissuihin. Sitten on isompi ja pienempi pelkkien kuvausvarusteiden kuljettamiseen.

        Onhan reppu otettava selästä kun sieltä kaivaa varusteita mutta kuka sen nyt auki jättäisi? Ainakaan niihin yli 10 vuoteen kun kamerarepun kanssa olen kulkenut ei moista haaveria ole sattunut kohdalleni,

        Minusta nuo Lowepro reput ovat hyvin käytännöllisiksi suunniteltuja enkä usko muiden olevan sen kummempia. Tietysti mallit muuttuvat ajan mittaan mutta yleensä siihen suuntaan mitä asiskkaat kaipaavat koska myydähän niitä pitää.


    • Fgit Derni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe