Tämä viikon keskiviikkona klo 22.00 tulee mielenkiintoinen ohjelma Kyröskartanosta ja sen kasvateista TV 2. Kyröskartanosta on aika salaperäinen paikka. Mä en tunne ketään joka ois siellä töissä ja sen tiiän et siellä on nuoria joilla on isoja ongelmia elämässään. Kannattaa kattoo
Ohjelmaa tulee tuutista Kyröskartanosta
34
2472
Vastaukset
- jkatainen
oon ollu siä vankinvartijana,pelkkiä pyhäkoulupoikija läppeensä,hampun viljelykin opetettaan käjestäpitäjen,ja köyrenpunonta
- tyly
Tämä on ilmeisesti niitä paikkoja minne laitetaan kiukutteleva nuoriso että vanhemmat saa omaa aikaa. Eli omat asiat on aina menneet kasvatuksen ja lasten hyvinvoinnin edelle.
- 17 b
Aina ei vanhemmatkaan saa lapsiaan kuriin eikä ne laitoksessakaan viisastu, jos huonoon seuraan ovat joutuneet. Ei kaikki oo vanhempien syytä !
- On se niin väärin
17 b kirjoitti:
Aina ei vanhemmatkaan saa lapsiaan kuriin eikä ne laitoksessakaan viisastu, jos huonoon seuraan ovat joutuneet. Ei kaikki oo vanhempien syytä !
Kyllä kaikki lasten ongelmat loppujen lopuksi juontaa juurensa vanhempien elämäntavoista ja arvoista. On se niin väärin, että monet pariskunnat, jotka varmasti olisivat kykeneväisiä huolehtimaan ja kasvattamaan kunnon lapsia, jäävät lapsettomiksi esim. sairauksien takia kun taas kuka tahansa narkkari tulee vahingossa raskaaksi, ja yhteiskunta joutuu huolehtimaan lapsesta.
- taivala
Silkkaa bisnestä lastensuojelun varjolla. Kannattaisi tutkia yhtiön taustoja.
- Hämeenkyröstä
En tiedä, mitä ovat...lastenkodin asukeilla on kova tausta. Miksi siihen on joutunut? Helppo on irvileukojen heilua ja huutaa, mutta mä toivon et joku niistä nuorista pääsis elämäss kunnolla eteenpäin...kummosista lähtökohdista huolimatta. On se Kyröskartano ollu jo yli kymmene vuotta tässä pitäjässä ja ei sieltä ainakaan mitään pahaa oo kuulunu, Hiljaista ja huomaamatonta porukkaa...Tuskin siellä paikallisia on paljon töissä,ja kukaan ei tunne edes asukkeja.
KOmea pytinki on Kartano - Ex asukki
Joo onhan se kai komea. Ei kai sieltä pahaa kuulu kun ei kukaan uskalla kertoa ennen kun on sieltä pois päässyt. Jos jotain pahaa siitä ulkopuolisille sanot niin ainakaan kuukauteen et pääse koko alueelta pois. Ja sitä paitsi ne henkilökunta luulee tosiaan olevansaa vangin vartioita. Ja johto huijaa ja valehtelee ihan joka asian. Olin siä näet itse 2.5 vuotta ennen kun 18 täytin ja pääsin pois. Mulla oli pari sakkoa lomilla tulleita. Vanhemmilleni ei niitä laskuja annettu vaikka lupasivat ne maksaa. Ei käy vaan mun viikko rahoista vähennettiin joka viikko osa että ite pitää maksaa. No johtaja rouva vannoi mulle ja isälleni että kartano on ne maksanut ja ite maksan kartanolle. No kun pääsin pois ja olin 18 niin parin kuukauden päästä ihan saamat sakot tuli mulle voutilta maksuvaatimuksena kun siä kävin niin selvis että koskaan niitä ei ollut kukaan maksaanut. sitten kun mua käytiin viikonloppuisin tapaamassa niin joka tapauksen jälkeen vartioiden silmien edessä alasti riisuminen ja ihan joka vaate tutkittiin. Olen tutuilta kuullut että edes kylmäkosken vankilassaa ei ole noin tarkkaa tarkistusta tapaamisen jälkeen. Ja kenenkähän henkilökunnan lompakkoon se osa mun viikko rahoista meni joka viikko????
- Vanhempi konstaapeli
Pas.kapuhetta, Ex asukki. Olisit elänyt ihmisiksi, niin et olisi joutunut laitokseen. Ja totta helvetissä sun ne sakot pitää maksaa eikä esim. vanhempies. Remmiä tarvisit, saatana.
- Ex asukki
Vanhempi konstaapeli kirjoitti:
Pas.kapuhetta, Ex asukki. Olisit elänyt ihmisiksi, niin et olisi joutunut laitokseen. Ja totta helvetissä sun ne sakot pitää maksaa eikä esim. vanhempies. Remmiä tarvisit, saatana.
En sitten hetkeekään epäile ettet olis vanhempi konstaapeli, olet vaan se työ pari joka osaa kirjottaa mutta ei lukea. Ja sulle ei kuulu hevon v.....kaan miks sinne jouduin. Jos joku sulle suostuu lukeen nää viestit niin EHKÄ VOISIT TAJUTA. Epäilen virkas takia kyllä. Että maksoin 2 kertaan ne sakot. Ensin viikkorahoistani ja sitten uudestaan voutille. Sä sitä remmiä olet ilmeisemmin saanut aikanaan ja paljon. Ainoa vaan että isäs tai kuka nyt oli ei antanut sitä perseelle vaan päähän.
- nuorten elämä kuntoo
Oletko sitä mieltä että aivan surkea paikka asua ja totutella elämään jossa säännöt? Olisko minkälainen parempi jossa parempaan kuntoon nuori saataisiin vaikeassa tilanteessa. Kovin helpostihan ei moisissa taloissa asuta, koti kai olis se peruspaikka...mutta jos ei siellä toimi niin mitä sitten???
- Vanhempi konstaapeli
Aika pas.ka ohjelma oli. Fiksun tuntuista henkilökuntaa oli. Häirikkökakaroista ei voi samaa sanoa. Remmiä tarvisivat perseelleen ja kunnolla!
- karva noppa
Tapahtuukohan laitoksessa seksuaalista hyväksikäyttöä ?
- maalikkopolitikko
Tälläisiä hoitolaitoksia tarvitaan tulevaisuudessa enämpi. Nykyisen yhteiskunnan meno tuo vääjäämättä väliinputoajia ja heistä on huolehdittava on se sitten kuinka kallista hyvänsä.
Onkohan vanhuksille olemassa kodinomaisia, maaseudulla, hoitolaitoksia joissa voimien mukaan he voisivat osallistua talon töihin. Eläinten hoitoon ja kasvien kasvattamiseen. Veikkaisin että kyseiselle paikalle olisi tunkua ja vanhus saisi arvoisensa loppuelämän. - voivoivoi
Onhan noilla isoja ongelmia, yhdeltä oli aurinkolasit hukassa eikä saanut ajaa ruohonleikkurilla. Kuinka ihminen voi sellaisesta koskaan toipua?
- Matias S.
Niin, kyllähän siinä suistuu tasapainoisenkin nuoren elämä raiteiltaan, jos aurinkolasit katoaa. Puhumattakaan siitä, että ei saa ajaa ruohonleikkuria.
Tulis kovat pakkaset ja tappas tommoset.
- Kiltti hoitaja?
Ainoa asia joka pisti todella silmään oli se keijukainen joka otti hevosen ja lähti kylille laukkailemaan. Jos ihmisellä on paha olo niin ei j-lauta siihen mitään eläintä oteta (kosto)välineeksi. Olisin pistänyt repun selkään ja pieni patikointi maantielle kirkonkylälle ostamaan leipää hevoselle ja takaisin.
Kerran tuonne olen töihin hakenut mutta en päässyt edes haastatteluun. Nyt tiedän että ei olisi ollutkaan oikea paikka kun hymistellään tuollaisen tempauksen jälkeen eikä pistetä tyttöä edes viilentämään hevosen jalkoja. Juu pitää ymmärtää..- saarikosken
Et voi päästä töihin sinne, jos et ole oikeutettu työvoimapoliittisiin tukiin tai et lähde oppisopimuksella. Varmaankin törkein esimerkki rahastamisesta nuorten hädällä. Kouluttamattomat tai vähän koulutetut eivät uskalla kyseenalaistaa bisnesmiehen johtoa. Tutustukaa taustoihin.
- Olen siä käynyt
Ettekö te oikeasti tajua että tota ohjelmaa on harjoiteltu kartanossa ainakin 3 kuukautta. Siis ilman kameroita ja ulkopuolisia. Kyllä siä on annettu niin kovat ukaasit että ei sitten löydy mitään muuta huonoa sanottavaa kun just aurinkolasien katoaminen ja ei saa ajaa nurmikkoa. Jos oikeista ongelmista sanot ääneen niin huoneessas istut ainakin kuukauden.Eihän noista nyt ikinä totuutta julkisuuteen anneta. Ja sulle vanhempi konstaapeli. Taidat kyllä olla tosi vanha konstaapeli siis eläkkeellä ja taidat olla poliisi vain unelmissas ja yöllä kun nukut.
- Riistäjä-Risto
Muistatte varmaan että ennen käyttöä nuorisokotina kartanoa käytettiin albaanipakolaisten vastaanottokeskuksena. Tämähän loppui kun kyröläiset näkivät oudon värisiä pikkulapsia uuden S-marketin avajaisissa ja nostivat asiasta hälyn. Albaanien "saastuttamat" Kyröspohjan uimarannan pukuhuoneetkin hajotettiin ja mokomat hylkiöt ajettiin kunnasta tiehensä.
- silloin käynyt
Ja sitä ennen vanhainkotina , mutta nyt on paikat laitettu kuntoon, silloin ei välitetty missä vanhukset asusteli.
- Arvokasta toimintaa
Vanhainkodin jälkeen siellä toimi Kuntoutuslaitos esimerkiksi sotaveteraaneille. Siinä vaiheessa se remontoitiin todella hyvään kuntoon. Ihmisten muisti tuntuu olevan lyhyenläntä.
Toinen asia, mitä ei tunnuta ymmärrettävän, on tämä dokumentti eli sen tekeminen. Sitä valmistellaan ja kuvataan satojakin tunteja. Tämä raaka-aineisto editoidaan niin, että siitä valmistuu, tässä tapauksessa nyt tunnin dokumentti. Tämän dokumentin aihe oli kolmen nuoren näkemykset lähinuoruudestaan ennen kahdeksattatoista ikävuottaan. Siinä se onnistui melko hyvin.
Tarkoitus ei ollut nostaa laitoksen imagoa, tahi painaa sitä alas. Elämä nyt on sitä millaisena se meille näytettiin. Tietenkin sieltä oli poistettu jotain pahaa, mutta myös hyvää. Tällaisen laitoksen arkipäivä nyt ei ole ollenkaan verrattavissa seurakunnan pyhäkouluun. Kirjoittajat voisivat tutustua ohjelmaan ja sen tarjoamaan asiaan toisenkin kerran. - Ex-työntekijä
Arvokasta toimintaa kirjoitti:
Vanhainkodin jälkeen siellä toimi Kuntoutuslaitos esimerkiksi sotaveteraaneille. Siinä vaiheessa se remontoitiin todella hyvään kuntoon. Ihmisten muisti tuntuu olevan lyhyenläntä.
Toinen asia, mitä ei tunnuta ymmärrettävän, on tämä dokumentti eli sen tekeminen. Sitä valmistellaan ja kuvataan satojakin tunteja. Tämä raaka-aineisto editoidaan niin, että siitä valmistuu, tässä tapauksessa nyt tunnin dokumentti. Tämän dokumentin aihe oli kolmen nuoren näkemykset lähinuoruudestaan ennen kahdeksattatoista ikävuottaan. Siinä se onnistui melko hyvin.
Tarkoitus ei ollut nostaa laitoksen imagoa, tahi painaa sitä alas. Elämä nyt on sitä millaisena se meille näytettiin. Tietenkin sieltä oli poistettu jotain pahaa, mutta myös hyvää. Tällaisen laitoksen arkipäivä nyt ei ole ollenkaan verrattavissa seurakunnan pyhäkouluun. Kirjoittajat voisivat tutustua ohjelmaan ja sen tarjoamaan asiaan toisenkin kerran.Osimoilleen näin, dokkari oli ihan hyvä ja jos nyt Suomessa vielä on joitain joita huostaanotto ei ole lähipiirissä koskenut niin näkivätpä millaista se nuorten silmin on. Itsekin muistan kartanon lähinnä albaanien ajoilta ja mikään ei ole muuttunut, katsotaan kieroon siellä oleilevia tyyppejä kun alueelta pois eksyvät. Tosin muistaakseni kartanolla ei ollut portteja ja kameroita albaanien aikaan.
- Asukkaan kaveri
Joo kävin viikonloppuna katsomassa siä yhtä tuttuani. Se kertoi aivan suoraan että lauseet mitä asukkaat saa sanoa oli opeteltu ulkoa jo ajat sitten. Pari kolmw asukasta joihin ei luoteta tarpeeks oli kuvauksien ajan lukkojen takana etteivät vaan päässeet sanoon suoraan millaista se elämä siä on. Ja tottakai henkilökunta on tyytyväinen kuka nyt omaa työpaikkaansa ja palkan maksajaa mollais. Ja on siä yks hoitaja jonka oma poika myös ollut siä asukkina. Eli ei ne hoitajatkaan kaikkeen pysty kotonakaan. Yks hoitaja on paikallpnen nuori yh äiti. Missäs sen oma lapsi on kun äiti on töt ja illat töissä. Asukkien päivän tehtäviin kuuluu hevosten ruokinta,pilttuiden siivous eli hevosen paskan lapionti. Kuuluu kuulemma työhön ja elämän oppiin. Taitaa aika moni asukas olla kaupunki lähiöistä. Ei meiän kerrostalossa ainakaan kellään hevonen kotona kasva.
- Minäkin maksamassa
Onpa melkoinen vuodatus! Vai ihan kaveria katsomassa, kyllä asia on niin, että olet nykyinen tai entinen laitoksen asukki. Ei teikäläisten hoitaminen jonkinlaisiksi ihmisiksi ole veronmaksajille ihan halpaa. Et ikänä saa velkaasi yhteiskunnalle maksetuksi.
Sanon suoraan, että paljon kirjoituksestasi on nätisti sanottuna toisen käden tietoa. Mitä tulee henkilökunnan yksityisasioiden levittelemiseen julkisessa kirjoituksessa ja vielä epämääräisessä tarkoituksessa, niin se lähentelee jo yksityiselämää loukkaavien tietojen julkistamista, mikä taas on vähintäänkin moitittavaa ellei jopa tuomittavaa. Et tainnut ymmärtää, liian monta sanaa peräkkäin.
Yhteiskunta pysyy pystyssä vain työtä tekemällä. Kyllä on aika pientä, että joudutte jotain pientä aikanne kuluksi tekemäänkin. Siinä olet oikeassa, että hevosia ei kasva kerrostalossa, mutta harvalla on siellä työmaatakaan. Jos noin suuri lauma isoja ihmisiä ei saa kahden hevosen sontia siivottua ilman poraamista, niin ei tulevaisuuskaan hyvältä näytä.
Olen melko varma, että teistä on ainakin puolet eläkkeellä ennen 25-vuotispäiväänsä, jos ei yleisesti ymmärrys lisäänny. Toivon kuitenkin jokaiselle teistä hyvää tulevaisuutta, sellaista ihan tavallista, millaista itsellänikin on ollut. Melko pohjalta minäkin olen lähtenyt tähän maailmaan. Itsestä on kaikki kiinni. - karva noppa
Minäkin maksamassa kirjoitti:
Onpa melkoinen vuodatus! Vai ihan kaveria katsomassa, kyllä asia on niin, että olet nykyinen tai entinen laitoksen asukki. Ei teikäläisten hoitaminen jonkinlaisiksi ihmisiksi ole veronmaksajille ihan halpaa. Et ikänä saa velkaasi yhteiskunnalle maksetuksi.
Sanon suoraan, että paljon kirjoituksestasi on nätisti sanottuna toisen käden tietoa. Mitä tulee henkilökunnan yksityisasioiden levittelemiseen julkisessa kirjoituksessa ja vielä epämääräisessä tarkoituksessa, niin se lähentelee jo yksityiselämää loukkaavien tietojen julkistamista, mikä taas on vähintäänkin moitittavaa ellei jopa tuomittavaa. Et tainnut ymmärtää, liian monta sanaa peräkkäin.
Yhteiskunta pysyy pystyssä vain työtä tekemällä. Kyllä on aika pientä, että joudutte jotain pientä aikanne kuluksi tekemäänkin. Siinä olet oikeassa, että hevosia ei kasva kerrostalossa, mutta harvalla on siellä työmaatakaan. Jos noin suuri lauma isoja ihmisiä ei saa kahden hevosen sontia siivottua ilman poraamista, niin ei tulevaisuuskaan hyvältä näytä.
Olen melko varma, että teistä on ainakin puolet eläkkeellä ennen 25-vuotispäiväänsä, jos ei yleisesti ymmärrys lisäänny. Toivon kuitenkin jokaiselle teistä hyvää tulevaisuutta, sellaista ihan tavallista, millaista itsellänikin on ollut. Melko pohjalta minäkin olen lähtenyt tähän maailmaan. Itsestä on kaikki kiinni.Haista sinä piiiitkä vittu !
- Kukahan ite olet
"Minäkin maksamassa" Taitaa olla aika pieni määrä se mitä sinä siitä paikasta maksat. Ja mistä tiedät siellä olevien konien määrän? Taidat ite olla siä töissä. Toi yksityisyyden tietojen kirjottelu on sun mielestä vähän niinkun päin vi.... kukaan ei mielestäni ole nimiä kirjoittanut. Taitaa Hämeenkyrössä asua enemmänkin kun 1 yksinhuoltaja äiti ja luulen että niillä työntekijöillä on useammallakin lapsi/lapsia kun tällä yhdrllä jonka oma lapsi siä ollut hoidossa. Ketään ei siis nimetty eikä yksilöity. Ja miks siä olevat asukkaat jää valtiolle niin paljon velkaa ettei ikinä pysty maksaan? Valtiohan ne on sinne laittanut ei sinne kukaan oma aloitteisesti mene. "Melko pohjalta olen itsekkin lähtenyt" Oletko varma ettet vahingossa lähtenyt väärään suuntaan eli alaspäin? Arvostelet kirjoitusta toisen käden tiedoksi. Jos et ole itse entinen asukki tai työn tekijä niin mistä sä tiä minkä käden tietoa mikäkin on.
- Merkillistä touhua
Kyllä siä kartanossaa käytetään myös väkivaltaa asukkeja kohtaan. Onhan sekin totta että jotain siä pitää kuulua päivän tehtäviin mutta kyllä siinäkin joku raja täytyis olla. Ja jos siä kerran on niin maailman hyvä olla kun sanotaan niin miks sieltä sitten melkein säännöllisesti joku on karkuteillä? Parhaaseen aikaan tais olla 4 yhtä aikaa karkumatkalla. Miks kukaan karkais paikasta jossa on parempi olla kun esim kotona? Kyllä siitä paikasta on asukkien vanhemmat tehnyt ilmoituksia poliisille kun lasta/nuorta väärin kohdeltu mutta eipä ne ole mihinkään johtanut. Kyllä kartanolla on aina valmiiks hyvät selitykset ja tarpeeks hyvät asianajajat ettei poliisi viitti edes alkaa tappeleen niitä vastaan koska siä on valtio takana. Ja noi työntekijät. Miten vähän yli 20 vuotias just koulusta päässyt voi olla tollaiseen paikkaan hyvä hoitaja kun ei tiä oikeasta elämästä mitään muuta kun kirjasta on lukenut. Ja se paikka osaaa kyllä rahastaa kaiken.Tiedän yhden joka oli sieltä karkuteillä yli puoli vuotta jäämättä kiini. Kartano sai kaiken rahan siitä kaverista joka päivältä. Ruokarahan,nuoren viikkorahat,vaaterahat ja silti kun kaveri antoi itsensä kiinni niin sen huoneessa oli jo uus asukas josta kartano otti kans rahat. Eli kelle ja mihin meni ne valtion maksamat rahat tän yli puolivuotta jotka maksettiin kaverista joka ei siä edes käynyt.
- Työ ensin
Miks luulisit että ne karkailevat? Kun siellä ei saa viinaa ja huumeita, eikä valvoa yöt tai nukkua päivät kuten ehkä kotona tekevät. Mihinkään rajoihin ne eivät ole tottuneet, tai työtehtäviin tarttumalla.
- Merkillistä touhua
"ei saa viinaa ja huumeita" Onko sulla joku käsitys että kaikki siä on narkkareita tai juoppoja tai niiden yhdistelmiä? Onko tullut mieleen mitäänj muuta syytä sinne joutua kun huume ja viina? Eivät tottuneet mihinkään rajoihin. Eipä sitten tunnu tottuvan sieläkään eli mitä hyötyä tosta paikasta on paitsi omistajalle joka on yksityinen. Sille siitä on ihan jumalaton rahallinen hyöty. Ja sullakin tuntuu toi työ mihin kehotat tarttumaan roikkua sussa ittessäs että tarttuile kuule omaas ihan rauhassa.
- Työ ensin
Sinä "Merkillistä touhua" sanoppa sitten viisaana ihmisenä miksi ne yleensä sinne joutuu??Ei sinne ihan syyttä varmaankaan viedä, kyllä luulen että melkein kaikki on huumeitakin käyttänyt, tai ainakin kokeillut. Aika vetelyksiä ovat järkeensä ei voi muuta sanoa. Oma asuntokin missä nukkuvat ovat kaikkea muuta kun siistejä. Ei korjata mitään maasta ylös vaan on jätetty kuin paskat perseestä lattialle.
Että kyllä niillä on mettäsian luonne kun pystyvät sellaisessa asumaan.
Ja koulukin niillä kaikilla on ollut kuin myrkkyä, ei se yksin kotioloista johdu kyllä siinä on myös omaa vikaa jos ei suksi luista. Ei ne ihan pulmusia kukaan ole.
- työ ensin
Hyvin sanottu
- huomannut
Iisakissa ainakin yksi koulussa ,jossei muitakin?
- Yks vaan
Onpas tällä palstalla tullut hiljaista. Joko kartano on kieltänyt maalaisia kommentoimasta asiaa. Ja eiköhän ne aika moni sieltä koulua käy? Ja toi huume kokrilu on aika vitsi. Yli 50% lukiolaisitakin on huumeita kokeillut. Ja sulle työ ensin. Olitko ihan varmasti 18 v kun ekan kalja huikan otit ja 16 v kun ekan rööki imun maistoit? Ja sä vissiin esim kauppamatkalla jos näet maassa vaikka tulitikun nostat sen ylös ja viet kierrätyspisteeseen? Et säkään varmaan töitä tekis jos et palkkaa sais niin miks siä nuorten pitäis tai niitä huvittais tehdä yhtään mitään kun ei sitten minkäänlaista korvausta.hyvitystä tai edes kiitosta saa? No jokainen tyylillään.
- Anonyymi
Mä olen vanha kartanon kasvatti ja täytyy sanoa että osa näistä kommentoijista on aika ulapalla :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma72530Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne282430Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv602302Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.752101Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k681814Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941727Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel841654- 1321595
- 1051272
Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest81146