Kyhmy rinnassa.

..pelkäävä..

Hei.
Kauhun sekaisin tuntein kirjoitan. Olen vkolla 11.. Ja löysin viime yönä rinnastani herneen kokoisen kyhmyn. On ihan rinnan keskellä melkein nännin alapuolella. En ole kyhmyä koskaan aiemmin huomannut vaikka rintani tutkin säännöllisesti. Äitini on syöpäsairas ja isällä ollut aivokasvain. Onko tämä raskauteen kuuluvaa vai lennänkö huomenna heti tutkimuksiin..? Onko teillä muilla odottajilla kokemuksia tämmöisestä..? :(

4

2653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kannata hätäillä

Raskauden aikana rinnoissa tapahtuu muutoksia. Ilmeisesti tarkoitat rauhaskudoksen reuna-aluetta nännin alla? Voisin kyllä kuvitella, että kyse on maitorauhasen hormonaalisesta muutoksesta, jopa maitoa voi olla tukkimassa pikkutiehyttä. Voithan näyttää kyhmyä jollekin kirurgille. Kokenut naistentautien kirurgi osaa sanoa aika paljon ilman suurempiakin tutkimuksia.

• Jos se kyhmy/patti

liikkuu, kun tunnustelet sitä, niin tuskin on mikään syöpä. Jos taasen on kiinni siinä kohdassa, niin voi olla.

• 6+8

Itse olen viikolla 9 raskaana ja huomasin rinnassani kyhmyn jo päivää ennenkö menkkojen olisi pitänyt alkaa. Minulla kyhmy sijaitsee vastaavasti rinnan yläosassa nännistä muutaman sormen leveyden ylöspäin. Muutoinkin rinnassa tuntui epätasaisuutta ja ryhmyisyyttä. Yritin unohtaa koko patin ja mietin,että varmasti jokin hormoneihin liittyvä juttu. Asia alkoi kuitenkin mietityttää kovastikin ja pari viikkoa pyörittelin pattia ja ihmettelin, kunnes oahdostus kasvoi niin, että oli mentävä lääkäriin. Lääkäri kokeili patia ja sanoi, että tuskin on vakavaa, mutta kirjoitti lähetteen ultraääneen. Seuravaana päivänä kävin ultrassa, jossa paljastui, että "muutos" rinnassa oli mastopatiaa (=maitorauhasen rakkulatauti), ei mitään vakavaa. Mielestäni oma patti on aika tiukassa, ei liiku erityisesti, kuten esim. Muljuava imusolmuke. Ei kuitenkaan ole täysin alustassaankaan kiinni, vrt. syöpäkasvain.

Minullakin perheessä ja suvussa syöpää, ei tosin rintasyöpää.

Suosittelen, oman mielenrauhasi takia, että näytät pattia ekassa neuvolalääkärissä. Jos et ole pattia aiemin tuntenut, niin kyseessä varmasti jokin hormonaalinen maitorauhasiin liittyvä juttu. Oletko muuten minkä ikäinen? Onko patti kipeä?Rintasyöpähän on harvinainen alle 30v. Ja lisääntyy selkeästi vasta 45v. ->

• ..pelkäävä..

Mä olen 26.. Raskausviikot on mulla nyt 11 1..
        Patti ei oo lainkaan kipeä ja luultavasti ihan vaaraton koska oon ennen raskautta tutkinu rinnat säännöllisesti enkä oo mitään löytyny.. Säikähdin vaan ihan hirveesti tuota löydöstäni :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe