Juhan automyynti Oulu

????????????????????

Onko kukaan täällä ostanut autoa kyseisestä liikkeestä? Kokemuksia kenelläkään?

266

12333

    Vastaukset

    • !!!!!!!!!!!!!!!!

      olen. on.

    • ????????????????????

      Millainen kokemus? Saitko kunnon kärryn?

      • !!!!!!!!!!!!!!!!

        hyvä. sain


      • saitko.han
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        hyvä. sain

        Vieläkö toimii?


    • Kari.

      Sain hyvää palvelua. Ostin sieltä kolme vuotta sitten käytetyn auton.

    • Toijotha

      Monikin on ostanut. Minä en.

      • jos et sinnä.moni muu on.


    • Ohi vaan

      Kerran kysyin tarjousta niin olipas yllättävä hintaero.
      Juhan Auto tarjosi vaihdokista 1500 € ja Aine tarjosi 4500€.
      Ei ollut vaikeata päättää kummassa aletaan kauppaa hieromaan.
      En ikinä mene enää kyseiseen Juhan Autoon.
      Tosin merkki oli Aineen edustama merkki,mutta kumminkin tolkuton ero.

      • kokemusta

        Juhan automyynti on pienempi liike. Juhan auto on se isompi ja tunnetumpi. Helposti sekoittuvat.


      • jfghj

        Vaihtohyvityshän voi olla pienempi, jos myös ostettavan auton hinta on vastaavasti pienempi. Vaihtohyvityksen perusteella ei voi vielä päätellä missä kannattaa asioida.


      • olet ymmärtänyt väärän fiman.pitikö tänne kirjoittaa?


      • Anonyymi

        Sekoitit nyt pikkuliikkeen ja yksityisen.

        Ja jos jotain volkkarinpaskaa olit vaihtoon Juhan Autoon viemässä, niin en yhtään ihmettele, että Hörhöllä sen ottavat avosylin vastaan. Ylihinnoteltuja romuja ja aivan saatanan ylimielinen palvelu "normaali-ihmisille" tuossa Limingantullissa.


    • eka28

      Samahan se mitä vaihdokista annetaan, mutta väliraha ratkaisee. Itse ostin juhan automyynnistä joku aika sitten auton, sain hyvää palvelua ja ihan hyvän autonki ja edullisella hinnalla.

      • tarkistakaa

        Ei ole edullisia laatuunsa nähden.


      • Autoomiees

        Väliraha ei ratkaise mitään vaan se ratkaisee välirahan mitä saat omastasi.
        Tietenkin täytyy kartoittaa sen auton hinta oikein jota olet ostamassa. Netistä ne löytyy.
        Uutta ostaessa on vielä selvempää katsoa mitä omasta saa.


      • tiedätkö?
        Autoomiees kirjoitti:

        Väliraha ei ratkaise mitään vaan se ratkaisee välirahan mitä saat omastasi.
        Tietenkin täytyy kartoittaa sen auton hinta oikein jota olet ostamassa. Netistä ne löytyy.
        Uutta ostaessa on vielä selvempää katsoa mitä omasta saa.

        Maksaako tämä kauppias hyvin?


    • kalevi759

      Välillä todella edullisia kohtuu uusiakin autoja, jotka osa valitettavasti menee aika nopeaa.

      • En ostaisi mitään

        Tuttavalla karsea kokemus kyseisestä liikkeestä mutta ei siitä tässä enempää.


      • En ostaisi mitään kirjoitti:

        Tuttavalla karsea kokemus kyseisestä liikkeestä mutta ei siitä tässä enempää.

        kaikki eivä ikävä kyllä ole tyytyväisiä.


    • juha ja pojat...

      Saako sieltä kuitin.... juhan pojatkin myy autoja....

      • tällaista

      • tarkennatko

        Siis missä ne niitä myy?


      • miten on?

        Nettisivujen mukaan vain Juha myy kyseisessä liikkeessä.


      • tuttavankertomaa
        miten on? kirjoitti:

        Nettisivujen mukaan vain Juha myy kyseisessä liikkeessä.

        Oon kyllä kuullut että ainakin yksi poika siellä myös huseeraa.


      • kaikista autoista tehdään kuitti.jos epäileet niin kerro mistä autosta ei ole tehty kuittia.niin tarkistetaan asia.kerro puhelinnumerosi ja kerro.onko miestä.epäilen.tännehän on hyvvä kertoa paskaa.


      • tarkennatko kirjoitti:

        Siis missä ne niitä myy?

        osoite kyllä löytyy..


    • manttaalitien auto

      Ja toinenki myy...ja ennen oli rouvanki nimillä monta autoa...

      • ymmärsinkö oikein?

        Siis onko siellä kaksi Juhan poikaa töissä? Ihan virallisestiko, vai mitä ne puuhaa?


      • toistaakysymyksen

        Antaako ne kuitin?


      • miksi?

        Rouvan nimillä?


      • siperf

        onko rehellistä autokauppiasta huoraa tai lestaa autokauppiasta!!!


      • todellako.todista se.ja ilmoita p.numerosi.


      • ymmärsinkö oikein? kirjoitti:

        Siis onko siellä kaksi Juhan poikaa töissä? Ihan virallisestiko, vai mitä ne puuhaa?

        pojat saa käydä isänsä työpaikalla todellakin milloin haluavat.vai olenko väärässä.toinen on töissä minulla.toinen muualla.anna p.numerosi soitellaan.


    • entinen asiakas

      ei ole kyllä kannattavaa ostaa mitään kyseisestä liikkeestä. huijari koko ukko.

      • annatko.p.numerosi niin keskutellaan asiasta.


    • tyytyväinen

      Olen ostanut Juhalta auton ja kuitti kirjoitettiin. Hinta/laatu kohdillaan. Suosittelen.

    • tuotuow

      myydäänkö siellä autoja?
      mun tietääkseni ei

      • myäänmyyään

        Näkyy myyvän myös esimerkiksi veneitä ja moottoripyöriä.


      • meillä on autoliike.siellä myydään todellakin autoja.jos epäilet.kerro mitä siellä myydään.


      • myäänmyyään kirjoitti:

        Näkyy myyvän myös esimerkiksi veneitä ja moottoripyöriä.

        näin on kerrotko miksi ei saisi myydä.kerro puhelin numerosi?


    • Linssiin viilattu

      Nostanut keskustelua. Juuri ko. Firman kautta huijatuksi tulleena. Älä ikinä osta sieltä autoa, ne lahoaa käsiin.

      • ????????????????????

        Oliko muuta vikaa kuin ruoste? Etkö saanut vastuuseen.


      • kerrotko ketä olen huijannut.ilmoitatko nimesi ja p.numerosi,ilmeisesti ei ole sen verran miestä. tännehän on helppo nimettömänä vittuilla.


    • ute-lias

      Mistä nuo pikkukauppiaat hankkii ne autot?

      • takapiha

        Olen kuullut juttua, että Pörhön takapihalta.


      • Kyseleväinen

        Onko mitään lisää Pörhön toiminnasta?


      • Kyseleväinen

        Myykö Pörhö rehellisesti takapiha autot?
        Vaan onko heiläkin voiton hakua ja epärehellisyyttä?
        Kestääkö se päivän valoa auton kunnosta, onko se poissa pihalta ja poissa mielestä?


      • Maalaisjärkitallella
        Kyseleväinen kirjoitti:

        Myykö Pörhö rehellisesti takapiha autot?
        Vaan onko heiläkin voiton hakua ja epärehellisyyttä?
        Kestääkö se päivän valoa auton kunnosta, onko se poissa pihalta ja poissa mielestä?

        Isot autoliikkeet myy halpoja vaihdossa tulleita autoja nippuina joppareille, ihan normaali kuvio. Tuskin tarkastavat niitä itse, pienellä rahalla myyvät pois, koska heille ei ole kannattavaa niitä tonnin kahden autoja alkaa rappaamaan.


      • Anonyymi
        takapiha kirjoitti:

        Olen kuullut juttua, että Pörhön takapihalta.

        OSTAN MYÖS ETUPIHALTA


      • no se ei todellakaan kuulu sulle.


      • takapiha kirjoitti:

        Olen kuullut juttua, että Pörhön takapihalta.

        myös etupihalta ja paljon.


      • Kyseleväinen kirjoitti:

        Myykö Pörhö rehellisesti takapiha autot?
        Vaan onko heiläkin voiton hakua ja epärehellisyyttä?
        Kestääkö se päivän valoa auton kunnosta, onko se poissa pihalta ja poissa mielestä?

        soitteleppa pörhölle.älä tänne kirjoittele.


    • ei kiitos

      Kahdesti olen käynyt autoa katsomassa. Kummallakaan kerralla ei ollut auto lähellekään kunnoltaan sitä mitä puhelimessa kehui. Ylimielistä ja leuhkaa palvelua paikanpäällä.

      • kokemustaon

        Ylimielinen on, etten sanoisi jopa ilkeä.


      • Anonyymi

        ÄLÄ TULEE ENÄÄ MEILLE


      • kokemustaon kirjoitti:

        Ylimielinen on, etten sanoisi jopa ilkeä.

        onko kanttia kertoa nimesi ja p.numerosi.ei varmaan.helppohan tänne on paskaa kateilisten kirjoitella nimettömänä.


    • H.L

      Syksyllä poikkesin Juhan automyyntiin niin eihän siellä ollut kuin 5 autoa myynnissä ja nekin oli niitä "tuontiautoja" ja myyjä mulkoili eikä kyllä oikein osannut asiakasta palvella, oli niin epäluuloisen näköinen kun noista autoista yritin jotain kysyä.
      Ei hyvä, en toiste mene.

      • autoja katsellut

        Miksihän oli niin vaikea vastata asiakkaan kysymyksiin.

        Nytkin myy vain kourallista autoja. Mahtaneekohan kunnon voiton ottaa yhdestä autosta, kun liike vain pyörii, vaikka nettisivujen mukaan samat autot tuntuu seisovan todella pitkään. Eikö tuollaisessa hallissa ole melkoinen vuokrakin, joten ihmetyttää kyllä, että homma on kannattavaa noilla automäärillä. Vai omistaako lie sitten itse tuon hallin.


      • Anonyymi

        EIKÄ TARVI


      • Anonyymi
        autoja katsellut kirjoitti:

        Miksihän oli niin vaikea vastata asiakkaan kysymyksiin.

        Nytkin myy vain kourallista autoja. Mahtaneekohan kunnon voiton ottaa yhdestä autosta, kun liike vain pyörii, vaikka nettisivujen mukaan samat autot tuntuu seisovan todella pitkään. Eikö tuollaisessa hallissa ole melkoinen vuokrakin, joten ihmetyttää kyllä, että homma on kannattavaa noilla automäärillä. Vai omistaako lie sitten itse tuon hallin.

        EI KUULU SULLE..HYVINMENEE


      • ei tarvi tulla..


      • autoja katsellut kirjoitti:

        Miksihän oli niin vaikea vastata asiakkaan kysymyksiin.

        Nytkin myy vain kourallista autoja. Mahtaneekohan kunnon voiton ottaa yhdestä autosta, kun liike vain pyörii, vaikka nettisivujen mukaan samat autot tuntuu seisovan todella pitkään. Eikö tuollaisessa hallissa ole melkoinen vuokrakin, joten ihmetyttää kyllä, että homma on kannattavaa noilla automäärillä. Vai omistaako lie sitten itse tuon hallin.

        nää on asiota jotka ei todellakaan kuulu sulle..meillä menee hyvvin.sulla ei varmaan.mikä olikaan sun nimi ja .p.numerosi?


    • jobbaritnothanks

      Mitä olen yrityksestä kuullut niin en ikinä tule siinä puljussa autokauppaa tekemään

      • Anonyymi

        VIRHEELLISTÄ TIETOA TIETOA.


    • epärehellistä

      Varmasti monilla on karvaita kokemuksia auton ostosta eri liikkeistä. Olen kuullut joidenkin kohdalla erikoisia tarinoita, kun automyyjä vetäytyy ongelmien suhteen täysin vastuusta. Sitten ostajaa neuvotaan ottamaan yhteyttä milloin mihinkin tahoon ja kuitenkin automyyjä/liike vie voiton ja käärii väärin perustein voitot.

    • oulustyle

      Oulu style dissing:) jatkakaa

      • rehellisyysmaanperiiaina

        Jos nuo kaikki asiat on kerran tapahtuneet niin ei siinä mistään dissauksesta ole kyse.


      • Anonyymi
        rehellisyysmaanperiiaina kirjoitti:

        Jos nuo kaikki asiat on kerran tapahtuneet niin ei siinä mistään dissauksesta ole kyse.

        EN YMMÄRRÄ SOITTELE.


    • petettyostaja

      myivät kolaroidun auton ehjänä. asia kuluttajansuojassa. myös lisäsivät km mittaiin tai ajoivat huollon aikana tuhansia kilometrejä. ihan p-stä!

      • pettyneelle

        Miksi laisäsivät kilometrejä näyttääkö se nyt siltä, että sinä ajoit nämä kilometrit?


      • uskomatontamuttatottako

        Siis oliko niin, että Juhan automyynti vei auton korjattavaksi, jonka aikana auton mittariin lisääntyi tuhansia kilometrejä..???

        Siis jos asia on kuluttajansuojassa, niin tarkoittaako tämä sitä, että kilometrejä on lisätty siksi, että auto näyttäisi enemmän ajetulta ja ostaja saisi huonomman aseman "ostettuaan niin paljon ajetun auton"..???

        Jos nyt ymmärrän asian oikein, niin HUH, HUH!


      • Anonyymi

        EI PIDÄ PAIKKAANSA. ILMOITA NIMESI JA P.NUMEROSI.ET VARMAAN UJKALLA.


      • Anonyymi
        pettyneelle kirjoitti:

        Miksi laisäsivät kilometrejä näyttääkö se nyt siltä, että sinä ajoit nämä kilometrit?

        KETKÄ LISÄSIVÄT.ILMOITA.


      • Anonyymi
        uskomatontamuttatottako kirjoitti:

        Siis oliko niin, että Juhan automyynti vei auton korjattavaksi, jonka aikana auton mittariin lisääntyi tuhansia kilometrejä..???

        Siis jos asia on kuluttajansuojassa, niin tarkoittaako tämä sitä, että kilometrejä on lisätty siksi, että auto näyttäisi enemmän ajetulta ja ostaja saisi huonomman aseman "ostettuaan niin paljon ajetun auton"..???

        Jos nyt ymmärrän asian oikein, niin HUH, HUH!

        ME EI LISÄTÄ KILOMETREJÄ EIKÄ VÄHENNETÄ.ILMOITA NUMEROSI JA NIMESI NIIN JATKETAAN ASIAN KÄSITTELYÄ.


      • haluaisin että todistat asian.olen melko varma että haukut väärä liikettä.ilmoita nimesi ja p.numerosi.että voimme varmistaa syytöksesi.meillä ei ensinnäkään ole huoltoa.
        haluamme että perut syytöksesi.saamme kyllä henkilö tietosi selville.


      • Anonyymi
        juhanam kirjoitti:

        haluaisin että todistat asian.olen melko varma että haukut väärä liikettä.ilmoita nimesi ja p.numerosi.että voimme varmistaa syytöksesi.meillä ei ensinnäkään ole huoltoa.
        haluamme että perut syytöksesi.saamme kyllä henkilö tietosi selville.

        Jussilla hinta laatu kohdallaan


    • Banaku

      En suosittele kenellekkään! Valehteli päin naamaa ja kieroili... Paskan myi! Hyvin tiesi vioista mutta ei ilmoittanut yhtäkään oma-aloitteisesti... En ikinä enää haksahda kyseiseen paikkaan!

    • SuottaapiOlla

      Kyseiseltä myyjältä ostin "semmosen tuontiauton" ja myyjä osallistui lähiaikoina tiedossa olevan öljyn vaihdon kustannuksiin ja ainakin tähän asti auto on toiminut ihan moitteetta ja käynyt Wetterillä säännöllisesti huolloissa aiemmalla omistajalla. Mutta eihän sitä koskaan käytetystä autosta tiedä mitä siihen tulee ja mitä sillä on saksanmaalla hommattu. Mutta tähän asti olen ollut aivan tyytyväinen, kyseisen paikan huolto pojatkin kyllä vastailivat pitkällä pinnalla liutaan minun kysymyksiä.

    • Vihainenostaja1

      Kiertäkää kaukaa koko pulju! ostettii bmw 330xd -02 sieltä 2kk sitte, piti olla vasta huollettu jne, paskanmarjat että oli huollettu 411€ meni heti rahaa. Kaikki suodattimet oli nii mustia et huh huh ja öljyillä oli ajettu n. 30tkm, naftasuodatinki oli keskeltä puristunut kasaan. Soittelin sinne et mitäs tehdään ku huoltoa ei oo tehty nii äijä sano et hän ei korvaa mitään, syytteli meitä, ettei osata ajaa autoa, sitte tingattii lisää nii se sano et ootappa hetki hän soittaa tässä välissä toisen puhelun (soitti asianajajalle) sano et ota kuluttaja asiamieheen yhteyttä LOL. Ei olla jaksettu alkaa tappeleen tommosen pellen kanssa.

      • mitä.ihmettä

        Asianajajalle soitti? Heti? Ihme touhua...


      • valehtelijoilleEI

        Jos sinulla on tallessa esim. myynti-ilmoitus ja siinä sanotaan, että on huollot tehty vasta, niin vie ihmeessä kuluttajansuojaan. Suodattimet ja öljyt kuuluu kyllä päivänselvästi normaaliin huoltoon.


      • näinkulluut
        valehtelijoilleEI kirjoitti:

        Jos sinulla on tallessa esim. myynti-ilmoitus ja siinä sanotaan, että on huollot tehty vasta, niin vie ihmeessä kuluttajansuojaan. Suodattimet ja öljyt kuuluu kyllä päivänselvästi normaaliin huoltoon.

        Se vielä, että nettiautolla, jossa kyseinen tyyppi autoja kauppaa, on käsittääkseni mahdollisuus palauttaa vanhakin ilmoitus ja antaa se ostajalle riitatilanteessa.


      • justjoojanaurutpäälle

      • todennäköisesti ei ole meiltä ostettu.meillä ei soitella ensimmäisenä asianajajalle,kerro auton rekkari ja oma.p.numerosi.ja nimesi niin katsotaan mistä on kysymys.


      • justjoojanaurutpäälle kirjoitti:

        "Soittelin sinne et mitäs tehdään ku huoltoa ei oo tehty nii äijä sano et hän ei korvaa mitään, syytteli meitä, ettei osata ajaa autoa,"

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/25/jopet-autokauppias

        ei pidä paikkaansa.kerro p.numerosi ja nimesi.vai onko iso kynnyys.


    • Saaban.kuni-eiku.prinssi

      Näytä minulle yksikin rehellinen automyyjä, niin minä näytän miten lehmät lentää!

      • 125874333

        Mielestäni rehellisiä noin 5 - 10 %, minä niistä yksi. Kertoo varmaan sekin, kun tulee hyvää paluteta, en ole kuitenkaan rokari.


    • kerranmäerehdyin

      Mihin tahansa muualle vaan ei ... wetterille. Siellä kustaan silmään surutta. Vain lestat ajelee volvoilla.

    • Miettinyttätä

      Juhan auto liike on käsittääkseni kauan jo toiminut. Miksi kummassa piti laittaa Juhan automyynti nimeksi. Eihän tarkoitus ollut vain ratsastaa toisen hyvällä maineella.
      Helpostihan nuo sekottuu Juhan auto liike ja Juhan auto myynti.

      • ahanjouto

        Kaepa sieltoon joku ostanukki.


    • Huijaamaton

      Huijari kaveri! Ajeltiin Helsingistä asti vaihtamaan autoa ja väliraha ja kauppa oli etukäteen sovittu varmaksi, kun päästiin perille niin Juha keksi vaihdokista että on kolaroitu ja mittaria ruuvattu yms. Kumminkin auto ollut minulla uudesta joten tiedän historian ja on moitteeton. Pyysi yli tuplaa alkuperäisestä sovitusta välirahasta... Lähdettiin samalla autolla takaisin Helsinkiin. En suosittele kyseistä Juhan automyyntiä kenellekkään!

      • Ammattiautoilija

        Re: UUSI
        Huijari kaveri! Ajeltiin Helsingistä asti vaihtamaan autoa ja väliraha ja kauppa oli etukäteen sovittu varmaksi, kun päästiin perille niin Juha keksi vaihdokista että on kolaroitu ja mittaria ruuvattu yms. Kumminkin auto ollut minulla uudesta joten tiedän historian ja on moitteeton. Pyysi yli tuplaa alkuperäisestä sovitusta välirahasta... Lähdettiin samalla autolla takaisin Helsinkiin. En suosittele kyseistä Juhan automyyntiä kenellekkään!

        Tulen Turusta ja itsellä samantyyppinen kokemus noin parin kuukauden takaa, kauppias nosti raukkamaisesti välirahan määrää yli tuplaan luottaen siihen että tekee suuren voiton kun noin kaukaa tulemme.


    • Ekajavika

      Huijarina kyseinen tyyppi tunnetaan. Myy autoja "uusina ja hienoina", vikoja löytyy kuitenkin useita ja tiedossa on auton ostajalle iso lasku. Älkää missään nimessä luottako kyseiseen liikkeeseen ja älkää ehdottomasti ostako mitään!

    • wanha.karsastaja

      Mitäpä sanoo nuoren kärsijän äitimuori, onko liike tuttu?

      • nuori.karsastamaton

        Mitäpä sanoo ei niin nuoren jobbarin poika, onko liike tuttu?


    • pääsivainpensaassa

      Ettet vain pukumies ole ihan itse "autokauppias"? Hanakasti seuraat kuin hai laivaa jokaista keskustelua ja tuot kommenttejasi. Sinähän kovasti liityt tähänkin ketjuun ihan henkilökohtaisesti, joten sinullekin nämä kaikki muut kommentit, paitsi omat kommentointisi, kuuluvat sinun kokemuspiiriisi. Eli sinulle kannattaa kaikkien keskustelijoiden osoittaa myös plussat ja miinukset. Mitäpä tähän vastaat?

      • eikävieläkäänpukumies

        Mitäpä tuommoseen sekavaan äiteen vuodatukseen vois täyspäinen vastata. Joko alkaa polttaa, miten kuluttajasuojalain kans menee? Caveat emptor...


      • käykökauppa

      • puhut väärästä liikkeestä.peru puheesi heti.


    • turvallistakoautokauppaa

      Samaa kysellen.

    • nyteiymmärrä

      Kun tuolla kommenteissa sanotaan, että ennen oli rouvan nimilläkin monta autoa, niin kertokaa minulle että miten on mahdollista myydä rouvan nimillä olevia autoja toiminimen alta...

      • AlastalonSalli

        Entäs rouvan alta?


      • eikainytsentään

        Ai myydä auto rouvankin alta? No se kai menisi jo liian pitkälle ihan henk.koht. suhteidenkin osalta.


      • Hähkertokaa

        Siis miten voi myydä rouvan nimillä olevia autoja toiminimen alta?


      • no ei ole mahdollista..joka näin väittää niin ota yhteyttä.tai lähetä nimesi p.numerosi.


    • uskonasiamies

      en usko, että kukaan on tuolta mitään koskaan ostanut.

      • noin 400 autoa vuodessa.


    • edullisestiko

      Vm. 2003 Fiat Punto 1600 euroa... edullisesti..?

      Huyndai Getz 2008 edulliseen hintaan 4 650 euroa..?

      Renault Kangoo 2007 edulliseen hintaan 4 800 euroa..?

      Autotalli.com:ssa aina verrattain kalleimmissa autoissa nämä edulliset...


      http://www.nettiauto.com/yritys/juhanautomyynti

    • kannas56

      Yhen auton oon tuolta ostanut. Myivät niin hyvän että en oo vielä uutta tarvinnut. Seuraavan ostan vaikka täältä jos sopiva sattuu olemaan tai sitten muualta jos ei täältä löydy sopivaa.

    • melkeinhaksahtanut

      No huh onneks en kerennyt ostaa autoa kyseiseltä puljulta :D

    • Hyvätkaupat

      Todella hyviä autoja olen saanut.Nyt kolme autoa ostettu juhan automyynnistä ja kaikki pelannut kuin unelmat!Jatkossakin käyn ostamassa jos tarve tulee!Palvelu todella hyvää!Suosittelen!

      • sattuuhansitäaina

        Hienoa, että edes jollakin hyvä kokemus liikkeestä. Useilla muilla huono kokemus.


      • sattuuhansitäaina kirjoitti:

        Hienoa, että edes jollakin hyvä kokemus liikkeestä. Useilla muilla huono kokemus.

        useimmat sotkekvat liikken muihin .ei voi mitään .pitäis ensin varmistaa.mistä on autonsa ostanut.ennenkuuin rupeaa arvostelemaan.todella ala arvosita.
        eikä edes laillista.


      • Anonyymi
        juhanam kirjoitti:

        useimmat sotkekvat liikken muihin .ei voi mitään .pitäis ensin varmistaa.mistä on autonsa ostanut.ennenkuuin rupeaa arvostelemaan.todella ala arvosita.
        eikä edes laillista.

        ja kaikki K! kuntotarkastettuja?

        Autoliiton Teppo Vesalainen suosittaa palvelua ja jopa TM


    • kiitti.kun.kävin

      Hienon mondeon tässä äsken ostin. Kelpo peli, ja edullinen, kävin koeajollakin, vaikka oli automopiili keskellä muita värkkejä.

      • rojuahienona

        Myyjän huippuhienoksi kehuman Mondeon se osti eräs toinenkin. Olikin sähkövikainen romu, halvalla isomman liikkeen takapihalta haettu. Ruosteet oli jobbari maalannut piiloon ja mikään ei ollut niin kuin väitti.


    • mitenseon

      Kertokaapa että saako siis toiminimellä myydä vaimon ja muiden sukulaisten autoja?

      Eikö yksityiskauppa ole yksityiskauppa ja toiminimellä tehtävä kauppa elinkeinon harjoittamista?

      • voitko kertoa nimesi ja p.numerosi.väitteesi ovat todellä vääriä .jote haluaisin tietää mistä olet väärät tietosi saanut.haluaisin selvittää asian.oletko ilteyttäsi keksinyt asian ja tänne nimettömänä tehnyt ilmoituksen .olen melko varma että sinä raukka et uskalla ilmoittaa henkilötietojasi.


    • niinmiten

      Siis toiminimellä myyvän kuuluu maksaa verot tekemästään kaupasta kun taas yksityisten välisessä autokaupassa niitä ei tarvitse maksaa. Jos myydään vaimon ja sukulaisten autoja niin myydäänkö ne verotettavina vai ilman veroja?

      • nghbgf

        Se on kylläkin virheellinen käsitys että yksityisten välisessä autokaupassa ei missään tilanteessa tarvitsisi asioida verottajan kanssa. Jos yksityishenkilö esimerkiksi ostaa käytetyn auton, kunnostaa ja muuten fiksailee sitä ja myy eteenpäin voitolla, tästä pitää täyttää verottajan lomake 9 Laskelma luovutusvoitosta tai -tappiosta, Luovutusvoittoa verotetaan pääomatulona.


    • verotko

      Varmaan tuo jobbarin joukkio vois tätä valaista.

      • Hekohekoheko

        Mitenhän se toiminimellä toimiva veronsa maksaa......käsiteltäisiköhän se yritystystulo toiminimellä toimittaessa aina verotuksessa henkilökohtaisena tulona.....saattahan se voortin ostajaa veetuttaa tämäkin ja taas tulee uusia kärsijöitä.


      • ihanoikeinko

        Meinaatko siis että toiminimen haltija ei hyödy siitä jos myy rouvan nimillä olevia autoja liikkeessään?


      • Uijuiuijuijuiui

        Taitaa riippua rouvasta se mitä siitä hyötyy. Saahan sitä välittää autoja, ostaa omaksi, myydä omiaan...veetuttaako kovasti? Kirjanpidossahan ne kirjataan elinkeinotoimintaan tai yksityistalouteen, ihan verottajan ohjeiden mukaan.


      • eiymmärrä

        Siis rouvan nimillä olevien autojen myyminen toiminimen alla olevassa liikkeessäkö on oikein?

        Siinä ei siis kierretä veroja?


      • Kyselytauti

        Otan osaa ymmärryksen puutteeseesi, voisiko äiti auttaa?
        Mitä veroja siellä kierretään, oletko tutkinut kirjanpidon?


      • Anonyymi
        eiymmärrä kirjoitti:

        Siis rouvan nimillä olevien autojen myyminen toiminimen alla olevassa liikkeessäkö on oikein?

        Siinä ei siis kierretä veroja?

        SINÄKÖ VÄITÄT ETTÄ MYYN VAIMONI NIMELLÄ AUTOJA .
        SEN VOIT HELPOSTI TARKISTAA.
        MINÄ VÄITÄN ETTÄ ET ILMOITA NIMEÄSI ETKÄ P.NUMEROASI.
        KOSKA ET USKALLA.KOSKA OLISIT VAIKEUKSISSA.


    • rajapintaa

      Onko monteoa myynnissä?

      • lähettäväon

        kuus ja puolitonnia, täältä lähtee. Monteo, helevetin hyväsä kunnosa, mitä ny pikkusen rajapintaa.


      • nämälöytyy

        Ei ole tällä kertaa Mondeota, eikä varsinkaan vähänajettua (120 000 km) Mondeota.


        Sen sijaan löytyy 607 000 ajettu Volvo V70, "tilava farmari edulliseen hintaan" 3900 euroa.

        Kiinostaisiko se?


        Entä kävisikö BMW 728, vm 1997 ja kilometrejä mittarissa 359 000, hintaan 3 950?


        Entä BMW 320, vm 2006, kilometrejä talussa 470 000. Hintaan 6 250 euroa.

        Miten olisi tämä?


        https://www.nettiauto.com/yritys/juhanautomyynti


      • eisinne
        lähettäväon kirjoitti:

        kuus ja puolitonnia, täältä lähtee. Monteo, helevetin hyväsä kunnosa, mitä ny pikkusen rajapintaa.

        Niin ja vuosia jatkunutta sähkövikaa sun muuta...


    • kaalijamato

      Nyt kun autokauppa on hovissakin hävitty, herjataan ihmisiä oikein nimen kanssa. Mahtaa jotakuta ottaa pattiin, naamakirjassa oleva juttukin on autokaupan lukkoon lyöneen kaverin yksipuolista vuodatusta...

    • jatkoillevaan

      VT Jorma Herttuaisen käsissä oli kaikki avaimet tämän katastrofin estämiseen, mutta hän ei kyennyt asiassa mihinkään, kun ei enää mitään muistanut.

      Jobbari Juha Autere lausui oikeudessa kuultavana ollessaan todistettavasti räikeitä valheita päin tuomarin näköä, mutta VT Herttuainen ei tehnyt mitään, vaikka todisteet olivat hänen hallussaan.

      Jobbarin valheet ovat luettavissa välituomiosta 4.11.2016 ja kun siis vertaa todisteita ja jobbarin lausumia, jokainen näkee, että jobbari on saanut "voittonsa" valehtelamalla.

      Ja kun tiedämme, mitä oikeudelle valehtelu tarkoittaa tuomion purkamista ajatellen, niin voidaan todeta, että homma jatkuu. Ja paisuu. Myös jobbarin vakuutusyhtiötä tämä kiinnostaa.

      Toki jos sieltä olisi vielä joku todellinen korjauslupaus tullut, niin sehän olisi ollut jo toinen juttu.

      • Märkiäunia

        Miten se kanteen kohtalo on nyt kun hovi ei suostunut satuja lukemaan?


      • totuusbileetjatkukoon

        Nythän ne koittaa jobbarille kovat ajat kun ne valheet aletaan tosissaan läpikäymään. Rajansa se on paskanjauhannallakin.

        Hommahan on ihan alkutekijöissään ja aikaakin on vaikka miten paljon.

        Olisi kannattanut viimeinkin luvata se kaikkien vikojen korjaaminen niin kuin aiesopimus ja tuomio edellyttää, mutta kun ei kelpaa niin ei sitten.


      • Kläpipää

        Missä niitä väitettyjä valheita ruvetaan muka läpi käymään, kirjoitat läpiä päähäsi?


      • Lokilämmitinjawebasto

        Asiansotkijoiden vastuulla on nyt noudattaa aiesopimusta eli viedä romu jobbarin osoittamaan korjaamoon näitä osapuolten yhdessä sopimia korjauksia varten.
        Joku asiantuntija väitti Mondeossa olleen webaston, pitääkö tämä paikkansa?


    • tosi.epis

      Mä ostin volkkarin mut kotipihassa se paljastu tipparelluks. Epistä.

    • välirahastaviis

      Mulle kävi just päinvastoin. Vaihetaan!

      • hyvätnaurut

        Aika nokkela juttu...


    • montekarlo

      Nono, hiukkasen noihin juttuihin ees rajapintaa.

      • keksiuuttajo

        Tuo ei enää ollut nokkelaa, Vanha juttu jo.


      • urkkikek

        Vanhahan se olen minäkin jo 68 v.


    • tohtiikos

      Mutta jos sattuu Juhaa leukaan---?

    • tiedetty

      Tämä Juhahan hakee hylkyautoja Pörhöltä Oulusta ja Autosalvasta Tampereelta. Kannattaa katella normaalia tarkemmin ne autot.

      • saiskohalavalla

        Onko monteoita myynnissä?


    • zdsvdts

      80 luvulla hommasin Juhan auton myyjälle lopputilin välittömästi.....

    • Tyytyväinenasiakas

      Mukava oli asioida ja hyvän auton sain. Toiminut jo melkein vuoden eikä katsastuksessa tullut moitteita.

      • sattuuhannäitä

        Voi se joskus käydä hyvä mäsis näissäkin.


    • Ohikulukija

      Näkyy olevan Sammaltiellä oikein laatuautojen keskittymä. Juhan automyynti on hyvin perinteinen pieni autoliike. Siinä on toinen liike Oulun autot vieressä jossa on myös varsin laadukkaita pelejä (etenkin vuokralla) ja autoissa puskurit kiinni Kuusamontiessä. On se ihme, ettei kukaan puutu tämmöiseen. Yks päivä hinasivat jotain asuntoauton romua pitkin pyöräteitä ja alikulkutunnelia.

    • Päivääpässinpäät

      Kalevassa oli kuva autonrohjakkeesta ja tyrnäväläinen jamiemäntä konepellillä. Voi ristinkiesus mitkä tatuoinnit. Liekö ajatellut, miltä näyttää esim. 8- kymppisenä.

    • 100varmaankia

      Jos tämä saman ketjun liike Kemijärvellä, ostin muutamavuosi sitten Toyotan, jonka paikallinen Juha puolivängällä myi "ehjänä autona" huoltokirjaa ei muka ollut edellinen omistaja oli sen hukannut. Lähes heti auto söi enemmän öljyä ko bensaa. Tekivät muka remontin, ei auttanut. Menin Juhan autoon Oulussa, lupasivat tehdä auton. Tekivät seitsemän tonnin autoon n: kolmen tonnin rempat ja lasku lähti myyjälle Kemijärven Juhan Autoon. Onneksi pääsin roskasta eroon ja alla takuu varma KIa.

    • Juridinenargumentoija

      Ei voi vanhaerkkikään välttyä vaikutelmista.

    • näitä.riittää

      Ajattelin vain sanoa, että ostaja on ollut harvinaisen tyhmä. Puoli Oulua nauraa hänelle.

      • niitä.riittää

        Taitanut melko moni nauraa näille "laki"miehille, jotka sekoittivat koko selvän homman. Ei juuri selvempää kaupanpurkutapausta voi olla ja nämä saavat aikaan vuosia kestäneen ja maltaita maksaneen riitajutun., jonka osoioita tutkii poliisikin. Huh!


      • tollooulusta

        nopeasti laskettuna vielä noin 10 vuoden savotta edessä. monteosuku häviää, oli lopputulos mitä tahansa. Kukaan ei koskaan maksa aiheutuneita kuluja,siis muut kuin monteolahko.


      • Hörötuomari
        niitä.riittää kirjoitti:

        Taitanut melko moni nauraa näille "laki"miehille, jotka sekoittivat koko selvän homman. Ei juuri selvempää kaupanpurkutapausta voi olla ja nämä saavat aikaan vuosia kestäneen ja maltaita maksaneen riitajutun., jonka osoioita tutkii poliisikin. Huh!

        Mitäpä väliä jos polliisi tutkii. Joku on saattanut kantavista nauraa, mutta lienee jo hymy hyytynyt. Totiseksi on vetänyt.


      • katsotaas
        tollooulusta kirjoitti:

        nopeasti laskettuna vielä noin 10 vuoden savotta edessä. monteosuku häviää, oli lopputulos mitä tahansa. Kukaan ei koskaan maksa aiheutuneita kuluja,siis muut kuin monteolahko.

        No sehän nähdään. Montesosuvullahan on nyt hyvät asianajajat hoitamassa asioitaan ja yksi asioista on syyttäjällä asti, eli turha on spekuloida etukäteen täällä lopputulosta.


      • ULOSTE
        tollooulusta kirjoitti:

        nopeasti laskettuna vielä noin 10 vuoden savotta edessä. monteosuku häviää, oli lopputulos mitä tahansa. Kukaan ei koskaan maksa aiheutuneita kuluja,siis muut kuin monteolahko.

        PAAAASKA PAAASKA PAASKA PAASKA PASKA


    • Fordsonmajori

      toivottavasti asiat selviää ja mondeo tulee kuntoon.

    • Kalliskusetus

      Ihmettelen että miten tämmöinen yritys voi jatkaa toimintaa? Kuka tuolta uskaltaa ostaa auton? Se on normaalia että vanha auto hajoaa mutta tämä asioiden hoito. Kirjoitukset on järkyttäviä.

    • Tarkkasilmäinenduunari

      Jotain kytkyä voi olla kaatopaikan kupeella olevaan automyynti kontioon kun samat autot pyörii. En ole varma mutta mun entinen Mazdasta päättelin

    • F2d

      Älkää hyvät ihmiset ostako tuolta paikasta mitään. Itsekin tulin kesällä huijatuksi ko. paikassa. Mitä ilmeisimmin tiedossa olleista vioista ei mainittu. Päällisin puolin auto näytti olevan kunnossa, mutta oston jälkeen selvisi että eipä ollutkaan. Todella ikäviä yllätyksiä selvisi jälkikäteen.

      • kuluttajansuojaolemassa

        Tulitko huijatuksi siis tuossa Kontiossa vai Juhan automyynnissä ja miten asia eteni huomattuasi ettei auto ole sitä mitä piti olla?


    • kissanjalat

      Kaikki aiheeton morkkaus vain yhden joutavan mondeoresun ja kokemattoman poikasen sekä "asiantuntijan" takia.

    • Monteoesimerkki

      Kannattaa aina muistaa että itse tehty vikalista ei riitä jos automyyjälle ei anneta todistettavasti mahdollisuutta tarkistaa väitettyjä vikoja ja sitten mahdollisesti myös osallistua vikojen korjauksiin. Entisten omistajien vikalistat eivät käy todisteeksi mistään, ei myöskään itse kyhätyt sadut siitä että korjaamo ei ota autoa vastaan. On löydyttävä dokumentit siitä että myyjälle on tarjottu kuluttajansuojalain mukainen mahdollisuus tutkia myymänsä auto. Auton voi viedä vaikka automyyjän pihalle, sittenhän se on myyjän vastuulla hoitaa asiat kuntoon. Myyjälle ei kannata lähettää sähköposteja joissa joihinkin tekosyihin vedoten kieltäytyy toimittamasta autoa tutkittavaksi. Myyjä saa tästä ilmaiset todisteet, jolloin mahdollisessa oikeusjutussa häviö on selvä. Kukaan lakimies ei pysty auttamaan enää, juttu on kantajan puolelta hävitty.

      • todisteetlöytyy

        >>On löydyttävä dokumentit siitä että myyjälle on tarjottu kuluttajansuojalain mukainen mahdollisuus tutkia myymänsä auto.<<

        Nehän löytyy kyllä. Löytyy myös todisteet siitä, että myyjän osoittamat korjaamot kieltäytyivät ottamasta autoa vastaan, jolloin myyjälle tarjottiin sitä, että viat tutkitutetaan muulla korjaamolla. Todisteet on myös siitä, että myyjä ei ollu edes tilannut osoittamiltaan korjaamoilta mitään auton vikojen tutkimista ja korjaamista, vaan ihan muuta.


    • asiantunteva

      Hyviä autoja myy. Toki asiakkaalla pitää olla sen verran järkeä, että pystyy arvioimaan auton kunnon.

      Ei tyhmille.

    • TupenKääntelijä

      Rehellinen ja asiantunteva ammatinharjoittaja. Tyhmät asiakkaat ovat asia erikseen.

    • lakionhyvä

      Ei kannata yrittää selitellä lapsellisesti "korjaamo kieltäytyi vastaanottamasta" jos autoa ei ole todistettavasti toimitettu korjaamolle tai automyyjän haltuun. Tällaisella todistelulla ei ole mitään painoa oikeudessa, kyse on jälkikäteen keksitystä satuilusta.
      Auton entisen omistajan vikalistoilla ei myöskään ole mitään todistusvoimaa jos automyyjälle ei ole annettu mahdollisuutta väitettyjen vikojen tarkistamiseen. Lakia pitää noudattaa molemmin puolin ja myyjän laillisen tarkastusoikeuden estäminen on niin paha lakirikkomus että sitä ei millään selittelyllä korjata. Monteojutussakin tuomari kirjasi tämän myyjän tarkastusoikeuden estämisen riidattomiin seikkoihin jolloin kanne oli käytännössä nurin.

      • eiolisitutkittu

        Turhaan sinä siellä selittelet, oikeus ratkaisee nuo kysymykset. Myyjä oli tilannut korjaamolta pari pientä toimenpidettä, ei mitään auton tutkimista ja korjaamista. Korjaamot eivät ottaneet autoa vastaan ja ilmoitus tästä puhelimessa riittää takuulla. Ei todellakaan kuluttajaostajaa voida velvoittaa viemään autoa korjaamolle, josta on todettu, ettei autoa sinne oteta.


    • lakionhyvä

      Automyyjällä on lain suoma tarkastusoikeus, myyjällä on myös lain suoma oikeus tilata myymäänsä autoon korjauksia haluamansa määrä. Tarkistuksen ja korjausten jälkeen voidaan sitten auton ostajan kanssa arvioida korjausten riittävyyttä ja mahdollisia jatkotoimenpiteitä. Monteojutussa ostaja otti itselleen kuulumattoman vallan ja aloitti automyyjän osoittaman korjaamon häiriköinnin. Kantajapuoli ei hyväksynyt automyyjän lainmukaista oikeutta tehdä "muutamia pieniä korjauksia" vaan otti oman vikalistansa keskusteluun. Autokorjaamo ei tietenkään ala muuhun kuin myyjän tilaamiin korjauksiin, pitäähän ne korjaukset jonkun myös maksaa. Millä oikeudella ostaja alkoi autohuoltoa tenttaamaan ja omia vikalistojaan esittämään? Auto olisi ainoastaan pitänyt toimittaa myyjän osoittamaan huoltoon jolloin myyjän tilaamat "pari pientä toimenpidettä" olisi suoritettu ja sitten päästy arvioimaan mahdollisia jatkotoimenpiteitä. Kantelijapuoli ei suostunut viemään autoa korjaamoon ja kanteen kaatuminen oli selviö. Automyyjän lailliset oikeudet estettiin, kantelijapuolen toiminnan takia." Pari pientä toimenpidettä" jäi tekemättä vaikka myyjä oli ne asianmukaisesti tilannut ihan lakien mukaisesti. Nyt tämäkin asia on kantelijapuolelta tälläkin palstalla myönnetty.

      • hyväseonkin

        Myyjä ei ollut tutkituttamassa ja korjauttamassa autoa kuluttajansuojalain mukaisesti, vaan kiisti vastuunsa ja ilmoitti teettävänsä pari pientä korjaustoimenpidettä.

        Kuluttajansuojalain mukaan myyjällä on korjausoikeus, mikäli hän ostajan reklamoitua virheistä viipymättä tarjoutuu korjauttamaan ne. Näin ei tässä tapauksessa siis ollut. Lisäksi on kyseessä auto, jonka kohdalla oli todettu jo edellisen omistajan aikana, ettei sitä pystytä luotettavasti korjaamaan, eli ei ollut kyseessä mikään normaali tapaus, jossa kaupanteon jälkeen autossa ilmenee vika, joka voidaan normaalisti korjata.


    • lakionhyvä

      Ihan vain huomauksena että olen lukenut jonkun lähiomaisen kirjoituksista tällä palstalla, että tuomari Louhelainen on yhteenvedossaan kirjannut riidattomiin asioihin tuon automyyjän laillisten oikeuksien estämisen. Minulla kun ei ole yhteenvetoja eikä asianhoitajan sähköposteja käytössäni niin luen ne netistä. Louhelainen varmaan kiittelee kantaja puolta nimensä tuonnista tällekin palstalle.

    • lakionhyvä

      Mikä oli se sopimus, jonka mukaiseen kuntoon Monteo olisi pitänyt korjata?
      Ostajan on aina annettava myyjälle mahdollisuus tarkistaa ja mahdollisesti korjata väitetyt viat, sen jälkeen tulee mahdollinen kaupanpurku mahdolliseksi mikäli autoa ei saada kohtuulisin kustannuksin korjattua.
      Mutta, minkälainen sopimus oli tehty ja sitten kantajapuolelta tarjottu myyjälle mahdollisuus korjata Monteo sopimuksen mukaiseen kuntoon? Voiko tuon sopimuksen tehneet julkaista ja myös tehdyn sopimuksen sisällön? Kiinnostaa kovasti

      • hyväonkin

        Tässä vaiheessa monta asiaa jätetään julkaisematta ja ne käsitellään sitten kun on aika, ihan virallisesti.


      • pistepiste

        Mahdollisuus on annettu. Montakin kertaa.


      • lakionhyvä

        Minä voin paljastaa kantelijan ns. "sopimuksen". Kyseessä on asianhoitajan laatima vikalista, joka olisi pitänyt automyyjän toteuttaa sellaisenaan ja vielä maksaa kaikki itse. Tämän "sopimuksen" takana vänkyttäminen esti kantelijapuolta viemästä autoa myyjän osoittamalle korjaamolle ja samalla tuli tehtyä koko kanteen kaatanut lakirikkomus. Myyjälle ei annettu hänelle kuuluvaa oikeutta tarkistaa myymänsä auto ja korjata mahdollisia vikoja.


      • rautalankaa
        lakionhyvä kirjoitti:

        Minä voin paljastaa kantelijan ns. "sopimuksen". Kyseessä on asianhoitajan laatima vikalista, joka olisi pitänyt automyyjän toteuttaa sellaisenaan ja vielä maksaa kaikki itse. Tämän "sopimuksen" takana vänkyttäminen esti kantelijapuolta viemästä autoa myyjän osoittamalle korjaamolle ja samalla tuli tehtyä koko kanteen kaatanut lakirikkomus. Myyjälle ei annettu hänelle kuuluvaa oikeutta tarkistaa myymänsä auto ja korjata mahdollisia vikoja.

        Myyty tavara ei ole sopimuksen mukainen, jos se on huonommassa kunnossa kuin mitä myyjä on antanut ymmärtää ja mitä kuluttajan on perusteltua odottaa. Kun myyjä oli sanonut, ettei autossa ole vikoja ja kun autoa oli vielä huippuhienona myyty, ei monella tavalla vakavasti viallinen auto vastannut sovittua, eli se ei ollut sopimuksen mukainen.


      • lakionhyvä

        Kuluttajasta riippuen voi tietenkin odottaa käytetyltä autolta mitä tahansa, jollekin riittää pelkkä unelmointi, autoa ei tarvitse etukäteen koeajaa, tutkia liikkeessä muutenkaan tarkemmin. Riittää kun mainoksessa lukee että auto on isolla koneella, automaattilootalla, automaatti-ilmastoinnilla sekä muutenkin Ghia varustetasolla.
        Käytetty auto on aina käytetty auto. Myyjän laskuun siitä ei voi koskaan tehdä uudenveroisesta, yksipuolisesti sitä vaatimalla ja tekemällä itse vikalistan. Myyjällä on aina oikeus tutkia väitetyt viat, jopa myöntää joku vika ihan oikeaksi ja lupautua korjaamaan hyväksymänsä viat. Ostajalla ei ole koskaan oikeutta estää myyjää tutkimasta myymäänsä, vialliseksi väitettyä autoa, ei millään tekosyyllä. Osa väitetyistä vioistahan saattaa olla ihan normaalia kulumista vanhassa romussa, ajetut kilometrit jättävät jälkensä.


      • maltahanhetkivielä
        lakionhyvä kirjoitti:

        Kuluttajasta riippuen voi tietenkin odottaa käytetyltä autolta mitä tahansa, jollekin riittää pelkkä unelmointi, autoa ei tarvitse etukäteen koeajaa, tutkia liikkeessä muutenkaan tarkemmin. Riittää kun mainoksessa lukee että auto on isolla koneella, automaattilootalla, automaatti-ilmastoinnilla sekä muutenkin Ghia varustetasolla.
        Käytetty auto on aina käytetty auto. Myyjän laskuun siitä ei voi koskaan tehdä uudenveroisesta, yksipuolisesti sitä vaatimalla ja tekemällä itse vikalistan. Myyjällä on aina oikeus tutkia väitetyt viat, jopa myöntää joku vika ihan oikeaksi ja lupautua korjaamaan hyväksymänsä viat. Ostajalla ei ole koskaan oikeutta estää myyjää tutkimasta myymäänsä, vialliseksi väitettyä autoa, ei millään tekosyyllä. Osa väitetyistä vioistahan saattaa olla ihan normaalia kulumista vanhassa romussa, ajetut kilometrit jättävät jälkensä.

        Tässä tapauksessa oli kyse jo edellisen omistajan aikana todetuista vioista, jotka eivät ole normaalia kulumaa.

        Myyjä sai lukuisia tilaisuuksia tutkituttaa ja korjauttaa auton viat, mutta ei siihen koskaan suostunut. Ostajalla ei ole velvollisuutta viedä autoa johonkin puutteellisiin osakorjauksiin ja mitättömän pieniin toimenpiteisiin.

        Nämä asiat ratkaistaan oikeudessa.


      • monttööri
        maltahanhetkivielä kirjoitti:

        Tässä tapauksessa oli kyse jo edellisen omistajan aikana todetuista vioista, jotka eivät ole normaalia kulumaa.

        Myyjä sai lukuisia tilaisuuksia tutkituttaa ja korjauttaa auton viat, mutta ei siihen koskaan suostunut. Ostajalla ei ole velvollisuutta viedä autoa johonkin puutteellisiin osakorjauksiin ja mitättömän pieniin toimenpiteisiin.

        Nämä asiat ratkaistaan oikeudessa.

        Ostajalla on velvollisuus viedä auto jopa osakorjauksiin. varsinkin kun asianhoitajan vikalistassa on jo korjattuja kohteita. Vuosien takainen vikalista ei ole tätä päivää. Muutenkin pikkuvikojen demonisointi ei ole aikuisen ihmisten puuhaa.


      • lakimäärittää

        Näytähän sieltä kuluttajansuojalaista, missä kohtaa siellä lukee, että myyjällä on velvollisuus/oikeus korjauttaa HYVÄKSYMÄNSÄ viat.

        Myyjä ei ollut koskaan tutkituttamassa ja/tai korjauttamassa auton vikoja, vaan oli teettämässä pari itse päättämäänsä pikkutoimenpidettä, joilla auto ei olisi tullut tieliikelpoiseksi.


      • lakimäärittää
        lakimäärittää kirjoitti:

        Näytähän sieltä kuluttajansuojalaista, missä kohtaa siellä lukee, että myyjällä on velvollisuus/oikeus korjauttaa HYVÄKSYMÄNSÄ viat.

        Myyjä ei ollut koskaan tutkituttamassa ja/tai korjauttamassa auton vikoja, vaan oli teettämässä pari itse päättämäänsä pikkutoimenpidettä, joilla auto ei olisi tullut tieliikelpoiseksi.

        ...ei olisi tullut TIELIIKENNEKELPOISEKSI siis.


    • Huippuhienoa

      Paljonko on tullut hintaa mondeolle?

      • lakkikaikille

        Muutaman satasen korjaus on maksanut jo n. 70000e . ja auto on edelleenkin rikki.


      • oikeustajukaikille
        lakkikaikille kirjoitti:

        Muutaman satasen korjaus on maksanut jo n. 70000e . ja auto on edelleenkin rikki.

        Tuskinpa edellinen omistajakaan luovutti autoa puoleen hintaan Pörhön autoliikkeelle vain siksi, että siinä oli muutaman satasen korjauksen tarve. Ja tuskinpa Pörhökään huijasi edellistä omistajaa sanomalla hintaneuvottelussa useita kertoja, ettei noin viallisesta autosta voida maksaa niin paljoa kuin tämä edellinen omistaj pyysi. Romu mikä romu - huippuhienona se kuitenkin kantajalle myytiin.


    • lakiluke

      Luulen että joku laporantti on ostanut auton ko. liikkeestä.

      • Daltonnnnn

        Ei ole laborantti.


    • AutotPröötPrööt

      Jos no ostamassa autoa niin ennenkuin hankkii kalliskorkoisen rahoituksen hienoa autoa varten, niin kannattaa miettiä jos pudottaisikin auton vaatimaa hintaa pari tonnia ja ostaisi sähköpyörän. Esim. 6000 € auton rahoitus 5 vuodelle tekee autoliikkeessä loppuhinnaksi noin 8000 € korkojen vuoksi.

    • ElänNykyhetkessä

      Minulla on kokemuksia.

    • niin.puhuvat

      Pitääkö paikkansa, että ostaja on kehitysvammainen?

    • Sivustauikuttava

      Monteosuku menee poliisin nähdessään kertomaan kaikki rikkeensä vapaaehtoisesti, he ovat niin rehellisiä. Monteosuku osaa arvostaa omia lakimiehiään, monteosuku kertoo ainoastaan rehellisen totuuden. Omia lakimiehiä ei haukuta eikä solvata netissä tuhansilla viesteillä, monteosuku on niin rehellistä. Monteosuku ei keksi tarinoita jälkeenpäin uudestaan, hävittyään ensin oikeudessa, monteosuku on niin rehellistä. Monteosuku antaa automyyjälle rehellisen mahdollisuuden tutkia väitetyt viat ja monteosuku huolehtii myös automyyjän laillisten oikeuksien toteutumisen, monteosuku on niin rehellistä. Tällainen suoraselkäisyys ja rehellisyys on harvinaista nykyään, monteosuvussa on asianhoitajista alkaen näkynyt heti alusta alkaen ainoastaan nöyryys ja myös omien virheiden tunnustaminen. Kaikkia vikoja ei ole yritettykään työntää omien lakimiesten ja vastapuolen kieroilujen syyksi. Monteosuku on esimerkillisesti hoitanut vastuunsa koeajosta lähtien ja hyväksynyt kaikki pojan tekemät ratkaisut sukukokouksissaan ilman mitään perumisia ja kieroiluja. Haltijat ja asianhoitajat ovat pitäneet toistensa tekemät sopimukset ja lupaukset aivan loistavasti, viimeistä pilkkua myöten. Rehellisyys on monteosuvun osalta todistettu heidän kirjoittamissaan tuhansissa viesteissä.

      • oikeusratkaisee

        Vaihdoit siis nimimerkkiäsi, kun tulit vahingossa paljastaneeksi sen, että sinusta rehellisen kaupankäynnin mukainen myytävän tavaran ominaisuuksista kertominen on sama "kuin puhuisi paskaa itsestään".

        Vain aiesopimusasia on käsitelty oikeudessa, kun taas itse kanteen mukainen kaupanpurkuasia on edelleenkin vireillä ja käsittelemättä. Oikeus tutkii ja ratkaisee sen, onko myyjälle tarjottu mahdollisuus korjauttaa auton virheet yms. kysymykset. Sinä et ole kykenevä sitä arvioimaan, etkä ole tuomari tässä(kään) asiassa.


    • lakionhyvä

      "Mistähän löytyy niin tollo autonvaihtaja että kertoo autoliikkeessä kaikki vaihtoautonsa vikaluettelot, huoltokäynnit ym. samalla polkien oman vaihtoautonsa arvon nollille? "
      "Vai onko pojalla lähiomaisineen tapana tehdä itselleen rahallista vahinkoa pankissa, kaupoissa ym. puhumalla itsestään paskaa?"

      Minä ymmärrän nyt että monteosuku menee autonvaihtoon ja alkaa ensimmäisenä kertomaan vikoja vaihtoautostaan.
      Minä ymmärrän nyt että monteosuku menee pankkiin lainaa hakemaan ja kertoo ensimmäisenä että kaikki vanhat osamaksut on jätetty maksamatta ja ne ovat perinnässä.
      Minä ymmärrän nyt että monteosuku menee kauppaan ja ilmoittaa heti että ostoksia ei makseta.
      On se monteosuku niin rehellistä ja viisasta porukaa.

      • näinmeentäte

        TOSIasiat pitää kertoa.

        Jos vaihtoautossa on tiedossa olevia vikoja, ne kerrotaan vaihtoa tehtäessä. Lakionhyvä ei omien selitystensä mukaan kerro.

        Jos lainaa haetaan, pitää aiemmat asiat olla hoidettuina, ja jos ei ole, se kerrotaan. Lainaa saadaan tai ei saada siten, että pankki tietää tosiasiat. Lakionhyvä valehtelee pankille lainaa hakiessaan ja salaa todellisen tilanteensa.

        Kaikki ostokset maksetaan kaupassa, totta kai. Lakionhyvä ei maksa tavaroita, jotka kaupasta ottaa.


    • lakionhyvä

      Minä menen autokauppaan tinkaamaan välirahaa pienemmäksi, en välirahaa nostamaan tekemällä vikalistoja vaihtoautostani. En ole niin rehellinen ja viisas kuin monteonostajia.
      Minä menen pankkiin tinkaamaan marginaalia pienemmäksi, en valittamaan maksukyvyttömyyttäni.
      Minä menen kauppaan ostamaan, en valittamaan rahattomuuttani.
      Minä en myöskään luule että lakimiehen tehtävänä on saada päämiehensä tunnustamaan, kuten rehellinen monteonostaja luuli.

      • totuuson

        Tinkaaminen on ihan eri asia kuin tosiasioiden pimittäminen!

        Marginaalia ei pidä tingata pienemmäksi siten, että salaa pankilta todellisen tilanteensa.

        Kaupassa tosiaan tehdään ostoksia ja ne ostokset maksetaan. "Monteosukukaan" ei siis mene kauppaan ilmoittaen, että ostoksia ei makseta, tai valittamaan rahattomuuttaan, kuten sinä selität.

        Joku juttua sivusta seuraava kirjoitti joskus, taisi olla jo vuosia sitten, että lakimiehen pitäisi saada päämiehensä tunnustamaan. Sinänsä tämä sivustaseuraaja onkin oikeassa, että riita-asiassa kaikilla osapuolilla on velvollisuus pysyä totuudessa


    • pitääollafiiniä

      roskislady osti limon täältä

    • kukaolisionmoraaliton

      Tuo yksi "henkilö" ei ymmärrä, että lain tarkoitus on lain noudattaminen. Varsinkin heillä, jotka lain ympärillä työtään tekevät. Mikä ihme on tämä hänen tekstistään kopioitu lause?

      (( (Minä en myöskään luule että lakimiehen tehtävänä on saada päämiehensä tunnustamaan, kuten rehellinen monteonostaja luuli.)))

      Tämän kyseisen henkilön on tuossa asenne tapauksessaan syytä olettaa kirurgin olevan oikeassa, jos joutuisi itse leikkaus pöydälle ja kirurgi tulee ja sanoo, että ette kai te voi olettaa, että leikkaisin kasvaimenne ja te jopa paranisitte. Kuinka lain parissa työskentelevän moraali voi olla täysi NOLLA? Kirurgillako on siis tuon "henkilön" mielestä täysi oikeus olla auttamatta häntä itseään, vaikka kyse olisi vakavasta asiasta ja kaikki muutkin kieltäytyisivät auttamasta ja hänelle kävisi miten kävisi.
      Sanooko edelleen tämä kyseinen "henkilö", että ei kai häntä tarvitse auttaa, kirurgi tehköön kuten kirurgin moraalittomuudelle parhaiten sattuu sopimaan?

      Väittäisin, että tuskinpa vain, märy mahtaisi päästä ja lain kirjainten tarkoitus muuttaisi äkkiä muotoaan ja "henkilö" asennettaan uusiksi.

      • punainenauto

        Tiesitkö Oulussa olevan mielenterveystoimiston?


      • vakkakantensa
        punainenauto kirjoitti:

        Tiesitkö Oulussa olevan mielenterveystoimiston?

        Hyvä että se on sinulle tuttu.

        Jokainen normaalilla moraalilla varustettu autokauppias olisi siinä vaiheessa kun on paljastunut, että kuluttajalle huippuhienona myyty auto onkin halvalla toiseen liikkeeseen luovutettu ja sieltä eteenpäin myytäväksi halvalla ostettu romu, ryhtynyt korjaamaan tilannetta ja purkanut täysin väärin tiedoin tehyn kaupan, mutta ei tämä. Ja mistä löytyikin vielä asianajaja, joka ryhtyi mukaan samaan peliin? Oliko jo ennestään tuttu kun noin paukuttelee rajoja omankin uskottavuutensa kustannuksella.


    • laakionhyvä

      Olipa kerran rehellinen Monteon ostaja, joka on solvannut tuhansin viestein, viiden vuoden ajan. Solvauksia ja vihjailuja on sadellut automyyjästä, automyyjän lakimiehestä, omista lakimiehistä, oikeuden tuomareista, hovioikeudesta, poliiseista... Kaikista jotka eivät ole samaa mieltä tämän rehellisen monteosuvun kanssa. Tutkintapyyntöjä monteosuku tehtailee jatkuvalla syötöllä. Sähköposteilla pommitetaan kaikkia mahdollisia henkilöitä, tuomareista alkaen. Kyse on ihan normaalista halvan autonromun kaupan jälkeisestä jälkiselvittelystä. Poika halusi hienon Monteon, vanhempi väki käveli pojan ylitse ja vaati kaupan purkua. Poika teki aiesovun, vanhempi väki käveli taas pojan ylitse ja vaati sopimuksen purkua. Kanne olisi kaatunut ilman sopimusta, sopimuksen teon jälkeen oli helppo pettää sopimus ja aloittaa taas kieroilu.

      • setotuuseivaankatoa

        Jos vaan lopettaisit tuon vääristelyn, kun nyt ei kuitenkaan ole kyseessä yksitysihenkilöt, joiden henkilöllisyyttä ei voi kukaan näiden kirjoitusten lukija tietää. Katsos kun aika moni juttua muualla elämässä seuraava henkilö seuraa myös näitä kirjoituksia...

        Pojalla on oma oikeustaju ja tahto, ja ne ovatkin poikkeuksellisen vahvat. Ei häntä ole kukaan ohjaillut, mutta tukea OMILLE havainnoilleen ja päätöksilleen nuorimies on kyllä saanut. Totta kai sinun mielestäsi pojan olisi vaan pitänyt hiljaa hyväksyä se, että ensin häntä erehdytti autokauppias ja sitten oma lakimies, mutta kun tämä poika ei olekaan mikään tyhmä ja hänellä sattui vielä olemaan isot tukijoukot. Totta kai se ketuttaa niitä, joiden omat toimet ovat nyt suurennuslasin alla.

        Ei ole tuomareita, hovioikeutta tai poliisia haukuttu.


      • vainyksikysymys

        Olisitko itse hyväksynyt kyseisen kaupan omalla kohdallasi?


      • muhoksenmimmitär
        vainyksikysymys kirjoitti:

        Olisitko itse hyväksynyt kyseisen kaupan omalla kohdallasi?

        jos minä jotain ostan, tutkin tavaran, katson lompakkoon, onko minulla varaa, varsinkin käytettyyn tavaraan onko rahaa ylläpitoon? Jos on liian kallis, en osta. Jälkikäteen en uikuta.


      • muhoksenmimmitär
        muhoksenmimmitär kirjoitti:

        jos minä jotain ostan, tutkin tavaran, katson lompakkoon, onko minulla varaa, varsinkin käytettyyn tavaraan onko rahaa ylläpitoon? Jos on liian kallis, en osta. Jälkikäteen en uikuta.

        Ps. en ole horttanainen.


      • stäh
        muhoksenmimmitär kirjoitti:

        Ps. en ole horttanainen.

        Mikä on horttanainen?


      • Herrastuomari
        muhoksenmimmitär kirjoitti:

        jos minä jotain ostan, tutkin tavaran, katson lompakkoon, onko minulla varaa, varsinkin käytettyyn tavaraan onko rahaa ylläpitoon? Jos on liian kallis, en osta. Jälkikäteen en uikuta.

        Käytettyyn tavaraan minäkin olen joutunut turvautumaan. Ilman koeajoa.


    • PSSimoHurtta

      Oon minä aina päässyt ko liikkeessä koeajolle. Sanassakin sanotaan, jotta tyhmyydestä sakotetaan.

    • jokapäivä

      Ihan mahtavaa, että asiat ovat edenneet näin hyvin.

      Vastuuseen vastuulliset joutuvat!

    • laakionhyvähappyend

      Jokohan se monteosuku on tehnyt pojasta tutkintapyynnön, rehellinen asianhoitaja näin tekisi? Poika meni ostamaan huippuhienon Monteon, ghia-varustelu, automaattilootalla, ilmastoinnilla, isolla koneella jne. Koeajo ei kiinnostanut poikaa, hieno mulukunjatke oli saatava ja velkainen korealainen riisikuppi meni vaihdossa. Myyjä möi velaksi ja poika teki kaupat. Eipä aikaakaan kun vanhempi väki puuttui autokauppaan. Vikoja ruvettiin autosta etsimään aina seurojen päätteeksi. Pojan tekemä autokauppa haluttiinkin perua, poika ei ollutkaan päätösvaltainen.

      • jatkuujatkuu

        Huomaa kyllä, että sinua korpeaa kovasti se, että asiat etenevät.

        Kyllä se oli ihan kyseisen Mondeon historian tunteva merkkiliike, joka kehotti purkamaan kaupan. Myös Pörhön autoliikkeen aluejohtaja kehotti viemään asian viranomaisille.


    • HaggaiSakarja

      Mutta oikeustaistelija onkin ruvennut nyt päätoimiseksi linkittäjäksi, mutta ei siltikään voi välttyä vaikutelmilta.

      Köyhyys ei ole ilo, vaikka se tahtookin pakata joskus naurattamaan(Hesekiel 33:5)

      • trattadaa

        Eipä tiedä, että naurattiko sitä kalajokista lupalakimiestä se saamansa velkomustuomio....


      • HezekielTempoi
        trattadaa kirjoitti:

        Eipä tiedä, että naurattiko sitä kalajokista lupalakimiestä se saamansa velkomustuomio....

        Eihän ekisetä ole lakimies, vaan oikeustaistelija.Mistä velkomustuomiosta nää horiset?


      • trattadaa

        Ei se Eki sitä saanut. Lakimies sai.


    • Korkkiruuvi

      Kyllähän lakimiehellä toimisto pitää olla. Se voi olla vaikka makuuhuoneen nurkassa. Lakimiehellä pitää olla myös asianhoitajan kirjoittama opas "Kuinka saan päämieheni tunnustamaan".

      • kalaisellajoellako

        Ja kenen makuuhuoneen?


    • JuutasKäkriäinen

      Alkuvuodesta piti homman hoituoa kolmen (3!) uuden juristin voimin, kohta koittaa lokakuun ja lohkolämmitin on tarpeen. Jos monteon saa käyntiin, siellä on mukava istuskella ja miettiä syntyjä syviä. Vaikkapa vuorotellen, elleivät kaikki kantavan puolesdta sepustuksiaan laativat sovi kerralla sisään. Istuvalle tuomarillehan ei kannattanut sivullisen laitella sähköpostia..

      • lakkikaikille

        Jos oikein tulkitsen asianhoitajan sepustuksia, Sukset on menneet ristiin ensimmäisen, toisen , kolmannen, neljännen avustajan kanssa. Myös automyyjän, tuomarien, kuluttaja-asiamiehen, korjaamoiden kanssa on välit poikki. kannaisiko katsoa peiliin? Jokainen uusi asianhoitaja odottaa sitä hetkeä, jolloin suolisivulla haukutaan.


      • lakkikaikille

        sinä unohdat ericsonin, holmbergin, molemmat luistivat fixusti hommistasi, mutta eivät varmasti ota sinua enään asikkaaksi.


      • lakkikaikille

        Minullakin tulee aina kiire, kun asiakas ei ole täysipäinen, tai muuten niin hankala, ettei siitä tule valmista.


      • parempaakintekemistä
        lakkikaikille kirjoitti:

        Minullakin tulee aina kiire, kun asiakas ei ole täysipäinen, tai muuten niin hankala, ettei siitä tule valmista.

        Ja minulla aina silloin kun tiedän vastapuolen asianajajan olevan turhanjauhaja ja päämiehensä olevan väärällä asialla, joka on erittäin rasittava yhtälö.


    • ohi.on

      Asian on loppuunkäsitelty. Jatkoa on vain mielenterveystoimistossa.

    • USKONNOTON.PERUSTUSLAKI

      Mua että edunvalvontaan laita. Jos ei valetestamentti velkakirjat niin yritätte edunvalvontaan? Varastettiin rahaa. Se on lakien vastaista.

      Aktiivi täytetty. Ansiosidonnaiset pyäri ympäri taas. Työpaikkakin on.

      Kieroa ja se nähdään!!!

    • Fordieiooauto

      Jokuhan voisi kirjoittaa kirjan tästä Mondeosta. On niin mielenkiintoinen autokauppa

    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa. Kokemuksesta sanon.

    • Anonyymi

      En ole.
      Se taaitaa olla itä-automyyjä.

    • Anonyymi

      Hyvä kauppa,
      Otin tarjouksen uudesta Toyotan ökymaasturista. Sain hyvän tarjouksen mutta ostin muualta. Voin suositella, rehellinen kauppa.

    • Anonyymi

      Minä ostin uuden talpotin.hyvin on pelannut.tyttikin lähti kerran kyytiin.ja se anto hyvät kyydit.

    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe