Alfa Romeo 156 2.5 V6 - mielipiteitä?

Architect

Alfa Romeo 156 2.5 V6

Minkälainen auto käytännössä on? Kyseisiä autoja näyttää olevan laaja ja edullinen valikoima käytettyinä. En tiedä merkistä mitään mutta auto näyttää ainakin paperilla erittäin mielenkiintoiselta.

Minua kiinnostaisi auton ajettavuus, talviominaisuudet, suorituskyky, kulutus, kestävyys, ylläpitokulut ja tyyppiviat.

Kertokaa omia positiivisia ja negatiivisia kokemuksia.

54

30717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setä

      on hyvä auto jos muistaa pitää huolta.
      www.alfabbs.fi ja käytä sitä HAKU-toimintoa.

    • kesäcruisailuun

      Kannattaa varautua huohottimen putken jäätymiseen talvella. Ovat vähän väärään paikkaan asentaneet, mutta eihän tätä kannata talviautoksi ostaakaan.

      • Kalle

        Voin kertoa autosta aika objektiivisesti, koska minun edellinen auto oli tuollainen, mitä kyselit. Nykyään ajan BMW:llä.

        Tuo edellinen kirjoittaja ei varmasti ole omistanut kyseistä autoa, eikä ajanut sillä ainakaan talvella, viestistä päätellen...

        Omat huomioni. Loistava ajettavuus kesällä ja talvella. Suorituskyky parempi kuin papereista päätellen uskoisi, omani Lappeenranna kiihdytyspäivillä jätti aikamoisen liudan ns. nopeita autoja taakse, varttimaili 14,78 sek.

        Moottori on upea, hyvä alavääntö, ja räjähtävä voima 4500 rpm. jälkeen, ja ne soundit. Muotoilu minusta onnistunut, erottuu positiivisesti massasta, ja siinä on rohkeutta. Talvella käynnistyvyys moitteetonta, lämpiää hyvin, voittipa jopa takavuosina pohjoismaisen talviautovertailun... Ainut miinus talvella on penkinlämmittimien katkaisijoiden sijoitus, mutta kun sen oppii...

        Tyyppivikoja ei ainakaan minun autooni sattunut kuin yksi, eli se bosh:in ilmamassamittari, mutta se tyyppivika on nykyään kaikissa euromerkeissä. Muuten ei Alfassani ollut vikoja.

        No, jottei menisi ihan ylistykseksi, niin miinuksia oli hieman reipas kulutus, ja ennenkaikkea kovat huoltokulut, tosin moni Volkkarimies pääsee nauttimaan suht samoista huoltohinnoista. Mutta kun ajaa 60-70 tkm. vuodessa, niin se alkaa tuntua. Lisäksi tuntui olevan muillekin Alfoille tyypillistä, että pakkasessa, kun auto oli kylmä, mittariston takaa kuului jotain rapinaa, joka hävisi kun auto lämpeni. Polttoainetankin luukku jäätyy helposti talvella, mutta sen sai hoidettua silikonirasvalla.

        Eli, jos ajaisin vähemmän, niin 156 2,5 V6 tai GTA olisivat minun valintani, tosin varmaankin se GTA...


      • jokke

        jaa että oikein huohottimen jäätymiseen hehe, ei tämä mikään ranskalainen ole sentään. Talviautona ihan hyvä ei ongelmia 5 vuoden aikana


      • V6+V6
        jokke kirjoitti:

        jaa että oikein huohottimen jäätymiseen hehe, ei tämä mikään ranskalainen ole sentään. Talviautona ihan hyvä ei ongelmia 5 vuoden aikana

        Useampi talvi takana kahdella eri Alfalla ja käytännössä ilman ongelmia... siis tai kokonaan ilman! Kovissakin pakkasissa on lämpöä riittänyt ja aamulla auto lähtee kuin palmun alta. Muovista "pohjapanssaria" saa varoa jos ajelee korkeiden jäisten paanteiden yli ja bensaluukku tuppaa todellakin jäätymään kiinni jos jäätä kertyy suojaluukun ympärille.


      • Stilo_kuski
        Kalle kirjoitti:

        Voin kertoa autosta aika objektiivisesti, koska minun edellinen auto oli tuollainen, mitä kyselit. Nykyään ajan BMW:llä.

        Tuo edellinen kirjoittaja ei varmasti ole omistanut kyseistä autoa, eikä ajanut sillä ainakaan talvella, viestistä päätellen...

        Omat huomioni. Loistava ajettavuus kesällä ja talvella. Suorituskyky parempi kuin papereista päätellen uskoisi, omani Lappeenranna kiihdytyspäivillä jätti aikamoisen liudan ns. nopeita autoja taakse, varttimaili 14,78 sek.

        Moottori on upea, hyvä alavääntö, ja räjähtävä voima 4500 rpm. jälkeen, ja ne soundit. Muotoilu minusta onnistunut, erottuu positiivisesti massasta, ja siinä on rohkeutta. Talvella käynnistyvyys moitteetonta, lämpiää hyvin, voittipa jopa takavuosina pohjoismaisen talviautovertailun... Ainut miinus talvella on penkinlämmittimien katkaisijoiden sijoitus, mutta kun sen oppii...

        Tyyppivikoja ei ainakaan minun autooni sattunut kuin yksi, eli se bosh:in ilmamassamittari, mutta se tyyppivika on nykyään kaikissa euromerkeissä. Muuten ei Alfassani ollut vikoja.

        No, jottei menisi ihan ylistykseksi, niin miinuksia oli hieman reipas kulutus, ja ennenkaikkea kovat huoltokulut, tosin moni Volkkarimies pääsee nauttimaan suht samoista huoltohinnoista. Mutta kun ajaa 60-70 tkm. vuodessa, niin se alkaa tuntua. Lisäksi tuntui olevan muillekin Alfoille tyypillistä, että pakkasessa, kun auto oli kylmä, mittariston takaa kuului jotain rapinaa, joka hävisi kun auto lämpeni. Polttoainetankin luukku jäätyy helposti talvella, mutta sen sai hoidettua silikonirasvalla.

        Eli, jos ajaisin vähemmän, niin 156 2,5 V6 tai GTA olisivat minun valintani, tosin varmaankin se GTA...

        Mitkä soundit?

        "Moottori on upea, hyvä alavääntö, ja räjähtävä voima 4500 rpm. jälkeen, ja ne soundit."

        Ei millään pahalla, ja vieläpä Fiat-kuskin suulla sanottuna, mutta ei ne Alfan V6-soundit nyt niin ihmeelliset ole! Tuoreesti koeajettu 156 2.5 V6 jätti itse asiassa "valjun" jälkimaun. Kovin oli hillityn oloinen.

        Lienen tottunut Fiatissani vähän heikompaan äänieristykseen ja siihen, että moottori todellakin huutaa, kun sitä kierrättää. Toki joku sanoo nyt, että on pyhäinhäväistys verrata Alfan 24-venttiilistä V6 -konetta Fiatin 1.6:een.

        Entä sitten? Kai sitä voi verrata ihan mihin vain SAMAN VEROISEEN tai parempaan. Siis väitän vain että Fiatin 1.6 on äänekkäämpi kuin Alfan V6. Nyt ei ollut puhe äänen "laadukkuudesta". Tässä Fiat 1.6 äänineen:

        http://www.youtube.com/watch?v=lQAwaA5Ph_M

        Kuunnelkaa, miten 4-sylinterinen kiertää punarajalle... Ei ehkä kaunista tai sivistynyttä, mutta ääntä riittää!!!

        P.S. Kunnon mikrofoni tallentaisi äänen laadukkaammin. Ei tuosta videosta saa parasta kuvaa 1.6-koneen upeista äänistä.


      • Stilo_kuski
        Kalle kirjoitti:

        Voin kertoa autosta aika objektiivisesti, koska minun edellinen auto oli tuollainen, mitä kyselit. Nykyään ajan BMW:llä.

        Tuo edellinen kirjoittaja ei varmasti ole omistanut kyseistä autoa, eikä ajanut sillä ainakaan talvella, viestistä päätellen...

        Omat huomioni. Loistava ajettavuus kesällä ja talvella. Suorituskyky parempi kuin papereista päätellen uskoisi, omani Lappeenranna kiihdytyspäivillä jätti aikamoisen liudan ns. nopeita autoja taakse, varttimaili 14,78 sek.

        Moottori on upea, hyvä alavääntö, ja räjähtävä voima 4500 rpm. jälkeen, ja ne soundit. Muotoilu minusta onnistunut, erottuu positiivisesti massasta, ja siinä on rohkeutta. Talvella käynnistyvyys moitteetonta, lämpiää hyvin, voittipa jopa takavuosina pohjoismaisen talviautovertailun... Ainut miinus talvella on penkinlämmittimien katkaisijoiden sijoitus, mutta kun sen oppii...

        Tyyppivikoja ei ainakaan minun autooni sattunut kuin yksi, eli se bosh:in ilmamassamittari, mutta se tyyppivika on nykyään kaikissa euromerkeissä. Muuten ei Alfassani ollut vikoja.

        No, jottei menisi ihan ylistykseksi, niin miinuksia oli hieman reipas kulutus, ja ennenkaikkea kovat huoltokulut, tosin moni Volkkarimies pääsee nauttimaan suht samoista huoltohinnoista. Mutta kun ajaa 60-70 tkm. vuodessa, niin se alkaa tuntua. Lisäksi tuntui olevan muillekin Alfoille tyypillistä, että pakkasessa, kun auto oli kylmä, mittariston takaa kuului jotain rapinaa, joka hävisi kun auto lämpeni. Polttoainetankin luukku jäätyy helposti talvella, mutta sen sai hoidettua silikonirasvalla.

        Eli, jos ajaisin vähemmän, niin 156 2,5 V6 tai GTA olisivat minun valintani, tosin varmaankin se GTA...

        Voisiko joku vielä selventää, mitä tarkoittaa "ne soundit" Alfan V6:sesta puhuttaessa?

        Jos vertaan Alfan V6:n ääntä vaikkapa Fiatin 1.6:een, niin Alfa kuulostaa hiljaisen hillityltä. Jos taas vertaan Alfaa vaikkapa Audin R8 4.2 FSI V8:aan, niin taas kerran Alfa kuulostaa hiljaiselta ja hillityltä. Jokainen Audi R8 4.2 V8:lla ajanut tietää, mitä tarkoitan "SOUNDEILLA". Sellaisia moottori- ja pakoääniä, jotka kostuttavat automiehen etumusta kuin kauniiden alastomien supermallien katselu...

        Alfan V6 ei kostuttanut etumustani? Mitä siis on tämä myyttienn "Alfa-soundi"? Pitääkö hankki kuulolaite tai stetoskooppi, että sen kuulee?

        Luulin oikeasti, että Alfan V6-äänet saavat sukat pyörimään jaloissa ja nostavat hiukset pystyyn! Jokainen joka on ajanut Ferrari F430 Scuderialla tietää mitä tarkoitan. Tarkoitan ROISIN voimakkaita moottori- ja pakoääniä. Sellaisia, joita ohi kävelevät ihmiset pelästyvät! Ääniä, joita kuljettaja joutuu häpeilemään parkkihallissa. Ääniä, jotka ovat härskin voimakkaita...

        http://www.youtube.com/watch?v=jnduDSfbt6k

        Kuka jalankulkija pelästyy tosissaan Alfan V6:n ääniä? Vai onko idea se, että pakoputkistosta pitää poistaa kaikki äänenvaimentimet, jotta Alfa alkaa puhua sen omalla äänellä?


      • joo6498
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Voisiko joku vielä selventää, mitä tarkoittaa "ne soundit" Alfan V6:sesta puhuttaessa?

        Jos vertaan Alfan V6:n ääntä vaikkapa Fiatin 1.6:een, niin Alfa kuulostaa hiljaisen hillityltä. Jos taas vertaan Alfaa vaikkapa Audin R8 4.2 FSI V8:aan, niin taas kerran Alfa kuulostaa hiljaiselta ja hillityltä. Jokainen Audi R8 4.2 V8:lla ajanut tietää, mitä tarkoitan "SOUNDEILLA". Sellaisia moottori- ja pakoääniä, jotka kostuttavat automiehen etumusta kuin kauniiden alastomien supermallien katselu...

        Alfan V6 ei kostuttanut etumustani? Mitä siis on tämä myyttienn "Alfa-soundi"? Pitääkö hankki kuulolaite tai stetoskooppi, että sen kuulee?

        Luulin oikeasti, että Alfan V6-äänet saavat sukat pyörimään jaloissa ja nostavat hiukset pystyyn! Jokainen joka on ajanut Ferrari F430 Scuderialla tietää mitä tarkoitan. Tarkoitan ROISIN voimakkaita moottori- ja pakoääniä. Sellaisia, joita ohi kävelevät ihmiset pelästyvät! Ääniä, joita kuljettaja joutuu häpeilemään parkkihallissa. Ääniä, jotka ovat härskin voimakkaita...

        http://www.youtube.com/watch?v=jnduDSfbt6k

        Kuka jalankulkija pelästyy tosissaan Alfan V6:n ääniä? Vai onko idea se, että pakoputkistosta pitää poistaa kaikki äänenvaimentimet, jotta Alfa alkaa puhua sen omalla äänellä?

        http://www.youtube.com/results?search_query=alfa romeo v6 sounds&aq=f


      • Aitoparas

        Hölmö...ei Alfois tollasta...se oli -80-luvun ranskiksissa ja pikku juttu sinänsä fiksaa tai välttää. Sun Toyotan kaasarin talviongelmia samalta ajalta sä et sen sijaan voi korjaa ja sekin onneton kun on valokuvaranskakopio!!!!!!!!!


      • alfa156<3
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Voisiko joku vielä selventää, mitä tarkoittaa "ne soundit" Alfan V6:sesta puhuttaessa?

        Jos vertaan Alfan V6:n ääntä vaikkapa Fiatin 1.6:een, niin Alfa kuulostaa hiljaisen hillityltä. Jos taas vertaan Alfaa vaikkapa Audin R8 4.2 FSI V8:aan, niin taas kerran Alfa kuulostaa hiljaiselta ja hillityltä. Jokainen Audi R8 4.2 V8:lla ajanut tietää, mitä tarkoitan "SOUNDEILLA". Sellaisia moottori- ja pakoääniä, jotka kostuttavat automiehen etumusta kuin kauniiden alastomien supermallien katselu...

        Alfan V6 ei kostuttanut etumustani? Mitä siis on tämä myyttienn "Alfa-soundi"? Pitääkö hankki kuulolaite tai stetoskooppi, että sen kuulee?

        Luulin oikeasti, että Alfan V6-äänet saavat sukat pyörimään jaloissa ja nostavat hiukset pystyyn! Jokainen joka on ajanut Ferrari F430 Scuderialla tietää mitä tarkoitan. Tarkoitan ROISIN voimakkaita moottori- ja pakoääniä. Sellaisia, joita ohi kävelevät ihmiset pelästyvät! Ääniä, joita kuljettaja joutuu häpeilemään parkkihallissa. Ääniä, jotka ovat härskin voimakkaita...

        http://www.youtube.com/watch?v=jnduDSfbt6k

        Kuka jalankulkija pelästyy tosissaan Alfan V6:n ääniä? Vai onko idea se, että pakoputkistosta pitää poistaa kaikki äänenvaimentimet, jotta Alfa alkaa puhua sen omalla äänellä?

        sinä ja sinun pieni fiat stiga 0.9 litraisella 20 hevosvoimaisella joka luulet että tuommonen mopo on äkäsempi ja ärhäkkäämmillä äänillä varustettu et taida tajuta autoista mitään ja olet olmeisesti joku hippi kun noin vähäpäästöisen kipposen olet ostanut..


      • Stilo_kuski
        alfa156<3 kirjoitti:

        sinä ja sinun pieni fiat stiga 0.9 litraisella 20 hevosvoimaisella joka luulet että tuommonen mopo on äkäsempi ja ärhäkkäämmillä äänillä varustettu et taida tajuta autoista mitään ja olet olmeisesti joku hippi kun noin vähäpäästöisen kipposen olet ostanut..

        Fiat Stilon äänet ovat aika mureat. Jos et ole vielä kokenut, et taida tietää.

        Ota yhteyttä, niin käydään kyykyttämässä joku Alfa Romeo moottoriradalla:

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        Stilo on upea auto ajaa. Tosi upea!


    • jof-97

      mulla oli 3vuotta sitten kyseinen auto ostettu hertziltä ja kuukautta ennen hertz-takuun loppumista kämähti jakohihna ajettu oli 96000km ja kaikki 24 venttiiliä ja muutaosaa pillunpäreinä silloin oli jakohihnanvaihtoväli 120000 nuykyisin 60000 tuli deltassa korjaus maksamaan 37000mk onneksi meni takuuseen halleluja nykyisin ajan skoda octavialla 1.8T ja olen tyytyväinen

      • vaihtoväli

        on ollut 60tkm aikaisemmin jo kuin tuo 3 vuotta sitten


      • reisku
        vaihtoväli kirjoitti:

        on ollut 60tkm aikaisemmin jo kuin tuo 3 vuotta sitten

        Jof-97 alfani oli vm 1998 ja sillä oli 120000 facktasti


      • kylmäsen usko
        vaihtoväli kirjoitti:

        on ollut 60tkm aikaisemmin jo kuin tuo 3 vuotta sitten

        Joo,ainakin pääkaupunkiseudun Delta-autoissa saattaa leasig autoihin tulla 60000 km kohdalla vain leima huoltokirjaan,hihna ei vaihdu.


      • `????
        kylmäsen usko kirjoitti:

        Joo,ainakin pääkaupunkiseudun Delta-autoissa saattaa leasig autoihin tulla 60000 km kohdalla vain leima huoltokirjaan,hihna ei vaihdu.

        saisinko kysyä että minkä takia nimenomaan näitä V6 moottorisiin alffoihin on tehty kaikenmaailman koneremontit vaikka ajettu vähän onko se huollon vähyys käyttäjä vika vai moottorit vaa nei ole hyviä?


      • Brocky
        `???? kirjoitti:

        saisinko kysyä että minkä takia nimenomaan näitä V6 moottorisiin alffoihin on tehty kaikenmaailman koneremontit vaikka ajettu vähän onko se huollon vähyys käyttäjä vika vai moottorit vaa nei ole hyviä?

        Ihmettelen samaa.
        Suunnittelin jo hieman 156:n ostoa mutta perehdyttyäni enemmän myytäviin 156:iin ja esimerkiksi näihin keskusteluihin, olen päättänyt luopua mallin hankinnasta.
        Ilmeisesti vaativat enemmän moottorin ja sen osien huoltoa kuin vastaavien vuosimallien autot vastaavissa autoluokissa..?
        Ei oikeen kiinnosta ostaa mitään moottori-tyyppivikaista automallia..
        Vaikka yksilöitähän nuo toki ovat.


      • Alfaillaan
        Brocky kirjoitti:

        Ihmettelen samaa.
        Suunnittelin jo hieman 156:n ostoa mutta perehdyttyäni enemmän myytäviin 156:iin ja esimerkiksi näihin keskusteluihin, olen päättänyt luopua mallin hankinnasta.
        Ilmeisesti vaativat enemmän moottorin ja sen osien huoltoa kuin vastaavien vuosimallien autot vastaavissa autoluokissa..?
        Ei oikeen kiinnosta ostaa mitään moottori-tyyppivikaista automallia..
        Vaikka yksilöitähän nuo toki ovat.

        Kannattaa ehdottomasti luopua Alfa Romeon hankkimisesta jos vähänkin epäilee, ettei sinusta ole sellaisen omistajaksi ja jos ylipäätäin inhoaa autoihin tulevia vikoja!

        Alfat eivät ole sitä samaa tasalaatuista massaa, mitä esim. Toyotan, Nissanin , Volkswagenin, BMWn jne tehtaat suoltavat markkinoille. Niitä ei kerta kaikkiaan voi ajaa ja omistaa Toyotamaisella "bensaa tankkiin, öljyt vaihtoon 10 000km välein ja ajoa" -tyyliin.

        Ne ovat hienoja ja persoonallisia ajokkeja, mutta italialaisten tekemiä ja sillä on paljon merkitystä silloin, kun puhutaan käyttöautomaisesta tasalaatuisuudesta ja luotettavuudesta. Italialaiselle nimittäin merkitsee paljon tyylikäs ulkonäkö ja tempperamentikas ajettavuus (tällä ei nyt tarkoiteta näitä perisuomalaisia amispojujen siltapilareihin päättyviä kaahailuja).

        Nämä ominaisuudet eivät sitten useinkaan käy yksiin sarkahousu-suomalaisen: "täytyy olla paljon tilaa mökkikamppeille, hyvä jälleenmyyntiarvo, kuluttaa vähän polttoainetta ja olla konstailematon arkiauto" -odotuksiin. Kutoskoneisissa tehdään usein myös se virhe, että moottoria pumpataan kylmänä, taajama-ajon lähtökiihdytyksissä mörinöitä kuunnellen, kun paljon muuten ei tällaisesta ajokista pääse täällä pimeässä sohjolassamme laillisesti nauttimaan.

        Tällainen ajotyyli yhdistettynä "huolletaan jos muistetaan ja tuskin silloinkaan" -ylläpitoon takaa sen, että jossain vaiheessa alkaa pannuhuoneen puolella väkisinkin kolisemaan.

        Jos haluaa kuunnella mörinöitä ja tasalaatuisen kutoskoneisen ajokin, kannattaa kallistua Alfan sijasta esim. BMWhen. Se on ehkä vähän arkisempi, mutta kestää meilkäläistä ryssimistä taatusti paremmin ja pidempään, kuin välimeren kasvatti, on hieman huokeampi korjata eikä sitä tule sitten niin surku.

        Säästyvät samalla Alfat niitä arvostaville omistajille......


      • mrkstt
        Alfaillaan kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti luopua Alfa Romeon hankkimisesta jos vähänkin epäilee, ettei sinusta ole sellaisen omistajaksi ja jos ylipäätäin inhoaa autoihin tulevia vikoja!

        Alfat eivät ole sitä samaa tasalaatuista massaa, mitä esim. Toyotan, Nissanin , Volkswagenin, BMWn jne tehtaat suoltavat markkinoille. Niitä ei kerta kaikkiaan voi ajaa ja omistaa Toyotamaisella "bensaa tankkiin, öljyt vaihtoon 10 000km välein ja ajoa" -tyyliin.

        Ne ovat hienoja ja persoonallisia ajokkeja, mutta italialaisten tekemiä ja sillä on paljon merkitystä silloin, kun puhutaan käyttöautomaisesta tasalaatuisuudesta ja luotettavuudesta. Italialaiselle nimittäin merkitsee paljon tyylikäs ulkonäkö ja tempperamentikas ajettavuus (tällä ei nyt tarkoiteta näitä perisuomalaisia amispojujen siltapilareihin päättyviä kaahailuja).

        Nämä ominaisuudet eivät sitten useinkaan käy yksiin sarkahousu-suomalaisen: "täytyy olla paljon tilaa mökkikamppeille, hyvä jälleenmyyntiarvo, kuluttaa vähän polttoainetta ja olla konstailematon arkiauto" -odotuksiin. Kutoskoneisissa tehdään usein myös se virhe, että moottoria pumpataan kylmänä, taajama-ajon lähtökiihdytyksissä mörinöitä kuunnellen, kun paljon muuten ei tällaisesta ajokista pääse täällä pimeässä sohjolassamme laillisesti nauttimaan.

        Tällainen ajotyyli yhdistettynä "huolletaan jos muistetaan ja tuskin silloinkaan" -ylläpitoon takaa sen, että jossain vaiheessa alkaa pannuhuoneen puolella väkisinkin kolisemaan.

        Jos haluaa kuunnella mörinöitä ja tasalaatuisen kutoskoneisen ajokin, kannattaa kallistua Alfan sijasta esim. BMWhen. Se on ehkä vähän arkisempi, mutta kestää meilkäläistä ryssimistä taatusti paremmin ja pidempään, kuin välimeren kasvatti, on hieman huokeampi korjata eikä sitä tule sitten niin surku.

        Säästyvät samalla Alfat niitä arvostaville omistajille......

        joo kyllä se niin taitaa olla että se 2.0 TS voittaa v6 koneen luotettavuudessa mennen tullen. tehoa vain vähän vähemmän ja kulutus paljon pienempi ja kone ei niin vikaherkkä.


      • grqg
        mrkstt kirjoitti:

        joo kyllä se niin taitaa olla että se 2.0 TS voittaa v6 koneen luotettavuudessa mennen tullen. tehoa vain vähän vähemmän ja kulutus paljon pienempi ja kone ei niin vikaherkkä.

        huomaa että asiantuntija kertoo...........


      • oikaisu
        `???? kirjoitti:

        saisinko kysyä että minkä takia nimenomaan näitä V6 moottorisiin alffoihin on tehty kaikenmaailman koneremontit vaikka ajettu vähän onko se huollon vähyys käyttäjä vika vai moottorit vaa nei ole hyviä?

        nimenomaan näihin ei ole tehty mitään koneremontteja, kone on erittäin kestävä, oikaistaan nyt tämäkin virheellinen trolli


      • Skoda on itäautoaina

        Mieti autojen kierrosalue-eroja ja puhu sitten...jos kierrätetään ja kestää kiekkaa jotuu huoltaan tiuhaan (Sportit, prätkät ja mönkkärit vaik mut sun Skoda on raktori ja oo vaa tyytyväinen...mun kokemukset noist muita mut se off topic...


      • alfaromeoromeroes

        alfoissa hihnan vaihtoväli onkin 60t kilometriä sinä tietämätön. olisit vaihtanut hihnan.


    • original pontso

      Minulla oli ko. vempele vm. -03. Pidin sitä vuoden jonka jälkeen myin sen pois. Auto on kiva ajaa ja suorituskykyinen mutta tosiasia on se että sillä pitää ajaa korjaamosta toiseen. Vuoden aikana siinä oli enemmän vikoja ja "ominaisuuksia" kuin missään muussa omistamassani autossa.

      Nykyään ajelenkin laadukaammilla saksalaisilla (bmw) eli viekää ne romunne huilaamaan alfakuskit!

      Terv. pontso

      • ...---,,,

        Mitä maksoit vastaavan suorituskyvyn Bemmistä ja kannattiko Alfan huoltoihin verratttuna...oma vertailu:
        2.5. vm 2000 Alfa vs BMW 325 sama liike. Alfa suorituskykysempi ja parempi ajaa ja vastinkin talvella!!!!! Silti Alfa 3 krt halvempi...hmmm...montahan remppaa pitää Alfaan tehdä et siitä tulee yhtä älytön kulkine kun sun munanjatkeesta????


      • ööööööööööåååååååååå
        ...---,,, kirjoitti:

        Mitä maksoit vastaavan suorituskyvyn Bemmistä ja kannattiko Alfan huoltoihin verratttuna...oma vertailu:
        2.5. vm 2000 Alfa vs BMW 325 sama liike. Alfa suorituskykysempi ja parempi ajaa ja vastinkin talvella!!!!! Silti Alfa 3 krt halvempi...hmmm...montahan remppaa pitää Alfaan tehdä et siitä tulee yhtä älytön kulkine kun sun munanjatkeesta????

        Niin ja kun ottaa huomioon miten hänen Bemminsä arvo tippuu...Kyseisen Alfan arvo on tippunut mitä tippuu, mut Bemmillä pahimmillaan...idioottien ostos on BMW tuon ikäisenä!!!!!!!


    • 19+8=?

      Osaako joku kertoa minkä verran 156 farkussa on maavaraa?

    • alfaa haluava

      Olen aikeissa hankkia 156 V6:n. Mutta kun jännittää niin pirusti! Sydän ja aivot taistelevat... Jokainen tietää, että 260 000 km ajetun 156 V6:n ostaminen ei "välttämättä" ole elämän parhaita päätöksiä, mutta Alfa on saatava!

      Mitä pitäisi tehdä?

      • alfaa haluava

        2 tuntia on kulunut ja auto on koeajettu! Alfa 156 2.5 V6

        Mitä ensimmäisenä? Aika hiljainen! Alfojenhan piti olla urheilullisia, vai mitä? Alle 4000 rpm ei käytännössä kuulu moottori- tai pakoääniä. Hmm. Jos haluan hiljaisen auton voin ostaa BMW:n. Niiden 6-koneistakaan ei kuulu mitään ääntä! Roskaa.

        Haluan auton, joka murisee jo alhaalta. Tämä tarkoittaa, että pakoputki pitäisi vaihtaa. Ainakin takavaimentimen osalta.

        Miten kulkee? Alta 4000 rpm ei juurikaan. Sekin pieni pettymys. Toki Alfan moottorit ovat, ja ovat aina olleet, kierroskoneita, mutta luulisi 2.5 litraisen bensakoneen vääntävän luonnostaan jo alhaalta. Verrokkina BMW:n vm. 2006 325i, jossa kieltämättä moottori vääntää jo alhaalta.

        Voisihan tuon Alfan ostaa. Moottoripyörän korvikkeeksi. Sinkkumiehen 2. autoksi. Ajoneuvovero lienee luokkaa 306 euroa vuodessa (!), mutta eihän kukaan Alfaa hanki pienten kustannusten takia.

        Mitähän muuten kytkinremontti maksaa merkkiliikkeessä teetettynä? Ja pari tukivartta? Ja uudet umpiot? Ja uudet renkaat?...

        Jokainen ymmärtää, että hankintahinta näissä lähes loppuun ajetuissa Alfoissa on pieni, mutta heti hankinnan jälkeiseen "pikkuremppaan" kannattanee varata vähintään 2000 euroa. Joka onkin jo summa, jolle keksii muutakin käyttöä.

        Minne lähtisin kesälomamatkalle? ;)


      • 485
        alfaa haluava kirjoitti:

        2 tuntia on kulunut ja auto on koeajettu! Alfa 156 2.5 V6

        Mitä ensimmäisenä? Aika hiljainen! Alfojenhan piti olla urheilullisia, vai mitä? Alle 4000 rpm ei käytännössä kuulu moottori- tai pakoääniä. Hmm. Jos haluan hiljaisen auton voin ostaa BMW:n. Niiden 6-koneistakaan ei kuulu mitään ääntä! Roskaa.

        Haluan auton, joka murisee jo alhaalta. Tämä tarkoittaa, että pakoputki pitäisi vaihtaa. Ainakin takavaimentimen osalta.

        Miten kulkee? Alta 4000 rpm ei juurikaan. Sekin pieni pettymys. Toki Alfan moottorit ovat, ja ovat aina olleet, kierroskoneita, mutta luulisi 2.5 litraisen bensakoneen vääntävän luonnostaan jo alhaalta. Verrokkina BMW:n vm. 2006 325i, jossa kieltämättä moottori vääntää jo alhaalta.

        Voisihan tuon Alfan ostaa. Moottoripyörän korvikkeeksi. Sinkkumiehen 2. autoksi. Ajoneuvovero lienee luokkaa 306 euroa vuodessa (!), mutta eihän kukaan Alfaa hanki pienten kustannusten takia.

        Mitähän muuten kytkinremontti maksaa merkkiliikkeessä teetettynä? Ja pari tukivartta? Ja uudet umpiot? Ja uudet renkaat?...

        Jokainen ymmärtää, että hankintahinta näissä lähes loppuun ajetuissa Alfoissa on pieni, mutta heti hankinnan jälkeiseen "pikkuremppaan" kannattanee varata vähintään 2000 euroa. Joka onkin jo summa, jolle keksii muutakin käyttöä.

        Minne lähtisin kesälomamatkalle? ;)

        BMw moottori onkin ns maamottori eli hiipuu ennen 7 tonnia... se on joko tai eli vääntöä alhalla tai kierroksia./tehoa valitse siitä


    • fbfnngg

      just oli lehdessä katsastuksen hylkytilastoja. 156 oli aivan listan kärjessä, huonossa mielessä siis.

      • alfaa haluava

        Edelleen Alfa mielessä... Ei kai se lähde, kuin auto ostamalla?


      • alfaa haluava
        alfaa haluava kirjoitti:

        Edelleen Alfa mielessä... Ei kai se lähde, kuin auto ostamalla?

        Koko päivän miettinyt asiaa...

        Haluttaisi ostaa Alfa, mutta siinä ei ole mitään järkeä! Tiedän tekeväni elämäni huonoimmat kaupat!

        Mutta silti tekisi mieli ostaa!


      • jokumuu.
        alfaa haluava kirjoitti:

        Koko päivän miettinyt asiaa...

        Haluttaisi ostaa Alfa, mutta siinä ei ole mitään järkeä! Tiedän tekeväni elämäni huonoimmat kaupat!

        Mutta silti tekisi mieli ostaa!

        Jos Alfan haluat niin silloinhan sellaisen ostaminen on ihan järkevää.

        Voihan elämänsä elää myös taskulaskinta näpytellen mutta onkohan sekään loppupeleissä järkevää?


      • Kaduttaa
        alfaa haluava kirjoitti:

        Koko päivän miettinyt asiaa...

        Haluttaisi ostaa Alfa, mutta siinä ei ole mitään järkeä! Tiedän tekeväni elämäni huonoimmat kaupat!

        Mutta silti tekisi mieli ostaa!

        N. kuukausi sitte onstin 156:n 2.5 V6-moottorilla. Ja täytyy sanoa että nyt kaduttaa.
        Se etten ostanut jo aikaisemmin. Siinä on sitä jotain...


    • Nuori Alfisti

      Morro!

      Päätin ostaa Alfa Romeo 2.5 v6 -98 olevan auton!

      En ole katunut päätöstä, vaikka alla on vasta 300 km... Ajettavuus ja "Roomeoni" luonne on täysin omaa luokkaansa. Vaikka en ole niin kokenut kuski, olen testaillut hienoja bmw, mersu ja audi autoja ja mikään ei vedä vertoja Alfalle... Ne voivat olla kestävämpiä, parempilaatuisia ja luotettavampia kumppaneita, mutta niiltä puuttuu se sielu, minkä Alfa Romeot omaa... Vaikka auto voi olla enemmän huoltamolla kuin ajossa, silloinkin muistelet miltä tuntui olla elävän auton ohjaksissa...

      Joko synnyt Alfistiksi tai et, itse Alfa Romeo on porautunut syvälle sydämeeni jo 300km kuluessa ja tiedän, että seuraavakin auto tulee olemaan Alfa Romeo, sielullinen, miltei elävä toinen vaimo... Ja hyväksyn hänet kaikkineen vikoineen, koska hänellä on oma yksilöllinen luonne. :)

    • iinesmika

      Moi

      Olen suunitellut että ostan 156 2.5 v6 24v alfan.. Jotenkin se vain vetää puoleensa vaikken ole autolla viellä ajannut.. Muodot, tehot..... :) tässä autossa on sitä jotain!! MIten kulutus tällasella??? paljon tämmösellä ajaa, ostamassani autossa on 177tuhatta mittarissa, onko paljon??

    • alfap

      Käys kattoo uusia alfoja. Niissä ei ole huolia!

      • Stilo_kuski

        Eikö ole persoonallisuuttakaan enää jäljellä!

        Ajan mieluummin Fiatilla kuin Alfalla. Oikeasti.


      • alfap
        Stilo_kuski kirjoitti:

        Eikö ole persoonallisuuttakaan enää jäljellä!

        Ajan mieluummin Fiatilla kuin Alfalla. Oikeasti.

        ja meinaat että noi aikaisemmat alfat eivät olisi teollisesti valmistettuja?


    • Alffa

      Minkähänlaiseen todelliseen kulutukseen tälläisellä V6:lla pääsee matka-ajossa ja onko eroa kuinka paljon nelisylinterisiin?

      Olin jo aika varmasti kääntymässä JTS:ään, mutta niissä on ilmeisesti karstoittumis- ja nokka ongelmia, jos ei ole käytetty juuri oikeita öljyjä. Näiden takia sitten tehot hukassa. JTD koneet taitaisi olla parhaita, mutta niitä on aika heikosti saatavilla. Oma budjetti on vielä niin pieni ettei tuontikaan oikein kannata.

      • kjhkdjfghiefhgikhu

        Liikaa mutta kiinnostavia viestejä tässä. Oma kokemus kyseisestä on n. 30 000 km 11 vuotiaalla ja ensimmäinen Alfani ja tuskin raaskin ikinä lupua!!!!! Huoltokulut kalliit johtuen mm. konehuoneen tiiukasta paketoinnista, mutta, kun huollat ja rakastat autoasi tuo Busson V6 on paitsi aikoinaan parhaaksi alle 3.0 koneeksi valittu - myös kestävä ja luonteikas, tasaisen voiman tuottava sekä luotettava kumppani!!!!! Bensankulutus riipuu täysin omasta kaasujalasta...mulla lukemat aika samat kuin edellisisllä 16 venasilla samanikäsillä (Saab,Peugeot) vaikka kyseisissä niillä vain 2.0. Motarilla oon saanu Alfan meneen pienemmälläkin johtuen kutosvaihteesta...Yhteenveto:
        Jos diggaat ensivaikutelmasta ja oot valmis koviinkin huoltokuluihin - OSTA. Kone on kestävä (kestää rääkkiä ja pakkasia ja luotettava), mut alustan monivarsiatuennat ja kaikki apulaitteet tuottaa kuluja hajotessaan. Monivarsituenta takanakin tosin on Alfan hienous joka tekee myös sen nautittavan ohjautuvuuden, kun viet autoas mutkiin :D


    • cuore Alfa
    • alfap

      Kun selaa noita myynti-ilmoituksia, niin tosi moniin (jopa alle 10v. vanhoihin) 156:iin on vaihdettu jäähdyttäjä. Luulisi nyt että syylari kestää yli 10v. nykyisillä jäähdytysnesteillä.

      Kun katselee omilla vaatimuksilla nettiautosta niin 156 alffat on ainoita, joilla voisi kuvitella kehtaavan ajaa vielä 5v. kuluttua. Kysymys vain on siinä paljonko 2000 luvun vaihteen alffan pito ajokunoisen maksaa? Sydän sanoo toista ja järki muuta :)

      Jakoremmi rumpa Alffassa on aika arvokasta, mutta mitenkähän muuten kulut. Kuitenkin muissakin vanhoissa autoissa on vikoja. Jotenkin tuntuu siltä että Alffa kuuluu autohin, joiden vioilla kuuluu naureskella kahvipöydässä.

      Näiden saatavuus on kanssa vähän heikko, mutta jotenki on sellainen kutina että alffat ovat Suomessa suhteessa vielä vähemmän arvossaan kuin keski euroopassa.

      • Ahistaa

        Mulla on156 2.0ts vm.00 aj.138tkm,olen omistanut kyseisen auton yli 6v/tiedän kokemuksesta,alfa 156:sta mollataan ihan turhaan,suomessa silmätikkuna olemiseta ei helpolla eroon pääse,"kun kaveritkin mollaa 156sta,niin mäkin mollaan"jne.......ja maine on taattu,mutta mä kerron mitä mun alfaan on tehty/tehnyt itse,jakohihnaremppa 2*tehty itse,ei mitään avaruustiedettä.
        Kerran vaihtanut molemmat ylätukivarret,sekä pakoputken joustinosan,ai niin jarrulevyt ja jarrupalat kerran vaihdettu,siinä kaikki,mulla ei ilmeisesti ole mitään maanantai- autoa,väitän että monissa muissa merkeissä on paljon enemmän vikoja kuin ALFA 156:ssa,niistä ei vaan puhuta.
        Kyllä TOYOTAANKIN vikoja tulee,just hiljakkoin työkaverin corollasta kesken ajon(22tkm)kilahti vesipumppu,otinpahan kaverin alfan kyytiin...


    • Jan Hekto

      Mulla on ollut reilun vuoden vm. 2000 sport malli..huoltoja edessä kun näillä kilsoilla ostin, kytkin meni jo vähän paskaks ja hihnaki pitäs vaihtaa.. V6 osat maksaa enemmän kuin pienemmillä koneilla varustettuihin. Mutta mitäpä tuosta.. jos mä pienituloinen pystyn pitämään tälläistä maatie 8L/kaupunki 15L vehjettä ja ostamaan siihen mötönetistä osat ja lätkimään faijan kaa ne paikalleen, niin mähän teen sen. Maksoin reilusti alle 4tonnia ja oli ajettu 130tonnia. Katselin silloin vastaavalla varustelulla ja "urheilullisuudella" audeja ja muutamaa muuta etuvetoista.. niin kilsoja sai olla 3-4x enemmän ja silti hinnat olivat yli kymppitonnissa.. loppuun ajetuissa ruosteen raiskaamissa paskakasoissa.
      Helppo valita paras, parhaus perustuu mielikuvaan jonka itse todensin jo ensi ajolla täysin oikeaksi. Olen kuitenkin tässä miettinyt että joutuuko kuitenkin myydä pois ja ostaa joku sitymaasturi vastaavilla bensankulutuksilla.. nainen rakastaa alfaa myös, mutta tarvitsisimme auton jolla hän voi vetää hevoskärryä. Aivan totaallisen paskamainen tilanne.. kyseinen alfani on kuitenkin "harvinaisuus", myynti-ilmoituksissakin mitä olen katsellut ne "karvalakki" mallin 2,5 V6 autotki maksaa enemmän isommilla kilsoilla ja tylsillä vanteilla jne. Luopua nyt hintalaatu suhteeltaan älyttömän hyvästä vain jonkun peräkoukun takia? Ehkä.. mutta itkua pidätellen. Mulla on ollut n.10 autoa ja tämä on ainoa josta olen missään määrin pitänyt. Kuiten just sen verran edukas etten näe kannattavaksi osakaskoa kummempaa sillä pitää, kun 3 vuotta pitää niin vakuutukset maksaneet jo autoa enemmän, yksi hyvä syy lisää hankkia halvalla sitä mitä ei muualta saa edes kalliilla.
      Kaikenmaailman 3huntin saabit ja 3tonnin corsat omistaneena täytyy sanoa että alfa on oikea auto, muut mitä halvalla saa ovat nelipyöräisiä kulkineita.

    • alfa 156

      Morjesta!

      Fiiatti kuski kuulostaa oikeen tyytyväiseltä omaan autoonsa mutta sekin on vähän tylsä ja siitä olen varma että alfa on mukavampi ajaa koska talossamme on ollut n.10fiiattia ja nyt on alfojen aika tulla kun kerran rattiin pääsi ja korjaamaan ollaan myös päästy ja se on paljon huolto ja korjaus ystävällisempi vempele....

      Noh ajele sinä sillä fiiatillas 80hv niin tullaan alfalla n.200hv vierelle ja katellaa kuinkamukava on päästä nuolemaan rantuja

      • Stilo_kuski

        Jännä miten suorastaan "vihamielinen" suhtautuminen täällä on sisarmerkillä ajavaan. En nyt kuvittele Alfa-kuskien nuoleskelevan Fiat-kuskeja, mutta eihän kahden italialaismerkin kuskien kesken voi olla vastakkainasettelua, kuten on vaikkapa BMW vs. Mersu -sektorilla. Täällähän pitäisi olla kuin veljet ja sisaret, ja hehkua syvää ykseyttä.

        Vai onko Alfa-kuskeille pieni ego, jota pitää pönkittää autolla, jotta saadaan Fiat-kuski "nuolemaan rantuja"?

        Outo asenne. Ota yhteyttä Youtube-profiilini kautta, niin mennään yhdessä ajamaan radalla. Sitähän me italokuskit teemme. AJAMME autojamme:

        http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY

        ,


      • Stilo_kuski

        Siinä olet kyllä oikeassa, että Alfa on paljon mukavampi auto ajaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

        Ajoin puoli vuotta Alfa 147:lla. Oikein mukava auto. Sitten vaihdoin ulkonäöllisesti ylöspäin eli 3-ovisesta neitimäisestä 147:sta maskuliinisempaan 3-oviseen Fiat Stiloon. Nyt moottoritiellä aukeaa baana paremmin, kun ihmiset näkevät taustapeileissään jotain "pelottavaa".

        Pakko möntää, että 3-ovinen Stilo on hintaisekseen autoksi hienon näköinen. Oikeastaan 147 ja Stilo olisivat saaneet mennä päinvastoin eli pehmäen naisellinen 147 olisi Fiat ja maskuliinisen urheilullinen Stilo olisi Alfa. Tässä Stilo pitää pilkkanaan turbo-ahdettua Honda NSX urheiluautoa (400 hevosvoimaa):

        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 109.JPG

        Ei tosiaan tullut NSX ohi pääsuoralla. Kuten eräs rengasvalmistaja sanoo: "Power is nothing without control..."

        NSX spinnaa:
        http://arosuzi.1g.fi/kuvat/Dyny Alastaro 25.7.2011/alastaro 25.07-2011 133.JPG

        Tässä hempeä 147
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Alfa_147_II._Facelift_20090808_rear.JPG


      • wilzu50

        alfa romeo on upea auto naitä fiatin omistajia löytyy jotka pilkkaavat alfaa koska itse eivät pysty ko autoa hankkimaan vaimo estää tai rahat loppu ja kuvittelevat fiatin olevan parempi katkeruuttaan t vilzu 50


    • wilzu50

      alfa romeo 156 2.5 v 6 ajettu 145000 tkm ostin juuri kyseisen auton ja olen positiivisesti yllättynyt mitä auto tarjoaa tehoiltaan ja ajettavuudeltaan ei löytynyt moittimista mistään ja kulutus alle ilmoitetun suosittelen kyseistä mallia kunhan huomioi ajetut kilometrit kannattaa unohtaa yli 300.000 ajetut tai varauksin ja tärkeintä onko jakohihna vaihdettu kytkimen kunto nouseeko lämmöt kovempaa ajaessa tätä et huomaa pienellä lenkillä jos vikana vesipumppu on edessä iso remppa ja kallis t vesa

      • Anonyymi

        mulla on gta 156 3,2v6,paljon tehokkaanpi kuin 2,5v6,alfabis


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelu, mitens nämä 3,2 v6 koneet pelaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe