Tammistossa asuminen on liian kallista minulle

Olen köyhä

Tammistossa asuminen on erittäin kallista minulle.Yli puolet Kela tuistani menee pelkän vuokran maksamiseen.Ja sitten ei jääkkään enää palljon käyttörahaa minulle koko kuukautena.Kun joudun vielä ruokanikin maksamaan itse.

5

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalla on vapaata!

Hyvä havainto! Parempi muuttaa maalle. Monet ongelmat kasautuvat täällä kaupungissa. Maalla on edullista asua, puhdasta ja rauhallista. Voi kasvattaa oman ruokansakin - eikä tule vapaa-ajan ongelmia :)

• Aspergerinfo

Unelmissani olen aina haaveillut jonkinnäköisestä kommuunista maaseudulla, jossa pääosin elettäisiin omavaraisesti eli mm.kaikki ruoka tulisi "omasta maasta". Itseasiassa minulla on mökki aika lähellä pääkaupunkiseudulta, jossa voisin tuon toteuttaakin,mutten yksin siihen ryhdy. Haaveenani olisi sellainen yhteisöllinen asumismuoto luonnon keskellä, jossa jokaisella olisi oma pikkuinen tila, missä saisi olla täysin ilman häiriötekijöitä/muuta maailmaa aina silloin kun tuntee siihen tarvetta. Siis jonkinlainen "kyläyhteisö", jossa jokaisella olisi oma pikkuinen mökki ja josta olisi lyhyt matka tapaamaan ystäviä aina tarvittaessa. Tällaiseen yhteisöön voisi kuulua esim. 15 jäsentä, jotka voisivat vuorotella ruuanlaiton, siivoamisen jne.arkisten asioiden hoidon suhteen siten, että kaikille jäisi tasapuolisesti yhtä paljon vapaata omaa aikaa tehdä ihan mitä ikinä tahtoo, mutta olisi myös velvollisuuksia mitkä pitäisi viikoittain täyttää.

jatkuu...

• Autistinen nautinto

Olen tälläisen jo perustanut kauniille hiljaiselle paikalle järven rannalle.

• m-kiinnostava

Laittaisitko osoitteen ja kuvia.

• Aurinko1994

Uu mäkin voin muuttaa sinne sitten.=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      88
      10636
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      245
      4556
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      163
      3933
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      167
      3439
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      70
      3249
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      66
      2989
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      2662
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      25
      2220
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      65
      1766
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      162
      1507
    Aihe