Kävin rakenneultrassa rv 21. Sikiö kehittynyt kaikinpuolin normaalisti ja mitat olivat tasapainossa. Mittojen perusteella sikiö oli kuitenkin hieman nuorempi, rv 20 1.
Painoarvio sikiölle oli 399g. Kätilö sanoi, että kohdussa on pieni ja siro vauva ja painoarvio syntyessä tulee olemaan lähempänä 3500g kuin 4500g.
Mä aloin sitten myöhemmin kotona ihmettelemään, että miten niin pieni ja siro. Eikös toi ole aikamoinen jötikkä, jos kerran viikkojakin oli vasta 20 1.
Mitä mieltä te muut olette? Miksi sanoi noin? Ja minkälaisia painoarvioita teillä on rakenneultrassa annettu?
Sikiön paino rakenneultrassa
5
8011
Vastaukset
- Huomennaultra
Itse en osa vastata kysymyksiisi.
Mutta kävin rakenne ultrassa rv 22 ja painoarvio oli 480g.
Syntyi rv 39 4 ja painoi 3kg200 g.
Nyt toinen tulossa ja huomenna olisi rakenneultra rv 21 4.
Niin ja jos en väärin muista niin esikoisen sanottiin olevan "isohko" ja oikeastaan koko raskaudenajan veikkailtiin yli 4 kiloista. - 3+1
Mun vauva oli rakenneultrassa rv 20 1 388gr, kätilö sanoi, että vastaa viikkoja 20 6. Edellinen vauva oli rv 20 1 ultrassa 298gr. Painoi syntyessään täysiaikaisena 3,1kg. Eli tämä seuraava on ilmeisesti vähän isompi?! Mulla on rv 26 menossa.
- Näin täällä..
Olin viikko sitten rakenneultrassa viikolla 20 5. Vauvan painoarvio oli 364 g, jonka kätilö sanoi vastaavan viikkoja. Eli sikäli 399 g viikolla 20 1 ei vaikuttaisi täsmäävän. Jos kätilö on epähuomiossa sanonut väärin ja tarkoittanutkin viikkoa 21 1?
- aamu-71
Itse olin rakenneultrassa 21 1 ja tyttönen painoi tuolloin 403g ("viitearvo" raskausviikolle 22 mihin lasketaan päivät 21 0 - 21 6 eli ikään kuin elellään viikkoa 22 on noin 400g. Vau.fi sivujen mukaan). Itseäni sekoitti hieman juuri nuo raskausviikko käsitteet eli vaikka oli rv 21 1 olin raskausviikolla 22. Rakenneultrassa sanoi myös että lopullisen painoarvion tekeminen tässä vaiheessa on hyvin epävarmaa eikä esim. kohdallani siitä sanottu mitään vaikka kysyin. Myöhemmin suuntaa antavana painoarviona on annettu noin 4 kiloa. Olen huomannut että nuo mitat ja arviot myös heittelevät kun olen käynyt useissa eri arvioissa (eli kun arvio lasketaan vauvan pään-, vartalon ympäryksestä sekä säären pituudesta). Nyt meneillään on 28 2 eli raskausviikko 29. Jos lukemasi pitävät paikkansa, niin ihan reilunkokoinen vauveli on. Tosin varaudu siihen että arviot tulevat hyvin todennäköisesti vaihtumaan vielä moneen kertaan. Ja lopputulos voikin sitten olla jotain ihan muuta kuin mitä on matkan varrella arvioitu :)
- hv.hb.
Munä kävin ultrassa esikoisesta MONTA kertaa. rv 30 arvioitiin lapsen sen hetkiseksi painoksi 2500kg ja syntymäpäinoksi vajaa 5kg :o Jossainvaiheessa (muistaakseni rv 34)syntymäpäino arvio tippu 3,5kg kun painoarvio sillä hetkellä oli sama kuin edellisellä kerralla.
Paino on tosiaan ARVIO, ei sitä pysty tarkalleen sanomaan ja siksi ne heittelee jonkinverran suuntaan jos toiseen.
Nykyisessä raskaudessa painoa oli 325 ja se ei vastannut ihan viikkoja joita oli 20 1 (5pv alle) mutta ne sanoi suoraa ettei tee mitää koska mittaus on aina ultrassa epätarkkaa ja tuo on kuitenkin kelpo koko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740