Suomiko itsenäisenä ja täällä ei erotella ihmisiä?

Suomi Suomalaisille

Milloin Ahvenanmaan suomenkielisille avautuu ihmisoikeudet oman kielensä
vapaaseen käyttöön?

8

98

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rantasauna?

      Hyvä kysymys, taitaa olla vain haave,mutta on minunkin
      unelmani,koko rannikon suhteen.

    • Turhaaan huolehdit, keskity hoitamaan asiat kuntoon siellä mantereella. Meillä suomenkileisillä täällä Ahvenanmaalla on asiat kunnossa.

    • Radistit Ålandi !

      Ihmeellinen aivopesty ruotsalainen vastaa kaikkien puolesta ja valehtelee
      röyhkeästi suomenkielisten oloista tuolta rasistien pesästä.

      Suomenkielisten erotteleminen ja syrjintä on ihan päivänselvää ja miten
      sen voisi muuksi enää sanoa.

      Jospa tuo Ahvenanmaalaisena esiintyvä sanoisi mitä asioita suomenkielellä
      saa tehdä ja missä on koulut ja seurakunnat suomenkielisille?

      Kun ihmisiä erotellaan niin silloin ei voi puhua mitään, että siellä on kaikki hyvin?

      • Olen ihan suomalainen ja suomenkielinen. Ahvenanmaalainen olen sen vuoksi, että asun Ahvenanmaalla. Ahvenanmaa on yksikielinen alue, ei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla. Ei meitä mitenkään erotella. Jos muutat esimerkiksi Saksaan, niin koetko itseäsi syrjityksi sen vuoksi, ettei siellä ole suomenkielistä seurakuntaa?
        Meillä on täällä hyvä olla.


      • Rasisti Ålandi
        ahvennainen kirjoitti:

        Olen ihan suomalainen ja suomenkielinen. Ahvenanmaalainen olen sen vuoksi, että asun Ahvenanmaalla. Ahvenanmaa on yksikielinen alue, ei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla. Ei meitä mitenkään erotella. Jos muutat esimerkiksi Saksaan, niin koetko itseäsi syrjityksi sen vuoksi, ettei siellä ole suomenkielistä seurakuntaa?
        Meillä on täällä hyvä olla.

        Mikä ihmeen ulkomaa Ahvenanmaa jos me sinne muutamme
        omassa valtiossa Suomessa ?
        On röyhkeää tuolta muka ålandinaiselta, mutta sitä nämä hurriloiset ovat aina olleetkin.


    • kumman kuuloista,

      Saksaan muutossa ja ahneiden maalle muutossa on eräs merkittävä
      ero, ahneidenmaa on osa suomea, saksa ei.

      Jos saksalainen muuttaa suomeen ei hänkään oleta kaikkien
      puhuvan saksaa.

      Mutta h, urrit olettavat kaikkien suomalaisten puhuvan
      "maailman ainutta sivistyskieltä"

      • Eivät ahvenanmaalaiset oleta kaikkien suomalaisten puhuvaa ruotsia, mutta Ahvenanmaa on kansainvälisten sopimusten mukaisesti yksikielisesti ruotsinkielinen. Joten vertaus on aivan asiallinen. Saksalainen joka muuttaa Suomeen ei oleta kaikkien puhuvaa saksaa, mantereelta Ahvenanmaalle muuttava ei oleta kaikkien puhuvan suomea.


      • Hurriloinen röyhkeä
        ahvennainen kirjoitti:

        Eivät ahvenanmaalaiset oleta kaikkien suomalaisten puhuvaa ruotsia, mutta Ahvenanmaa on kansainvälisten sopimusten mukaisesti yksikielisesti ruotsinkielinen. Joten vertaus on aivan asiallinen. Saksalainen joka muuttaa Suomeen ei oleta kaikkien puhuvaa saksaa, mantereelta Ahvenanmaalle muuttava ei oleta kaikkien puhuvan suomea.

        Kuules röykeilijä hurriloinen sieltä rasistipesästäsi sinulla ei ole
        oikeuksia lapamatoinesi tulla haukkumaan meitä Suomalaisia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe