Kahvista erilaista kulutustietoa

Tänään Yle:n teksti-tv kirjoittaa: 3-4 kahvikupillista päivässä hyväksi sydämelle.
Toisaalta netissä kirjoitetaan miten vaarallinen ja riippuvuutta aiheuttava hermomyrkky kahvi oikeasti on.

Onhan leipäkin joillekin pahaksi, maito tai kala, miksei siis kahvikin. Kun juon sen kertapäiväisen kahvini maidon kanssa, niin eipä turmioon ole vienyt.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustakahvipaha

Vaikutuksetnovat kahvin käytössä ovat erilaisia. Piristehän etenkin vahva kahvi minulle on. Illalla ennen nukkumaan menoa valvotuttaa takuuvarmasti.
      Teellä en ole tätä huomannut, joidenkin teelaatujen juonti jopa rentouttaa, on sanottu.

Kuitenkin aamukahvi oli huono, kaurapuuro parempi. Vaimolle aamukahvi aiheutti jopa närästystä. Kahvileivän kanssa myös painonnousua.

• Kyllä olen huomannut pumppuni pitävän kahvista. Liika ja liian vahva, saa kyllä pulssin tihenemään, joten tiedän oman määräni.

Piristävä ainehan cofeiini on, uskoisen sen edistävän ruuansulatustakin, koska aterian jälkeen olo kevenee kupillisella pelkkää hyvää kahvia.
      Kahvileipää en käytä lainkaan, aamuteen jälkeen 2 voileipää lisukkeineen käy aamupalasta.
      Iltapäivällä on kahvitauko useimmiten 3 kieppeillä, enkä senjälkeen enää sitä kaipaakaan. 3-4 kuppia per päivä tulee minullakin juotua.

• Juuri tuo pulssin sykkeen liiallinen tiheneminen on se varoittava tekijä vahvan kahvin kittaamisessa.
        Velimiestä se valvotuttaa jos pannuun jää illalla juomatonta kahvia.

• kahvihammas
    • 6 kuppia päivässä

Kahvilaadulla on merkitystä. Jotkut Kulta Katriinaa kauan käyttäneet eivät maista paremmaksi vaikkapa juhlamokkaa tai presidenttisekoitusta.
      Sori vaan Kulta Katriinan ystävät, mutta sumpiltahan se maistuu Juhlamokkaa pitempään juoneen mielestä.

• muki päivässä

Automerkki, koirarotu ja kahvimerkki ovat sellaisia, joihin tottuu, ja ne tuntuvat ainoilta oikeilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6824
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3853
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3135
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe