onko hän lähde narsistille?

exä

Miesystäväni haukkuu lähes kaikki ihmiset ympärillään, äitinsä, siskonsa, puolituttunsa, naapurinsa jne. Ex-puolisoa hän ei kuitenkaan minulle hauku. Olen huomannut että mies sanelee tälle naiselle lapsien hoitoasioihin liittyvät jutut ja muutenkin on kaikesta päättävä osapuoli tässä "suhteessa". Voiko olla niin että häntä ei haukuta siksi koska nainen on hänelle lähde, eli tekee mitä toinen sanelee ja siksi narsisti on tyytyväinen?

10

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-puolisolla

" Voiko olla niin että häntä ei haukuta siksi koska nainen on hänelle lähde, "

Ex-puolisolla tuskin on muuta mahdollisuutta.

Hän ei ole exä sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan ikuisesti kytketty seuraamaan narsistin liikkeitä ja hämmentämään samaa pataa narsistin kanssa.

Narsisti ei jätä entisiään koskaan, vaan narsistin mielessä he ovat hänen omistuksessaan uusine ja tulevine puolisoineenkin. Narsisti suhtautuu entisiinsä kuin karjapaimen laumaansa. Sauva pystyssä hän viittoilee heille kulkua elämän kukkuloilla ja laaksoissa.

• exä

Onko mies kiinnostunut aidosti naisen tunteista ja hyvinvoinnist`? Mies minull ejoskus sivulauseessa antaa ymmärtää että välittää hänestä eikä halua häntä loukata. Miksi minua sitten loukataan sillä että sanotaan että exää ei haluta loukata? Vai loukkaannunko turhaa? Vai halutaanko minun loukkaantuvan?

• Sitä myöden kuin

"Onko mies kiinnostunut aidosti naisen tunteista ja hyvinvoinnist`?"

Sitä myöden kuin on vasemmasta pikkuvarpaastaan. Ei sen kummemmin. Kunhan ei haittaa kulkua. Jos jomottaa, pitää vähän hoitaa.

"Miksi minua sitten loukataan sillä että sanotaan että exää ei haluta loukata? "

Jos hän on narsisti, niin ei hän ajattele toisten tunteita. Tavat exää kohtaan ovat syntyneet ajan myötä ja monien myrskyjen kautta. Narsistillekin on helppo opettaa suurpiirteisiä tapoja, joita liittyy avioliiton ulkokuoreen ja sen kuoren kiillottamiseen. Ovat niin yleisiä tapoja.

Siksitoiseksi narsistin entiset suhteet ovat aina parhaita, koska niissä hänen ei tarvitse enää olla. Niillä voi vain kehuskella. Vaikka avioliitto on ollut todennäköisesti pelkkä vitsi, hän kiillottaa kuvaa siitä kuin aarrettaan. Aarrehan se onkin. Se näkyy iltaisin hämyisellä taivaalla kuultavana ja kaukaisena, unelmana, johon uhrikin haluaisi narsistin kanssa päätyä, ja vielä huomattavasti parempaan, tietenkin.

Miksi yleensä olet hänen kanssaan?

• Hhhhjjj

Siksi kun voi olla varma mikä hän on. Vaikka järki alkaa kyllä sanoa kohta tunteen yli. Mutta ehkä siksi kun tunnetta on ja varmuutta en ole saanut mistään. Ja pelkään sitä että en tapaa ketään jolla ne hyvät puolet olisi yhtä hyviä. Pelkään että kadun jos jätän hänet.

• Hän on ilmeisesti

" Ja pelkään sitä että en tapaa ketään jolla ne hyvät puolet olisi yhtä hyviä."

Hän on ilmeisesti saanut sinut jo saaliikseen.

Pystytkö ajattelemaan kaiken ylitse, mikä on se syy, miksi hän on sinun kanssasi? Yleensä narsisti tavoittelee etuja ja hyötyjä, rahaa ja statusta.

Sen voin sanoa, kaiken kokemani ja lukemani ja kuulemani perusteella. Aivan varmasti se hyöty ei ole seksi. Seksi on se keino, millä narsisti saa uhrin pään pyörälle. Uhri kuvittelee olevansa erinomainen ja rakastettu... (niin kuin minäkin). Oikeasti narsisti trimmaa naisen haluamalleen tasolle. Hän on taituri siinä. Ja hän trimmaa naisen kuin naisen, jonka hän saaliikseen ottaa. Kaikki toimimme suurinpiirtein samoin. -Pysyen tietenkin siinä totuudessa, että meillä naisillakin on omat tapamme. Mutta puitteissa kuin puitteissa, narsisti pääsee haluamaansa lopputulokseen. Hän esittää asiat ikään kuin tuo olisi hänen todellinen tavoitteensakin, että voisi salata todelliset tarkoitusperänsä.

Minulle todellisten syiden avauduttua oli helppoa lähteä viilentämään oikeasti tunteitani häntä kohtaan. Kaikkein kauiten olen joutunut odottamaan, että visuaalinen kuva hänestä saa ne käänteet, jotka ovat järkeviä.

• Hhhhjj

Kun aloimme olemaan yhdessä noin kaksi vuotta sitten, alkoi hän pikkuhiljaa kommentoimaan hienovaraisesti ulkonäkööni liittyviä asioita. Pukeutumista, hiuksia jne. Olen muuttunut aika paljon tuossa ajassa ja huomaan toteuttavani mitä hän sanoo. Kävin jopa laserleikkauksessa että saisin silmälasit pois. Olin tätä jo muutenkin suunnitellut mutta kyllä se miehen mielipide tässä asiassa oli ratkaiseva. Viimeisimpänä mies sanoi (kun katselin rivariasuntoja Nykänen kerrostalokaksion vaihtamiseksi) että osat joku rivarikolmia niin hänkin viihtyy siellä paremmin ja voi tulla useammin kylään. Nykyään olemme lähes kaiken ajan hänen ok talossa kun ei viihdy kerrostalossa.
      Onko nämä siihen viittaavaa että ei ole ihan normaalia? Hän ei sano kaikkea suoraan ja rumasti mutta vihjailee vähintäänkin. Muutoin hän kyllä saa mitättömästä asioista raivareita ja kaikesta mahdollisesta löytyy niin paljon negatiivista. Mutta miksi minä tuijotin niihin hyviin hetkiin joita kyllä on niitäkin ja hän on todella ihana ja välittävä.

• Jotenkin kuulostaa

Jotenkin kuulostaa, että voisi olla myös enemmän tavallinen mies, joka on saanut sinut polvistumaan edessään.

On ehkä todellakin vallanhimoinen. Olen pähkäillyt itsekin, kun omalla narsistillani on myös tuollainen omakotitalo vimma... Että ehkä se on siksi, että se on yksi keino tuntea vallantunnetta, kun on muutama metri naapuriin fyysisesti välissä ja maata. Kerrostalossahan asutaan osakehuoneistoissa. Että pienestä on kiinni.

Sinuna en olisi antanut toisen komentaa niin paljoa. Minun narsistinikaan ei komentele minua omissa tärkeissä asioissani. Voisin muutenkin kuvitella, että mies kuin mies voi pitää vallantunteesta. Mutta sopuisaa sen pitäisi olla.

Minun ei arvostele ulkonäköäni eikä vaatetustani, eikä mitään muutakaan minussa. Toisaalta tuollainen arvostelemattomuus voi olla opittua. Minä opetan jotain, joku toinen jotain muuta. Minun narsistini, kun hän haluaa erilaisen kampauksen näköpiiriinsä, hakee sellaisen naisen, jolla on mieluinen kampaus. Ei ala minulta vaatimaan kaikkea sentään.

"Mutta miksi minä tuijotin niihin hyviin hetkiin joita kyllä on niitäkin ja hän on todella ihana ja välittävä. "

Noin kauan yhdessä ja tuollaisia ajatuksia. Ei ihan kuulosta narsistilta kuitenkaan. Narsisti on käsittääkseni sellainen, että kun alkaa rullaamaan alamäkeen niin se on menoa sitten. Se peilaus nimittäin. Narsisti ei tunne aitoa empatiaa, vaan hän peilaa toisen tunteita. Silloin se negatiivinen vyöry senkun kasvaa ja välimatka lisääntyy ja tulee ero.

Sitten tietysti, jos istut narsistinkin rahasäkin päällä, he varmaan puristavat tunteiden kuvan rahasäkinpäälle istujalle muilta lähteiltä.

• Hhhhjj

Vaikea sanoa kun nähdään joka toinenviikonloppu kaksi päivää kerrallaan. Joka viikonloppuun mahtuu vähintään yksi ihmetys minulle eli yleensä joku raivari jostain pienestä. Sitten muu vihjailu ym tulee puhelimitse tai muuten sinä aikana kun nähdään. Mutta ainoa ihan fakta on se että minä olen alkanut voimaan huonosti kun pelkään jo etukäteen näkemistä ja sitä että pilaan hyvät hetket. Ei kai se oikea tunne ole mutta niitten hyvien tunteitaan takia olemme yhdessä. Nyt olemme lähdössä lomareissuun ja mua ahdistaa asia etukäteen aika paljon. Lisäksi olen alkanut hallitsemattomasti ahmimaan ruokaa jota saan kyllä pidettyä välillä aisoissa. Sen vaan tuntee että kaikki ei ole hyvin vaikka tämähän pitäisi olla ihanaa aikaa!

• Hhhhhjjjj

Vielä lisäys.. Minun viesti on tuolla alempana, auttakaa, olenko narsistin kanssa. Kova on tarve saada tietoa joten lue se jos jaksat! Kiitos tähänastisista vastauksista.

• Hhhhhjjjj kirjoitti:

Vielä lisäys.. Minun viesti on tuolla alempana, auttakaa, olenko narsistin kanssa. Kova on tarve saada tietoa joten lue se jos jaksat! Kiitos tähänastisista vastauksista.

"Minun viesti on tuolla alempana, auttakaa, olenko narsistin kanssa. Kova on tarve saada tietoa joten lue se jos jaksat!"

Kuule kun kukaan meistä niin sinua kuin kumppaniasi ollenkaan tuntematta ei voi mitään varmuutta sinulle antaa oletko narsistin kanssa, saati narsisti diagnoosia kumppanillesi...

Tämä on vaan keskustelupalsta, jossa erilaiset ihmiset keskustelevat/jakavat mielipiteitään/kokemuksiaan aiheeseen liittyen...

Jos kumppanisi suostuisi psykologin arvoitavaksi niin ehkä hän voisi sen perusteella jotain kumppanistasi sanoa, mutta kukaan/ammattihenkilökään ei pysty tuntemattomia ihmisiä arvioimaan/diagnosoimaan...

Että sinun ny on vaan tehtävä omat ratkaisusi omien tuntemuksiesi perusteella, yksi tapa voisi olla listata paperille ne asiat joita haluat parisuhteelta ja verrata niitä todellisuuteen, kuin myös kumppanisi plussat ja miinukset, kumpiako enemmän ja mikä tärkeintä, kuuntele itseäsi, oletko enimmäkseen onnellinen, koetko kumppanisi arvostavan/rakastavan sinua sellaisena kuin olet, onko sinulla itselläsi hyvä olla hänen kanssaan, rakastatko häntä sellaisena kuin hän on...

Mitä tietoon tulee, kannattaa googlettaa sanalla narsisti niin löydät runsaasti asiallista hyvää tietoa...samoin kirjastosta löytyy luettavaa aiheesta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1789
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1121
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1106
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      846
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      828
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      751
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      52
      681
    Aihe