Jesaja ja 'kolminaisuus' ?

näin se on

6. "Herra Sebaot, Israelin Jumala,
jonka valtaistuinta kerubit kannattavat,

sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.37.html

Jesajan Jumala ei ole 'kolminaisuus'

13

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus = Jumala

      Jesaja 9:5 käytetään Jeesuksesta ilmauksia "Väkevä Jumala" ja "Iankaikkinen isä"

      Miten selität tämän?

      • Pii on3.0

        Jumala ei ole nimi ,vaan osoittaa - sukua ,
        Mekin olemme Jumalan, ( -Jumalain-)Sukua , -)-
        Niin Kirjoitus sanoo;-
        MItes sen selität ?


      • se siitä

        "Jesaja 9:5 käytetään Jeesuksesta ilmauksia "Väkevä Jumala" ja "Iankaikkinen isä""

        En huomannut tuossa nimeä Jeesus.


      • Ainakin Jeesus mainitaan Jesajan kirjassa Jumalaksi

        JES.40:3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.



        MATT.3:3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.


        u.m käännös Törkeesti väärennetty

        6 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, ja ruhtinasvalta* tulee olemaan hänen hartioillaan. Ja hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvonantaja,* Väkevä Jumala,* Iankaikkinen Isä,* Rauhan Ruhtinas

        Kuunnelkaa! Joku huutaa* erämaassa: ”Raivatkaa Jehovan tie!* Tehkää Jumalallemme valtatie suoraksi* halki aavikkotasangon


    • Trumppappaa

      "En huomannut tuossa nimeä Jeesus. "

      katso sieltä jouluevankeliumista, sieltä mitä ei saisi lahkolaisen mielestä kuulla joulukirkossa koska lahkolainen osaa puhua vaikka kuinka pitkään pakanajumalista.

      Joh 1:1 kertoo, se on jae joka tarkoittaa sen kertoa.

      Esim. 10 käskyssä ei taida olla Jeesusta, koska se ei tarkoita kertoa Jeesuksesta.

      • etsintä jatkuu..

        Trumppappaa21.2.2014 12:220 SULJE
        "En huomannut tuossa nimeä Jeesus. "

        katso sieltä jouluevankeliumista ****

        KR-38 :sta en ole löytänyt sanaa
        *jouluevankeliumi*
        Missä käännöksessä se on?


      • hulluja juttuja

        Joh 1:1 kertoo, se on jae joka tarkoittaa sen kertoa. ***

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

        Olen aina luullut että jos on jonkun *tykönä*,
        on jonkun LUONA....
        Nyt sitten Raamattu sanoo
        että se onkin samaistuminen sen tykön kohteeseen....

        Olen kiven tykönä istumassa.
        Olen siis kivi.

        Olen Mieheni tykönä kotona.
        Olenkin siis mieheni, en minä itse. ...??

        Aika skitsofreeninen juttu tämä TYKÖ Raamatussa...


      • kahdessa KAIKKI

        Esim. 10 käskyssä ei taida olla Jeesusta,
        koska se ei tarkoita kertoa Jeesuksesta.**

        Jeesus kuitenkin itse puhuikin käskyistä.
        Mitä hän sanoikaan...?
        katsotaanpas...

        --34. Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
        35. ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
        36. "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

        37. Niin Jeesus sanoi hänelle:

        "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
        kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

        39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

        40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." ---
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.22.html


    • Eetu Eetvartti

      Olen kuullut että Raamatun jossain painoksessa on käännös-/painovirhe Joh 1:1:ssä, jota lahkolaiset käyttävät tietävämättömiä vastaan, se on siis tuo vuodelta 1933.

      Jouluevankeliumin kuulet sitten joulukirkossa, kärsivällisyyttä.

      • AA-men

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

        Olin joulukuusen tykönä.
        Joten olin joulukuusi.
        A-men


      • 1+18
        AA-men kirjoitti:

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 1

        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

        Olin joulukuusen tykönä.
        Joten olin joulukuusi.
        A-men

        hei kyllä raamattu puhuu sillä tavoin Jumalasta mm. Jes 45:14 Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa".

        kuinka tämän pystyt selittämään kun saivartelet että Jumala ei voi olla itsensä tykönä


    • Kyökin Kaisa

      Pohjimmiltasi AA-men tunnet että lahko on lahko. Yrität hassutuksillasi torjua Jeesuksen kolkutusta sydämelläsi ?

      • vaiko?

        "Yrität hassutuksillasi torjua Jeesuksen kolkutusta sydämelläsi ? "

        Zombie-jesse kolkuttelee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe