Milloin tulee takavetoinen Volvo taas markkinoille?

paluu juurille

Odotan innolla, että ei tarvitsisi enää Bemareilla ja Mersuilla ajella. Viimeisimmästä Volvostani alkaa olla reilu kymmenen vuotta ja se oli legendaarinen 940 malli. Onko missään konseptissa ollut takavetoa ja olisiko semmoinen mahdollisesti tulossa markkinoille?

27

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpisautoilija

      Minun puolesta ei tarvitsisi olla edes takaveto, kunhan olisi sillä vanhalla Volvo-filosofialla tehty: "Tehdään niin hyvä auto kun pystytään". Volvon pääjohtajakin totesi parikymmentä vuotta sitten, että on aito ongelma, että "kanta-asiakkaille" eivät mene uudet autot kaupaksi. Ne kun vaan ajaa vanhoilla sen parikymmentä vuotta, niin kauppa kärsii.".

      Nykyautot, käsittääkseni kaikki, pyrkivät myymään autoja markkinakikoilla ja toinen toistaan erikoisimmilla ominaisuuksilla: Nämä ominaisuudet toteutetaan niin halvalla kuin mahdollista voiton maksimoimiseksi. Tämän foilosofian kuluttaja maksaa pussitaan hävyttöminä huoltokuluina ja kalliina korjauksina. Jos joku tietää nykyauton, joka olisi tehty vielä kestämään, niin kertokaa minulle. Menen ostamaan sen.

      • Volvo €uronen

        Nyt sitten kipin kapin ostamaan Volvo XC70. Reilut satatuhatta kilometriä takana eikä yhtään teknistä vikaa tai häiriötä. Auto on muutenkin loistava, erinomaisen hyvä ajaa varsinkin matka-ajossa. Toimiva neliveto ja mukavuus kelissä kun kelissä on huippuluokkaa.


      • kultainen kehitysaik

        No esimerkiksi Volvo, se on kestävä ja hyvä.
        Kyllä markkinat toimivat niin, että huonot ja romut eivät käy kaupaksi ja hyvät käyvät.
        Jos autosta tehtäisiin todella kestävä, niin siitä tulisi liian kallis ja se ei kävisi kaupaksi. Ennen autot olivat yksinkertaisia ja siksi tuntui että ne olivat kestäviä, mutta vikoja niissäkin ja öljyjä sai vaihtaa yhtenään.
        Jos oikeasti on elänyt noiden vanhojen autojen kanssa, niin ei niitä kovasti kaipaa.
        Niitä sai yhtenään olla ropaamassa, milloin jarruja ja milloin kaasaria, ym.


    • sis. vinkin

      Trollilta jälleen lapsellinen ja typerä avaus. Volvolta löytyy etu- ja nelivetoa, luulisi riittävän tuollaiselle automiehelle ja hifistelijälle, huomaa sarkastinen sävy kirjoituksessani!

    • takavolvo

      mites se uusi Geneven konsepti?

    • hyvähuva

      loistava trolli s24 selta taas:)

    • vänä

      Mikäs sitä estää ajamasta viimeisillä takavetoisilla Volvoilla eli S90:llä?
      Hyvä auto eikä arvonalemisesta tarvitse huolehtia yhtälailla kuin uuden kanssa.

      Ei tule Volvolta takavetoista enään markkinoille, turvallisuussyistä pitää autoilijoita suojella jopa itseltään.

      • "... turvallisuussyistä pitää autoilijoita suojella jopa itseltään."

        ???


    • jep2

      eikös se ole niin että takaa työntää ja ,,,,edestä vetää,,,, vai olnko,??

    • kalervompi

      Riippuu ajosuunnasta pilkunviilaaja.

    • Kysyen tietoa

      Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi, mutta kysypä Volvolta.

    • Etuvetoinen on halvempi ja nopeampi valmistaa, joten sillä linjalla pysyvät yksi sun toinen.

      BMW ja Mercedes tuottavat vielä jotain takatuuppareita, mutta saa nähdä kuinka kauan nekään ovat markkinoilla...

      • fh 12

        paskan möivät pakko myöntää


    • takaveto yliveto

      Jollain japsivalmistajalla oli hiljattain prototyyppi uudesta takavetomallista. Kiistivät kuitenkin että tulisi tuotantoon, mutta haiskahti että se oli tosimielellä tehty. En muista mikä merkki, mutta kyse oli ihan perheautosegmentin automallista, mikäli tulisi tuotantoon. Kyllä kysyntää riittää jos tekevät sen. Varsinkin japsiautoista on tullut aivan joutavia peltilootia, joissa ei enää miltään osin ideaa (Mazda 6 jonkinlainen myönteinen poikkeus). Muotoilu on nykyisin aivan hirveää ja tekniikassa ei mitään mielenkiintoista, materiaaleissa menty takaisin halpoihin muoveihin (kuten euroautoissakin) ja ajettavuudessa kadotettu se tuntuma tiehen joka ennen löytyi sekä japseista että euroista. Nyt ei kummastakaan.

      Volvo 960/S90 vuosilta 95-98 oli/on kyllä jalo auto sinänsä, mutta ajettavuudeltaan huomattavan keulapainoinen kuutoskoneen takia. Esim. W124-sarjan mersuissa kuutoskoneiset mallit ei tunnu keulapainoisilta, vaikka sekä Mersuissa että Volvoissa on suorat kuutoset. Ajettavuus mutkissa ja heitoissa on mersuilla paljon parempi kuin mainituilla Volvoilla. Melkein mieluummin etsisin hyvän yksilön Volvon 940-malleista, koska neloskoneen takia painonjakauma on tasaisempi.

    • ostamulta

      -- takavetoa en kyllä suosittele ,syyskaljamilla kun painat vähänki kaasua raskaammin alkaa perä heittää ja vilkkaassa liikenteessä erittäin vaarallinen

      mulla on takaveto volvo ja kuse jää kiin helposti talvella ,niin ei hyvä.

      • bmw325

        kannattaa myös muistaa, että takaveto ei sovi kaltaisillesi, mikäli olet jatkuvassa vaaratilanteessa kinnerisi kanssa. Tyydy vain siihen etuveto tojotaan.


      • rikkeli

        Opettele ajamaan tai pysy kotona


    • sepesuuri

      Renault tvingo , seuraava malli takavetoinen , ja myös takamoottorinen .

      • VAIVAA

        skoda on halvempi ostaa kuin volvo
        molemmat autot sisältävät samat osat.
        V:VALITAMME
        O:OSTOSTA
        L:LÄHETÄMME
        V:VARA
        O:OSIA


      • Pillkates
        VAIVAA kirjoitti:

        skoda on halvempi ostaa kuin volvo
        molemmat autot sisältävät samat osat.
        V:VALITAMME
        O:OSTOSTA
        L:LÄHETÄMME
        V:VARA
        O:OSIA

        Jahas, ,ihan pientä valistusta sinulle. Volvo ja Ford on saman konsernin osia käyttävä autot. Jotain raja sentää Volvon pilkaamiseen, ei sentää Volkkarin konserniin ei sitten millään..


    • Exxon Valdez

      Takatuupparit---niistä puhuu vain ruåtsalaiset......

      Kattokaas vaan rekisteriotteesta mitä siellä lukee:
      vetotapa: takaveto tai etuveto

      Ainakin vanhemmissa rekisteriotteissa oli tämä mainittu juurikin näin.

      Kyllä se oli nuorena kossina kiva sladitella kylki edellä TAKAVETOSELLA,siihen
      aikaan alkoi tulemaan näitä etuveto- riisikippo-invaliidimopoja!

      Etuveto on joku uusi rahapeli kait???

    • Nykyautot on paskoja

      Takaveto on ehdoton yliveto en osaa edes ajaa etuvetoisella,nykyisin ei ole vaan enää kunnollisia volvoja.Ja se että ei ne öljyn vaihtovälit moottorista johdu vaan kun öljylaadut on kehittynyt.

    • Kepajeevolvou

      Miksi bmw ja Mb rupes tekee etuvetoa?

      • Pillkates

        Siksi että ne alkaa pysymään tiellä , eikä lähde lapasesta joka kiihdytyksessä.


    • konversio
    • quotro pizza

      Audi on siirtyny nelivetoon joka toimii kohtuullisen hyvin, kulutus lukematkin pysyy aisoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8336
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4528
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4098
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3482
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2556
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2159
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2013
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2006
    Aihe