Eduskunnan kyselytunnilta kuultua

Kielietuilijat

Ihmettelin erästä asiaa tuolta kyselytunnilta siellä Jutta Urpilainen vastasi
erääseen kysymykseen että kaikkien Suomen kansalaisten tulee olla
samanarvoisia keskenään? Minusta kun tuntuu ettei tuo pidä paikkaansa
koska meillä on edelleenkin pieni eliitti jolla on täysin erioikeudet mitä
muilla kansalaisilla kielietuilla ja ohitella muita esimerkiksi virkapaikoille
ja lisäksi on ne ihmeelliset kielelliset kiintiötkin? Jospa hallituksessa on
niin huono laikien tulkinta näillä ministereillä etteivät he edes ole ajantasalla
missä täällä Suomessa mennään?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anja koivistoinen

      Urpilainen on rokotettu EU-eliitin ja Kataisen piikillä. Puhuu potaskaa ja eivät kyllä tiedä missä tavallinen kansa menee.

      Surullista.

      • pois pr ja vr.

        Kaiken sekoittaa AHNEUS ja ruotsitus KIIMA ,näin lyhyesti.


    • Oikeus on oltava

      Jospa Suomi olisikin oikeusvaltio kaikille kansalaisilleen?

    • Korjattavaa on paljo

      Tuo ministerin mainitsema asia, että kaikkien tulee olla samanarvoisia keskenään
      ei Suomessa näytä vain toimivan.
      Ensinnäkin meillä Suomessa on kielietuilijat nämä suomenruotsalaiset joilla on ohituskaistat opistoihin, valtionvirkoihin. Suomenkielisille on pakkoruotsitus
      että pääsee edes johonkin työhön, mutta ruotsinkieliset he saavat työt ruotsin
      perusteilla ja ohittavat näin muut kansalaisemme, kysynkin onko tuo jotain tasavertaisuutta kansalaisillemme?

      On vielä Ahvenanmaa ja siellä suomenkielisillä ei ole edes mitään kielellisiä
      oikeuksia saatikka puhumisvapautta työpaikoilla.

    • anja koivistoinen

      Paljon olisi korjattaa, kyllä. Hiukset ovat nousseet pystyyn, kun kuuntelee ja lukee tasa-arvoisesta avioliittolaista?????
      Kyllä on pahasti menneet puurot ja vellit sekaisin , en voi ymmärtää.

      Jos tasa-arvoa oikeasti haetaan niin kyllä pakkoruotsi on yksi asia. Palkka- ja eläkeasiat toinen. Ikäsyrjintä kolmas, maaseutu ja kaupunki, Suomi ja Eurooppa, ym. listaa voisi jatkaa.

      Tuo EU-kiimako se on sotkenut "lintukotomme" sieltä 1988-1989 jolloin huuma alkoi ja suomalaisia huiputettiin?

    • Eläkeläisenä näin

      Hyvä Anja on totta että meillä eduskunnassa setvitään jotain ihmeellistä
      homojen liittoja mikä on kylläkin minusta täysin sama ovatko homot liitossa tai
      ei se ei ainakaan minua hetkauta mitenkään. Eläkeasiat on tärkeitä meille
      kun olemme nyt eläkeläisiä ja tuo ruotsitus on jotenkin sitä epätasa-arvoista
      kun kielenperusteella saa etuilla toisten ohitse ja edelle työnhaussa.

      YLE on myös lähtenyt ihan väärälle tielle tuon ruotsituksensa kanssa sillä
      mehän maksamme koko tuon kyykytyksen pakolla.

      • anja koivistoinen

        YLE ja ylipäätään media on niin puolueellista että.

        Tämä kieliasia on kyllä epätasapainossa. Mutta, kun virallisesti ollaan kaksikielinen maa. Onhan se väärin, että enemmistö 91,2% pakotetaan lukemaan vähemmistön 5.5% kieltä, jota ei suurin osa välttämättä tarvitse. Se on eduskunnan päätöksellä muutettava. Eduskunnan on kuultava kansaa.

        Meillä on 1.5 miljoonaa eläkeläistä, eduskunnan on kuultava meitä. Tarvitaan kansa sanomaan eduskunnalle mitä halutaan.


    • Ruotsitus jatkuu

      Mahtaako tuota virallisuutta olla, kun minä olen pitänyt, että Suomessa on
      kaksi kansalliskieltä mikä ei tarkoita virallista kieltä.

      Suomessa on tällä hetkellä vain ruotsi mitä pidetään koko maan pääkielenä.

      • Alle 5%

        Suomenruotsalaisten osuus mannersuomessa 4,92% 2012.
        Eli alle 5%!


    • Tasavertaisuus esiin

      Vaikka olisikin tuo 4,92% niin silti pakkoruotsittaminen ei kuuluisi meille
      suomenkielisille. Pitäisin jo kohtuutena että etuilut poistettaisiin ruotsinkielisiltä
      sillä silloin meillä voitaisiin puhua ihmisten tasavertaisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe