Kysyn kun on aihetta kysyä?

Kysymys vaan

Milloin Ahvenanmaan suomenkielisille avautuu ihmisoikeudet oman kielensä
vapaaseen käyttöön?

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa tuolla

      Jospa Suomi olisikin oikeusvaltio kaikille kansalaisilleen?

    • Turhaan tuosta huolehdit. Meillä täällä Ahvenanmaalla asuvilla on asiat hyvin ja ihan samat oikeudet kuin muillakin. Huolehdi vain asioista siellä mantereella, kun et Ahvenanmaan asioista mitään tiedä. Tämä lisäksi on Köyhien asialla puolueen palsta ja se tuskin on kiinnostunut Ahvenanmaasta.

      • Rasismi ruotsalaista

        Näyttää kiinnostavan kun Ahvenanmaalainen yleisvahtijana palstoilla on
        vastaamassa yksin kaikkien suomenkielisten puolesta.

        Ahvenanmaalla ei tunnetusti ole köyhiä koska Suomi avustaa saarimaakuntaa
        ruhtinaalisilla avustuksilla ja erikoisilla kielioikeuksilla.
        Ahvenanmaan politiikka on täysin rasistinen ja syrjii avoimesti suomenkielistä
        vähemmistöään, johon ei näytä olevan mitään parannuksia ja suunta näyttää
        olevan vain huononemassa suomenkielisten suhteen.


      • Rasismi ruotsalaista kirjoitti:

        Näyttää kiinnostavan kun Ahvenanmaalainen yleisvahtijana palstoilla on
        vastaamassa yksin kaikkien suomenkielisten puolesta.

        Ahvenanmaalla ei tunnetusti ole köyhiä koska Suomi avustaa saarimaakuntaa
        ruhtinaalisilla avustuksilla ja erikoisilla kielioikeuksilla.
        Ahvenanmaan politiikka on täysin rasistinen ja syrjii avoimesti suomenkielistä
        vähemmistöään, johon ei näytä olevan mitään parannuksia ja suunta näyttää
        olevan vain huononemassa suomenkielisten suhteen.

        Ahvenanmaalla on köyhiä kuten muuallakin. Sen sijaan Suomi ei avusta Ahvenanmaata ruhtinaallisesti, vaan palauttaa ahvenmaalaisten maksamat verot tänne, jotta täällä voitaisiin hoitaa asioita, joita mantereella hoitaa valtio tai esim. Kela. Esim työmarkkinatukea ei Ahvenanmaalla maksa Kela vaan maakuntahallitus. Tiesitkö sen?
        Koska et ole täällä koskaan käynyt etkä tunnu asioistamme mitään tietävän, niin sinun on turha puhua syrjinnästä ja rasismista. Muuta tänne niin näet asioiden oikean laidan!


    • Ruotsalainen rasismi

      Aika röyhkeää tulla valehtelemaan ihmisille kun me tiedämme mikä rasistiepesä
      siellä Ahvenanmaalla on. Onko siellä suomenkielisille kouluja tai seurakuntaa
      onko mitään mitä suomenkielisille kuuluisi olla jo tasapuolisuuden ja ihmisarvon
      mukaan kaikille tasavertaisesti? Syrjintä on ainakin jokapäivinen ilmiö tuolla
      rasistiruotsalaisten maakunnassa ja sekin on jopa laillistettua.

      Valehteleminen röyhkeää koska sillä te rasistit vain pahennatte asemmaanne!

    • En ole valehdellut mistään. Sinä kirjoittelet valheita, mutta todennäköisesti siksi, että et tiedä Ahvenanmaasta mitään. Tervetuloa käymään ja asumaankin!

    • Rasistien Åland

      Asumaan paikkaan missä vihataan kaikkea suomalaisuutta?

      Parempi jos koko saari olisi jäänyt ruotsille niin olisi edes rasistit poissa Suomesta
      Ålandiloisilla olisikin saaret täynnään mökkejä ja rannat paskasena roskista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe